Άρχισαν τα Όσκαρ με «Μοοnlight» – Εισιτήρια «επαρχίας» ο Αλμοδοβάρ – Ποια είναι η «Madea»; (video)

Από την/τον Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος | 27 Οκτωβρίου 2016

 

14813173_10208543733284800_1814246850_o

Ο ΤΑΖ αναλύει το box office μιαs εβδομάδα ανατροπών με τον Τομ Κρουζ σε ήττα, τον Τζέισον Στέιθαμ σούπερ σταρ στην Κίνα και τον πιο ενοχλητικό κωμικό να ξετρελαίνει τους Αμερικάνους.

Η λέξη «καταστροφή» δεν αρκεί για να περιγράψει τον όλεθρο, τη σφαγή, όπως θες πέστα, των ταινιών στις Ελληνικές αίθουσες με τους διανομείς σε διαγωνισμό αυτοκαταστροφικής ηλιθιότητας. Σε μια χώρα κουτσουλιά, εν μέσω κρίσης, κυκλοφόρησαν την κινηματογραφική εβδομάδα που μας πέρασε, 9 ταινίες, την ώρα που οι στατιστικές δείχνουν πως με το ζόρι ο Έλληνας βλέπει κατά μέσο όρο 1 ταινία το 15μερο. Ακόμα πιο τραγικό και ενδεικτικό του παραλόγου, το ότι οι μισές από αυτές ήταν διαθέσιμες για παράνομο (;) downloading. Bάζω το ερωτηματικό γιατί στη δική μου λογική κάθε άλλο παρά παράνομο είναι, το δικαίωμα σου να δεις στην ώρα της  τη νέα ταινία του Ζαν Γιμού που κυκλοφόρησε στις αίθουσες το 2014 αλλά στην Ελλάδα προβλήθηκε μόλις τώρα. Ποιον παραξενεύει λοιπόν το ότι «Η Μεγάλη Επιστροφή» του πιο σημαντικού ίσως και διεθνούς Κινέζου σκηνοθέτη, έκανε κάτω από 2000 εισιτήρια;

Ποιον παραξενεύει επίσης ότι η νέα ταινία ενός από τους πιο διάσημους σύγχρονους Γάλλους σκηνοθέτες, το «Frantz» του Φρανσουά Οζόν, σταμάτησε λίγο πάνω από τα 1500 και το αρτίστικο «Belgica» σε δύο αίθουσες, μόλις 115 εισιτήρια;  Έγραφα σε παλιότερο άρθρο, πως στην Ελλάδα, ο Γούντι Άλεν και ο Πέδρο Αλμοδοβάρ ακόμα και να πορδίσουν έχουν εξασφαλισμένο κοινό. Τέλειωσε κι αυτό το παραμύθι. Μπορεί φίλοι να μου είπαν πως είδαν ουρές έξω από αίθουσες που έπαιζαν τη «Julieta» αλλά οι αριθμοί απέδειξαν πως αυτό ήταν σουξέ της αίθουσας και όχι της ταινίας. 11.905 εισιτήρια διά 22 αίθουσες σε όλη την Ελλάδα μας κάνει 541 εισιτήρια στην αίθουσα. Διά του 4 (Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή) βγάζει 135 νοματαίους την ημέρα κατά μέσο όρο σε κάθε κινηματογράφο. Αν θες το χοντρύνω κι άλλο, δια του 3 που είναι συνήθως οι προβολές της κάθε μέρας, προκύπτουν 45 εισιτήρια σε κάθε προβολή. Αν και η ταινία, προβλέπεται να κρατήσει μια σταθερή δυναμική με το κοινό να επιλέγει τη δεύτερη εβδομάδα στις κεντρικές αίθουσες προκειμένου να αποφύγει το συνωστισμό, σίγουρα αυτά δεν είναι νούμερα για τον θείο Πέδρο. Όλα αυτά σε ένα τετραήμερο που 155.135 θεατές στην Ελλάδα επέλεξαν για την ψυχαγωγία τους το σινεμά. Πιο αναλυτικά:

EΛΛΗΝΙΚΟ ΒΟΧ OFFICE

Οι 5 πρώτες εισπρακτικά ταινίες βάσει των πανελλαδικών εισιτήριων που δηλώνουν διανομείς και αιθουσάρχες, στο τετραήμερο 20 – 24 Οκτωβρίου.

  1. Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ: 40.012 εισιτήρια

2. ΙΝFERNO: 38.532 (2η εβδομάδα – 163.642 σύνολο)

3. JULIETA: 11.905

4. O ΠΙΤ ΚΑΙ Ο ΔΡΑΚΟΣ ΤΟΥ: 11.240

5. ΠΕΛΑΡΓΟΙ: 10.674 (3η εβδομάδα – 54.181 σύνολο)

Το γιατί ο Τομ Κρουζ ο οποίος έχει δηλώσει πως με εξαίρεση το franchise του «Επικίνδυνη Αποστολή» δεν θέλει να κάνει σίκουελ, άλλαξε γνώμη και υποδύθηκε ξανά τον Τζακ Ρίτσερ, ειδικά από τη στιγμή που η πρώτη ταινία ήταν μια από τις μετριότερες εμφανίσεις του Τομ και σαν θέαμα και σαν εισπράξεις, αποτελεί μυστήριο. Η απόφαση του πάντως, δεν φαίνεται να συγκίνησε ιδιαίτερα τους θεατές που έδωσαν την πρωτιά σε άλλον.

Στον μαυρούλη Τάιλερ Πέρι, έναν απίστευτα ενοχλητικό τύπο κωμικής  ηλιθιότητας, κακέκτυπο του Έντι Μέρφι ο οποίος κάνει τεράστιο γκελ στο αφροαμερικάνικο κυρίως κοινό, ειδικά μέσα από την περσόνα της Madea. Μια 70χρονη γιαγιά σίφουνας, ικανή για την απόλυτη καταστροφή, που μπλέκει συχνά με το νόμο, είναι γλωσσοκοπάνα αλλά έχει έντονη αίσθηση της δικαιοσύνης που ο Πέρι εμπνεύστηκε από τη μητέρα του, την θεία του και την ερμηνεία (μεγατόνων ψαριού κονσέρβα) του Έντι Μέρφι στο (δεν βλέπεται) «The Nutty Proffessor 2: The Klumps». Απίστευτο αλλά η Madea έχει στο βιογραφικό της 10 θεατρικά, ένα κινούμενο σχέδιο, guest εμφανίσεις σε τηλεοπτικές σειρές και 9 ταινίες, η μία χειρότερη από την άλλη, που στην πλειοψηφία τους όμως, βρέθηκαν στην 1η θέση του αμερικάνικου box office. Δισεκατομμυριούχος και αγαπημένος της Όπρα Ουίνφρι, ο Πέρι είναι μια από τις πιο σημαντικές αλλά ταυτόχρονα και αμφιλεγόμενες όσον αφορά την επιρροή του στην αφροαμερικάνικη κοινότητα, περσόνες.

AMEΡΙΚΑΝΙΚΟ BOX OFFICE

Oι  5 πρώτες εισπρακτικά ταινίες στις Η.Π.Α. βάσει των εισπράξεων στο τριήμερο 21 – 24 Οκτωβρίου/

  1. BOO! A MADEA HALLOWEEN: 28,5 εκ. δολάρια

2. JACK REACHER: NEVER GO BACK: 22,9

3. OUIJA 2: Η ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ: 14,1

4. O ΛΟΓΙΣΤΗΣ: 13,6 (2η εβδομάδα – 47,5 σύνολο)

5. ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ: 7,2 (3η εβδομάδα – 58,8 σύνολο)

Παραμένοντας στις Η.Π.Α., πίσω από τον “ιππόδρομο” του box office υπάρχει ένας άλλος εξίσου σημαντικός, ειδικά με τον ερχομό του Νοεμβρίου, όπου και αρχίζει ο μαραθώνιος της προοσκαρικής περιόδου και των «αλόγων» που ξεχωρίζουν, μερικά από τα οποία ανήκουν στον εναλλακτικό, ανεξάρτητο χώρο. Σε αυτή την κατηγορία, μια ταινία σχεδόν από το πουθενά που πήρε κάποιες σκόρπιες διακρίσεις, όσο κι αν φαίνεται πρόωρο και τολμηρό, έχει σχεδόν σίγουρα εξασφαλίσει τη συμμετοχή της στις Οσκαρικές υποψηφιότητες. Γιατί πολύ απλά, το «Moonlight» του πρωτοεμφανιζόμενου σε μεγάλου μήκους ταινία, Μπάρι Τζένκινς πληρεί εντελώς  όμως όλες τις προϋποθέσεις. Το έχουν λατρέψει με ερωτικό πάθος οι κριτικοί, 88 εκ των οποίων του δίνουν στο rottentomatoes μια εκπληκτική βαθμολογία 8,8 / 10, κοινώς ομόφωνα, παρά «τρίχα» αριστούργημα. Ταυτόχρονα, στην πιο πεζή γλώσσα των ταμείων, η ταινία έχει πετύχει το μεγαλύτερο εισπρακτικά «άνοιγμα» της χρονιάς σε αναλογία με τον αριθμό των μόλις 4 αιθουσών προβολής της και βρίσκεται με αυτή την αναλογική, μέσα στα 25 καλύτερα «ανοίγματα» όλων των εποχών. Μέρα με τη μέρα, ο «θόρυβος» γύρω από το φιλμ αυξάνεται, ενώ σαν επιπλέον ατού έχει το ότι πρόκειται για φιλικό προς τα γούστα της Ακαδημίας, δράμα ενηλικίωσης και αυτογνωσίας ενός αφροαμερικάνου σε μια «σκληρή» γειτονιά του Μαϊάμι. Το «αφροαμερικανικό» της υπόθεσης, παίζει καταλυτικό ρόλο στις Οσκαρικές προοπτικές της, εφόσον την περσινή χρονιά η Ακαδημία κατηγορήθηκε για σχεδόν καθολική αγάπη στο «λευκό» χρώμα.

«Πετώντας» στο εξωτερικό αλλά με αμερικάνικο διαβατήριο, τελικά, παρά το απαισιόδοξο των προγνωστικών και την προσωπική μου, τελικά λάθος, ανάγνωση των δεδομένων, οι «αποτυχίες» του Τιμ Μπάρτον και τα αρνητικά προγνωστικά του ακυκλοφόρητου ακόμα στις Η.Π.Α. «Inferno», διαψεύδονται με τη βοήθεια των ξένων αγορών. Η «Μις Πέρεγκριν» έχει αρχίσει επιτέλους να βγάζει κέρδος, με 225. εκ. δολάρια παγκοσμίως, και το «Ιnferno» με 95 μόνο από το εξωτερικό, έχει εξασφαλίσει αν μη τι άλλο τη «βιωσιμότητά» του. Από τα «υπερκουλά» του διεθνούς «box office», είναι το ότι ναι, υπάρχει μια χώρα στην οποία η ταινία «Ouija 2: H πηγή του κακού» έγινε μεγάλη νούμερο 1 επιτυχία: Στην Κολομβία που μάλλον δεν είναι τυχαίο πως είναι η βασίλισσα της κοκαϊνης, αφού αλλιώς δεν εξηγείται τέτοιο «κάψιμο».

Εφέ κοκαϊνης όμως, φαίνεται πως έχει το τσάι για τους Κινέζους και το δικό τους κάψιμο. Η πιο σημαντική πληθυσμιακά, κινηματογραφική πιάτσα του κόσμου για το Χόλιγουντ και η πιο δύσκολη εφόσον προτιμάει τα εγχώρια προϊόντα, έχει ρίξει «πόρτα» σε τεράστια blockbuster. Για να ανεβάσει μετά από καιρό στην πρώτη θέση του box office της, τoν…Τζέισον Στέιθαμ με το b (c,d) movie, «Το Μούτρο: H Eπιστροφή», στα 23 εκ. δολάρια. Αυτοπυρπολείσαι μετά από αυτό στο Θιβέτ ή όχι;

14826207_10208543730924741_1657179062_n

Κάνε κονέ με τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στείλε απειλητικές επιστολές και εξώδικα στο terra_gelida@hotmail.com .

Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος

Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος

Μικρός ήθελε να γίνει καραγκιοζοπαίχτης και πορνοστάρ. Αγαπημένη του ταινία είναι «Η Υπολοχαγός Νατάσσα» γιατί πάντα κλαίει εκεί που η Αλίκη βρίσκει το παιδί της και ξεμουγκεύει. Στα σινεμά τον έβαζαν πάντα τσάμπα γιατί χάζευε με τις ώρες τις φωτογραφίες από έξω και τον λυπόντουσαν για φτωχό. Τότε αποφάσισε ότι η ζωή είναι σινεμά. Από τα media πέρασε μια μέρα τυχαία σαν ντελιβεράς με καφέδες, αλλά τον έκαναν συντάκτη για λόγους που σύντομα θα διδάσκονται ως παράδειγμα προς αποφυγή σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα των media.

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *