Γιατί όλα τα βαμπίρ μαζεύονται στην Ιπποκράτους κάθε μεσάνυχτα Σάββατου;

Από την/τον Τάσος Κατρής Θεοδωρόπουλος (TAZ) | 13 Ιανουαρίου 2019

147fec2d39a542627132506d7fef5668
Μια θρυλική αλλά λίγο ξεχασμένη στο χρόνο κινηματογραφική αίθουσα, το ΑΑΒΟΡΑ στην Ιπποκράτους, κάνει κάθε εβδομάδα πάρτι ταινιών και ο Τaz χορεύει χουλα χουπ.

O λόγος είναι το «Midnight Express» όπως ονόμασε τις μεταμεσονύχτιες προβολές cult ταινιών, o Άκης Καπράνος. Ο οποίος δεν πήρε ξεπλυμένες κόπιες από τα σκουπίδια ελληνικών κινηματογραφικών εταιρειών διανομής, αλλά με λεφτάκια από την τσέπη του, ψάχτηκε στο εξωτερικό και νοίκιασε πανάκριβες και ψηφιακά κι εντελώς νόμιμα, επεξεργασμένες ταινίες που αγαπάει και αγαπάμε εμείς. Από εκείνο το σινεμά το αλλούτερο, το χειροποίητο που μας είχε μαγέψει όταν ήμασταν παιδιά. Εγώ βρέθηκα τυχαία το προηγούμενο Σάββατο στην προβολή του πρώτου Εξολοθρευτή. Κι ενώ περίμενα να δω γερόντια της ηλικίας μου, είδα ουρά στο ταμείο από πιτσιρίκια. Κι ενώ βαριόμουν να ξαναδώ την ταινία την είδα σε κρυστάλλινο 2Κ. Κι ενώ περίμενα μέσα στην αίθουσα να πέφτει η σιωπή της βαρεμάρας, άκουγα συνέχεια ιαχές και χειροκροτήματα όπως όταν ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ λέει «I will be back». Στρόφιγγες της παιδικής μου ηλικίας άνοιξαν τότε φίλε με τα νερά να με γεμίζουν. Και ο ήχος Ντόλμπι σε ταινία του 1984, να σε κάνει να καταλαβαίνεις τι σημασία έχει ο ήχος σε μια ταινία. Και μετά κατά τις 3, παρεάκια από πιτσιρίκια απ’ έξω να σχολιάζουν σε έξαψη αυτό που εγώ είχα δει πριν 34 ολόκληρα χρόνια από τα χέρια του Τζέιμς Κάμερον. Περιστρεφόμενος δερβίσης ο ΤΑΖ γιατί στα 15 του ήταν της μόδας οι μεταμεσονύχτιες (να’ σαι καλά Βάσο Γεώργα) κι έτσι μεγάλωσα, με την άδεια της μαμάς που έπρεπε να κάνω ολόκληρο δοκίμιο για να την πείσω γιατί πρέπει να αφήσει νυχτιάτικα και μετά να συνδιοργανώνω με τον Βάσο μαραθώνιους με «βρώμικα» αριστουργήματα και να γίνεται της από τέτοιας. Αυτή η τρελή ομάδα κινηματογραφοφάγων εξασθένισε όπως και τα ανάλογα events. Όμως ο Άκης με προσωπικό κόστος, θάρρος, θράσος και αγάπη, πήρε το ρίσκο να αναβιώσει την παράδοση. Έχουμε πολλές διαφορές και πολλά κοινά με τον Άκη. Τον θυμάμαι μετά την προβολή του φρικαλέου Dracula του Ντάριο Αρτζέντο στις Κάνες, να πέφτει στην αγκαλιά μου, σχεδόν κλαίγοντας και να μου λέει, «πάει, τον κηδέψαμε κι αυτόν (τον Αρτζέντο)». Ο χρόνος κυλάει σαν ξύστρα που βγάζει τα περιττά στην απ’ έξω και κρατάει το αιχμηρό μολύβι. Ο Άκης προσπάθησε με διάφορους να επικοινωνήσει για το όραμα του «Midnight Express» όπως λέγεται η φάση, έφαγε πολλές πόρτες στη μούρη όμως χωρίς να το βάλει κάτω έσφιξαν τα χέρια με την ΑΑΒΟΡΑ. Και γεννήθηκε το φως πιο λαμπρό από ποτέ μέσα στη νύχτα. Κάθε Σάββατο βράδυ ορδές φανατικών που στην καθημερινή τους ζωή μπορεί να είναι υπάλληλοι τράπεζας, συνωστίζονται στο ταμείο του ΑΑΒΟΡΑ για να ξαναδούν τη ζωή που τους ευλόγησε ή να ευλογηθούν σε μια ζωή που δεν ήξεραν επαναφέροντας στην Αθήνα μια classic διαδικασία των αμερικάνικων σινεμά αυτή τη φορά με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας. Δεν είναι σινεμά, είναι εμπειρία και μάθημα εναλλακτικού κινηματογράφου και εναλλακτικής ψυχαγωγίας χωρίς χειραγώγηση. Ο Άκης Καπράνος έκανε ξανά τα σαββατόβραδα μας cult κινούμενες εικόνες.
Για τις επόμενες εβδομάδες, οι προγραμματισμένες προβολές είναι: 19 / 1 GHOSTBUSTERS, 26 / 1 MESSIAH OF EVIL,  1 / 2 ΤΗΕ ΑΒΥSS DIRECTOR’S CUT
Απολαύστε ανεύθυνα

Τάσος Κατρής Θεοδωρόπουλος (TAZ)

Τάσος Κατρής Θεοδωρόπουλος (TAZ)

Μικρός ήθελε να γίνει καραγκιοζοπαίχτης και πορνοστάρ. Αγαπημένη του ταινία είναι «Η Υπολοχαγός Νατάσσα» γιατί πάντα κλαίει εκεί που η Αλίκη βρίσκει το παιδί της και ξεμουγκεύει. Στα σινεμά τον έβαζαν πάντα τσάμπα γιατί χάζευε με τις ώρες τις φωτογραφίες από έξω και τον λυπόντουσαν για φτωχό. Τότε αποφάσισε ότι η ζωή είναι σινεμά. Από τα media πέρασε μια μέρα τυχαία σαν ντελιβεράς με καφέδες, αλλά τον έκαναν συντάκτη για λόγους που σύντομα θα διδάσκονται ως παράδειγμα προς αποφυγή σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα των media.

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *