Ναι, το La La Land είναι “κλεμμένο” και οι Έλληνες μιντιοσχολιαστές μπουτιών οι μόνοι που το κατάλαβαν

Από την/τον Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος | 24 Φεβρουαρίου 2017

la-la-land-001

Ο ΤΑΖ συμφωνεί. Ναι, εννοείται πως 6.500 επαγγελματίες του Χόλιγουντ (τα μέλη της Ακαδημίας)   κι ένα εκατομμύριο κριτικών του πλανήτη μαζί με τα εκατομμύρια θεατών που το λάτρεψαν έπεσαν θύμα μιας τεράστιας εξαπάτησης κι ότι από όλη τη μουσική του κόσμου, ο συνθέτης έκλεψε Χατζηνάσιο.

laland5

Λατρεύω τον Γιώργο Χατζηνάσιο όπως πολλούς, πάρα πολλούς Έλληνες συνθέτες και καλλιτέχνες που πραγματικά θα μπορούσαν να κάνουν όχι απλά υπερατλαντική αλλά υπερδιαγαλαξιακή καριέρα.  Λατρεύω την κουλτούρα της χώρας μου, τη μουσική της, τη λογοτεχνία της, το σινεμά της όμως με αρκετό ζόρι. Από αυτό ως τις θεωρίες X – Files όμως υπάρχει μια τεράστια διαφορά που στην ουσία κάνει κακό σε μας τους ίδιους, σαν χώρα. Αυτή η μίρλα, ότι μας πολεμάνε οι πόλεμοι, κι όλοι θέλουν το κακό μας και μας κλέβουν και μας αντιγράφουν κι όταν εμείς δημιουργούσαμε πολιτισμό όλοι οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια καβάλα στα δέντρα. Όλοι εσείς που λέτε αυτές τις παπαρολογίες έχετε καταλάβει πόσο κακό μας κάνετε και πόσο δικαιολογείτε τους ξένους να μας περνάνε για γραφικούς και μίζερους; Δηλαδή έλεος και αν δεν ξέρεις το αντικείμενο βούλωστο.

Έβλεπα ένα κορίτσι που δεν θυμάμαι το όνομά του, στη νέα εκπομπή του Βαγγέλη Περρή, το Rodeo, (που με τον Βαγγέλη είναι γνωστή η σχέση αγάπης που έχω), το οποίο ενώ είναι μια χαρά όμορφο κοριτσάκι, ξαφνικά έπαθε ντεβουρλίγκα καρδινάλιου και άρχισε να λέει αυτά τα γνωστά που ακούω εδώ και καιρό και γεμάτη από την περηφάνεια του ζαβού, αφού μας ενημέρωσε γιατί πεθαίναμε για την τεκμηριωμένη γνώμη της, πόσο δεν της άρεσε η ταινία,  μας παρουσίασε ένα βίντεο μοντάζ που απεδείκνυε υποτίθεται πως το La La Land είναι «κλεμμένο» από διάφορα κλασσικά μιούζικαλ,  με τον ίδιο τον Βαγγέλη να την «αδειάζει» στον αέρα. Οκ, προφανώς στημένο ήταν το «άδειασμα» αλλά σωστό. To La La Land κουκλίτσα μου χαριτωμένη και όλοι οι άλλοι, αποτελεί τρυφεροειρωνικό αυτοαναφορικό όσον αφορά στο Χόλιγουντ, homage. Αν δεν πήρες πτυχίο ξένων γλωσσών, αυτό σημαίνει φόρος τιμής. Συνειδητός. Τρομερή η αποκάλυψη για το πόσο μοιάζουν συγκεκριμένες σεκάνς (ας το πούμε χοντρικά για σένα, σκηνές)  της ταινίας με το «Tραγουδώντας στη βροχή».

Κι εσύ κι όλοι προφανώς οι υπόλοιποι Ελληναράδες των media που άρχισαν να λένε τα ακαταλόγιστα, κατέχετε προφανώς περισσότερο τη Χολιγουντιανή κινηματογραφική ιστορία από τους ίδιους τους Χολιγουντιανούς. Ναι, όσο κι ο Όλιβερ Στόουν την Ελληνική που έβγαλε τον Μέγα Αλέξανδρο, Κόλιν Φάρελ, ντεκαπάζ με μαύρες ρίζες. Για μαζευτείτε λιγάκι. Έχεις κάθε δικαίωμα να μη σου αρέσει το La La Land ή γενικότερα το μιούζικαλ κι είναι λογικό αν μεγάλωσες σε αναψυκτήρια.  Η προσωπική σου όμως προσέγγιση σε ένα ολόκληρο είδος θεάτρου και κινηματογράφου, καθίσταται γελοία όταν την επιβάλλεις σαν ρεπορτάζ και αποτέλεσμα έρευνας. Είναι σαν να μου λες ότι το ασπρόμαυρο, βωβό, The Artist, που σάρωσε πριν από χρόνια στα Όσκαρ, κλέβει τον βωβό κινηματογράφο. Περιορίσου καλύτερα στη Eurovision για να ψάξεις κλεψιές τραγουδιών κλπ. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Νταμιέν Σαζέλ, έκανε με απόλυτη γνώση, τεχνική και ειρωνεία μια φαντασμαγορική χαρμολύπη, πάνω στο τότε και το τώρα υμνώντας και ταυτόχρονα αποδομώντας με σεβαστική ευγένεια και γνώση το Χόλιγουντ. Αυτή την ευγένεια και τη γνώση, μάλλον κάποιοι από μας, δεν την έχουν σαν αποσκευή. Ελπίζω να την αποκτήσουν κι ως ότου την αποκτήσουν, απλά να βγάλουν μουγκαφόν και να μη μας κάνουν διεθνώς ρεζίλι.

la-la-land-2016-4k

Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος

Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος

Μικρός ήθελε να γίνει καραγκιοζοπαίχτης και πορνοστάρ. Αγαπημένη του ταινία είναι «Η Υπολοχαγός Νατάσσα» γιατί πάντα κλαίει εκεί που η Αλίκη βρίσκει το παιδί της και ξεμουγκεύει. Στα σινεμά τον έβαζαν πάντα τσάμπα γιατί χάζευε με τις ώρες τις φωτογραφίες από έξω και τον λυπόντουσαν για φτωχό. Τότε αποφάσισε ότι η ζωή είναι σινεμά. Από τα media πέρασε μια μέρα τυχαία σαν ντελιβεράς με καφέδες, αλλά τον έκαναν συντάκτη για λόγους που σύντομα θα διδάσκονται ως παράδειγμα προς αποφυγή σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα των media.

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *