Ο Πατέρας του Άμλετ: ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης στο πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου

Από την/τον Βασίλης Νάτσιος | 15 Σεπτεμβρίου 2017

 

Ο_Πατέρας_του_Άμλετ_4

«Τώρα θα αναρωτιέσαι για ποιο λόγο ήρθα. Ήρθα από μια παρόρμηση, ένα χρέος να σου ιστορήσω τον τρόπο του θανάτου μου,  τον οποίο δεν ξέρεις και που πρέπει κάποια στιγμή εσύ ναποφασίσειςπώς θα χειριστείς την κατάσταση.  Δεν έχεις όμως και μια σοβαρή σύντροφο για να σε συμβουλεύσει.»

Ο Πατέρας του Άμλετ είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. Είναι η αναμέτρηση με το θάνατο, με αυτά που έγιναν, ο απολογισμός μιας ζωής. Ο Μάνος Ελευθερίου και ο Θοδωρής Γκόνης επιχειρούν να μπουν στο μυαλό και την ψυχή ενός μεγάλου δραματικού ήρωα λίγο πριν το τέλος του. Εργαλείο τους; Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο οποίος γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς.

Ο δραματικός μονόλογος παρουσιάζεται αυστηρά για 20 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Θησείον.

Ο_Πατέρας_του_Άμλετ_5

Κείμενο του Μάνου Ελευθερίου

Μια πρώτη μορφή αυτού του κειμένου ενσωματώθηκε πριν από χρόνια σε κάποιο μυθιστόρημά του. Ήταν ο μονόλογος ενός νέου συγγραφέα που βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση και αντιμετώπιζε το θάνατό του με το να σκέπτεται την υπόθεση μερικών έργων του. Τα σκεπτόταν και τα διόρθωνε στο μυαλό του δίνοντας διορία στην επιβίωσή του, περιμένοντας τη σωτηρία του, για να ξεχνά την οδυνηρή θέση όπου βρισκόταν.

Αμέσως μετά την έκδοση του μυθιστορήματος απομόνωσα αυτό το εμβόλιμο κείμενο και άρχιζε η δική μου πια περιπέτεια σβήνοντας και συμπληρώνοντας με σκοπό να γίνει ένας θεατρικός μονόλογος. Το τί κατόρθωσα είναι άλλη υπόθεση και άλλος μονόλογος.

Φυσικά δεν είχα στο νου μου ναδιορθώσωτο ποίημα του Θείου Ποιητή, όπως είναι πλέον της μόδας στα χρόνια μας. Ένα μέρος από την υπόθεση μόνο έφερα στον τόπο μαςγιατί εδώ διαδραματίζεταικαι μερικές λέξεις από τη σπουδαία μετάφραση, του Μιχ. Δαμηράλη, στην καθαρεύουσα του 19ου αιώνα.

Ο Θοδωρής Γκόνης και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης αποφάσισαν να το παρουσιάσουν στη σκηνή ξέροντας, σαν παλιές καραβάνες που είναι και οι δύο, τί έχουν να αντιμετωπίσουν μ΄ ένα τέτοιο ρίσκο.

Ο_Πατέρας_του_Άμλετ_1

Κείμενο του Θοδωρή Γκόνη

Χρόνια τώρα ο Μάνος Ελευθερίου μελετάει τον Άμλετ, τους μονολόγους, τις μεγάλες σκηνές στις παλιές, μυθικές μεταφράσεις του Περβάνογλου και του Δαμιράλη.

Μετράει φόνους, βλέπει τα αίματα, το φαρμάκι, το δηλητήριο να στάζει, να κυλά, να μπαίνει στη φλέβα με τον ασπασμό, με το φιλί. Το αδελφικό.

Ο Μάνος Ελευθερίου γνωρίζει τον Άμλετ από στήθουςΈρχεται σαν σκιά, σαν φάσμα, σαν όνειρο με το φάντασμα του πατέρα, να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. Μόνο που έχουμε ξεχάσει τον λόγο. Και αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχεται να μας πει, να μας υπενθυμίσει με τον δικό του τον τρόπο, τον τρόπο του πατέρα. Του πατέρα του Άμλετ.

Ο_Πατέρας_του_Άμλετ_3

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Ερμηνεία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Σκηνικά-Κοστούμια: Ανδρέας Γεωργιάδης

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Μουσική Επιμέλεια: Μικρή Άρκτος

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης, Δημήτρης Καντάς

Παραγωγή: Μικρή Άρκτος, Αιώρηση

Διεύθυνση Παραγωγής: Βιβή Γερολυμάτου

Θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ

Τουρναβίτου 7, Ψυρρή

Τηλέφωνο: 210 32 55 444

Πρεμιέρα: Δευτέρα 16 Οκτωβρίου

Τελευταία παράσταση: 19 Δεκεμβρίου

Μέρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη

Ώρα Έναρξης: 21.00

Διάρκεια παράστασης: 70’ (χωρίς διάλειμμα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :

13 γενική είσοδος, 10 φοιτητικό, ανέργων

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ :

  • Public – σε όλα τα καταστήματα και μέσω της ιστοσελίδας (tickets.public.gr)
  • TicketServices – στο εκδοτήριο Πανεπιστημίου 39, τηλεφωνικά στο 210 72 34 567 και μέσω της ιστοσελίδας www.ticketservices.gr
  • Ταμείο θεάτρου: μέρες και ώρες λειτουργίας του θεάτρου

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρία Τσολάκη

 

 

 

 

 

Βασίλης Νάτσιος

Βασίλης Νάτσιος

"Ό,τι βλέπεις είναι αληθινό, ό,τι ακούς μπορεί να μην είναι"

...Γεννήθηκα στα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο και μεγάλωσα σε θεατρικές σκηνές και στα τηλεοπτικά πλατό. Από μικρός έκανα παρέα με όλες τις προσωπικότητες του πολιτισμού μας. Μαζί με τους δικούς μου ανθρώπους, με στηρίζουν συνεχώς, κυρίως με το έργο τους. Ωραία ιστορία, έτσι; Κρίμα που δεν είναι αληθινή! Πάντα μου άρεσε αυτή η εκδοχή. Χρειάζεται ένας μύθος να συντηρεί την πραγματικότητα. Οι δικοί μου μύθοι είναι έγχρωμοι, σινεμασκόπ και εξώφυλλο. Και συνεχίζουν να ζουν στο cosmopoliti…

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *