Σοκ και γκάφα στα Όσκαρ 2017: Warren Beatty και Faye Dunaway έδωσαν βραβείο καλύτερης ταινίας σε λάθος ταινία

Από την/τον Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος | 27 Φεβρουαρίου 2017

warren-beatty-faye-dunaway-oscars

Ο ΤΑΖ σιχαίνεται την έκφραση «δεν υπάρχει» αλλά αυτό που συνέβη σήμερα 7.30 το πρωί ώρα Ελλάδας στα Όσκαρ πραγματικά «δεν υπάρχει». Η πιο κατά λάθος συναρπαστική τελετή της ζωής μου.

web1_M-oscars-edh-170227

Τι κρίμα που κάποιοι θα χάσουν σίγουρα όμως τη δουλειά τους μετά από αυτό το τεράστιο φιάσκο. Σε μια από τις πιο ευχάριστα μαζεμένες τελετές των τελευταίων ετών με παρουσιαστή τον Τζιμ Κίμελ σε εύστοχα αστεία και χωρίς «τζούφια» πυροτεχνήματα, συνέβη το αδιανόητο για το οποίο έχουν αρπάξει φωτιά όλα τα social media. Aκόμα κι εγώ που είμαι τεμπέλης.

Την τελετή την παρακολούθησα στο υπέροχο lounge του Eν Λευκώ που σε συνεργασία με την Cosmote Tv που έχει αναλάβει την μετάδοση της, οργάνωσε ένα πολύ σεμνό, χωρίς σελεμπριτοσύνες, αλλά με πλούσιο μπουφέ, ποτά, γλυκά, καφέδες και τεράστιες μαξιλάρες να χώνεσαι μέσα τους, πάρτι για τους ακροατές του στα υπερλούξ στούντιο του σταθμού με υπολοχαγό Νατάσα τον Σάκη Τσιτομενέα ο οποίος και με κάλεσε.

Το στοίχημα της ημέρας ήταν εξ’ αρχής, αν θα σαρώσει το La La Land και αν θα καταφέρει το Moonlight να επιβιώσει. To La La Land με το ρεκόρ των 14 υποψηφιοτήτών του, έπαιζε από την αρχή μονότερμα αλλά επειδή η διαδικασία ψηφοφορίας των Όσκαρ έχει μεγάλη πουτανιά (με λογική) από την αρχή έγραφα ότι το ατού του με το υπερβολικό «σπρώξιμο» είναι και το μείον του. Σε συνδυασμό με την πολιτική ορθότητα που έκανε τα μέλη της Ακαδημίας να νοιώσουν ένοχα πέρσι από τον αποκλεισμό στις βραβεύσεις τους, των μειονοτήτων. Ήμουν σίγουρος ότι το βραβείο καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας θα μοιραστούν. Βγαίνει το σκηνοθεσίας και πάει La La Land μεριά.

Και μετά όλοι περιμένουμε το καλύτερης ταινίας, το οποίο το απένειμαν ο Ουόρεν Μπίτι και η αγνώριστη Φέι Νταναγουέι, τιμητικά για τα 50 χρόνια από το Μπόνι και Κλάιντ. Ανοίγει ο φάκελος και ανακοινώνουν πως Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας κερδίζει φέτος το La La Land. Στο σημείο εκείνο όσοι έχουμε αντέξει από το ξενύχτι στον Εν Λευκώ αρχίζουμε και μαζεύουμε τα μπογαλάκια μας αλλά εγώ και στις ταινίες πάντα κάθομαι να δω τους τίτλους τέλους. Μέσα σε δευτερόλεπτα, με τα παιδιά στο στούντιο να μαζεύουν σακίδια, τον Τσιτομενέα να βάζει καφέδες και τον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο να έχει φύγει τρέχοντας για ΕΡΤ να κάνει ρεπορτάζ, γίνεται το ασύλληπτο.

Οι νικητές έχουν ανέβει, έχουν ευχαριστήσει τη μάνα τους κλπ και συγκινημένοι κραδαίνουν το αγαλματίδιο.Ξαφνικά ο υπεύθυνος του πλατό, κοινώς floor manager  μπαίνει με φούρια στη σκηνή κάτι ψιθυρίζει και ο Ουόρεν Μπίτι παγώνει. Νικητής του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας δεν ήταν το La La Land αλλά το Moonlight, απλά όπως είναι η επίσημη δικαιολογία έδωσαν λάθος φάκελο στους παρουσιαστές, από την απονομή βραβείου καλύτερης ερμηνείας στην Έμα Στόουν  για το La La Land και ο Μπίτι με την Νταναγουέι βλέποντας το όνομα, θεώρησαν ότι το La La Land είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς.

Στάχτη και μπούρμπερη μετά, με τη μουσική του La La Land να παίζει θριαμβευτικά και τους παρουσιαστές να ανακοινώνουν συγγνώμη λάθος, Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας πάει στο Moonland. Ανεβαίνουν κλαίγοντας στη σκηνή κι αυτή του Moonland, παίρνουν το αγαλματίδιο από τα χέρια των La La Land, είναι όλοι σαστισμένοι και αμήχανοι και ο Τζιμ Κίμελ προσπαθεί να το σώσει λέγοντας «αν μη τι άλλο σήμερα είχαμε δύο ευχαριστήριους λόγους». Το τι συνέβη από εκει μετά μπορείτε να το παρακολουθήσετε στα social media γιατί αμέσως έπεσαν οι τίτλοι του τέλους με ένα κάρο αμήχανους ανθρώπους πάνω στη σκηνή, νικητές και ηττημένους κι εμένα να φωνάζω στα παιδιά που βλέπαμε μαζί την τελετή, «γυρίστε πίσω, γίνεται της πουτάνας». Το πώς και το γιατί μπορείτε να το ψάξετε σε 10.000 αμερικάνικα site και tweets, το μόνο σίγουρο είναι πως σήμερα ήταν μια από τις πιο ντροπιαστικές στιγμές των Όσκαρ, που αποδεικνύει ότι ακόμα και το πιο ακριβό πάρτι μπορεί να χαλάσει αν πέσει στα πόδια σου ένας Πίτερ Σέλερς.

 

Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος

Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος

Μικρός ήθελε να γίνει καραγκιοζοπαίχτης και πορνοστάρ. Αγαπημένη του ταινία είναι «Η Υπολοχαγός Νατάσσα» γιατί πάντα κλαίει εκεί που η Αλίκη βρίσκει το παιδί της και ξεμουγκεύει. Στα σινεμά τον έβαζαν πάντα τσάμπα γιατί χάζευε με τις ώρες τις φωτογραφίες από έξω και τον λυπόντουσαν για φτωχό. Τότε αποφάσισε ότι η ζωή είναι σινεμά. Από τα media πέρασε μια μέρα τυχαία σαν ντελιβεράς με καφέδες, αλλά τον έκαναν συντάκτη για λόγους που σύντομα θα διδάσκονται ως παράδειγμα προς αποφυγή σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα των media.

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *