Επίσημη πρεμιέρα για το εμβληματικό έργο του Γάλλου βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας μυθιστοριογράφου, θεατρικού συγγραφέα και δοκιμιογράφου Αλμπέρ Καμύ, «Ο Ξένος», στη σκηνή του Θεάτρου 104, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσιάμη.
Ο Ξένος, σύμφωνα με τον Αλμπέρ Καμύ, είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που δίχως τίποτα το ηρωικό στη συμπεριφορά του, δέχεται να πεθάνει για την αλήθεια: Ο Μερσώ αρνείται να πει ψέματα, τον κινεί μόνο το πάθος του απόλυτου. Αυτό και μόνο τον τοποθετεί εκτός κοινωνίας, για την οποία είναι ένας ξένος. Προσπάθησα ν’ αποδώσω με τον ήρωά μου τον μοναδικό Χριστό που μας αξίζει».
Ο ήρωας καταδικασμένος σε θάνατο για τον φόνο ενός Άραβα βρίσκεται μπροστά σε όλα τα μεγάλα ερωτήματα της ζωής και του νοήματός της. Χωρίς ποτέ να δίνει κάποια οριστική απάντηση, η ατομική του εξέγερση είναι τελικά αυτή που τον οδηγεί στην αποδοχή και την υπέρβαση της κατάστασής του.
Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τσιάμης και οι τρεις ηθοποιοί της παράστασης, Γεράσιμος Μιχελής, Μιχάλης Οικονόμου και Κλεοπάτρα Μάρκου, ανασυνθέτουν και παρουσιάζουν το έργο με άξονα τα κεντρικά θέματά του -θνητότητα, μητέρα, χρόνος, δικαιοσύνη, παράλογο και εξέγερση- αναδεικνύοντας επί σκηνής τόσο την ιστορία όσο και τον φιλοσοφικό πυρήνα του έργου, σε ένα ζωντανό σκηνικό διάλογο του Ξένου με τον Μύθο του Σίσυφου, το μνημειώδες δοκίμιο του Γάλλου στοχαστή.
Γεράσιμος Μιχελής, Δημήτρης Τσιάμης, Κλεοπάτρα Μάρκου, Μιχάλης Οικονόμου
Γεράσιμος Μιχελής, Κλεοπάτρα Μάρκου, Eρρίκος Λίτσης, Μιχάλης Οικονόμου
Γεωργία Σιακαβάρα, Δάφνη Μανούσου, Γιάννης Λασπιάς, Γεράσιμος Μιχελής
Ερρίκος Λίτσης, Δημήτρης Τσιάμης
Γεωργία Σιακαβάρα, Γιάννης Λασπιάς, Δάφνη Μανούσου
Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση:
- Σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία: Δημήτρης Τσιάμης
- Σκηνογραφία: Γιάννης Θεοδωράκης
- Κινησιολογία: Ελένη Χατζηγεωργίου
- Μουσική: Λάμπρος Πηγούνης
- Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
- Ενδυματολογία: Βασιλική Σύρμα
- Βοηθός σκηνοθέτη: Ειρήνη Δένδη
- Φωτογραφίες: Δομινίκη Μητροπούλου
- Σκηνοθέτης teaser: Γιώργος Αποστολόπουλος
- Ηθοποιοί: Γεράσιμος Μιχελής, Μιχάλης Οικονόμου, Κλεοπάτρα Μάρκου
Σχόλια για αυτό το άρθρο