Βάσος Αδριανός & Ρένα Βουτσινά: Ιστορία μιας κοινής ζωής…

Από την/τον Βασίλης Νάτσιος | 10 Μαρτίου 2019

Ζ44

Ο Βάσος Αδριανός (από λάθος εμφανίζεται ως Ανδριανός, κάτι που το είχε παράπονο, όλο μπαίνει ένα ν στο επώνυμό μου, έλεγε) ήταν ένας ηθοποιός που ταυτίστηκε τόσο πολύ με έναν από τους ρόλους που ερμήνευσε, που το κοινό τον ήξερε και τον αποκαλούσε με το όνομα του χαρακτήρα που υποδυόταν. Ήταν ο Αλέξης, ο γεωπόνος από τη σειρά «Μεθοριακός Σταθμός», που προβάλλονταν από την ΥΕΝΕΔ στα μέσα της δεκαετίας του ’70 με μεγάλη επιτυχία.

Το πραγματικό του όνομα ήταν Βασίλης Παπαδόπουλος. Γεννήθηκε στις 9 Ιουνίου 1941, στην Αίγυπτο. Ήρθε στην Αθήνα όταν ήταν 18 χρονών, με όνειρο να ανεβεί στο σανίδι και να καταξιωθεί. Η υποκριτική και το θέατρο είχαν κερδίσει την ψυχή του όταν ήταν ακόμα μαθητής στο γυμνάσιο. Πολύ νωρίς ανέλαβε το θεατρικό τμήμα του σχολείου στο οποίο φοιτούσε στην Αίγυπτο. Συμμαθητής του ήταν ο Μεγακλής Βιντιάδης. Ποτέ δεν ξέχασε την κουβέντα μιας καθηγήτριάς του, που τον συμβούλεψε να συνεχίσει με το θέατρο αφού του άρεσε τόσο πολύ, αλλά θα ‘πρεπε να γνωρίζει, όπως χαρακτηριστικά του είχε πει, ότι “θα δώσεις πάρα πολλά στο θέατρο, αλλά δεν θα πάρεις ποτέ τίποτα”.

Μόλις ήρθε στην Αθήνα, γράφτηκε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Είχε την ευτυχία να εντρυφήσει κοντά σε μεγάλους δασκάλους, όπως τον Αλέξη Μινωτή, την Κατίνα Παξινού, την Ελένη Χαλκούση και άλλους. Ο πρώτος ρόλος που τον έκανε να νιώσει ότι έμπαινε σιγά-σιγά και στην πράξη, στη μεγάλη οικογένεια των ηθοποιών, ήταν στην κωμωδία “Άνοιξη και φθινόπωρο”, δίπλα στον ογκόλιθο του θεάτρου, Λυκούργο Καλλέργη. Κατόπιν βρισκόταν πότε στην πρόζα και πότε στην επιθεώρηση “ψάχνοντας να βρει το δρόμο του” όπως είχε δηλώσει ο ίδιος τότε σε συνέντευξη του.

Το 1968 βγήκε στο θέατρο και στον κινηματογράφο με την ταινία Θύελλα στο σπίτι των ανέμων. Την επόμενη χρονιά έπαιξε σε τέσσερις ταινίες, ενώ συνολικά εμφανίστηκε σε 15, με πιο γνωστές τις: Σ’αγαπώ, Το κοροϊδάκι της πριγκιπέσσας, Ο αστερισμός της παρθένου (και οι τρεις της Φίνος Φιλμ), Τι 30, τι 40, τι 50, Ο φαφλατάς, Της ζήλιας τα καμώματα (της Καραγιάννης Καρατζόπουλος) και Συμμορία Εραστών (του Κλέαρχου Κονιτσιώτη). Τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση το 1983 στην ταινία Άλλος για τον Παράδεισο.

Σε κάποια από τις θεατρικές περιπλανήσεις του στις αθηναϊκές σκηνές, τον είδε ο Κώστας Πρετεντέρης. Ήταν το 1971. Του προτείνει λοιπόν να κάνει τον αφηγητή στην τηλεοπτική του εκπομπή “Παιχνιδίσματα”. Μία πρώτης τάξεως γέφυρα για την επιτυχία που ακολούθησε με τη “Γειτονιά μας”. Η ίδια επιτυχία, άκουγε λίγο αργότερα στο όνομα “Μεθοριακός Σταθμός” με τη χαρακτηριστική μουσική (“Daybraker” των Electric Light Orchestra).

Ο «Μεθοριακός Σταθμός» ήταν η σειρά που απογείωσε την καριέρα του. Από το 1974 έως το 1981 που το σίριαλ ολοκλήρωσε τον κύκλο του, ο Βάσος Αδριανός ήταν ο αγαπημένος ηθοποιός των γυναικών, που θαύμαζαν την ομορφιά του. Κατά τη διάρκεια προβολής της σειράς, ο ηθοποιός έγινε ένας αληθινός σταρ για τα ελληνικά δεδομένα. Αμέτρητες φωτογραφίσεις σε περιοδικά ενώ οι αφίσες του ήταν σε πολλά κοριτσίστικα δωμάτια. Ο Βάσος Αδριανός ήταν εξίσου αγαπητός και στο αντρικό κοινό, όχι λόγω της εξωτερικής του εμφάνισης, αλλά επειδή ο χαρακτήρας του στο σήριαλ, ο Αλέξης,  ήταν αγνός και ντόμπρος.

Ο Βάσος ήταν ένας περιζήτητος άνδρας και ζεν πρεμιέ της δεκαετίας του ’70. Εκείνος, όμως, έδινε σε όλα αυτά την εξής απάντηση: Ένας άνδρας δεν επιβεβαιώνεται μέσα από πολλαπλές σχέσεις, αλλά από ένα σωστό γάμο. Και πραγματικά, ο γάμος του με την επίσης ηθοποιό Ρένα Βουτσινά, ήταν η απόδειξη. Παντρεμένοι από το 1969, έμειναν μαζί για τριάντα χρόνια, μέχρι το σοκαριστικό θάνατο εκείνου.

Η Ρένα Βουτσινά ήταν κόρη του περίφημου ιστορικού συγγραφέα Βουτσινά, που τον έχασε σχετικά νωρίς. Κορίτσι σπάνιας καλλιέργειας, που μεγάλωσε μέσα στη μελέτη της ιστορίας και της φιλοσοφίας. Την κέρδισε όμως το θέατρο, ο κινηματογράφος κι αργότερα η τηλεόραση, που την έκανε γνωστή σε όλη την Ελλάδα και της  χάρισε δύο ρόλους οι οποίοι έγραψαν ιστορία. Η Γαρουφαλιά στο Μεθοριακό Σταθμό, που περίμενε υπομονετικά επτά χρόνια να την παντρευτεί ο γεωπόνος Αλέξης -Βάσος Αδριανός- και η μελαμψή Δεβόρα στο Εκείνες κι εγώ, δίπλα στον Λάμπρο Κωνσταντάρα, που άφησε εποχή ως Λάμπρος Δόγγανος (στο ριμέικ με τον Γιάννη Μπέζο, το Λάμπρος έγινε Ζάχος). Και στα δύο σίριαλ, η Ρένα Βουτσινά ήταν διευθύντρια παραγωγής. Μετά το τέλος της σειράς Εκείνες κι εγώ, εμφανίστηκε ξανά ως μελαμψή Ντόροθι αυτή τη φορά, στην ταινία του Νίκου Αβραμέα Υποψήφιοι βουλευτές και βουλευτίνες (1980). Λίγο πριν τελειώσει και ο Μεθοριακός Σταθμός, το 1981, ο Βάσος και η Ρένα αποκτούν την κόρη τους Ναστάζια. Ο ωραιότερος ρόλος της ζωής μου, ο μπαμπάς, έλεγε ευτυχισμένος ο Βάσος Αδριανός.

Αν και δεν εμφανίζονται πλέον στην τηλεόραση, ο απόηχος από το Μεθοριακό Σταθμό είναι πολύ μεγάλος. Έτσι, το ζευγάρι θα κάνει μια μεγάλη θεατρική περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, ώστε ο κόσμος που τους αγαπάει να τους δει μαζί και στη σκηνή, αλλά και… έγχρωμους ζωντανά! Μέχρι τότε η τηλεόραση ήταν ασπρόμαυρη, το κοινό της περιφέρειας που δεν είχε τη δυνατότητα να δει τους ηθοποιούς στο θέατρο, τους έβλεπε με …χρώμα, μόνο στα εξώφυλλα των περιοδικών, αφού κι εκείνα είχαν ασπρόμαυρες σελίδες. Όταν λοιπόν έβγαιναν περιοδεία, ο κόσμος έλεγε: πάμε να δούμε έγχρωμους τον Αλέξη και την Γαρουφαλιά.

Για δέκα χρόνια, από το 1971 ως το 1981, ο Βάσος Αδριανός ήταν σούπερ σταρ της τηλεόρασης. Το ίδιο ήταν και η Ρένα Βουτσινά. Αν και είχαν τόσο μεγάλη επιτυχία, οι κατοπινές τους εμφανίσεις στη μικρή οθόνη ήταν ελάχιστες, ενώ πιο έντονη ήταν η συμμετοχή τους σε βιντεοταινίες, αφού το βίντεο είχε μπει για τα καλά στη ζωή όλων εκείνη την εποχή. Ειδικά ο Βάσος Αδριανός έπαιξε σε 23 βιντεοταινίες σε διάστημα επτά ετών, από το 1985 ως το 1991. Το 1990 έκανε τηλεοπτικό comeback στη σειρά Φόβος και πάθος του Αντ1 και το 1992 στη σειρά της Ετ2 Εμείς και οι άλλοι, ενώ η Ρένα Βουτσινά έκανε μια γκεστ εμφάνιση σε ένα επεισόδιο της σειράς Ορκιστείτε Παρακαλώ το 1986. Όμως οι εποχές είχαν αλλάξει…

Η τηλεοπτική γενιά της δεκαετίας του΄70 είναι από τις πιο άτυχες. Δημιούργησαν αριστουργήματα στην τηλεόραση, όμως όλο αυτό το έργο χάθηκε. Το αποτέλεσμα είναι να έχει σβηστεί ένα πολύ σπουδαίο πολιτιστικό κομμάτι της χώρας μας και όλοι οι συντελεστές -κυρίως οι ηθοποιοί- που συμμετείχαν στις σειρές, να είναι άφαντοι, αντίθετα με τις ελληνικές ταινίες που λόγω της προβολής τους ξανά και ξανά, δίνουν νέες ευκαιρίες και διατηρούν τις καριέρες ζωντανές. Αν είχαμε τη δυνατότητα να δούμε σε επανάληψη και το Μεθοριακό Σταθμό και το Εκείνες κι εγώ, η Γαρουφαλιά/Δεβόρα και ο Αλέξης θα ήταν “παρόντες”. Σκεφτείτε όμως τι ανταπόκριση είχαν τα σίριαλ τότε που μέχρι σήμερα θυμόμαστε τους ρόλους και τους ηθοποιούς, ακόμα και τώρα που έχουν φύγει από τη ζωή…

Ο Βάσος Αδριανός στα τέλη της δεκαετίας του 1990, υπέφερε από κατάθλιψη λόγω προβλημάτων υγείας, που είχαν αποτέλεσμα την αδυναμία του να εργαστεί. Το τηλέφωνο για δουλειά στην τηλεόραση δεν χτυπούσε όπως παλιά και οι εμφανίσεις στο θέατρο είχαν σταματήσει. Στις 21 Δεκεμβρίου 1999, ο Βάσος Αδριανός θα βρει τραγικό θάνατο όταν θα πέσει από το μπαλκόνι του σπιτιού του στην Κηφισιά, ένα σπίτι που είχε ο ίδιος σχεδιάσει εσωτερικά, αφού είχε σπουδάσει σχέδιο. Εκείνη την ώρα, στο σπίτι ήταν και η σύζυγός του και η κόρη του. Το σοκ ήταν μεγάλο. Για τα αίτια του θανάτου του ορισμένοι ανέφεραν ότι  αισθάνθηκε ζαλάδα και έπεσε στο κενό, παρασύροντας μια ξαπλώστρα, ενώ άλλοι έκαναν λόγο για πιθανή αυτοκτονία. Μοιραία σύμπτωση: το έργο που είχε παίξει περισσότερες φορές από οποιοδήποτε άλλο -είτε σε τουρνέ, είτε στην Αθήνα- είχε τον τίτλο: Μην πηδάτε στο μπαλκόνι μου!

Από εκείνη την ημέρα, η Ρένα Βουτσινά σταμάτησε κάθε δημόσια εμφάνιση. Δεν την ξαναείδαμε ποτέ, ούτε τηλεοπτικά, ούτε θεατρικά, ούτε κοσμικά. 20 χρόνια μετά, 8 Μαρτίου 2019, μετά από μια εβδομάδα παραμονής στην εντατική από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο, η Ρένα Βουτσινά πέρασε στην αιωνιότητα… Πήγε στον παράδεισο να συναντήσει τον αγαπημένο της Βάσο ώστε να μην χωριστούν ποτέ ξανά…

Ζ41

Ο Βάσος Αδριανός ως Βασίλης Παπαδόπουλος στην Αίγυπτο

Ζ40

Οικογενειακή φωτογραφία λίγο πριν φύγει για την Αθήνα

Ζ1962

Στην Αθήνα το 1962

Ζ15

Στην ταινία Στον ίσκιο του Θεού (1969) με την Ρίτα Άντλερ

2. ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ

Με την Ζωή Λάσκαρη στην ταινία Ο αστερισμός της παρθένου (1973)

1. ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΤΩΝ ΤΡΕΛΛΩΝ

Η Ρένα Βουτσινά (κάτω δεξιά) στο θεατρικό έργο Η κρουαζιέρα των τρελών με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο και την Μαρία Αλιφέρη

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η πρώτη ταινία της Ρένας Βουτσινά ήταν η Ανοιχτή επιστολή το 1967. Ακολούθησαν: Τι 30 τι 40 τι 50, Ο φαφλατάς, Της ζήλιας τα καμώματα, Αγάπη μου παλιόγρια, Από τα Ιεροσόλυμα με αγάπη, Υποψήφιοι βουλευτές και βουλευτίνες. Ο ρόλος της Γαρουφαλιάς θα την κάνει πασίγνωστη.

Ζ22

Μεθοριακός σταθμός

Ζ6

Ο Αλέξης -Βάσος Αδριανός- με την μητέρα του κυρία Κούλα -Κούλα Αγαγιώτου.

Ζ31

Η Γαρουφαλιά και ο Αλέξης

Ζ25

Γιάννης Τζουανόπουλος, Βάσος Αδριανός

Ζ35

Κούλα Αγαγιώτου, Βάσος Αδριανός

Ζ21

Βάσος Αδριανός, Ρένα Βουτσινά

Ζ22

Αλέξης και κυρα-Κούλα

Ζ16

Βάσος Αδριανός, Ελένη Γερασιμίδου, Κούλα Αγαγιώτου

Ζ36

Ρένα Βουτσινά, Λίλη Παπαγιάννη

Ζ26

Περίληψη του επεισοδίου όπου ο Αλέξης ανακαλύπτει ότι η Γαρουφαλιά είναι ερωτευμένη όλα αυτά τα χρόνια μαζί τους

Ζ1

Εκείνες κι εγώ

Ζ5

Η Δεβόρα και ο Λάμπρος Δόγγανος

Ζ12

Θεατρικές στιγμές

17887421_10212760889597610_238384105_o

Φρύνη η εταίρα, με την Ζωή Λάσκαρη

Ζ18

Βάσος Αδριανός, Γωγώ Ατζολετάκη, Αλίκη Καμινέλη, Γιώργος Σίσκος στην κωμωδία Αχ αυτή η γυναίκα μου!

Ζ20

Της ζήλιας τα καμώματα με την Χριστίνα Φειδάνη και τον Λάμπρο Κωνσταντάρα

Ζ19

Το εξώγαμο του Αλέκου Σακελλάριου με τον Γιάννη Γκιωνάκη, την Όλγα Πολίτου, την Γωγώ Ατζολετάκη, τον Σταύρο Ξενίδη κ.α.

Ζ42

Παντρεύομαι τον άντρα μου, με την Ζωή Λάσκαρη και τον Γιώργο Τζώρτζη

Ζ2

Νίκος Απέργης, Βάσος Αδριανός, Ρένα Βουτσινά, Μαίρη Κυβέλου (ζευγάρια στη σκηνή και στη ζωή) και Νίκος Μπακογιάννης στην κωμωδία με το σημαδιακό τίτλο: Μην πηδάτε στο μπαλκόνι μου

Ζ14

Της Πασόκας το κάγκελο (1983-84)

Ζ13

Μετά την περιοδεία με την σύζυγό του, ο Βάσος Αδριανός συνεργάζεται στην επιθεώρηση Της Πασόκας το κάγκελο με την τηλεοπτική του “μητέρα” Κούλα Αγαγιώτου

Ζ37

Μετά την επιτυχία του έργου Μην πηδάτε στο μπαλκόνι μου, ο Βάσος Αδριανός ανεβάζει την κωμωδία Μην πηδάτε στο κρεβάτι μου με θίασο που αποτελείται από τους: Γιώργο Μοσχίδη, Σαπφώ Νοταρά, Μαίρη Βιδάλη, Τάκη Χρυσικάκο, Νίκο Καλογερόπουλο, Βάνα Στεργίου, Ειρήνη Κακαβούλη, Γκέλι Γαβριήλ.

Ζ39

Μην πηδάτε στο κρεβάτι μου, στο θέατρο Βέμπο

54198806_1200841053418700_6477301687324246016_n

Τελευταία θεατρική εμφάνιση της Ρένας Βουτσινά στο Ρομανσέρο, δίπλα στην Γωγώ Ατζολετάκη και τον Γιώργο Μούτσιο (στη φωτογραφία μαζί τους και ο Δημήτρης Μιχαηλίδης) τη σεζόν 1985-86.

Ζ4

Βάσος Αδριανός και Νόρα Κατσέλη στο έργο Έλα να δοκιμάσουμε

Ζ3

Η κυρία, ο κύριος και ο πειρασμός (καλοκαίρι 1992) Βάσος Αδριανός, Σπύρος Φασιανός, Μαίρη Χαλκιά, Κατερίνα Γιουλάκη

Ζ9

Οικογενειακές στιγμές

Ζ10

Ο Βάσος Αδριανός στο γραφείο του

Ζ30

Στιγμές χαλάρωσης για το αγαπημένο ζευγάριΖ28

Μια ακόμη σπάνια φωτογραφία από την κοινή τους ζωή

3. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Η μικρή Ναστάζια στην αγκαλιά του πατέρα της

3.ΝΑΣΤΑΖΙΑ

Η Ναστάζια, ο Βάσος και η Ρένα

ΖΖ0

Ο Αλέξης και η Γαρουφαλιά σε ένα μικρό δείγμα από τα εξώφυλα της απόλυτης τους δόξας

1975

Ζ55

Ζ24

Ζ23

Ζ32

Δείτε ένα επεισόδιο από το Μεθοριακό Σταθμό:

 

Βασίλης Νάτσιος

Βασίλης Νάτσιος

"Ό,τι βλέπεις είναι αληθινό, ό,τι ακούς μπορεί να μην είναι"

...Γεννήθηκα στα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο και μεγάλωσα σε θεατρικές σκηνές και στα τηλεοπτικά πλατό. Από μικρός έκανα παρέα με όλες τις προσωπικότητες του πολιτισμού μας. Μαζί με τους δικούς μου ανθρώπους, με στηρίζουν συνεχώς, κυρίως με το έργο τους. Ωραία ιστορία, έτσι; Κρίμα που δεν είναι αληθινή! Πάντα μου άρεσε αυτή η εκδοχή. Χρειάζεται ένας μύθος να συντηρεί την πραγματικότητα. Οι δικοί μου μύθοι είναι έγχρωμοι, σινεμασκόπ και εξώφυλλο. Και συνεχίζουν να ζουν στο cosmopoliti…

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. betty

    2019/03/10 στις 14:02

    Ουάου, η σκηνή με τη Λάσκαρη είναι πολύ σέξυ. Και οι δύο κουκλιά!

  2. Χρηστος

    2019/03/11 στις 18:41

    Σβήνοντας οι ανίδεοι-εγκληματίες της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αυτά τα θρυλικά σήριαλ, δεν στέρησαν μονο απο το τηλεοπτικό κοινό την απολαυση της παλιας καλης τηλεορασης, αλλά στέρησαν και απο τους ιδιους τους ηθοποιους που επαιζαν σε αυτα την πλατια υστεροφημία καθως και την οικονομικη τους ενισχυση μεσω των απαναλήψεων, οπως γινεται με τις παλιες Ελληνικες ταινιες τοσα χρονια…. Και ποτέ κανενας δεν τιμωρήθηκε για την εξαφανιση πανω απο 170 σήριαλ απο το 1970 μεχρι και το 1981, μεταξύ των οποιων πολλες απο τις μεγαλυτερες επιτυχιες της τηλεορασης μας.

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *