Theatrale: Θάρρος ή αλήθεια; Καλύτερα ένα καλό “Ψέμα”. Η Σμαράγδα κι ο Θοδωρής κάνουν θέατρο “ΝΟ” με Βλαχοπούλου

Από την/τον Τάσος (ΤΑΖ) Κατρής Θεοδωρόπουλος | 18 Δεκεμβρίου 2016

8b4f5ce9008bef81c0dd9b64b6b1dc5b_xl

 

Αν θέλεις να επαναπροσδιορίσεις την έννοια του underground super hit, όπως είναι «Το Ψέμα» o TAZ σου προτείνει να επαναδιαπραγματευτείς τη σχέση σου με το τι θεωρείς mainstream όπως και τη σχέση σου με τον καθρέφτη.

Η διασκευή του Θοδωρή Αθερίδη στο έργο ενός από τους πιο κομψούς και αιχμηρούς ανανεωτές του Γαλλικού μπουλβάρ, τον Φλοριάν Ζελέ δεν έχει ανάγκη από καμία κριτική γιατί κάνει το ζελέ μπετόν αρμέ. Τσάπα κριτική με έβαλε να γράψω η  Χριστίνα, μάλλον σαν τεστ καψόνι να τσεκάρει αν μπορώ να κάνω ανατροπή σε κάτι που της / μας έχει προκαλέσει ευφορία, προβληματισμό και κλασσάτη ψυχαγωγία, οπότε επειδή είναι και προβοκάτορας. Τι ανατροπή να κάνω ρε αφεντικό στο «Ψέμα»;

Την κάνει από μόνη της η παράσταση σε ένα πιο σφιχτό κι από κορσέ 80λεπτο που παραδίδει μαθήματα του πώς κάτι που θα μπορούσε να είναι χοντράδα έχει μέση δαχτυλίδι. Ο Αθερίδης σαν συγγραφέας σκηνοθέτης, έχει πάντα τις ανθρώπινες σχέσεις στο κέντρο του φακού πυροβολισμών του. Η διαφορά, το πρόβλημα, ή μάλλον το ευτύχημα είναι πως είναι τόσο ευγενικός ο έρμος που δεν τραβάει σκανδάλη εντυπωσιασμού μπαμ και μπουμ και προσβολή, απλά κραδαίνει το όπλο του απειλητικά απέναντι στους ήρωές του για να τους αναγκάσει να αποκαλυφθούν. Και στο «Ψέμα» αυτό γίνεται με τον πιο εντυπωσιακό λόγω απλότητας τρόπο. Δύο ζευγάρια, ο Θοδωρής Αθερίδης με την Σμαράγδα Καρύδη και η  Μυρτώ Αλικάκη με τον Κωνσταντίνο Κάππα, σε μεσοαστική αφασία πολιτισμένου δείπνου. Έλα όμως που πριν το δείπνο ξεφεύγει από την Σμαράγδα ότι μπάνισε τον Κάππα σε φάση ημικουτουπώματος με μια άλλη γυναίκα και παθαίνει αφρίτα αφενός για το συμβάν, αφετέρου για το ότι ο Θοδωρής το ξέρει και δεν της το έχει πει, πράγμα που σημαίνει ότι κι αυτός μπορεί να έχει κάνει κάτι ανάλογο, γεγονός που πυροδοτεί την υποψία στο ενδεχόμενο να έχει κάνει το ανάλογο, μετά μπλέκεται και το άλλο ζευγάρι και τη μία όλοι βγαίνουν παρθένες, την άλλη όλοι αφήνουν υπονοούμενα ότι έχει πέσει κέρατο αλλά κανείς δεν ξέρει αν κι αυτό είναι απλά ένα ψέμα για να τιζάρουν το σύντροφο – νυν εχθρό.

to-psema_poster

Χωρίς καμία διανοουμενίστικη προσποίηση στους διαλόγους, μέσα από απλές λέξεις και πράξεις στήνεται το απόλυτο τσίρκο θεάτρου No (αυτό το ιαπωνικό κουλό που όλοι τους κινούνται μηχανικά και έχουν κάτασπρα βαμμένα πρόσωπα χωρίς εκφράσεις στη μουτσούνα σε συνδυασμό με την Ρένα Βλαχοπούλου – Παριζιάνα. Το «δεν γ@@είς που δεν γ@@μείς», πάμε για ψάρεμα, μετατρέπεται σε «πάμε να σε ψαρέψω για να δω αν γ@@είς ή όχι» και η πετονιά ίπταται επικίνδυνα πάνω από τους θεατές της παράστασης που το παίρνουν βιωματικά. Ειδικά στη σκηνή που η Σμαράγδα κάνει την Catwoman «δεν με νοιάζει κι αν το έχεις κάνει με άλλη» στο Θοδωρή» κι αυτός τσιμπάει, τουλάχιστον πέντε θεατές πίσω μου, μπροστά μου, δίπλα μου, είπαν μην «όχι ρε μαλάκα, μην απαντάς». Νομίζω πως αυτό και μόνο εξηγεί το γιατί η αίθουσα είναι πάντα κομπλέ και δικαιολογεί τη φράση «underground super hit».

Θα μου πεις, τι underground ρε παπάρα, κωμωδία με σταρ είναι, σιγά μην δεν πήγαινε καλά. Πριτς. Είχε όλα τα στοιχεία του να μην πάει καλά εφόσον το γέλιο της είναι στην ουσία υπαρξιακή κρίση μέσης ηλικίας και δεν παραδίδεται ποτέ σε ευκολάκια ανεκδοτάκια να χαϊδέψουμε το κοινό.  Ούτε λύσεις σου δίνει και κάθαρση. Ακριβώς το αντίθετο. Καμία κάθαρση και το στομάχι σου σφιγμένο από την κωμικά βίαιη επαφή με την αλήθεια του ψέματος σου και την πλαστή χρησιμοποίηση του όποιου θάρρους σαν αποκριάτικη στολή κολάν σούπερ ήρωα. Εκ των πραγμάτων, από τη συγγραφή του έργου, η Μυρτώ κι ο Κάππας αδικούνται σε φάση “ήρθαμε για συμπλήρωμα” αλλά ακόμα κι έτσι ψεκάζουν με φρες έαρ.

Ο Θοδωρής παίζει με την αξιαγάπητη φυσικότητα παιδιού σε ενοχικό επειδή έχει κλέψει μαρμελάδα από το βάζο και επίσης παίζει με τη φωτιά. Γιατί πολύ απλά Θοδωρή μου, δεν βάζεις τη γυναίκα σου σε τέτοιο ρόλο σικάτης πουτανιάς να τον παίζει με τόσo θελκτικό νάζι δολοφονικής πειστικότητας. Όλο το βράδυ θα τρώγεσαι να βρεις το ψέμα της, κάτι που η πάντα  οικολογικά ντομινατρίς μάπετ σόου Σμαράγδα, είμαι σίγουρος πως θα το διασκεδάζει, όπως κι εμείς.

431fb0b467e59cfd4777f0dd38c5bdad_xl

Κάνε κονέ με τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz   ή στείλε του εξώδικα και απειλητικές επιστολές στο terra_gelida@hotmail.com

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Μαριαλένα Κωτσάκη
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης
Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή
Κοστούμια: Άγης Παναγιώτου

Σχεδιασμός φωτισμού: Χρήστος Τζιόγκας

Βοηθός σκηνοθέτη: Αγνή Χιώτη

Βοηθός σκηνογράφου: Γιώργος Θεοδοσίου

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Μυρτώ Αλικάκη, Κωνσταντίνος Κάππας

 

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων:

Τετάρτη & Κυριακή: 20:00

Πέμπτη & Παρασκευή: 21:00

Σάββατο: 18:00 & 21:00

Διάρκεια παράστασης: 90’ (χωρίς διάλειμμα)

Μικρό Παλλάς: Αμερικής 2 (City Link)

Εισιτήρια: 15 ευρώ (προπώληση)

Κρατήσεις – αγορά εισιτηρίων:

Στο τηλέφωνο 211 1000 365 & στο www.ticket365.gr

 

Παραγωγή: ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΘΕΑΤΡΑ Α.Ε.

Τάσος (ΤΑΖ) Κατρής Θεοδωρόπουλος

Τάσος (ΤΑΖ) Κατρής Θεοδωρόπουλος

Μικρός ήθελε να γίνει καραγκιοζοπαίχτης και πορνοστάρ. Αγαπημένη του ταινία είναι «Η Υπολοχαγός Νατάσσα» γιατί πάντα κλαίει εκεί που η Αλίκη βρίσκει το παιδί της και ξεμουγκεύει. Στα σινεμά τον έβαζαν πάντα τσάμπα γιατί χάζευε με τις ώρες τις φωτογραφίες από έξω και τον λυπόντουσαν για φτωχό. Τότε αποφάσισε ότι η ζωή είναι σινεμά. Από τα media πέρασε μια μέρα τυχαία σαν ντελιβεράς με καφέδες, αλλά τον έκαναν συντάκτη για λόγους που σύντομα θα διδάσκονται ως παράδειγμα προς αποφυγή σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα των media.

ΕΝΑ ΣΧΟΛΙ0

  1. Αριστειδης Περικλεους

    2016/12/18 στις 11:29

    Ισως να παραμεγαλωσα και δεν καταλαβαινω τι διαβαζω. Ή πολύ σπουδαίο εργο είναι ή πολύ αηδία. Δυστυχώς η συγκεκριμένη κριτική δεν με βοήθησε να καταλήξω σε συμπέρασμα. Επίσης, ειναι καταλληλη για εφηβους ή υπαρχει αισχρολογία όπως στα γραφόμενα;

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *