Oι άντρες – πρότυπα του ελληνικού κινηματογράφου, ξεκίνησαν από τα μέσα της δεκαετίας του ΄50 με κορύφωση τη δεκαετία του ΄60 με την ακμή των σταρ. Οι ηθοποιοί αναδεικνύονται σε ινδάλματα, γίνονται είδωλα και δημιουργούνται κατηγορίες για να ξεχωρίζουν. Υπάρχουν οι ζεν πρεμιέ, τα καλά παιδιά, τα γλυκά αγόρια, οι ζωηροί και τσαχπίνηδες και οι ακαταμάχητοι γόητες που δεν μπορούσε να τους αντισταθεί καμία γυναίκα και καμία θαυμάστρια.
Ο Γιώργος Φούντας ήταν από τους πρώτους κινηματογραφικούς αστέρες που ξεχώρισε και έγινε πρότυπο. Ρολίστας με συμμετοχή σε ταινίες που οι περισσότερες πήγαν σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ (Ζορμπάς, Ποτέ την Κυριακή, Το κορίτσι με τα μαύρα, Νεκρή πολιτεία, και φυσικά η Στέλλα) ήταν ο ιδανικός συμπρωταγωνιστής δίπλα στην Μελίνα Μερκούρη και σαν άνθρωπος, ήταν το ακριβώς αντίθετο από τους ήρωες που ερμήνευε στο σινεμά. Ο αδρός, γεμάτος ένταση τύπος, όπως έγραφαν οι κριτικοί της εποχής, για πολλές γυναίκες ήταν ο πιο γοητευτικός άντρας στην Ελλάδα. Ο τρόπος που αγκάλιαζε και φιλούσε τις συμπρωταγωνίστριές του, τον έκανε αυθεντικό σύμβολο του σεξ, όχι ως ζεν πρεμιέ, αλλά ως άντρα λεβέντη με πολλές ευαισθησίες.
Αξέχαστη ατάκα: Στέλλα φύγε, κρατάω μαχαίρι.
Ο Νίκος Κούρκουλος είχε παίξει σε αρκετές ταινίες μέχρι το 1960, αλλά έπρεπε να γίνει Ο Κατήφορος του Γιάννη Δαλιανίδη για να γίνει σούπερ είδωλο. Σε νεαρή ηλικία έπαιζε ποδόσφαιρο στον Παναθηναϊκό, ήταν ωραίος, αρρενωπός, ταλαντούχος και έγινε ο πιο δημοφιλής ηθοποιός του Ελληνικού κινηματογράφου. Αγαπήθηκε από τις γυναίκες αλλά το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, ήταν η αγάπη που είχε από τους άντρες για τους οποίους υπήρξε πρότυπο για περισσότερο από μια δεκαετία.
Αξέχαστη ατάκα: Όχι άλλο κάρβουνο!
Οι χρυσοί εραστές του σινεμά ήταν ο Αλέκος Αλεξανδράκης και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Με θεατρική υπόσταση και εμπειρία και οι δύο, με την πρώτη τους εμφάνιση έγιναν ινδάλματα. ”Επιτέλους, ένας εραστής στο ελληνικό θέατρο” έγραψε ο θεατρικός κριτικός Αιμίλιος Χουρμούζης για την πρώτη εμφάνιση του Αλέκου Αλεξανδράκη στο θέατρο. Το πιστόλι του ελληνικού σινεμά, όπως τον αποκαλούσαν για τις άπειρες κατακτήσεις του, εντός και εκτός σκηνής, έπαιξε με όλες σχεδόν τις πρωταγωνίστριες του θεάτρου και του κινηματογράφου, ήταν λατρεμένος από όλες, αρχοντικός, ενώ η αρρενωπή του φιγούρα, του έδωσε αμέσως τον τίτλο του ζεν πρεμιέ που έλειπε από την οθόνη.
Με θεατρική θητεία ήταν και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Ξεχώρισε ως αποκάλυψη του Εθνικού και ήταν γεννημένος για σταρ. Πανέμορφος και συμπαθής από τα κοριτσόπουλα μέχρι τις ηλικιωμένες κυρίες, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη έγιναν το απόλυτο καλλιτεχνικό ζευγάρι που δεν χώρισε ποτέ στη συνείδηση του κόσμου. Είναι για όλους ο κύριος Φλωράς, το Λεβεντόπαιδο, ο Αλήτης, το Παλικάρι, ένας Εραστής του ονείρου.
Ο κατάλογος των ανδρικών συμβόλων του σεξ είναι μακρύς. Σε δημοψήφισμα του 1962 για τους πιο ωραίους και δημοφιλείς άντρες ηθοποιούς, τα αποτελέσματα ήταν:
1. Πέτρος Φυσσούν
2. Νίκος Κούρκουλος
3. Βαγγέλης Βουλγαρίδης
4. Ανδρέας Μπάρκουλης
5. Γιώργος Φούντας
6. Δημήτρης Παπαμιχαήλ
7. Μιχάλης Νικολινάκος
8. Ντίνος Ηλιόπουλος
9. Κώστας Βουτσάς
10. Μίμης Φωτόπουλος
11. Λάμπρος Κωνσταντάρας
12. Θανάσης Βέγγος
13. Αλέκος Αλεξανδράκης
14. Κώστας Χατζηχρήστος
15. Κώστας Κακκαβάς
Το Β ‘ μέρος εδώ:
Σχόλια για αυτό το άρθρο