Η Τζένη Καρέζη ήταν ηθοποιός με απεριόριστες δυνατότητες, μια στοχαστική γυναίκα και πάνω από όλα ήταν ένας περίφημος άνθρωπος. Μια σαγηνευτική γυναίκα που τους γοήτευε όλους με τη χάρη της και τον εσωτερικό της κόσμο. Ως ηθοποιός, κρίθηκε από την αρχή της καριέρας της στο θέατρο και ως σταρ επιβλήθηκε στον κινηματογράφο από την πρώτη της ταινία. Και η διαδρομή της τόσο στο σινεμά αλλά κυρίως στο θέατρο, ήταν λαμπρή και σπουδαία. Η Τζένη Καρέζη συνδύαζε την επιτυχημένη καριέρα της ηθοποιού με την ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή. Την θυμόμαστε μέσα από σπάνιο φωτογραφικό υλικό από τη ζωή και την καριέρα της… διότι πώς να ξεχάσεις αυτά τα μάτια;
Πορτρέτα
Φιλμ καρέ
Σκηνή από τα γυρίσματα της ταινίας Χριστίνα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης σκηνοθετεί τον Ντίνο Ηλιόποπουλο και την Τζένη Καρέζη
Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο (1955). Πρώτη εμφάνιση στο σινεμά
Η Χιονάτη και τα επτά γεροντοπαλλήκαρα (1960)
Ένας μεγάλος έρωτας (1964). Η Τζένη Καρέζη και ο Νίκος Κούρκουλος στις μεγάλες τους ομορφιές
Τζένη Τζένη (1966)
Αγάπη και αίμα (1968)
Κοντσέρτο για πολυβόλα (1968)
Eρωτική συμφωνία (1972)
Στο μακιγιάζ πριν το γύρισμα ταινίας
Ιδιωτικές στιγμές
Με τον Ανδρέα Μπάρκουλη σε νυχτερινή έξοδο
Με τον Γιάννη Δαλιανίδη που την σκηνοθέτησε σε τρεις ταινίες (Χριστίνα, Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος, Ένας ιππότης για τη Βασούλα)
Με τον Δημήτρη Χορν στο γλέντι του πρώτου της γάμου
Με τις δύο μεγάλες αγάπες της, τον Κώστα Καζάκο και τον γιο τους Κωνσταντίνο
Λόγια της Τζένης μέσα από συνεντεύξεις της
-Με ενδιαφέρει πρώτα να πείσω τον εαυτό μου και μετά τον κόσμο, ότι είμαι ηθοποιός.
-Μισώ την τυποποίηση. Προτιμώ να είμαι μέτρια παντού, παρά καλή σε ένα τύπο
-Το θέατρο προχωρά και εξελίσσεται, είναι ζωή και προχωρά μπροστά.
-Η τηλεόραση πιθανόν να εκτοπίσει τον κινηματογράφο. Ποτέ όμως η εικόνα δεν πρόκειται να νικήσει το λόγο. Και το θέατρο είναι λόγος…
-Το σκηνικό πρέπει να πλαισιώνει απλώς το έργο. Όσο πιο σπουδαίος είναι ο σκηνογράφος, τόσο περισσότερο φροντίζει να μην κάνει χτυπητή την παρουσία του.
-Ο σκηνοθέτης είναι απαραίτητος. Πάντα ένα τρίτο μάτι είναι χρήσιμο.
-Το μεγαλύτερο αγαθό του ανθρώπου είναι η πίστη του.
-Ο ηθοποιός είναι άνθρωπος, πρέπει όμως να διατηρεί τη “μαγεία” του.
Σχόλια για αυτό το άρθρο