Αγαπώ το ελληνικό σινεμά και τις κλασικές ελληνικές κωμωδίες που όσα χρόνια κι αν έχουν περάσει από την πρώτη προβολή τους, δεν έχουν χάσει την αύρα τους. Μία τέτοια κωμωδία με έξυπνο χιούμορ που αντέχει στο χρόνο είναι ο “Ζηλιαρόγατος” γραμμένο από τον Γεώργιο Ρούσσο ως θεατρικό έργο με τον τίτλο “Ο εραστής έρχεται” όπου πραγματεύεται το αιώνιο ζήτημα της ζήλιας και της απιστίας ανάμεσα στα ζευγάρια. “Ο εραστής έρχεται” ανέβηκε για πρώτη φορά στο θέατρο το 1954 με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Βασίλη Λογοθετίδη. Δέκα χρόνια μετά, τη σεζόν 1963-64, το ανέβασε ο Βασίλης Αυλωνίτης σε δική του σκηνοθεσία με πρωταγωνιστές τον ίδιο, την Γεωργία Βασιλειάδου και τον Νίκο Ρίζο. Το 1956 ο Γιώργος Τζαβέλλας διασκευάζει το θεατρικό “Ο εραστής έρχεται” και το σκηνοθετεί για τον κινηματογράφο με τον τίτλο “Ο ζηλιαρόγατος” με πρωταγωνιστές τον Βασίλη Λογοθετίδη, την Ίλια Λιβυκού, την Σμάρω Στεφανίδου, τον Βαγγέλη Πρωτοπαππά, τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και την Καίτη Λαμπροπούλου. Τη μουσική της ταινίας έγραψε ο Μάνος Χατζιδάκις και η παραγωγή έγινε από την Ανζερβός.
Το φετινό καλοκαίρι η θεατρική εταιρεία “Ευ(Φ)ορία γέλωτος” επιμένει ελληνικά και μετά την κωμωδία “Ένας βλάκας και μισός” του Δημήτρη Ψαθά που παρουσίασε πέρσι με εξαιρετική επιτυχία, ανεβάζει σε περιοδεία τον “Ζηλιαρόγατο” σε ευρηματική διασκευή χωρίς να αλλοιώνει το πρωτότυπο κείμενο της ταινίας, με ένα εκλεκτό θίασο πρωταγωνιστών -Ελένη Φιλίνη, Οδυσσέας Σταμούλης, συνεργάζεται η Νέλλη Γκίνη, “ζηλιαρόγατος ” ο Μάκης Πατέλς, Πέτρος Πέτρου, Κυριακή Γάσπαρη, Μαρία Κοκκινίδου, Αθανασία Τσουμελέκα- σε σκηνοθεσία του Γιώργου Φρατζεσκάκη.
Kοινό το θέμα, που όμως στα ικανά χέρια του Γιώργου Φρατζεσκάκη, παίρνει διαστάσεις μιας σπιρτόζικης πολύχρωμης κωμωδίας. Ο Γιώργος Φρατζεσκάκης κάνει κάθε προσπάθεια να ζωντανέψει τη στατικότητα και τη θεατρικότητα του έργου και το καταφέρνει ενώ δεν λείπουν και οι εκπλήξεις. Πάνω στη στόφα του θέματος έχει χαράξει καθαρά που θα κόψει και που θα ράψει. Δεν έχει σημασία το ύφασμα, το κοστούμι βγαίνει καλοκομμένο και καλοραμμένο. Φαίνεται καθαρά, ότι όλοι οι ηθοποιοί άκουσαν τη διδασκαλία του σκηνοθέτη και ακολούθησαν τις υποδείξεις του. Και βγήκαν κερδισμένοι. Δεν πρόκειται για έργο ανώτερης πνοής, ούτε φέρνει κάποιο «μήνυμα» με την πλοκή του. Αλλά πόσο καλά δοσμένα όσα ξετυλίγονται! Οι θεατές χαίρονται την ιστορία του Πότη, της Λέλας, της Μίνας, της Τζένης, του Σπύρου και του κουμπάρου και γελάνε αβίαστα με τα μπερδέματά τους. Αυτό είναι άλλωστε και η πρόθεση όλων των συντελεστών. Να περάσει καλά ο κόσμος που θα δει την παράσταση. Μια χαριτωμένη κωμωδία στα μέτρα του θιάσου, που ξέρουν τις απαιτήσεις του κοινού για ένα θεατρικό διασκεδαστικό βράδυ. Να γιατί υπάρχει λόγος να δει κανείς αυτή την κωμωδία. Από την αρχή γελάς με την καρδιά σου και απολαμβάνεις ταλέντο και αυθορμητισμό που ξεχειλίζει.
Ο Μάκης Πατέλης είναι μεγάλο ταλέντο, παίζει την κωμωδία αυτού του είδους στα δάχτυλα και εξελίσσεται από τη μία θεατρική δουλειά στην επόμενη. Έχει το δικό του ύφος στο παίξιμο που τον κάνει αναγνωρίσιμο και αγαπητό στον κόσμο. Κι αυτό είναι προνόμιο των αληθινών θεατρίνων.
Η διανομή διαθέτει τρία “βαριά” πυροβολικά. Την Ελένη Φιλίνη, την Νέλλη Γκίνη και τον Οδυσσέα Σταμούλη που σαρώνουν τη σκηνή και δεν αφήνουν περιθώρια αναξιοποίητου ταλέντου να πάνε χαμένα. Η Νέλλη Γκίνη και η Ελένη Φιλίνη είναι γοητευτικές και κωμικές και συναρπάζουν με τις ερμηνείες τους και τη φινέτσα τους.
Ο Οδυσσέας Σταμούλης είναι αποκάλυψη σε κωμικό ρόλο και δίνει το δικό του θεατρικό στίγμα πάνω στη σκηνή. Μαζί με τον Μάκη Πατέλη ως κουμπάροι, αποτελούν ένα εκρηκτικό κωμικό δίδυμο. Δίπλα τους, ο Πέτρος Πέτρου -προικισμένος με σκηνική πλεονεκτική εμφάνιση, δεν περνά απαρατήρητος- η Κυριακή Γάσπαρη -που δίνει ένταση στο ρόλο της με τη σκηνική της παρουσία ενώ η φωνή της είναι γνήσια θεατρική- η Μαρία Κοκκινίδου -με τη φρεσκάδα της φέρνει νέα πνοή στο έργο- και η Αθανασία Τσουμελέκα -σε πρώτη θεατρική εμφάνιση, που δείχνει ότι έχει μέλλον στο σανίδι- συμπληρώνουν το παζλ των χαρακτήρων, μπαινοβγαίνουν στη δράση και καθορίζουν την εξέλιξή της.
Είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες παραστάσεις από καταξιωμένα ονόματα ηθοποιών, οι οποίοι δεν πασχίζουν απλά για τη πρωτιά και το επόμενο πρωτοποριακό ανέβασμα ενός άγνωστου έργου αλλά δημιουργούν δουλειές όπως αυτή, συστήνοντας σε νέο κόσμο σημαντικές ελληνικές διαχρονικές κωμωδίες. Μία καθαρή έντιμη δουλειά, με γρήγορο ρυθμό και ξεκάθαρες προθέσεις. Μακάρι να βρεθεί μια θεατρική στέγη και το χειμώνα, ώστε να διαπρέψει ο “Ζηλιαρόγατος” και στο κλεινόν άστυ.
Ωραιότατο και φωτεινό το σκηνικό της Λαμπρινής Καρδαρά, δεν θυμίζει σε τίποτα σκηνικό περιοδείας που συνήθως είναι άρπα κόλα και εντυπωσιακά τα ρούχα όλων σε στιλ και ύφος ΄60ς και ΄70ς. Γενικά υπάρχει ενδυματολογική πλουσιάδα στην παράσταση, ενώ δεν στερείται αξεσουάρ που τονίζουν και απογειώνουν την εποχή (Κοστούμια: Κυριακή Γάσπαρη).
Ο “Ζηλιαρόγατος” είναι χώρος συνάντησης πολλών γνωστών κι αγαπημένων ηθοποιών, οι οποίοι ενώνοντας το ταλέντο τους και τη θετική τους ενέργεια κατάφεραν να δημιουργήσουν μία ψυχαγωγική κωμωδία με αυθόρμητο γέλιο εκτός ορίων που αξίζει να τη βάλετε στις θεατρικές σας επιλογές και να κάνετε δώρο στον εαυτό σας μια δροσερή απολαυστική παράσταση!
Πέτρος Πέτρου, Μάκης Πατέλης, Κυριακή Γάσπαρη, Γιώργος Φρατζεσκάκης, Νέλλη Γκίνη, Μαρία Κοκκινίδου, Ελένη Φιλίνη, Οδυσσέας Σταμούλης, Αθανασία Τσουμελέκα
“Βρε καλά που ήρθα”
Ελένη Φιλίνη
Οδυσσέας Σταμούλης, Μάκης Πατέλης
Νέλλη Γκίνη, Ελένη Φιλίνη
Ελένη Φιλίνη, Μάκης Πατέλης, Οδυσσέας Σταμούλης
Οδυσσέας Σταμούλης, Μάκης Πατέλης, Κυριακή Γάσπαρη, Πέτρος Πέτρου, Ελένη Φιλίνη
Νέλλη Γκίνη, Ελένη Φιλίνη
Οδυσσέας Σταμούλης, Νέλλη Γκίνη
Κυριακή Γάσπαρη, Πέτρος Πέτρου
Μαρία Κοκκινίδου
Αθανασία Τσουμελέκα
Μάκης Πατέλης, Οδυσσέας Σταμούλης
Γιώργος Φρατζεσκάκης, Νέλλη Γκίνη, Μάκης Πατέλης
Ελένη Φιλίνη, Βασίλης Νάτσιος
Πέτρος Πέτρου, Γιώργος Φρατζεσκάκης
Νέλλη Γκίνη, Βασίλης Νάτσιος, Πέτρος Πέτρου
Ελένη Φιλίνη, Μάκης Πατέλης
Ένας θίασος σε μεγάλα κέφια (Χορογραφίες: Άννα Μάγκου)
Σχόλια για αυτό το άρθρο