Όταν πηγαίνω στις παραστάσεις του για να γευτώ τη μέθεξη του καλού θεάτρου ή κάθε βράδυ συντονίζομαι στη hit σειρά του ΑΝΤ1 ”Άγριες μέλισσες” για να απολαύσω ερμηνεία υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων- και μάλιστα θεατρική σε σίριαλ- αντιλαμβάνομαι για πολλοστή φορά τι καλλιτέχνη διαμάντι διαθέτει το θέατρό μας! Με το που αντικρίζω τον χαρισματικό, λαμπερό, που αποπνέει φως σε κάθε κίνηση και ατάκα του, Αιμίλιο Χειλάκη, νομίζω ότι έχω μπροστά μου έναν σπουδαίο Άγγλο ηθοποιό και μάλιστα όχι της τεχνικής του nο acting , γιατί ο Αιμίλιος είναι αυθεντικός, μοναδικός, ξεχωριστός, μονάκριβος και αυτόφωτος! Δεν μιμείται κανέναν… Αποπνέει την αγγλική αύρα, αλλά έχει και τη στόφα εκείνη των ηθοποιών της Μεγάλης Σχολής του Εθνικού θεάτρου που σε συνταράσσει, με δικά του στοιχεία ,όμως, και με μία πιο σημερινή μορφή υπόδυσης. Έχει τόσο πληθωρικό ταλέντο, εκφραστικά μέσα τεράστιου διαμετρήματος , φωνή με χροιά που σε μαγεύει και σε ταξιδεύει, σκηνική παρουσία μεγαλειώδη – όταν βγαίνει στη σκηνή, υποτάσσει το σανίδι- κινήσεις εύγλωττες, στήσιμο, διαχείριση των χεριών του, έκφραση, σωστούς τονισμούς, άρθρωση ικανή για μαθήματα ορθοφωνίας, ακούγεται και η τελευταία κατάληξη σε κάθε λέξη. Ακτινοβολεί επί σκηνής και το όνομά του είναι συνώνυμο με την καλλιτεχνική αξία! Πάντα το κοινό απολαμβάνει ερμηνεία, η οποία σε αιχμαλωτίζει, σε σαγηνεύει, σε μαγνητίζει, σε καθηλώνει… Δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από επάνω του. Τη φετινή σεζόν, προκαλεί σοκ και δέος στο τηλεοπτικό κοινό, υποδυόμενος τον αυταρχικό, δεσποτικό και εγωιστή Ακύλα Μεγαρίτη στις εξαιρετικές ”Άγριες μέλισσες” και κεντά σε ένα από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά έργα του παγκόσμιου δραματολογίου, του ιδιοφυούς συγγραφέα του 20ου αιώνα Χάρολντ Πίντερ ”Η προδοσία”, σε σκηνοθεσία του ίδιου, γιατί το έργο αυτό στηρίζεται απόλυτα στις ερμηνείες των ηθοποιών, διαφορετικά αποδομείται το ίδιο το έργο, ο λόγος που γράφτηκε και ο ίδιος ο Πίντερ, η ατμόσφαιρα του και χάνεται όλη η ουσία του. Ευτυχώς, έχει συμπρωταγωνιστές του, δύο άξιους και εξέχοντες ηθοποιούς, την Αθηνά Μαξίμου και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο και το αποτέλεσμα είναι άρτιο! Παίζεται στο θέατρο Βρετάνια και σας τη συστήνω ανεπιφύλακτα! Ο καλλιτέχνης που είναι φτιαγμένος από χρυσάφι και είμαστε υπερήφανοι και εμείς ως κοινό, αλλά και το θέατρο, Αιμίλιος Χειλάκης, από το Α ως το Ω!
Άγριες μέλισσες (Ρόλος- σίριαλ): Είναι μια σειρά φαινόμενο, η οποία στα τρία χρόνια τώρα που παίζεται, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών και λόγω των θεμάτων, αλλά και λόγω της τεχνικής, της σκηνοθεσίας, των σεναριογράφων και των ηθοποιών. Ο ρόλος που υποδύομαι είναι αυτό που λέμε ο εργολάβος της χούντας. Ο άνθρωπος ο οποίος αναλαμβάνει μεγάλα έργα, χωρίς να τα παραδίδει ποτέ. Χρησιμοποιεί την ιδεολογία ως μέσο πλουτισμού. Είναι ένας άνθρωπος που χρησιμοποιεί, επίσης, τη βία, τη γοητεία, την ευγένεια, τα πάντα για τους σκοπούς του. Είναι μια καθαρά πατριαρχική φιγούρα με όλα τα αρνητικά της πατριαρχίας.
Βλέμμα: Μόνος τρόπος για να κάνεις θέατρο… Άποψη…
Γάμος: Ευτυχές γεγονός, ειδικά με τον τρόπο που εγώ αντιλαμβάνομαι την έννοια.
Διαίσθηση: Νομίζω , ότι στα χρόνια αυτά της δυσκολίας που μας έλαχε να ζούμε, έχουμε αναπτύξει αισθήσεις που ήταν εν υπνώσει. Άλλοι το αισθητήριο της ευγένειας και της υπομονής και άλλοι το ένστικτο της βίας ή της προσβολής , τα οποία θεωρούν ότι θα δώσουν λύση. Θέλω να πιστεύω ότι ανήκω στους πρώτους.
Εντιμότητα: Ο καθένας νομίζει πως του ανήκει. Απλώς στο πεδίο του τι είναι υποχρέωση και τι δικαίωμα , ξεχνάμε να το βάλουμε στην υποχρέωσή μας και το θεωρούμε μόνο δικαίωμά μας… Δεν πρέπει να είναι μόνο οι άλλοι έντιμοι απέναντί μας, έχουμε την υποχρέωση και εμείς να εξετάσουμε την έννοια της εντιμότητας, γιατί για να κατέχεις αυτόν τον τίτλο, πρέπει να είσαι παιδεμένος, εξασκημένος και γνώστης των αποτελεσμάτων της.
Ζωή: Η ζωή είναι το μόνο σίγουρο! Μην πιστεύετε τίποτα άλλο.
Ηθοποιός: Είναι ένα επάγγελμα με το οποίο προσπαθούμε να βιοποριστούμε. Ως λειτούργημα ανήκει σε αυτούς, οι οποίοι νομίζουν ότι είναι σημαντικότεροι από τους άλλους. Εγώ δεν λειτουργώ, επαγγέλλομαι…
Θέατρο: Το μόνο πεδίο στο οποίο συναντώνται όλες οι μορφές Τέχνης!
Ιδεολογία: Πρέπει, οφείλουμε δια ροπάλου να την επαναφέρουμε. Είναι δικός μου σκοπός και στόχος ως επαγγελματίας για μία νέα εγκαθίδρυση ιδεολογιών. Δεν έχει σημασία τι πρεσβεύεις, σημασία έχει το θάρρος σου να το αναγγέλλεις και εδώ έγκειται και το μεγαλείο της δημοκρατίας!
Καλλιτεχνικά όνειρα- Σχέδια επόμενα: Να συνεχίζω να δουλεύω με τον τρόπο και τον κανόνα μου. Το καλοκαίρι θα ανεβάσουμε τη ”Μήδεια” του Ευριπίδη, με την Αθηνά Μαξίμου στον ομότιτλο ρόλο.
Λάμψη: Αναγκαία, γιατί αν τα μάτια δεν λάμπουν στο σκοτάδι, δεν πρόκειται ποτέ να έχεις όριο που είναι τα πράγματα. Και επειδή πάντα γοητευόμαστε από τη λάμψη, πρέπει να συνοδεύεται από τη γνώση για να είναι σημαντική!
Μεταμοντέρνο θέατρο: Είναι μία προσπάθεια να καταλάβουμε την αρχαία ελληνική τραγωδία, εκεί που όλα είχαν συμβεί και κάποιος τα αφηγούνταν ξανά. Αυτός είναι ο κανόνας: η αφήγηση. Το πώς γίνεται, δεν φταίμε, εμείς.
Νέα γενιά ηθοποιών: Εξαιρετικά ελπιδοφόρα!
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Έχω την εντύπωση ότι τα τελευταία 30 χρόνια παγκοσμίως δεν γράφεται κάτι σημαντικό. Ξέρω , όμως, ότι συνεχίζει και γράφεται. Και αυτό είναι ελπίδα…
Όρια: Ενώ δεν μας αρέσουν μόνον αυτά χρειαζόμαστε.
Παράσταση: Θα πρέπει να είναι μια ανοιχτή πρόβα.
Ρόλοι: Όταν είσαι νέος τους θεωρείς σκοπό, μεγαλώνοντας λίγο καταλαβαίνεις ότι ο σκοπός σου έχει ανάγκη και την προσωπική σου ερμηνεία για τα πράγματα. Σε μια φάση σωστής ωριμότητας, οι ρόλοι είναι , απλώς, αφορμή. Αν στην ωριμότητά σου, οι ρόλοι , απλώς, είναι ακόμη σκοπός, τότε είσαι μέτριος… Από τούδε και στο εξής, η επιλογή είναι δική σου.
Σκηνοθεσία: Δεν μου αρέσει η σκηνοθεσία, σκηνοθετώ ελλείψει άλλων…
Τραγωδία: Πεδίο δόξης λαμπρό! Πρώτον τα διαβάσματά σου, δεύτερον για την έννοια της δημοκρατίας και της κοινωνικότητας, τρίτον για την απόδειξη ότι δεν μπορούν να ασχοληθούν όλοι με αυτή τη δουλειά. Όταν αντιλαμβάνεσαι το μέγεθος και δεν τρομάξεις και πιστέψεις ότι το έχεις, τότε δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ καλή παράσταση. Πρέπει διαρκώς να ρωτάς, γιατί το ίδιο κάνει και το αρχαίο δράμα για εσένα…
Υστεροφημία: Είναι λέξη δόλωμα, δεν θα είμαστε εδώ για να έχουμε την απολαβή της, άρα τη λέξη υστεροφημία την αντιλαμβανόμαστε μόνο, ως ζωντανοί… Άρα, η λέξη υστεροφημία αφορά αυτούς που μένουν και πότε εσένα τον ίδιο.
Φωνή: Ένα μεγάλο εργαλείο το οποίο, χωρίς την άρθρωση, την αντίληψη των κειμένων και των λέξεων, τον τρόπο που μπορείς να διαχειριστείς την ψυχή του άλλου μέσα από τον ήχο, καταντά κύμβαλον αλαλάζον…
Χάρολντ Πίντερ- Προδοσία: Μένω άναυδος κάθε φορά, που ξεκινάμε να παίζουμε την παράσταση. Από τις παγίδες που έχει βάλει ο συγγραφέας, συναισθηματικές, λεκτικές και από τον τρόπο που συγχρόνως είναι και φίλιες προς τον ηθοποιό. Η ”Προδοσία” που στην παράστασή μας έχει τον υπότιτλο: Μία σπουδή στο χρόνο, στη μνήμη και την απιστία, είναι ένα σχόλιο του συγγραφέα επάνω στο τι πιστεύει ο άνθρωπος για τη συνθήκη συμβίωσης, γιατί συμβιώνουμε με τον φίλο, γιατί συμβιώνουμε με τον εραστή και γιατί συμβιώνουμε με τον σύζυγο. Σε αυτή τη συμβίωση είναι στο χέρι μας να φανούμε γενναίοι για να μην προδώσουμε. Όχι πως αυτοί που πρόδωσαν δεν αξίζουν την αγάπη μας, γιατί σε αυτούς ανήκουμε οι περισσότεροι…
Ψυχισμός: Τι να σου απαντήσει ένας άνθρωπος που ο κολλητός του έχει αυτοκτονήσει;
Ωραία εμφάνιση: Είναι στην ώρα της για αυτό και λέγεται ωραία…
Σχόλια για αυτό το άρθρο