Είναι ένας από τους σκηνοθέτες που ξεχωρίζω και εκτιμώ ιδιαίτερα! Τον κατατάσσω ανάμεσα στους δέκα καλύτερους του θεάτρου μας! Κι αυτό γιατί, ο Κοραής Δαμάτης, αγαπά το θέατρο , είναι παθιασμένος με αυτό, δουλεύει μήνες για να ανεβάσει μία παράσταση, κάνει θέατρο , έχει γνώσεις και προ πάντων σέβεται το πνεύμα του συγγραφέα και τους ηθοποιούς του και δεν προσθέτει μοντερνιές και σκηνοθετικά εφέ για να εντυπωσιάσει το κοινό και να αναδειχθεί ο ίδιος προσωπικά, αλλά παραμένει πιστός στη σύλληψη του συγγραφέα και την εποχή που έγραψε το έργο του. Βέβαια ανάλογα την εκάστοτε περίοδο που βιώνουμε , μπορεί να το’’ φρεσκάρει’’ λίγο αλλά ποτέ δεν φτάνει σε ακρότητες με αποτέλεσμα να αποδομούνται ο ίδιος ο συγγραφέας , το κείμενο , οι ήρωες που τους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί και το κοινό να μην καταλαβαίνει τι βλέπει , ποια είναι τα μηνύματα του έργου, και εν τέλει ποια είναι η υπόθεση του… Ο πολυτάλαντος και χαμηλών τόνων Κοραής Δαμάτης, έχει τόσα πολλά προσόντα και χαρίσματα που φοβάμαι μην ξεχάσω κάποιο : σκηνοθέτης σκηνογράφος ενδυματολόγος χορευτής -σπούδασε χορό δίπλα στα’’ ιερά τέρατα ‘’την Ζουζού Νικολούδη και την Ραλλού Μάνου , ηθοποιός και συγγραφέας! Αυτή είναι η λεγόμενη θεατράνθρωποι που τόσο τους έχει ανάγκη το ελληνικό θέατρο για να προχωρήσει μπροστά και να μεγαλουργήσει… Τον απασχολεί να λάμψει παράσταση και όχι ο ίδιος τραβώντας τα φώτα επάνω με τους πιο απαράδεκτους νεωτερισμούς που μπορεί να επινοήσει κάποιος σκηνοθέτης για να γίνει συζήτηση στο θεατρικό και δημοσιογραφικό κύκλο γύρω από το όνομά του… Δεν τον ενδιαφέρουν τα χρήματα για αυτό στο παρελθόν είχε δημιουργήσει τη δική του ομάδα το’’ Έβδομο θέατρο’’ αλλά δεν άντεξε οικονομικά για να το συνεχίσει… Συνεργάστηκε με το Εθνικό θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών , το Κρατικό θέατρο ανέβασε παραστάσεις και στην Κύπρο, με την Λυρική Σκηνή και άλλους σημαντικούς θεατρικούς οργανισμούς. Έχει σκηνοθετήσει μερικά από τα πιο σημαντικά έργα του παγκόσμιου αλλά και του ελληνικού ρεπερτορίου και όλα με τεράστια επιτυχία! Ήταν μεγάλη η χαρά μου , όταν έμαθα ότι θα συνεργαστεί με το Κ.Θ.Β.Ε και θα σκηνοθετήσει μάλιστα μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες επιτυχίες του , που πρωτοανέβασε στο Εθνικό Θέατρο το 1989 -παίχτηκε επί δύο συνεχείς σεζόν -και είχα την ευτυχία να το παρακολουθήσω , το δυνατό , σημαντικό και συγκλονιστικό έργο του Πέτερ Βάις’’ Η δολοφονία του Μαρά’’. Είμαι βέβαιος και για την τωρινή του επιτυχία χωρίς κανέναν ενδοιασμό! Η παράσταση θα ανέβει το Νοέμβριο στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Μην το χάσετε! Στην Αθήνα θα επαναλάβει για δεύτερη σεζόν τις επιτυχίες του’’ Ο άνθρωπος ελέφαντας ‘’, ‘’Το υπέροχο μου διαζύγιο’’ και τις ‘’Καρέκλες’’ του Ιονέσκο ,ενώ θα ξαναπαιχτούν ‘’ Οι γυναίκες από χώμα ‘’με ολοκαίνουργιο κείμενο από την Ανδρομέδα και τον ίδιο. Ο σπουδαίος θεατράνθρωπος, άξιος σκηνοθέτης και άνθρωπος με παιδεία Κοραής Δαμάτης από το Α ως το Ω!
Ατομική ελευθερία: Εκ του πονηρού πολυδιαφημισμένη.
Βούληση: Γνώθι σαυτόν, επομένως βούληση κι απόφαση; Ή απρόσμενες, αλλά καθοριστικές στη συνέχεια, επισυνάψεις νευρώνων; Αναπάντητο προς το παρόν.
Γενική δοκιμή: Μια ακόμη δοκιμή.
Δραματουργία: Ενδιαφέρουσα, διασκεδαστική κι ανώδυνη μελέτη θεατρικών έργων και κατασκευασμένων ηρώων. Οδυνηρή, ενίοτε, μελέτη μιας κοινωνίας που, από ανάγκη πολλές φορές, αναγκάζεσαι να συμβιώνεις μέσα της.
Επανάσταση: Αφύπνιση με μη προδιαγεγραμμένη συνέχεια.
Ζωή: Πρόκληση.
Η δολοφονία του Μαρά: ΄΄Ανάγνωση΄΄ και επανεξέταση εφ’ όλης της ύλης.
Θέατρο: Παρηγοριά. Καθαρό χρώμα. Μπορεί και μεγαλειώδης μουσική. Πάντα…το όνειρο μιας σκιάς…
Ιδεολογικό σκηνοθετικό πλαίσιο: Σώμα και λόγος σε απόλυτη αρμονία σ’ ένα δημιουργικό παιχνίδι.
ΚΘΒΕ: …τώρα το γνωρίζω…
Λόγιοι: Προσμονή, μετά την, σχεδόν, απόλυτη κυριαρχία της εικόνας.
Μεταμοντέρνο θέατρο: Η αρχή ενός ακόμα κύκλου με δεδομένο τέλος.
Νέα γενιά ηθοποιών: Δυναμικές θεατρικές παρουσίες, περισσότερες θεωρητικές γνώσεις, και, για κάποιους, περισσότερη τηλεόραση.
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Καλό ρεπερτόριο.
Οξύθυμος: Δυνατός αέρας με καταστροφικά, ενίοτε, αποτελέσματα.
Πόνος: Κάποιες φορές ακριβό αντίτιμο γνώσης, κι άλλοτε απόλυτος μαρασμός.
Ραδιουργία: Περιττές, ανασφαλείς, πρώιμες και ατελείς εκφάνσεις της ανθρώπινης πολυπλοκότητας.
Σκηνοθεσία: Αξιόλογες ζωτικές συναντήσεις.
Τέχνη: Μαγεία, ελευθερία και βήματα μπροστά.
Ύψιστος: Πανανθρώπινη παρηγοριά.
Φως: Εκείνη η μαχαιριά άσπρου φωτός στην μισάνοιχτη πόρτα και η επιτακτική ανάγκη σου να σπρώξεις το θυρόφυλλο να πεταχτείς έξω.
Χαρμολύπη: Συντροφιά σε όλα σου τα ταξίδια.
Ψυχική ηρεμία: Απαραίτητη για να μπορείς να δεις.
Ωραία παράσταση: Ανάσα χαράς.
Σχόλια για αυτό το άρθρο