Αν και την βλέπαμε από τις αρχές της δεκαετίας του ΄70 στην ελληνική τηλεόραση, δεν είχε γίνει τόσο διάσημη όσο θα γίνονταν αργότερα. Λίγοι Έλληνες την ήξεραν μέχρι και το 1977 που την έμαθαν όλοι! Η Ραφαέλα Καρά μέσα σε ένα χρόνο έγινε σούπερ σταρ και όπως συνήθιζε τότε να επισκέπτεται τις χώρες που οι δίσκοι της ήταν πρώτοι σε πωλήσεις, ήρθε και στη χώρα μας. Και μάλιστα όχι μία φορά, αλλά τρεις! Την πρώτη φορά για να διαφημίσει τους δίσκους της που ήταν ανάρπαστοι, τη δεύτερη για να γυρίσει ένα σόου και να εμφανιστεί στο σίριαλ “Εκείνες κι εγώ” και την τρίτη για να εμφανιστεί στο Παλαί ντε Σπορ στη Θεσσαλονίκη, όπου έγινε… μάχη για ένα εισιτήριο της συναυλίας.
Την πρώτη φορά, ήρθε για να εμφανιστεί στην εκπομπή “Η ΕΡΤ παρουσιάζει”, Σάββατο στις 22:30, απέναντι από την καθιερωμένη ελληνική ταινία της ΥΕΝΕΔ που ήταν πάντα στις πρώτες θέσεις της ακροαματικότητας , όπως έλεγαν την τηλεθέαση εκείνα τα χρόνια. Ήταν μια εκπομπή-συνέντευξη για τους δίσκους της που είχαν μπει στα περισσότερα ελληνικά σπίτια (για την ιστορία, η ΥΕΝΕΔ έπαιζε την ταινία “Ο σατράπης” με τον Ντίνο Ηλιόπουλο και την Ξένια Καλογεροπούλου, παραγωγής 1967). Η εκπομπή εκτόξευσε τις πωλήσεις των δίσκων και ανανέωσε την επιστροφή της Ράφα στη χώρα μας, την επόμενη φορά για λογαριασμό της ΥΕΝΕΔ, του δεύτερου τηλεοπτικού καναλιού, για να γυρίσει σόου.
Το σόου που γύρισε ειδικά για την ελληνική τηλεόραση, γυρίστηκε τα στούντιο ΑΤΑ με σκηνοθέτη τον Κώστα Λυχναρά. Ήταν διάρκειας μιας ώρα, έγχρωμο -αν και δεν υπήρχε ακόμα στη χώρα μας η έγχρωμη μετάδοση- και η Ραφαέλα μαζί με τους χορευτές που την πλαισίωναν, τραγούδησε, χόρεψε και σκόρπισε κέφι στους φανατικούς θαυμαστές της. Εκτός από τις μεγάλες της επιτυχίες -με πρώτο και καλύτερο το A Far L’amore Cominicia Tu (Liebelei)- η Ραφαέλα τραγούδησε και την ελληνική διασκευή του 0303456 που έγινε 6868357 (πολλοί έφηβοι της εποχής έπαιρναν το νούμερο να δουν σε ποιον ανήκει ο αριθμός τηλεφώνου!).
Το σόου προβλήθηκε Σάββατο βράδυ, εκτοπίζοντας από το πρόγραμμα του καναλιού την ελληνική ταινία. Η επιτυχία του σόου ήταν τεράστια! Τα τηλέφωνα έσπασαν στην ΥΕΝΕΔ και ζητούσαν να προβληθεί σε επανάληψη, όπως και έγινε το επόμενο Σαββατόβραδο. Όμως, οι επαναλήψεις δεν σταμάτησαν και το σόου ξαναπροβλήθηκε “μετά από απαίτηση πολλών τηλεθεατών”.
Το μοναδικό απόσπασμα που σώζεται από το σόου της Ράφα στην Ελλάδα, υπάρχει σε μια σκηνή του σίριαλ “Οι τελευταίοι εγγονοί”
Η επιτυχία του σόου, δεν έμεινε ανεκμετάλλευτη δισκογραφικά. Με τίτλο “Ραφαέλα Καρά Σόου” κυκλοφορεί δίσκος, ελληνικής παραγωγής, με όλα τα τραγούδια που ακούστηκαν στην εκπομπή, συμπεριλαμβανομένου και του διασκευασμένου 6868357, που διαφημίζεται και στο εξώφυλλό του. Ο δίσκος ξεπουλάει, γίνεται χρυσός και σήμερα θεωρείται δυσεύρετος και συλλεκτικός.
Λίγους μήνες μετά, η Ραφαέλα Καρά, πατάει ξανά το πόδι της στο ελληνικό έδαφος. Αυτή τη φορά για να τραγουδήσει στο Παλαί ντε Σπορ της Θεσσαλονίκης και να παραστεί στην απονομή των δύο χρυσών δίσκων της. Τη συναυλία της στη Θεσσαλονίκη, ανοίγει η Άινα Μάουρερ , η “Ελληνίδα Ραφαέλα Καρά” όπως την αποκαλούσαν. Μόνο που εκείνη έχει μακρυά μαλλιά και δεν πετυχαίνει το τίναγμα του κεφαλιού αλά Ραφαέλα. Η εμφάνιση της Ραφαέλα ξεσηκώνει τα πλήθη, ενώ κάποιοι θα φύγουν δυσαρεστημένοι όταν καταλάβουν ότι τραγουδάει πλέιμπακ. Ακόμα κι έτσι όμως, η Ραφαέλα κοπανιέται στη σκηνή και το θέαμα που παρουσιάζει το θυμούνται ακόμα όσοι είχαν την τύχη να την δουν…
Η Άινα Μάουρερ άνοιξε τη συναυλία της Ραφαέλα στη Θεσσαλονίκη
Η άφιξη της Ραφαέλα στο αεροδρόμιο
Σπάνιες φωτογραφίες από το σόου που γύρισε ειδικά για την ελληνική τηλεόραση το 1977
Με τον σκηνοθέτη του σόου Κώστα Λυχναρά
Δεν υπήρχε εξώφυλλο ελληνικού περιοδικού που να μην έχει εξώφυλλο σε εβδομαδιαία βάση, την Ραφαέλα.
H …μανία για την Ραφαέλα, οδήγησε μέχρι και σε επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο “Το παιχνίδι της Ραφαέλα” όπου ξεκινούσες από την αφετηρία και περνούσες διάφορα εμπόδια μέχρι να την συναντήσεις στο τέρμα. Όπως ακριβώς και στη ζωή…
Ραφαέλα Καρά & Λάμπρος Κωνσταντάρας στο σίριαλ “Εκείνες κι εγώ”
Σχόλια για αυτό το άρθρο