Άνεμος: Ο Σούμπερτ από « πείνα» φυσάει στα βαμπιρικά μαλλιά της Κατρίν Ντενέβ

Από την/τον Τάσος (ΤΑΖ) Κατρής Θεοδωρόπουλος | 19 Δεκεμβρίου 2016

15439865_1486953464667082_6229135337228512745_n

Ο ΤΑΖ παρακολουθεί συνεπαρμένος τον Κωνσταντίνο Ρήγο στο πιο φανερά κρυπτικό σκάκι, προσωπική κατάθεση της καριέρας του σε μια άψογη τελετή συναισθηματικής χοροθεατροζωγραφικής.

Θα σου πω εγώ ποιο είναι το τσεκ πόιντ της επιτυχίας αυτού του κολάζ αισθήσεων και συναισθημάτων που λέγεται «Άνεμος». Αλλιώς θα το έγραφα αλλά προέκυψε βιωματικά. Αν προσπαθήσεις να γράψεις κάτι για την παράσταση ακούγοντας ραδιόφωνο (όπως συνηθίζω) σε χριστουγεννιάτικη διάθεση (το ραδιόφωνο εννοείται) σου απαυτώθηκε το κείμενο. Λέξη δεν πρόκειται να μπορέσεις να γράψεις ειλικρινά. Γιατί ας πούμε ότι ο «Άνεμος» είναι με έναν «πειραγμένο» τρόπο (όπου Ρήγος κολλάει το «πειραγμένο») η δική του εκδοχή της ταινίας «Επιστροφή στο μέλλον». Οπότε αν θες να ανασυνθέσεις τα συναισθήματά που σου προκάλεσε η παράσταση, πρέπει να βγεις τώρα έξω και να βρεις που πουλάνε κασέτες. Αυτές τις TDK τις 45άρες αν βαριέσαι ή τις 90άρες αν είσαι μπόσικος, και μετά να κάτσεις να γράψεις σελεξιόν μουσικές, «κομματάρες»,  από Σαμπρίνα μέχρι Σούμπερτ όπως κάναμε κάποτε στο μέλλον για τον / την γκόμενα. Ο άνεμος, από τη φύση του, μπορεί να περιγραφεί μόνο μετεωρολογικά όσον αφορά στα μποφόρ, στα βαρομετρικά, στο που φυσάει άντε και σε δημοτικά τραγούδια για τσίπουρο ή πιο έντεχνα για κατάθλιψη με σικάτο κοκτέιλ.

15492207_1486948228000939_7289619193974055460_n

Ο Ρήγος που έχει περάσει από όλες τις προαναφερθείσες φάσεις, αυτή τη φορά αποφασίζει να προσποιηθεί τον βλαμμένο, δήθεν διανοούμενο, τύπου δεν ξέρω τι μου γίνεται, δεν κάνω πλάκα, το καταλαβαίνεις από την αρχή του έργου του ή μάλλον πριν την αρχή του που δεν είναι αρχή γιατί κάτι που έχει αρχή πρέπει να έχει και τέλος, και η παράσταση τέλος δεν έχει, τελειώνει με κάτι σαν διάλειμμα συναισθηματικής απόψυξης. Ο Ρήγος λοιπόν για να επανέλθουμε στην προηγούμενη φράση, πετυχαίνει την απόδειξη της «βλακείας» του που επιδιώκει, με έναν τόσο σαρωτικό τρόπο που πραγματικά δεν ξέρω ποιο θα είναι το επόμενο ανάλογο βήμα του και πότε, γιατί μετά από μια «σύνθεση» σαν τον άνεμο, τη χρειάζεσαι στο νερό μια πενταετία να σου ξανακάτσει τέτοια έμπνευση εξωτερίκευσης συκωτιών πάθους και απάθειας.

Ένα πυρετικό ντελίριο του Κιούμπρικ σε παραλήρημα όταν φανταζόταν πως θα γυρίσει σίκουελ αλλά σε θεατρικό μπουρλέσκ το «2001» με τίτλο  «Η Διαστημική Οδύσσεια της Μόνα Λίζα και ο Τραγικός της Θάνατος από Κρυοπαγήματα όταν Αυνανίστηκε στην Ανταρκτική της Χαβάης». Αυτό είναι ο τίτλος. Υπότιτλο θα έβαζα το «Αγκαλιά με ένα Μοβ Φίκο».  Απλά αριστούργημα (για πειραγμένους ανθρώπους με ψυχιατρική παρακολούθηση σαν εμένα) και απόλυτη επιβεβαίωση της φράσης του, ότι δεν μπορείς να αισθανθείς τέχνη παρατηρώντας τη μόνο μια φορά. Όταν ξαναπάς και θα ξαναπάς αν είχες την απερισκεψία να επισκεφτείς το σύμπαν του «Ανέμου» θα αισθανθείς τουλάχιστον αδιάβαστος επειδή την πρώτη παρατήρησες αλλά τη δεύτερη είδες.

15541560_1486951774667251_3437416239423897987_n

Παιδιά, ειλικρινά συγγνώμη για την όποια παπαρολογία μου, ξέρω ότι σε μια κριτική προέχει ο αναγνώστης να καταλάβει περί τίνος πρόκειται κι όχι να αυνανίζεται ο συγγραφέας αλλά αν δεν τον παίξεις με τον «Άνεμο» του Ρήγου (οκ, θα σου τον κάνει λίγο κασάτο αν το επιχειρήσεις) τότε με τι να τον παίξεις; Και τι ακριβώς να περιγράψω; Είναι από τις ελάχιστες φορές που πήγα να διαβάσω το πρόγραμμα αλλά το άφησα στην πρώτη πρόταση όχι γιατί δεν είναι καλογραμμένο, το αντίθετο εφόσον έχει κείμενο της Ξένιας Αηδονοπούλου που «δανείζει» μεγάλο μέρος των μαγικών λέξεων της στην παράσταση. Απλά ήθελα να γράψω τα δικά μου χωρίς να έχω τον μπούσουλα της Ξένιας και χωρίς να κάτσω στη σημειολογική ανάλυση του Βιβάλντι και τον «4 εποχών του» που είναι το προφανές αν θες να πιάσεις επιφανειακά την παράσταση. Γιατί το κλειδί της,  η λύση του μυστηρίου μέσω της τέχνης, αν π.χ. μιλάγαμε για ένα μυθιστόρημα του Νταν Μπράουν, βρίσκεται στο Piano Trio Νο.2 op 100 του Σούμπερτ.

15541323_1486951898000572_4520624152164716157_n

Μαγικό πανηγυριώτικο ρέκβιεμ δεινοσαυρικών αποχαιρετισμών που θα το νοιώσεις καλύτερα μέσα στην παράσταση αν πρώτα δεις τη σκηνή που η αιώνια βαμπιρέλα Κατρίν Ντενέβ, αποχαιρετά τον καταδικασμένο σε παγωμένα γηρατειά αλλά μη θάνατο, στην ταινία «The Hunger – H πείνα», Ντέιβιντ Μπάουι. Δηλαδή εγώ μετά τι να γράψω; Ότι ο Γιώργος Πυρπασόπουλος κι ο Ορφέας Αυγουστίδης αν το πάρουμε πιο σταρίστικα (μέσα από το διαγαλαξιακό θίασο περφεξιονισμού της προσμονής) και οι δύο είναι ολοφάνερα εξαιρετικοί στην κατάσταση του τι με βρήκε τώρα;  Ότι στο παρά τσακ το Μαρίκα Κοτοπούλη γλύτωσε από το να ανάψω αναπτήρα στον πυροτέτοιο του συστήματος για να βρέξει και να διακοπεί η παράσταση από τη ζήλεια μου απέναντι όχι μόνο στο εκλεκτικής αποσύνθεσης και τέλειας παραγωγής σκηνικό θέαμα αλλά και στην κειμενική παρτούζα Αηδονοπούλου, Μπουκόφσκι, , Ορφέα Αυγουστίδη,  Χάινριχ Μπελ, Χειμώνα, Όστερ, Ταρκόφκσι, Μόρισον; Φωτιά στο Κοτοπούλη  επιμένω  και να βρέχουν από πάνω οι πυροτέτοιοι γιατί ο “Άνεμος” όπως πάντα φουντώνει τη φλόγα και ο Ρήγος, γνωστός απατεώνας, έκανε τη φλόγα του και καυτή και αδιάβροχη αυτή τη φορά. Η πιο προσωπική δουλειά κύβος του Ρούμπικ ενός σπουδαίου καλλιτέχνη που είναι σπουδαίος ακριβώς επειδή αν τον αποκαλέσεις “καλλιτέχνη” θα σε κάνει σουβλάκια από την Ακτή του Ελεφαντοστού. Μοναδική εμπειρία αισθητικής μπουνιάς και χάνζαπλαστ ουσίας σε ντελίριο μυστικού δείπνου 4 εποχών απόκληρων της αγάπης σε ταμπλό νεκροβιβάν.

Κάνε κονέ με τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz   ή στείλε του εξώδικα και απειλητικές επιστολές στο terra_gelida@hotmail.com

15589907_1486952354667193_8664918292653278345_n

Τάσος (ΤΑΖ) Κατρής Θεοδωρόπουλος

Τάσος (ΤΑΖ) Κατρής Θεοδωρόπουλος

Μικρός ήθελε να γίνει καραγκιοζοπαίχτης και πορνοστάρ. Αγαπημένη του ταινία είναι «Η Υπολοχαγός Νατάσσα» γιατί πάντα κλαίει εκεί που η Αλίκη βρίσκει το παιδί της και ξεμουγκεύει. Στα σινεμά τον έβαζαν πάντα τσάμπα γιατί χάζευε με τις ώρες τις φωτογραφίες από έξω και τον λυπόντουσαν για φτωχό. Τότε αποφάσισε ότι η ζωή είναι σινεμά. Από τα media πέρασε μια μέρα τυχαία σαν ντελιβεράς με καφέδες, αλλά τον έκαναν συντάκτη για λόγους που σύντομα θα διδάσκονται ως παράδειγμα προς αποφυγή σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα των media.

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *