Theatrale: Φουρέιρα, Αδάμου, Γαρμπή, Πιληχού, Αλχημιστές και Γαρδέλης δίνουν στον ΤΑΖ καύσιμη ύλη για να το κάνει παρανάλωμα.
«Βασικά καλησπέρα σας», όπως έλεγε και ο Ψάλτης. Και ναι «είναι πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος». Αν δεν κατακαλαβαίνεις τα παραπάνω μάλλον είναι βαρετό και για μένα που το γράφω και για σένα που το διαβάζεις το παρακάτω κείμενο. Γιατί μια παρέα τρελών, πήραν το Θέατρο Πειραιώς 131 και αποφάσισαν να το μεταμορφώσουν σε υπερκοσμική νισκομπάλα της ελβιέλας και της άσπρης κάλτσας. Που πίστεψε με φίλε, αν δεις ελβιέλα να χορεύει μέσα σε καπνό και φωτορυθμικά, την ερωτεύηκες.
Και κάπως έτσι γεννήθηκε το πρώτο εληνικό juke box musical. Kάτι που μοιάζει σαν επιθεώρηση αλλά έχει πολύ δικούς του αγγλοσαξωνικούς κώδικες κι άντε να το προσαρμόσεις στις αγγλοβλαχοελληνικές νόρμες. Για την παράσταση έχω ένα βυτίο αντιρρήσεις, και τις έχω γιατί πέρασα υπέροχα αλλά περίμενα να περάσω υπεροχοράτατα. Αυτό δεν έγινε και εκεί όλη η ευθύνη πέφτει στην επιπέδου σχολικού σκετς ιστορία που υπάρχει μόνο για να συνδέει μεταξύ τους τα τραγούδια. Θα μου πεις, στο «Mamma Mia» κάνουν κάτι διαφορετικό; Θα σου πω «τράβα και μελέτα τη δομή του και έλα μετά να μου την πεις».
Τα παιδιά εδώ έκαναν ότι μπορούσαν σε σχέση με τα υλικά που είχαν σαν παραγωγή που για να λέμε του στραβού το δεξί μάτι, μια τσουρουτιά την είχε. Υπήρχε αυτό το πάντα εφαρμόσιμο αλλά πολύ πλέον κλισέ παλιακό του άδειου σκηνικού με περιστεφόμενους καθρέφτες και κάτι άλλα με φωτισμούς και καπνούς, αλλά δεν έπαυες να αισθάνεσαι ότι δεν είσαι στη ντισκοτέκ αλλά έχεις φάει πόρτα στην είσοδο.
Τι σώζει και με το παραπάνω όλη την εμπειρία και την απογειώνει σε διασκέδαση και χαρά; Oι πρωταγωνίστριές της (γιατί πέρα από τον Σταμάτη Γαρδέλη όλοι οι άντρες μοιάζουν με πολλά υποσχόμενα αγγούρια σε θερμοκήπιο). Απόλυτη υπόκλιση στην Ελένη Φουρέιρα (οκ το υποκριτικό δεν το έχει πολύ αλλά έχει από άλλα τα άλλα), την απίστευτη τούρμπο έκρηξη της Ιωάννας Πηλιχού και τις κινηματογραφικές μεταμορφώσεις της Εύης Αδάμου. Όλες τους άψογες κινησιολογικά και φωνητικά. Κάτι που φαίρνει ξανά στο προσκήνιο το γιατί οι έλληνες σκηνοθέτες φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τραγουδιστές στα μιούζικαλ έργα τους και για λόγους πρεστίζ κομπινεζόν βάζουν να τραγουδάνε ηθοποιοί ροφοί. Άψογη και η φάση στουντιακής ηχογράφησης ενορχηστρώσεις σε τελειότητατων «Αλχημιστών» αν και εδώ πετάω μια σποντούλα γιατί οι μισές ήταν μάλλον όντως στουντιακές. Για την Καιτούλα, Καιτάρα, Γαρμπή,δεν μπορώ να γραψω τίποτα, είναι ένα άρθρο από μόνο του το πόσο χάρηκα που την είδα έτσι.
Όλη η ομάδα θέλει να κάνει έναν νοσταλγικό φόρο τμής στα τρελά και εκτός κάθε αισθητικής και λογικής πάρτι και φιλμ της δεκετίαες του 80. Μερικά από τα σκετς πετυχαίνουν, μερικά είναι τελείως ξώφαλτσα. Υπάρχουν στιγμές που αισθάνεσαι ότι η πλοκή υπάρχε μόνο σαν μια άγαρμπη αφορμή για να παίξει το επόμενο τραγούδι. Κακό αυτό για ένα juke musical δεν είναι, κακό είναι ότι τα παιδιά πάνω στη σκηνή το διασκεδάζουν αλλά η βλαχάρα ο θεατής εκεί κολλημένος στην καρέκλα του. Το τελευταίο 20λεπτο είναι δομημένο για να σηκωθείς και να χορέψειες, αλλά εκεί οι φακλάνες ακούνητες στην καρέκλα μήπως και φανούν uncool. Μόνο εγώ σκηκώθηκα χορεύοντας και πήρα κι ένα «γεια σου μάγκα» με σφαλιάρα από τον Γαρδέλη που αγαπητέ αναγνώστη μου δεν φαντάζεσαι πως διατηρείται!
Ρεζουμέ, το «80s The Musical» είναι μία ακραία διασκεδαστική πρόταση αθώας επανάληψης υπέροχων σφαλμάτων από τα καλύτερα χρόνια της ζωής μας. Το όλο θέμα είναι πως θα το πάρεις από την αρχή και τι διάθεση έχεις. Αν δεν γουστάρεις, κάπου δίπλα, σε κάποια υπόγα υπάρχει ένας πειραματικός θίασος με ρούχα φταγμένα από φλοκάτες και παίζει Πίντερ (που τον λατρεύω αλλά όχι με φλοκάτες). Η επλογή λοιπόν εδώ είναι δική σου. Όπως και οι βάτες στο πουκάμισο με τη ζώνη φορεμένη από έξω να κάνει φουφούλα (καλού κακού άν τελικά πας να δεις Πίντερ, άλλαξε ρούχα).
***Θέατρο Πειραιώς 131, Γκάζι. Τηλ. 2103450922. Εισιτήρια στο www.ticket365.gr και στο 2111000365. Από 12 ως 22 ευρω.
*Aκολουθήστε τον ΤΑΖ (terra_gelida@hotmail.com) στο www.facebook.com/tazthebuzz
Σχόλια για αυτό το άρθρο