Best of the best προτάσεις για να διασκεδάσεις με στιλ, σταρ και ουσία, “στολίζοντας” τη χριστουγεννιάτικη διάθεση σου με την προσιτή πολυτέλεια μιας απολαυστικής βραδιάς στο θέατρο.
Απανωτά meeting και συζητήσεις για την τελική εορταστική πεντάδα, με συμφωνίες, διαφωνίες και κάθε είδους ερμηνείες. Όλοι μας στο Cosmopoliti είχαμε κάτι αγαπημένο αλλά σε μένα έλαχε ο κλήρος να το ισιώσω. Πήραμε μια απόφαση για να είμαστε εντάξει κι αντικειμενικοί. Να μην συμπεριλάβουμε μιούζικαλ. Το απόλυτο εορταστικό θεατρικό θέαμα είναι το μιούζικαλ και φέτος έχουμε πολλά. Οι αντιδράσεις όμως των συντακτών απέναντι σε αυτά που είδαμε ήταν τουλάχιστον αντιφατικές (όχι αδίκως οφείλω να παραδεχτώ). Οπότε ξεκινάμε με μια παραδοχή. Ναι, το μιούζικαλ είναι απόλυτα γιορτινό αλλά σε ό,τι παίζεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα πηγαίνετε με δική σας ευθύνη, τη γνώμη μου προσωπικά για κάθε ένα από αυτά την έχω εκφράσει μέσα στο site. Το τελικό κριτήριο κατέληξε στην πρόζα τη λουσάτη, που κολλάει σαν glam, ποιότητα και περιεχόμενο στο πνεύμα των ημερών. Και θέατρο με αξιώσεις αλλά και σταριλίκι και γενικά παραστάσεις που όλοι μιλάνε για αυτές και θα ήταν καλό να έχεις να πεις κι εσύ κάτι γι ‘αυτές αφού δεδομένα θα τις απολαύσεις. Μια πεντάδα must see που όμως πίσω της υπάρχουν αλλά 15 must see για τα οποία επίσης έχουμε γράψει και απολαύσει. Απλά επειδή οι μέρες αυτές είναι γεμάτες φώτα, προτιμήσαμε να κατασταλάξουμε ίσως λίγο συμβιβαστικά, στις παραγωγές που συζητιούνται επειδή αξίζουν κι ο πολυέλαιος από πάνω τους δίνει την απαραίτητη λάμψη. Φορέστε τα καλά σας όπως την παλιά εποχή που οι άνθρωποι ντυνόντουσαν για να πάνε θέατρο και δεν πήγαιναν με φούτερ και σακίδιο και μοιραστείτε τη λάμψη.
Υπερπαραγωγή αξιώσεων στο “Θέατρον” του Κέντρου Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος” που κατορθώνει μέσα από το αναπόφευκτο δράμα της ιστορικής κατάληξης, να σε γεμίσει με ατόφια θεατρική χαρά. Πιθανότατα η καλύτερη δουλειά (και μιλάμε για πολύ δουλειά) στην καριέρα της Μιμής Ντενίση σε τριπλό ρόλο συγγραφέα, σκηνοθέτη, πρωταγωνίστριας με έναν τεράστιο θίασο (Τάσος Χαλκιάς, Τάσος Νούσιας, Κώστας Βουτσάς, Μιχάλης Μητρούσης, Χριστίνα Αλεξανιάν) και ζωντανή ορχήστρα. Μνήμες, χρώματα και αρώματα μιας μυθικής εποχής και πόλης σε παρασύρουν στο ρυθμό τους με συνέπεια, χαρά, θέαμα και σεβασμό. Σε μια παράσταση που κρατάει ισορροπημένες και χωρίς προκαταλήψεις τις ιστορικές αλήθειες με τον ανθρώπινο παράγοντα. Έχει καρδιά, έχει ψυχή, έχει λεφτά που φαίνονται στην παραγωγή και είναι δικαιολογημένα το best seller της περσινής και της φετινής χρονιάς.
Μια ιστορική και διαχρονική κωμωδία του νεοελληνικού θεάτρου, γραμμένη από το θρυλικό δίδυμο των Δημήτρη Κεχαϊδη – Ελένης Χαβιαρά, ανεβαίνει σαν να μην πέρασε μια μέρα, στο θέατρο Μουσούρη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη που συμπρωταγωνιστεί μαζί με το ονειρεμένο cast των Γιώργου Κιμούλη, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη και Θανάση Παπαγεωργίου. Η νεοελληνική μικροπολιτική θλιβερή γελοιότητα, μετατρέπεται σε μια πικρή κωμωδία βλάχικου πόκερ ανάμεσα σε “τελειωμένους” χαρακτήρες που έχουν ταυτίσει την επιβίωση και την ιδεολογία με το βάλτο. Ακουγεται “βαρύ” και σε δεύτερο επίπεδο είναι, κι έτσι πρέπει, όμως σαν θεατρική επιλογή είναι δώρο Χριστουγέννων. Ενώνει γενιές, διαλύει κακώς κείμενα και προσφέρει ουσιαστική ψυχαγωγία με τη μοναδική ευκαιρία σκηνικής συνύπαρξης ενός μοναδικού θεατρικού κουαρτέτου.
Πώς θα αντιδρούσαν οι δικοί σου αν τους ανακοίνωνες ότι αποφάσισες να ονομάσεις το παιδί σου “Αδόλφο” με όποιους συνειρμούς κουβαλάει αυτό το όνομα; Ο Μαρκουλάκης, σαν σκηνοθέτης μόνο αυτή τη φορά, ξαναχτυπάει στο θέατρο “Αλίκη” αλά γαλλικά με άλλη μια μεγάλη θεατρική και κινηματογραφική επιτυχία από την πένα των Ματιέ Ντελαπορτ και Αλεξάντρ Ντε Λα Πελιέ. Το γαλλικό τελικά μάλλον του πάει πολύ ειδικά όταν εξελληνίζεται από τον Θοδωρή Πετρόπουλο. Το αποτέλεσμα είναι μια “αστική” κομεντί ξεμπροστιάσματος όσον αφορά τις προσλαμβάνουσες μας, τις τυποποήσεις μας και την επιβεβλημένη πολιτική ορθότητα. Φάρσα μέσα στη φάρσα, το αρχικό σοκ θα αποδειχθεί απλά μια αφορμή πάνω στην οποία οι Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Μαρία Κωνσταντάκη, Αντώνης Λουδάρος και Φάνης Μουρατίδης θα δώσουν την πιο εκλεπτυσμένα υστερική εκδοχή του ταλέντου τους. Εγγυημένη απόλαυση μαζικής αλλά “σινιέ” θεατρικής διασκέδασης με τέμπο, ουσία και συνουσία μεταξύ θεατή και σκηνής.
Nαι, αυτή είναι η θεατρική κλασάτη κωμική θεατρική επιστροφή του Λάκη Λαζόπουλου που θέλαμε και που μάλλον ήθελε κι αυτός σε μια απίστευτη σκηνική χημεία με την Μαρία Καβογιάννη στο θέατρο “Γκλόρια”. Βασισμένο σε μια μεγάλη περσινή κινηματογραφική επιτυχία, το έργο με άφθονο χιούμορ, κοινωνικό σχολιασμό και ευρηματικότητα, συνδυάζει την λεγόμενη “παλιά, καλή κωμωδία” με την αιχμηρότητα του σήμερα. Αφορμή, μια οικογένεια καθολικών που ονειρεύονται για τις κόρες τους έναν ανάλογων πιστεύω γαμπρό. Δυστυχώς για τους γονείς ένας Αλβανός, ένας Μουσουλμάνος κι ένας Κινέζος πρόκειται να είναι οι εκλεκτοί της καρδιάς τους και οι ίδιοι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μια “εξωγήινη” για αυτούς, πραγματικότητα. Ο Λάκης σκηνοθετεί και διασκευάζει εξελληνισμένα αλλά σένια και με μέτρο μια κωμωδία που συνδυάζει την ελαφριά, απλόχερη διασκέδαση με ένα και δύο και τρία επίπεδα προβληματισμού, και βρίσκει (σαν Λάκης) τον καλύτερο εαυτό του.
Σαρκοφαγική κωμωδία ορόσημο του σύγχρονου θεάτρου, γραμμένη από τη Γιαζμίν Ρεζά με ένα φορτηγό βραβεία πάνω της που κατέκτησε τους πάντες. Από το Μπρόντγουεϊ μέχρι τον Ρομάν Πολάνσκι που τη μετέφερε στον κινηματογράφο. Κωμωδία μαχαίρι για το πολιτισμένο χέρι που επανέφερε στο ελληνικό θέατρο (“Αθηνών”) ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σαν σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής δίπλα στους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Στεφανία Γουλιώτη και Λουκία Μιχαλοπούλου. Δύο πιτσιρίκια πλακώνονται στο σχολείο και οι γονείς τους συναντιούνται πολιτισμένα για να λύσουν το ζήτημα. Υποθετικά το λύνουν στην αρχή του έργου όμως τελικά το “ζήτημα” είναι πολύ πιο βαθύ κι αφορά στο φαίνεσθαι και το είναι της καθώς πρέπει συμπεριφοράς μας. Πολύ σύντομα οι τέσσερις χαρακτήρες θα γίνουν μαλλιά κουβάρια και το κοινό θα έχει απολαύσει μια “ψαγμένη” κωμωδία ξεμαλλιάσματος μέσα στην οποία θα ακουστούν όμως πολλές, όχι ιδιαίτερα βολικές, αλήθειες. Που έκαναν την παράσταση super hit.
Aκολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz
Σχόλια για αυτό το άρθρο