Σκεφτήκαμε ένα κόλπο για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε τη νεκρή αυτή περίοδο της οικονομικής κρίσης. Αφού πληρώνουμε φόρους στην Πολιτεία γιατί να μην μας ξελασπώσει με ένα δάνειο; Η πόλη μας που γέρασε μέσα σε μια εβδομάδα, στενάζει κάτω από την μπότα αυτών των τεράτων… Λόγια που έγραψε ο Μπρεχτ το 1941 κι όμως είναι ακόμα επίκαιρα! Η πτωτική άνοδος του Αρτούρο Ούι, γραμμένο στη Φιλανδία, όπου βρισκόταν εξόριστος ο Μπρεχτ, περιγράφει, με αλληγορικό τρόπο, την άνοδο του Χίλτερ στην εξουσία, τη βαθμιαία διαφθορά όλων των εκπροσώπων μιας κοινωνίας και κυρίως τους τρόπους -ψέματα, βία, φόβος- με τους οποίους ένας εγκληματίας μπορεί να αναδειχθεί σε ηγέτη. Ο Μπρεχτ, πάντα επίκαιρος, μέσα από τους συμβολισμούς που χρησιμοποιεί, θίγει προβλήματα που ακόμα και σήμερα, δεν έχουν βρει λύσεις. Και ποιος φταίει τελικά για όλα αυτά; Ένας είναι ο ένοχος…ο Αρτούρο Ούι.
Γνώμη μου: Η Αγγελική Καρυστινού που σκηνοθέτησε την παράσταση, είχε μια σημαντική βοήθεια, τη μετάφραση του Αλέξανδρου Κοέν (φαντάζομαι είναι η ίδια που χρησιμοποίησε το ΚΒΘΕ το 2013). Ο Αλέξανδρος Κοέν κατάφερε να “φρεσκάρει” το έργο και να το κάνει γνωστό εκ νέου, και στους θεατές που δεν ξέρουν ή δεν έχουν ξαναδεί τον Αρτούρο Ούι. Οπότε ένα συν, έχουμε στη μετάφραση. Δεύτερο συν, η επιλογή των ηθοποιών. Είναι δύσκολο σε τέτοια έργα συνόλου, να πετύχεις διανομή που θα έχει αρμονία, ηρεμία και μάθηση για διδασκαλία. Στην παράσταση της Αγγελικής Καρυστινού, τα στοιχεία αυτά είναι έντονα από το πρώτο λεπτό. Όλοι έχουν δουλέψει πολύ, τους ενδιαφέρει το συνολικό αποτέλεσμα, με γνώμονα ότι απευθύνονται σε θεατές, κι όχι μεταξύ τους. Όλοι οι ηθοποιοί είναι θαυμάσιοι, ξεχωρίζουν κάποιοι περισσότερο -λόγω θεατρικής εμπειρίας- χωρίς όμως να καπελώνουν τους υπόλοιπους, το εντυπωσιακό είναι ότι έχουμε τόσο καλούς ηθοποιούς οι οποίοι, όταν τους δοθεί η σωστή ευκαιρία, αναδεικνύονται. Η πτωτική άνοδος του Αρτούρο Ούι στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης είναι μία τέτοια στιγμή για όλους. Αν αξιοποιηθεί σωστά, η πορεία τους θα είναι θριαμβευτική. Στα συν και η μουσική που παίζει ζωντανά ο Χρήστος Τσουλιάης. Μείον -αν εξαιρέσεις τις άβολες καρέκλες- δεν υπάρχουν σε μια πρεμιέρα, ειδικότερα σε μια καλοδουλεμένη παράσταση όπως η χθεσινή πρεμιέρα. Ωραίοι οι συμβολισμοί με το ενυδρείο που βάφεται κόκκινο σιγά σιγά, με τα παπούτσια, τις ομπρέλες και highlights το τραγούδι: Κάψτα, κάψτα, κάψτα, κάψτα, κάψτα όλα όλα αλλά και το πασίγνωστο…. -δεν σας αποκαλύπτω ποιο, θα το ανακαλύψετε βλέποντας την παράσταση- με ελληνικούς στίχους αλά Μπρεχτ:
-Κύριε Ούι έχω ακούσει ότι η ζωή σας κυλά σχεδόν ασκητικά…
-Είναι αλήθεια, απέχω φανατικά, σχεδόν υστερικά
-Ακόμα και τα άνθη έχουν τις δικές τους εμπειρίες
-Είναι αλήθεια αφού βρεθήκανε κι αυτά σε αμέτρητες κηδείες
-Μου φαίνεται η ατμόσφαιρα εδώ μέσα είναι πια πολύ βαριά..
-Μου φαίνεται πως μάλλον δεν αντέχεται τη μυρωδιά των λουλουδιών
Ο Βαγγέλης Ψωμάς είναι ο Αρτούρο Ούι. Κρατάει στο ίδιο επίπεδο από την αρχή μέχρι το φινάλε το ρόλο, με δυνατές σκηνές στην ερμηνεία του
Γιάννης Λασπιάς, Γιάννης Μπισμπικόπουλος, Ιωάννα Κανελλοπούλου -ένας κι ένας στους ρόλους τους. “Σατανικό” ύφος για τον Γκίβολα του Γιάννη Λασπιά, δυναμικός ο Ρόμα του Γιάννη Μπισμπικόπουλου και εξαιρετική η Ιωάννα Κανελλοπούλου, ακόμα και με τη στάση του σώματός της.
Ο Τάσος Πυργιέρης ως τσιράκι του γκάνγκστερ, μας δείχνει άλλη μια πτυχή από το πολύπλευρο ταλέντο του
Κάψτα, κάψτα, κάψτα, κάψτα, κάψτα, κάψτα, όλα όλα όλα…
Μετά το άγχος της πρώτης παράστασης, ο Ούι γιόρτασε την επιτυχία της πρεμιέρας με πολλούς φίλους χαμόγελα, κρασί και χαρούμενη διάθεση. Φωτό επάνω: Αγγελική Καρυστινού, Βασίλης Νάτσιος
Αργύρης Θανάσουλας –τι ηθοποιός!– Ιωάννα Κανελλοπούλου
Φρόσω Μάνη, Γιάννης Λασπιάς, Χρήστος Τσιαούης, Ευάγγελος Κουφάκος
O “Αρτούρο Ούι” Βαγγέλης Ψωμάς, ανάμεσα στην Λωρίνα Χατζημανώλη και την Ελευθερία Κρατημένου
Τάσος Πυργιέρης, Ιωάννα Κανελλοπούλου
Μετάφραση: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνοθεσία: Αγγελική Καρυστινού
Σκηνικά: Χριστίνα Κωστέα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Επιμέλεια κίνησης: Αντωνία Βασιλάκου
Τραγούδια: Τhe boy
Μουσική- Ηχητικό περιβάλλον: Χρήστος Τσουλιάης
Videoart – multimedia: Σπύρος Παπαρούλιας
Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης
Βοηθός σκηνοθέτη: Φρόσω Μάνη
Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης
Διανομή (με σειρά εμφάνισης):
Ούι: Βαγγέλης Ψωμάς
Μπάτσερ/ Γκίρι: Τάσος Πυργιέρης
Φλέηκ/ Ρόμα: Γιάννης Μπισμπικόπουλος
Σητ/ Γκίβολα: Γιάννης Λασπιάς
Ντόγκσπορω/ Kος Ντάλφηντ: Αργύρης Θανάσουλας
O Κέηζυ/ Μπέττυ Ντάλφηντ: Ιωάννα Κανελλοπούλου
Λύκος : Βασίλης Σκαρμούτσος
Συμμετέχουν: Ευάγγελος Κουφάκος, Λωρίνα Χατζημανώλη, Φρόσω Μάνη, Ελευθερία Κρατημένου
Παίζει μουσική ζωντανά ο Χρήστος Τσουλιάης
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος
Μέρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Ώρα: 21: 30
Τιμές εισιτηρίων: 12, 8, 5 ευρώ
Πληροφορίες – κρατήσεις: Τηλ.: 2103418550
Σχόλια για αυτό το άρθρο