Η εμβληματική ιστορία εκδίκησης του ευρωπαϊκού θεάτρου, ο Άμλετ του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ολοκληρώνει τις παραστάσεις του τέλος Ιανουαρίου στο θέατρο Άνεσις. Σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Λεβάν Τσουλάτζε , ο Τάσος Ιορδανίδης ξεχωρίζει στον ομώνυμο ρόλο του Δανού πρίγκιπα που αποζητά την τιμωρία των ενόχων για τον φόνο του πατέρα του και την προσωπική του δικαίωση. Με μια ομάδα εκλεκτών ηθοποιών, τον Άρη Λεμπεσόπουλο, την Πέμυ Ζούνη, την Ιωάννα Παππά, τον Θοδωρή Κατσαφάδο ο σκηνοθέτης προσαρμόζει ευρηματικά το κείμενο μεταφέρει την πλοκή στην εποχή μας αναδεικνύοντας έτσι τη διαχρονικότητα του έργου.
‘Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο σκηνοθέτης Λεβάν Τσουλάτζε:
σ΄ αυτόν τον αναποδογυρισμένο κόσμο η λογική έχει δώσει τη θέση της στην ανομία , την αυθαιρεσία και την τρέλα.
Και ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος που έχει μεταφράσει το κείμενο:
Μετέφρασα τον Άμλετ σ΄ έναν λόγο απλό . Δωρικό. Όπως απλός είναι ο λόγος της τραγωδίας.
Το τρέιλερ της παράστασης : https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=nSjwBF4Fh4U
Έγραψαν για την παράσταση:
‘Η παράσταση επικεντρώνεται στη δύναμη της Σαιξπηρικής ιστορίας και την κατεβάζει με άνεση στην πλατεία σε μία πολύ εύρυθμη σκηνική εκδοχή.”
Τόνια Καράογλου, Αθηνόραμα
”Οι χαρακτήρες της παράστασης του Τσουλάτζε- η βασιλική οικογένεια της Δανίας – φέρουν ένα vintage, μολονότι αναγνωρίσιμο, μεγαλείο αστικότητας, χορεύουν βαλς αλλά ακούνε disco και pop μουσική στο ipad τους, μιλούν στο κινητό και σε κάθε περίπτωση επικοινωνούν έναν πιο καθημερινό, μέσα στη γήινη ποιητικότητα του, λόγο (μετάφραση Δημοσθένης Παπαδόπουλος).Το έργο “περνάει” στην πλατεία απρόσκοπτα, οι ήρωες και οι προθέσεις τους είναι καθαρές, η λειτουργία της παράστασης εύρυθμη. Οι στιγμές του Ιορδανίδη με την Παππά είναι καθηλωτικές.”
Στέλλα Χαραμή, Tospirto.net
”Ο Τάσος Ιορδανίδης τόλμησε να υποδυθεί ένα θεατρικό ρόλο από τους δυσκολότερους. Η αινιγματική μορφή του Άμλετ διαμορφωμένη από σκληρότητα, μοιρολατρία, εκδικητικότητα, υστερίες και νευρώσεις, αλλά και από γενναιοψυχία, αγάπη, συγκρατημένο έρωτα και φιλία εκφράζει το εσωτερικό του δράμα, την προσωπική του ανυπαρξία. Ο Άρης Λεμπεσόπουλος με τεχνική αρτιότητα έχτισε το ρόλο του αδελφοκτόνου και επιδερμικά καλού Κλαύδιου. Η Πέμη Ζούνη – Γερτρούδη με μετρημένο παίξιμο περιορίζεται στο περιθώριο των τύψεων και της περιφρόνησης που την καταδίκασε ο γιος της. Συγκινητική Οφηλία η Ιωάννα Παππά. Παίζει με την ευγένεια, την νεανική ορμή, τη λαχτάρα και τη σεμνότητα του έρωτα, με την αξιοπρέπεια της χαράς και του πόνου. Ορμητικός Λαέρτης ο Νίκος Πουρσανίδης, ανεπίληπτος Οράτιος ο Ιάσονας Παπαματθαίου. Ο Θοδωρής Κατσιφάδος έδωσε ένα δυναμικό Πολώνιο χωρίς ηθικούς φραγμούς, ενώ ο Θοδωρής Κανδηλιώτης ως Φάντασμα-Ηθοποιός έστησε αντίστοιχα μια μη απόκοσμη τροφαντή υπόσταση και ένα διασκεδαστικό θεατρίνο.”
Χαρά Κιούση, newsbeast.gr
”Ο Τάσος Ιορδανίδης, μας δίνει έναν Άμλετ σύγχρονο, αλλά και τόσο κλασικό στο βάθος, με εσωτερικό φως και δύναμη. . Η γεωμετρία του έργου απογειώθηκε με την ευφάνταστη σκηνοθεσία/ δραματουργική επεξεργασία του Λ. Τσουλάτζε. Ο τελευταίος διαχειρίστηκε αριστοτεχνικά το υλικό της διασκευής του Δημοσθένη Παπαδόπουλου…”
Ζωή Τόλη culturenow.gr
”’Όταν βγαίνεις από μια παράσταση αν μη τι άλλο εντυπωσιασμένος από το υψηλών προδιαγραφών αποτέλεσμα και τη σκέψη πως είναι ότι καλύτερο έχεις δει σκηνικά μέχρι σήμερα τη φετινή σεζόν, ένα είναι το σίγουρο. Κάτι υπάρχει ενδιαφέρον εδώ…
Η προσέγγιση και η ματιά του Λεβάν Τσουλάτζε ήρθαν να ξεπεράσουν την όποια ελπίδα και προσδοκία μιας και χαρακτηρίζονται από καθαρότητα, φρεσκάδα, δικαιολογημένο εκσυγχρονισμό, υψηλή αισθητική και έξοχο ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.
Ο Τάσος Ιορδανίδης κατορθώνει να «ντυθεί» εξαίσια τον πλέον συζητημένο και σαφώς απαιτητικό ήρωα της παγκόσμιας δραματουργίας και να παρουσιάσει στο κοινό την πληρέστερη ερμηνευτική του στιγμή.
Πλάι στον Άμλετ, η τραγική φιγούρα της εμβληματικής Οφηλίας που δεν θα μπορούσε να βρει καταλληλότερη ερμηνεύτρια από την Ιωάννα Παππά. Γοητευτικότατη εκφραστικότητα, έντονες ψυχολογικές διακυμάνσεις και λεπτοί χρωματισμοί αντικατοπτρίζονται όμορφα στην ηρωίδα της.”
Αλέξανδρος Κούρτης ,the caller.gr
”Είναι εξαιρετικά σπάνιο, να παρακολουθήσω μία θεατρική παράσταση στην Ελλάδα – πέραν (κύρια και βασικά) αρχαίων Τραγωδιών – που η εκτίμησή μου να μορφώνει την αντίληψη-επιθυμία, πώς, πρέπει να κάνει περιοδεία ανά τoν κόσμο!!!
Η Σκηνοθεσία του Γεωργιανού Λεβάν Τσουλάτζε, είναι κοφτερή, ανατομική και θεραπευτική σαν χειρουργικό νυστέρι.
Ο Τάσος Ιορδανίδης (Άμλετ) απέδωσε σαν άλλος Σισυφικός Άτλαντας τον ρόλο του Άμλετ, ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΙΜΑΤΙΚΑ! Με τις δυναμικότερες και εκπληκτικότερες στιγμές, να καταγράφονται, στον συνειδησιακό του μονόλογο και στο ντουέτο του με την Ιωάννα Παππά. Αυτοί οι δύο εξαιρετικοί ηθοποιοί, κατʾ εμέ δεν πρέπει να χωρίσουν ποτέ – θεατρικά.
Η Ιωάννα Παππά (Οφήλια), σπάει σαν πορσελάνινή κούκλα επί σκηνής σε χίλια κομμάτια, στον μονόλογό της. Έτσι που να κρατάς την αναπνοή σου και να θες να εισβάλεις επάνω στη σκηνή, για να τη σώσεις.
Ο Άρης Λεμπεσόπουλος ( Κλαύδιος), παίζει τόσο καλά, που σχεδόν δεν αναγνωρίζεται (φωνή, κίνηση κ.α.) , σε συνάρτηση με τον κόντρα ρόλο που δραματοποιεί. Στον μονόλογο Των τύψεων αποθεώνεται…
Ακολουθούν η Πέμυ Ζούνη (Γερτρούδη), με τον Θοδωρή Κατσαφάδο (Πολώνιος), που παίζουν ακόμα και με τις φλέβες των λαιμών τους!”
Νίκος Ανδρείος, www.nikosandreios.com
”Ο Τσουλάτζε δημιούργησε πάλι το δικό του κόσμο,τον έντυσε με υπέροχες εικαστικές εικόνες και η παράσταση απογειώθηκε.
Ίσως ο ρόλος της ζωής του Ιορδανίδη μέχρι σήμερα.Παρά το νεαρό της ηλικίας του εξελίσσεται σε έναν από τους πιο σημαντικούς ρολίστες της ελληνικής θεατρικής σκηνής.
Αναμφίβολλα από τις must see παραστάσεις της φετινής σαιζόν.”
Βασίλης Παπαβασιλείου, cosmopoliti.com
Υπόθεση:
Ο Άμλετ είναι η τραγωδία ενός ευγενικού και φωτισμένου πνεύματος που επαναστατεί όταν καταρρέουν όλες οι πίστεις του ( προσωπικές, οικογενειακές, φιλοσοφικές, φιλοσοφικές, πολιτικές). Όταν ο Βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει απροσδόκητα και γίνεται βασιλιάς ο αδελφός του Κλαύδιος που παντρεύεται και τη χήρα του αδελφού του, Γερτρούδη ο νεαρός Πρίγκιπας Άμλετ, δυσαρεστημένος από το θάνατο του πατέρα του αλλά και τον εσπευσμένο γάμο της μητέρας του με το θείο του, «βλέπει» το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά και αποζητά δικαίωση .
Ο Άμλετ πραγματεύεται με λυρισμό και δραματικότητα διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία, την ηθική και την απόσταση ανάμεσα στην ανθρώπινη διάνοια και την πραγμάτωση της. Θίγει ταυτόχρονα μια ερωτική και μια οικογενειακή τραγωδία, αναφέρεται στη φιλοσοφία, τη μεταφυσική, την ψυχολογία και φτάνει να σχολιάσει ακόμη και την ίδια τη θεατρική τέχνη.
Διανομή:
Τάσος Ιορδανίδης: ΄Αμλετ
Άρης Λεμπεσόπουλος :Κλαύδιος
Πέμυ Ζούνη: Γερτρούδη
Ιωάννα Παππά: Οφηλία
Νίκος Πουρσανίδης: Λαέρτης
Δημήτρης Καπετανάκος: Ρόζενγκρατς
Δημήτρης Διακοσάββας: Γκίλντενστερν
Θοδωρής Κανδυλιώτης: Φάντασμα //ηθοποιός
Ιάσονας Παπαματθαίου: Οράτιος
και
Θοδωρής Κατσαφάδος: Πολώνιος
Συντελεστές:
Μετάφραση: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνοθεσία – Φωτισμοί – Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδήρη
Θεατρολόγος: Ιωάννα Μπλάτσου
Σκηνοθεσία trailer: Αλέξανδρος Ζαρμπής
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς
Ημέρες και ώρες παραστάσεων :
Τετάρτη 19.30
Πέμπτη 20.00
Παρασκευή 20.30
Σάββατο 20.30
Κυριακή 19.30
Τιμές εισιτηρίων:
€17 Τετάρτη και Πέμπτη
€20 Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή
€14 φοιτητές, καθηγητές και άνω των 65
€10 άνεργοι
Προπώληση εισιτηρίων:
– στο ταμείο του θεάτρου ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.2107488881-2
– στο Viva.gr ( τηλέφωνο κρατήσεων 11876) και στο VivaWallet Mobile App,
– στα καταστήματα Seven Spots, στα Reload Stores,
– στα καταστήματα Media Markt και στο tickets.mediamarkt.gr, στα βιβλιοπωλεία Ευριπίδης,
– στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, στο αθηνόραμα.gr και στο Viva kiosk Συντάγματος.
Σχόλια για αυτό το άρθρο