Την θαυμάζω πολύ! Υποκλίνομαι σε αυτήν τη σπουδαία προσωπικότητα και στην grande dame του θεάτρου! Είναι χάρμα οφθαλμών να την βλέπεις σε θεατρικούς, τηλεοπτικούς και κινηματογραφικούς ρόλους! Η εκλεκτή καλλιτέχνις, Μαρία Καλλιμάνη, γόνος της γνωστής εταιρείας κατεψυγμένων θαλασσινών που φέρει το επίθετο της, παρότι τελείωσε το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, την κέρδισε τελικά τον καλλιτεχνικό στερέωμα. Ένα ακόμη ολόλαμπρο αστέρι- μια κορυφαία ηθοποιός- ήρθε να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα, αλλά ελάχιστα της ελληνικής σκηνής. Σπάνιας καλλιέργειας και μόρφωσης χαρακτήρας- κυρία είναι η πιο κατάλληλη λέξη- με όλες τις αρχές που διέπουν έναν πολιτισμένο άνθρωπο : ποιότητα, ουσία, μεγαλείο ψυχής, ιδεώδη και ξεχωριστές αρετές! Η στάση και ο τρόπος ζωής της παράδειγμα προς μίμηση, η συμπεριφορά της του φέρεσθαι και συμπεριφέρεσθαι είναι η επιτομή της ευγένειας. Ο ψυχισμός της καθαρός σαν κρύσταλλο, η σεμνότητα και η διακριτικότητα της κυριαρχούν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής της. Οι επαγγελματικές επιλογές της λάμπουν σαν τα διαμάντια, η ίδια τιμά το σανίδι, κοσμεί το θέατρο και το όνομα της είναι συνυφασμένο με την καλλιτεχνική αξία. Διαθέτει τεράστια εκφραστικά- μέσα σε όλα αυτά θα προσθέσω και την υπέροχη άρθρωση και τις καθαρές καταλήξεις της- με αποτέλεσμα να μπαίνει στο πετσί του εκάστοτε ρόλου που καλείται να υποδυθεί με μεγάλη άνεση και ευκολία, χωρίς μανιέρα, πάντα απόλυτα ταυτισμένη με την ηρωίδα που ενσαρκώνει. Απολαμβάνει ερμηνεία το κοινό και προκαλεί σοκ και δέος σε κάθε της εμφάνιση. Έχει αποσπάσει πολλά βραβεία σε κινηματογραφικούς ρόλους, ενώ στο θέατρο έχει πρωταγωνιστήσει σε σημαντικούς ρόλους μεγάλων συγγραφέων της παγκόσμιας δραματουργίας και έπαιξε σε σίριαλ που άφησαν εποχή. Όταν την βλέπω επί σκηνής απογειώνεται όλο μου το “είναι” και μπαίνει στην ψυχή μου με την ερμηνεία της τόσο έντονα που χαίρομαι σαν μικρό παιδί. Δημιουργεί τη μέθεξη του θεάτρου, γιατί είναι από τις ηθοποιούς που μαγεύουν, σαγηνεύουν και μαγνητίζουν το κοινό! Από τότε που μπήκε στο cast ”Άγριες μέλισσες”- τη hit σειρά του ANT1- δεν μπορώ να εκπληρώσω τις υποχρεώσεις μου. Περιμένω κάθε βράδυ να την δω να ερμηνεύει την Aιμιλία Λειβαδά, την γεροντοκόρη δασκάλα και είναι τόσο πειστική που μας μεταφέρει, νοερά φυσικά, στην εποχή της επάρατης επταετίας. Κι όμως αυτή η σταρ με την έννοια της απαράμιλλης υποκριτικής δεξιότητας, με τα χίλια πρόσωπα, είναι αντιστάρ. Η θεϊκή, Μαρία Καλλιμάνη συμπρωταγωνιστεί στη διανομή, με τη μία και μοναδική Μπέττυ Αρβανίτη, στην παράσταση του” Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας” του έργου του Λαρς Νορέν ”Φθινόπωρο Χειμώνας” που σκηνοθετεί ο άξιος Νίκος Μαστοράκης. Δείτε την οπωσδήποτε! Μπράβο, Μαρία, να μας χαρίζεις πάντα τέτοιες εντυπωσιακές ερμηνείες που χαράσσουν ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους και αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα διαθέτει καλό θέατρο και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα αντίστοιχα του εξωτερικού! Η συναρπαστική grande dame του θεάτρου και της ζωής, Μαρία Καλλιμάνη, από το Α ως το Ω!
Άγριες Μέλισσες: Υποδύομαι την Αιμιλία Λειβαδά, η οποία είναι η καινούργια δασκάλα στο Διαφάνι , ανύπαντρη, συντηρητικών πεποιθήσεων και αυστηρών αρχών. Από τις πρώτες μέρες στο χωριό καταφέρνει να στραφούν όλοι εναντίον της, ενώ, παράλληλα, δεν έχει καλές σχέσεις και με την αδελφή της, προς το παρόν… Για εμένα, είναι μια ευχάριστη εμπειρία το να βρίσκομαι στις ”Άγριες μέλισσες” με υπέροχους συναδέλφους. Είναι βέβαια απαιτητικό το καθημερινό σίριαλ, αλλά είναι μια μεγάλη άσκηση και σε κρατά σε ετοιμότητα.
Βάθος: Όταν λέμε μία ερμηνεία έχει βάθος σημαίνει ότι ο ηθοποιός έχει πιάσει την ουσία του χαρακτήρα. Θέλει χρόνο στο θέατρο να κατανοήσεις κάτι σε βάθος, Και μάλιστα πολύ χρόνο… Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των προβών, αλλά και από την τριβή παίζοντας ένα ρόλο κάθε μέρα κατανοείς, ολοένα και πιο βαθιά καινούργια πράγματα.
Γνώμη: Είναι μεγάλο προτέρημα να έχει κάποιος το θάρρος της γνώμης του και όχι να ακολουθεί το πλήθος. Να διασταυρώνει, όμως, πληροφορίες, όταν λέει κάτι για να έχει εμπεριστατωμένη γνώμη, την οποία να διατυπώνει με διακριτικότητα.
Διακριτικότητα: Δεν είναι δειλία ούτε φόβος… Είναι αρετή που συνδέεται με την αίσθηση του μέτρου! Ο ποιητής Λάο Τσε λέει ότι “όταν δεν επεμβαίνεις στις ζωές των άλλων, δεν σε βαριούνται…”
Ευρυμάθεια: Όχι στεγνή γνώση, συνάδει ,για εμένα, με την έννοια της καλλιέργειας και της ευρύτητας. Θεωρώ, ότι είναι μέρος της δουλειάς μας, πρέπει εμείς οι ηθοποιοί να είμαστε ενημερωμένοι σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής: κοινωνικές, πολιτικές, καλλιτεχνικές. Η Τέχνη μιλά για τη ζωή, αντικατοπτρίζει αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, αν δεν τα γνωρίζουμε, πώς θα μιλήσουμε για αυτά… Και ανάλογα με τα έργα που παίζουμε μελετάμε και την εποχή που διαδραματίζεται το έργο, το κλίμα, τις πολιτικές, τις κοινωνικές αλλά και τις ιστορικές συνθήκες.
Ζωτικότητα: Ίσον ζωτικός χώρος! Όλα αυτά που είναι απαραίτητα για να μας κρατάνε στη ζωή, όλα τα πλάσματα έχουν ανάγκη του ζωτικού τους χώρου…
Ήθος: Να μην κάνεις αυτό που δεν θέλεις να σου κάνουν οι άλλοι…
Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας: Ένα θέατρο με πολύ μεγάλη ιστορία! Είναι η τρίτη φορά που παίζω σε αυτό το θέατρο, ένα από τα πιο αγαπημένα μου θεατρικά σπίτια.
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Πίστη στην επιστήμη και όχι στις θεωρίες συνωμοσίας…
Καλαισθησία: Ξεκουράζει το μυαλό και την ψυχή…
Λαρς Νορέν: Σουηδός, σύγχρονος συγγραφέας, ιδιαίτερη φυσιογνωμία, πολυγραφότατος και ακούραστος ερευνητής του ρεαλισμού.
Μπέττυ Αρβανίτη: Είναι πολύ αγαπημένη συνεργάτιδα, γενναιόδωρη από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της και ένας άνθρωπος με αντίληψη που ανανεώνεται διαρκώς.
Νίκος Μαστοράκης: Πολύ αγαπημένος, εμπνευστικός και εμπνευσμένος, έχει ένα ιδιαίτερο τρόπο να σε βάζει στον κόσμο του έργου χωρίς να το καταλαβαίνεις. Είναι η τρίτη φορά που συνεργάζομαι με τον Νίκο και, κάθε φορά, η σχέση μας ενδυναμώνεται, υπάρχει μια αλληλοεκτίμηση και εμπιστοσύνη. Έχει ένα σύγχρονο βλέμμα και μου ανοίγει νέους δρόμους στην υποκριτική.
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Και τα δύο! Χρειάζεται, όμως, να στηρίξουμε την ελληνική γραφή, πρέπει να δημιουργηθούν πυρήνες που θα προκύψουν από αυτούς νέα έργα και νέοι συγγραφείς.
Ουσιαστικές επιλογές: Είναι ένα πολύ προσωπικό ζήτημα. Είναι η κατάλληλη στιγμή, η ανάγκη, η συγκυρία, το καλλιτεχνικό σημείο στο οποίο βρίσκεσαι και κάποιες συναντήσεις είναι μοιραίο να συμβούν.
Παράσταση: Κάθε μέρα είναι ένα ταξίδι στον κόσμο του έργου, με αθωότητα, τόλμη και ρίσκο. Δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, αλλά προσωπικά χαίρομαι πάρα πολύ να μπαίνω σε αυτή…
Ρόλοι: Είναι ένα μέσο για να γνωρίσω διαφορετικές πτυχές της ανθρώπινης φύσης, και τον εαυτό μου.
Συνεργασίες: Είναι απαραίτητες και πολύτιμες στη δουλειά του ηθοποιού. Το επάγγελμά μας είναι ένα ομαδικό άθλημα που κάθε φορά καλούμαστε να αποκτήσουμε έναν κοινό κώδικα και οι διαφορετικές συνεργασίες είναι και μια ανανέωση.
Τύχη: Εκτός από την τύχη, χρειάζεται και η δουλειά, η θετική διάθεση, η αισιοδοξία και η μαχητικότητα.
Υπερπέραν: Όλο και πιο κοντά μας τον τελευταίο καιρό με την έννοια των διαστημικών ταξιδιών, της ανάγκης επιβίωσης του ανθρώπου, ιδίως λόγω της κλιματικής καταστροφής, που βασικός υπαίτιος της είναι ο άνθρωπος.
Φθινόπωρο Χειμώνας: Ένα έργο βαθιά υπαρξιακό για τις οικογενειακές σχέσεις, τις τόσο υπέροχες και αβυσσαλέες μαζί.
Χάρισμα: Δεν είναι επίκτητο. Από τη μία ο άνθρωπος έχει τη δική του στιγμή που θα ανακαλύψει τα χαρίσματά του και από την άλλη, αυτά θα ανθίσουν…. Ένα φυσικό χάρισμα, όμως, αν δεν καλλιεργηθεί, είναι σαν να μην υπάρχει.
Ψυχή: Δίνουμε ζωή στους ρόλους που καλούμαστε να υποδυθούμε, τους δίνουμε ψυχή. Άυλο κομμάτι στον υλικό κόσμο, αλλά χωρίς την ψυχή, τι έχει αξία; Τίποτα…
Ωραία ζωή: Να κάνεις πράγματα τα οποία σε ευχαριστούν, κάποια από τα όνειρα σου να γίνουν πραγματικότητα, να έχεις ωραίους φίλους, να μην στερείσαι, να ζεις με αξιοπρέπεια, με πάθος και να διαχειρίζεσαι το άγχος σου, και να μη γίνεσαι έρμαιο του…
Σχόλια για αυτό το άρθρο