Δεν πρόλαβε καλά καλά να τελειώσει τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου και το ταλέντο του αναδείχθηκε πλουσιοπάροχο. Aμέσως, θεατρικοί και τηλεοπτικοί παραγωγοί άρχισαν να του αναθέτουν δύσκολους και απαιτητικούς ρόλους , ιδίως επί σκηνής! Ο χαρισματικός, λαμπερός και λουσμένος από φως Ιωάννης Παπαζήσης κατάφερε να προοδεύσει και να εξελιχθεί σε ένα σπουδαίο ρολίστα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα! Ίσως, είναι ο νεαρότερος της γενιάς του που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο θέατρο τόσο μεγάλου διαμετρήματος και ο πιο περιζήτητος. Παρ’ όλη την εξωτερική του εμφάνιση, την οποία θα μπορούσε να εξαργυρώσει σε ανούσιες δουλειές, αποσπώντας πολλά χρήματα και γρήγορη αναγνωρισιμότητα, χάρις στο αστείρευτο ταλέντο που διαθέτει και ξεχειλίζει πληθωρικό τα κατάφερε στα δύσκολα και ποιοτικά μονοπάτια… Εκείνα που ο ίδιος επιζητούσε από την πρώτη κιόλας στιγμή… Με αληγή προσπάθεια, όμως, πολλή δουλειά, κόπο μεράκι, θέληση και στόχο. Και τα κατάφερε! Ερμήνευσε με τα δυνατά εκφραστικά μέσα που διαθέτει σημαντικούς ρόλους της παγκόσμιας δραματουργίας και έδωσε ρεσιτάλ ηθοποιίας που σφραγίστηκαν ανεξίτηλα με το αποτύπωμά του! Εκείνο που τον κάνει ακόμη πιο πολύ να ξεχωρίζει και να λάμπει είναι η σεμνότητα του, οι καλοί τρόποι συμπεριφοράς του, ο γεμάτος από ευαισθησία και τρυφεράδα ψυχισμός του και το μέτρο με το οποίο διαχειρίζεται τα πάντα στη ζωή του: επαγγελματική και κοινωνική. Χωρίς ίχνος έπαρσης , αυτοπροβολής και φιλαυτίας… Είναι ένας πραγματικός καλλιτέχνης με όλη τη σημασία της λέξης! Στις 11 Νοεμβρίου στο θέατρο Πόλη καλείται να αναμετρηθεί με ένα ρόλο κολοσσό, από τους πιο πολυσύνθετους, πολυδιάστατους και πολύπλοκους που υπάρχουν στο διεθνές ρεπερτόριο. Πρόκειται για τον Βόυτσεκ, από το ομότιτλο έργο του έξοχου Γκέοργκ Μπίχνερ, που θα το σκηνοθετήσει ο καθ’όλα άξιος Σταύρος Τσακίρης. Είμαι βέβαιος ότι θα σκίσει και ότι θα θυμόμαστε για χρόνια την ερμηνεία του αυτή! Ο εξέχων και με ατέρμονο υποκριτικό εύρος ρολίστας, Ιωάννης Παπαζήσης σε αποκλειστική συνέντευξη.
– Τι ήταν εκείνο που σε έκανε να θέλεις να ενσαρκώσεις τον Bόυτσεκ;
Νομίζω, ότι ήταν ο ίδιος ο μύθος που φέρει ο ρόλος. Είναι ένας από τους ρόλους που περιμένει κάθε ηθοποιός για να του έρθει η πρόταση να υποδυθεί… Δεν είχα δεύτερες σκέψεις. Θεώρησα, ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να τον ερμηνεύσω, γιατί τον ήθελα πολύ, όπως και τρεις τέσσερις άλλους ακόμη, αλλά το κυρίαρχο συναίσθημα που είπα ”ναι” στο Βόυτσεκ, ήταν ότι μου αρέσει να αντιμετωπίζω ρόλους που τους θεωρώ μεγαλύτερους από εμένα… Γιατί ακόμη κι αν χάσεις, σίγουρα θα πας ένα βήμα παρακάτω καλλιτεχνικά!
– Είναι ένας σκοτεινός ρόλος, πολύπλοκος και απαιτητικός. Πώς τον προσέγγισες; Εμπεριέχει δικά σου στοιχεία;
Να σου πω την αλήθεια, μπήκα στο ρόλο, όπως μπαίνω πάντα σε οποιονδήποτε καλούμαι να υποδυθώ. Αφαίρεσα το μύθο που τον ακολουθεί, τον αντιμετώπισα και τον έψαξα τελείως με τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του και σαφέστατα του έδωσα ό,τι έχει το δικό μου σώμα και το δικό μου πνεύμα. Ποτέ δεν κοιτάζω να πηγαίνω προς το ρόλο, αλλά να φέρνω το ρόλο προς τα εμένα.
– Ο Γκέοργκ Μπίχνερ, θεωρείς ότι είναι εύληπτος συγγραφέας για το ευρύ κοινό;
Αν μου έκανες αυτή την ερώτηση πριν από 10 χρόνια, θα σου απαντούσα πως ”όχι”. Σήμερα , είμαι βέβαιος, ότι είναι απόλυτα κατανοητός, γιατί όχι μόνο το κοινό έχει ωριμάσει και έχει εξελιχθεί αλλά, παράλληλα, ζούμε και μία αποκαθήλωση όλων των ειδώλων όλων των εποχών, βάζοντας τα απέναντι μας και αντιμετωπίζοντας τα , ως ίσο προς ίσο. Θεωρώ, ότι ο Μπύχνερ αφορά πολύ στο σήμερα. Χάνουμε τη μεγάλη αξία που έχουμε στους μεγάλους συγγραφείς.
– Η ψυχή του Βόυτσεκ είναι σαν την άβυσσο. Η δική μας;
Δυστυχώς, θα πω ότι η δική μου ψυχή μπορεί να κρύβει μεγαλύτερη άβυσσο από οποιονδήποτε Βόυτσεκ… Αναλύοντας το έργο δεν έπεσα επάνω σε αντιφάσεις για το ρόλο. Επειδή, πέρα από την ποιητικότητα που του έχουμε δώσει , παραμένει ένας ήρωας που δρα και υποφέρει με ανθρώπινα συναισθήματα. Δεν μπορώ να απαντήσω γενικά για την άβυσσο της ψυχής του σημερινού ανθρώπου, επειδή, πιστεύω ότι άλλα πράγματα ζούμε μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο και άλλα πίσω από τις πόρτες του σπιτιού μας…
– Πώς δουλεύεις τους ρόλους με το μυαλό ή με την ψυχή;
Με την κατασκευή! Δηλαδή, η δική μου πάντα δουλειά επάνω σε ένα ρόλο είναι ότι δεν με ενδιαφέρει καθόλου το πώς τον έχει σκιαγραφήσει εξαρχής ο ίδιος ο συγγραφέας. Όταν τον χτίζω το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να σημειώνω το τι λένε οι άλλοι γι’ αυτόν μέσα σε ένα έργο. Και αυτό που προσπαθώ να επιτύχω είναι να κατασκευάσω έναν άνθρωπο πέρα από το ρόλο, με το πώς σκέφτεται, πώς περπατάει, πώς μιλάει και στην πορεία να λούσω επάνω του , αυτά που λέει ο συγγραφέας και οι συμπαίκτες μου επάνω στη σκηνή…
– Πώς είναι να συνεργάζεσαι με τον Σταύρο Τσακίρη;
Είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζομαι με τον Σταύρο. Η πρώτη ήταν το 2013 με τους ”Δαιμονισμένους” του Ντοστογιέφσκι. Είναι ένας απαιτητικός σκηνοθέτης, σε φτάνει στα άκρα σου και σωματικά και ψυχικά, γιατί θέλει να παίρνει από εσένα το καλύτερο κομμάτι σου. Δουλεύει σε υψηλές πιέσεις μέσα στην πρόβα και εμένα αυτό είναι που μου ταιριάζει. Δεν είμαι ηθοποιός της υπερανάλυσης των ρόλων, αλλά της δράσης τους.
– Έχεις εξελιχθεί σε έναν πολύ σπουδαίο ρολίστα. Πώς αισθάνεσαι με τη ραγδαία αυτή πρόοδο σου; Πού νομίζεις ότι οφείλεται;
Θα σου ομολογήσω, ότι δεν αισθάνομαι τίποτα από όλα αυτά. Το μόνο που με ενδιέφερε σε αυτή τη δουλειά βγαίνοντας από τη σχολή του Εθνικού, ήταν να μπορέσω να νιώσω ότι συναντάω σπουδαίους ανθρώπους που με εξελίσσουν και συνεχίζουν το δικό μου ποτάμι της Τέχνης μου. Θεωρώ, ότι το κατάφερα…
– Πού θα σε δούμε τηλεοπτικά τη φετινή σεζόν;
Ετοιμάζω μια νέα σειρά, η οποία τιτλοφορείται ”Η πτώση” για την ΕΡΤ1. Τη σκηνοθετεί ο Χρήστος Γεωργίου σε σενάριο της Τίνας Καμπίτση. Είναι μια σειρά ιατρικού – αστυνομικού μυστηρίου. Το ενδιαφέρον του ρόλου είναι ότι παίζω έναν χαρακτήρα, ο οποίος στην πορεία της σειράς αποκαλύπτεται ότι πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας. Πρωταγωνιστούν, επίσης, σπουδαίοι συνάδελφοί μου, όπως ο Χρήστος Λούλης, η Λένα Παπαληγούρα, η Θάλεια Ματίκα και η Εριέττα Μανούρη.
Βόυτσεκ
Του Γκέοργκ Μπίχνερ
Πρεμιέρα: 11 Νοεμβρίου στο θέατρο ΠΟΛΗ
Ερμηνεύουν
Βόυτσεκ: Ιωάννης Παπαζήσης
Βασιλική Τρουφάκου
Αργύρης Αγγέλου
Ιάσων Παπαματθαίου
Ορφέας Παπαδόπουλος
και η Ηρώ
Διασκευή κειμένου – Σκηνοθεσία – Φωτισμοί: Σταύρος Σ. Τσακίρης
Μουσική – Τραγούδια: Μίνως Μάτσας
Σκηνικά – Κοστούμια – Flash Animations: Αλέξανδρος Ψυχούλης
Βοηθός Δραματουργίας – Σκηνοθέτη: Δήμητρα Πετροπούλου
Στίχοι τραγουδιών: Σοφία Καψούρου
Φωτογραφίες – Video: Λουκάς Ζιάρας
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Πού: Θέατρο ΠΟΛΗ, Φώκαιας 4, Αθήνα τηλ. 211 1828900
Παραστάσεις Τετάρτη στις 19:30, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 & 21:00, Κυριακή 19:00
Εισιτήρια: 15, 18 και 20 €
Προπώληση: https://bit.ly/3E7ieKJ
Σχόλια για αυτό το άρθρο