Η Έμμυ Δημητρακοπούλου είναι Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπ/σης και Ψυχολόγος επί πτυχίω στο Metropolitan University, του Λονδίνου. Έχει εκπαιδευτεί στη Συμβουλευτική Συστημικής Θεραπείας Οικογένειας και Ζεύγους στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής και Ιατρικής Ακρίβειας «Κώστας Στεφανής» ΕΠΙΨΥ ΕΚΠΑ καθώς και στο ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ στο τμήμα Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον έγκειται στη βιωματική μάθηση και στα ανθρώπινα συστήματα. Οργανώνει βιωματικά εργαστήρια εμψύχωσης και ενδυνάμωσης ενηλίκων και παιδιών καθώς συνεχίζει τις σπουδές της στο εν λόγω αντικείμενο ως υπέρμαχος της δια βίου μάθησης.
Θεατρικά ασχολείται ενεργά από το 2000 έχοντας παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής στο Θεατρικό Εργαστήρι Ελευθέρων Σπουδών Β. Διαμαντόπουλου και πληθώρα σεμιναρίων υποκριτικής τέχνης από καταξιωμένους επαγγελματίες στο χώρο του Θεάτρου. Υπήρξε ενεργό μέλος της θεατρικής ομάδας «το θέατρο της παλιάς αγοράς» υπό την εποπτεία της Μ. Κοντοσταύλου λογοτεχνικής συγγραφέως, ηθοποιού και σκηνοθέτιδος. Έργα στα οποία συμμετείχε, ενδεικτικά είναι «Η τύχη της Μαρούλας» Δ. Κορομηλάς, «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» Ντάριο Φο, «Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας» Γρ.Ξενόπουλου, «Ο διάολος μέσα του» David Lindsay Amber, «Η παρεξήγηση» Αλμπέρ Καμύ, «Οι τρομεροί γονείς» Ζαν Κοκτώ, «Κεκλεισμένων των θυρών» Ζ.Π.Σαρτρ, «Αξιοσέβαστη Πόρνη» Ζ.Π.Σαρτρ, «Οι δούλες» Ζαν Ζενέ, Μονόλογοι του Ευριπίδη, Κλυταιμνήστρα, Ελένη, Ηλέκτρα, Μήδεια και αρκετά ακόμη. Συμμετείχε επί σειρά ετών στο ετήσιο Φεστιβάλ Θιάσων Αιγαίου.
Τη φετινή σεζόν καλείται να υποδυθεί ένα δύσκολο και απαιτητικό ρόλο στην ‘’Προδοσία’’ του ιδιοφυούς Χάρολντ Πίντερ που ανεβαίνει στις 4 Νοεμβρίου στο Διάχρονο Θέατρο σε σκηνοθεσία του ικανού Βύρωνα Κολάση. Οι απαντήσεις της συμπλέουν με το ύφος και την υπόθεση του έργου! Η πολυσχιδής Έμμυ Δημητρακοπούλου από το Α ως το Ω!
Ανθρώπινη φύση: Η ανθρώπινη φύση είναι πολύπλευρη και όχι μονοδιάστατη.
Βύρων Κολάσης: Σπουδαίος άνθρωπος και καλλιτέχνης!
Γοητεία: Κακή συνήθεια εάν χρησιμοποιείται ως εργαλείο για τις ανθρώπινες σχέσεις. Ωραίο να το θαυμάζεις εάν κάποιος απλά το εκπέμπει σιωπηλά, χωρίς να κάνει θόρυβο.
Δικαιώματα: Θα επικεντρωθώ στα ανθρώπινα δικαιώματα, είναι αναφαίρετα, γεννιόμαστε με αυτά και πρέπει να τα διεκδικούμε κάθε στιγμή. Ωστόσο, να μην ξεχνούμε και τις υποχρεώσεις οι οποίες προκύπτουν μέσα από τα δικαιώματα.
Έρωτας: Το ομορφότερο συναίσθημα, όταν υπάρχει ποιότητα, ισορροπία και ισοτιμία αμφοτερόπλευρα.
Ζωή: Το καλύτερο δώρο. Η ζωή είναι ωραία! Ας την χαιρόμαστε κάθε λεπτό!
Ήθος: Δεν θα πρέπει να λείπει από καμία κοινωνική συναναστροφή, χρειάζεται να είναι η βάση σε ό,τι κάνουμε. Ωστόσο, οι ηθικοί αξιακοί κώδικες διαφέρουν από άτομο σε άτομο κι εκεί περιπλέκονται λίγο τα πράγματα.
Θέατρο Διάχρονο: Μία ζεστή αγκαλιά. Νιώθω πολύ τυχερή που βρίσκομαι ανάμεσα σε ζεστούς ανθρώπους.
Ίντριγκες: Μακριά από μένα. Δεν υπήρξα ποτέ στη ζωή μου μέρος μίας ίντριγκας.
Κώστας Μπίγαλης: Σπουδαίος άνθρωπος και καλλιτέχνης!
Λόγια: Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
Μυστικά: Τα μυστικά σφυρηλατούν καταστάσεις και χαρακτήρες. Είναι μία μαθημένη συμπεριφορά η οποία συνήθως δημιουργεί δυσλειτουργικές καταστάσεις.
Νόημα: Αυτό που κάνει νόημα σε εμένα με έναν τρόπο, σε ένα άλλο άτομο μπορεί να μην κάνει. Σημασία έχει να εκφράζουμε αυτό που νοηματοδοτούμε κάθε φορά.
Ξένοι συγγραφείς Άγγλοι: Πάρα πολλοί, επί της παρούσης Πίντερ και ξερό ψωμί!
Οντότητα: Η μοναδικότητα θα μπορούσε να περιγράψει την οντότητα ως κάτι το ξεχωριστό και το πραγματικό. Είναι η ανθρώπινη ύπαρξη, δηλαδή το υποκείμενο, που προσπαθεί-καλείται να κατανοήσει αυτή την έννοια.
Προδοσία: Άσχημο να συμβαίνει είτε ως προδότης/τρια είτε ως προδομένος/η. Νομίζω το άτομο θα πρέπει να αποφεύγει αυτού του είδους συμπεριφορές, δεν προσδίδουν ευχαρίστηση παρά μόνο επιπρόσθετες άσχημες σκέψεις.
Ρόλος (έργου): Η Έμμα είναι ένα ευαίσθητο πλάσμα, ωστόσο δεν τα έχει καλοσκεφτεί τα πράγματα. Τα υπόλοιπα επί σκηνής. Θα μπορούσα να πω ότι ο κάθε ρόλος είναι ένα προσωπικό ταξίδι, μία γέννα κάθε φορά ενός ήρωα που ζεις για λίγο μαζί του.
Σχέσεις: Κάποιοι αντιμετωπίζουν δυσκολία στη σύναψη σχέσεων. Είναι πολύ ωραίο, σπουδαίο και ουσιαστικό κατ’ εμέ να ανακαλύπτεις σιγά σιγά τον άλλον μέσα σε μία σχέση, να τον ερωτεύεσαι συν τω χρόνω όλο και περισσότερο, αρκεί να μην ξεπερνιούνται τα όρια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Τρυφερότητα: Χρειάζεται να βλέπουμε τρυφερά τον κόσμο γύρω μας, με γλύκα στα μάτια, στην καρδιά, στο μυαλό και στα χέρια.
Υπερβατικός: Κατά Heidegger είναι το ανώτατο πνευματικό επίπεδο. Εν προκειμένω, εάν το τοποθετήσουμε σε επίπεδο σχέσεων, οι υπερβάσεις χρειάζονται μαεστρία…
Φθορά: Ου γαρ έρχεται μόνον! Μοιραία όλα κάποια στιγμή φθείρονται. Εάν δεν προσέχουμε, απλά η φθορά έρχεται πιο γρήγορα και εμείς είμαστε οι άμεσοι αποδέκτες της. Άρα, προσέχουμε για να έχουμε!
Χάρολντ Πίντερ: Μέγας! Απλά…
Ψυχολογία: Η επιστήμη που αγκαλιάζει τα τρωτά σημεία του ατόμου άνευ όρων και δεν καταδικάζει. Μου ταιριάζει!
Ωραία παράσταση: Πάρα πολλές, αλλά αν πω μία θα αδικήσω κάποιες άλλες. Η δική μας σίγουρα…
Η «Προδοσία» του βραβευμένου Νομπελίστα Χάρολντ Πίντερ, ένα από τα σημαντικότερα έργα του σπουδαίου βρετανού δραματουργού, έρχεται στο ΔΙΑΧΡΟΝΟ Θέατρο, σε σκηνοθεσία Βύρωνα Κολάση από την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, ώρα 21:00 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη ίδια ώρα, έως και τις 7 Ιανουαρίου.
Τρεις ηθοποιοί, ο πολύπειρος Βύρων Κολάσης που υπογράφει και την σκηνοθεσία στο ρόλο του αινιγματικού συζύγου Ρόμπερτ, ο Κώστας Μπίγαλης στο ρόλο του παθιασμένου, αλλά ταυτόχρονα ανασφαλούς και ενοχικού εραστή Τζέρρυ, και η Έμμυ Δημητρακοπούλου στο σύνθετο και περίπλοκου ψυχισμού ρόλο της συζύγου Έμμα.
Ένα κατά τα φαινόμενα κλασικό Ιψενικό τρίγωνο, που όμως μέσα από μια αναπάντεχου βάθους και διαστάσεων προσέγγιση των τριών χαρακτήρων από τήν συναρπαστική πένα του βραβευμένου Βρετανού συγγραφέα, αποκαλύπτεται ανατρεπτικά πολύπλοκο επιβεβαιώνοντας την ανεξιχνίαστη σε όλο της το φάσμα ανθρώπινη φύση.
Περιληπτικό αφήγημα έργου:
Η ιστορία μέσα από εννιά σκηνές εξελίσσεται σε μια δεκαετία, που όμως ευρηματικά ξεκινάει από το τέλος της προς την αρχή, παρακολουθώντας με αντίστροφη χρονική σειρά όχι μόνο το θυελλώδες ξεκίνημα της παράνομης σχέσης της Έμμας και του Τζέρρυ, αλλά και όλη την διαδρομή της φθοράς των σχέσεων και των τριών χαρακτήρων.
Τα μυστικά, τα ψέματα, και οι ίντριγκες, πρωταγωνιστούν σε αυτό το υπερβατικό ερωτικό τρίγωνο που θα μπορούσαν να είχαν σχέση όλοι με όλους… όπως ο Πίντερ δεν διστάζει να υπονοήσει δίνοντας μια πλατύτερη έννοια στην λέξη «προδοσία» και ιντριγκάροντας τον θεατή να αναστοχαστεί το δικαίωμα τελικά του καθενός, εάν έτσι νοιώσει, να υπερβεί τα δεσμευτικά όρια μιας κοινωνικής σύμβασης, που οι τρεις αυτοί χαρακτήρες με δυσκολία μεν, αλλά παραδομένοι τελικά στο πάθος τους επέλεξαν να μην ακολουθήσουν… «Δεν μπορείς να κατηγορείς τον νόμο της βαρύτητας που ο κόσμος πέφτει στα δίκτυα του έρωτα» όπως έλεγε και ο Αϊνστάιν.
Σημείωμα σκηνοθέτη:
Όταν διάβασα για πρώτη φορά το κείμενο του έργου ήξερα ότι θα χρειαστεί χρόνος ώστε να κατανοήσω πλήρως τον ιδιαίτερα πολύπλοκο ψυχισμό των τριών χαρακτήρων.
Και ο υψηλός βαθμός δυσκολίας είχε να κάνει με την αφηγηματική «παραξενιά» της ιστορίας, δηλαδή την χρονική αντιστροφή των γεγονότων μιας δεκαετίας από το τέλος προς την αρχή…
Ένα ευφυές πισωγύρισμα στον χρόνο, που έπρεπε όμως να αποκωδικοποιήσω σκηνοθετικά με τέτοιο τρόπο, ώστε ο θεατής να έχει κατανοήσει τα πάντα στο τέλος…ότι κι αν σημαίνει…τέλος…βέβαια για τον απρόσμενα ανατρεπτικό τρόπο γραφής του αινιγματικού Πίντερ…
Μια επιπρόσθετη δυσκολία δε της παράστασης, ήταν για μένα να συνδυάσω την διπλή ιδιότητα του σκηνοθέτη και του ηθοποιού, έτσι ώστε να μην λειτουργήσει η μια εις βάρος της άλλης, πράγμα που ήξερα ότι δεν θα ήταν καθόλου εύκολο…
Μα όσο εξερευνούσα το έργο διαβάζοντας ξανά και ξανά το κείμενο, ένοιωσα την γοητευτική πρόκληση των αριστοτεχνικά κρυμμένων πίσω νοημάτων σε κάθε μια από τις αριστουργηματικές εννέα σκηνές και αποφάσισα με μια απερίσκεπτα ενθουσιώδη άγνοια κινδύνου να ενδώσω στην γοητεία της πρόκλησης του χαρισματικού Βρετανού συγγραφέα!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας : Χάρολντ Πίντερ
Μετάφραση: Μάριου Πλωρίτη
Σκηνοθεσία: Βύρων Κολάσης
Φωτισμοί: Γιώργος Δανεσής
Σκηνικά- Κοστούμια: Μπέττυ Λυρίτη
Μουσική επιμέλεια: Κώστας Μπίγαλης
Φωτογραφίες: Απόστολος Δελάλης
VideoArt: Evangelos Callow
Graphics: Μάνος Σαλούστρος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Καταλιακού
ΔΙΑΝΟΜΗ
Βύρων Κολάσης (Ρόμπερτ)
Κώστας Μπίγαλης (Τζέρρυ)
Έμμυ Δημητρακοπούλου (Έμμα)
Πληροφορίες παράστασης:
«ΠΡΟΔΟΣΙΑ»
ΔΙΑΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ Μαίρης Βιδάλη
Πυθέου 52, Αθήνα 117 43 – 21 0723 3229
Πληροφορίες – e-mail: gdanessis@gmail.com
Επισκεφτείτε την σελίδα του ΔΙΑΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ Μαίρης Βιδάλη στο facebook: https://www.facebook.com/Diachrono.Theatro
Έναρξη παραστάσεων: Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 ώρα 21:00
Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη ώρα 21:00
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Λήξη παραστάσεων: Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025
Εισιτήρια
Γενική Είσοδος: 12 ευρώ
Μειωμένο (άνω των 65, Φοιτητές): 10 ευρώ
ΑΜΕΑ, ΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΑΝΕΡΓΟΙ: 5 ευρώ.
Προπώληση:
https://www.ticketservices.gr/event/diaxrono-theatro-prodosia/
και στο ταμείο του θεάτρου
Ευχαριστούμε τους Χορηγούς επικοινωνίας της παράστασης
Σχόλια για αυτό το άρθρο