Μία ατάκα ήταν αρκετή για να περάσει στη σινεφίλ ιστορία. Με θεατρική πορεία σε ρόλους καρατερίστας -αυτοί που την καθιέρωσαν και στην κινηματογραφική μας συνείδηση- σε ηλικία 58 ετών, συμμετέχει στην “Παριζιάνα” του Γιάννη Δαλιανίδη (σενάριο – σκηνοθεσία), παραγωγής: Φίνος Φιλμ. Και μόνο αυτή η σκηνή δίπλα στην Ρένα Βλαχοπούλου, ήταν αρκετή για να κάνει την “Σούζι τρως” περιβόητη και αξέχαστη 46 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της ταινίας.
Ποια ήταν η Σούζι, που πηγαίνει στην Πελαγία τη μοδίστρα και ψεύδεται για το φαγητό; Το όνομά της: Ρένα Πασχαλίδου, γεννημένη το 1911. Πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο το 1957, στην ταινία “Κατά λάθος μπαμπάς”. Μέχρι το 1975, έπαιξε σε 38 ταινίες, δίπλα στα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού σινεμά. Αλίκη Βουγιουκλάκη, Ρένα Βλαχοπούλου, Θανάσης Βέγγος, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Νίκος Σταυρίδης, Νίκος Κούρκουλος, Νίκος Γαλανός, Κώστας Βουτσάς, Δέσποινα Στυλιανοπούλου, Ντίνος Ηλιόπουλος, Γιάννης Γκιωνάκης κ.α. Συνήθως, έπαιζε την κουτσομπόλα γειτόνισσα, την πελάτισσα ή την σπιτονοικοκυρά (όπως στην ταινία Ορατότης Μηδέν, στην κλασική σκηνή όπου ο Νίκος Κούρκουλος βάζει φωτιά στα φτωχικά υπάρχοντά του, ενώ ακούγεται το θρυλικό τραγούδι “Βρέχει φωτιά στη στράτα μου”)
Υπήρξε παντρεμένη με τον ηθοποιό Μίμη (Δημήτρη) Ρουγγέρη και στη συνέχεια έκανε δεύτερο γάμο με τον επίσης ηθοποιό Νίκο Πασχαλίδη. Έφυγε σε ηλικία μόλις 68 ετών, δέκα χρόνια μετά την επιτυχία της Παριζιάνας.
Την έχετε δει σε πολύ αγαπημένες ταινίες, όπως Το πιο λαμπρό αστέρι, Σ’αγαπώ, Ένα αστείο κορίτσι (με την ατάκα: Κι εγώ στο Λονδίνον ράβομαι), Ο φαφλατάς, Ποιος Θανάσης (υποδύεται την κυρία Χατζημουσούρη), Η αγάπη μας, Ο παπατρέχας (η κυρία Καλιακούδα που την ανεβάζει στις πλάτες του από τις σκάλες ο Βέγγος, γιατί έχει χαλάσει το ασανσέρ) κ.α. Η ταινία όμως που την πέρασε στην αιωνιότητα ήταν Η Παριζιάνα. Στο πέρασμα των χρόνων, οι νέες γενιές ανακάλυψαν την “Σούζi τρως”, έγινε ατάκα-σλόγκαν, και κατά κάποιο τρόπο η Ρένα Πασχαλίδου δικαιώθηκε, για το πέρασμά της από τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι σπουδαίοι πρωταγωνιστές μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον του κοινού στο λεγόμενο σταρ-σύστεμ, και δεν υπήρχε χρόνος και χώρος για μικρότερα είδωλα. Όταν όλα έσβησαν, ανακαλύψαμε τα… μεγάλα μικρά ταλεντάκια που τους πλαισίωναν. Ένα από αυτά, ήταν η Ρένα Πασχαλίδου
Θυμηθείτε εδώ το ξεκαρδιστικό απόσπασμα…Και ψεύδεσαι και τρως
Ρένα Βλαχοπούλου και Ρένα Πασχαλίδου στη Βουλευτίνα (1966)
Σχόλια για αυτό το άρθρο