Το χριστουγεννιάτικο δώρο του Netflix σε όλους μας ήταν μία νέα σειρά, το Bridgerton. Συνοπτικά, μάς μεταφέρει στην Αγγλία του 19ου αιώνα, την περίοδο που οι χοροί και οι κοινωνικές εκδηλώσεις ξεκίναγαν, ως τρόποι αναζήτησης κατάλληλων νυφών και γαμπρών για τους γόνους των “καλών” οικογενειών. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι οικογένειες Bridgerton και Featherington, αλλά και ο άντρας που σχεδόν όλοι ερωτευτήκαμε, ο Simon Basset.
Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες τόσο για το χιούμορ της σειράς, όσο και για το γεγονός ότι κάθε σκηνή μοιάζει με σελίδα από ρομαντικό μυθιστόρημα. Θα προτιμήσουμε, όμως, να μιλήσουμε για τον άλλον πρωταγωνιστή του Bridgerton, τα κοστούμια του. Η βραβευμένη σχεδιάστρια κοστουμιών Ellen Mirojnick τα ανέλαβε μαζί με την 230μελή ομάδα της και μάς έδωσε 7.500 διαφορετικά κομμάτια. Τι το ιδιαίτερο είχαν; Η Mirojnick δεν σχεδίασε απλά ρούχα εποχής. Σχεδίασε ρούχα, που ταιριάζουν στον 19ο αιώνα και συγχρόνως καταφέρνουν να είναι φορέσιμα στο σήμερα.
© Netflix
Πώς το κατάφερε; Φρόντισε να μην επηρεαστεί από μία μεμονωμένη εποχή. Ναι, από τις αρχές του 19ου αιώνα πήρε στοιχεία, όπως οι γραμμές, τα μανίκια και οι λαιμοκόψεις σε γυναικεία και αντρικά κοστούμια. Έκλεψε, όμως, στοιχεία και από τα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα και από τα 60s. Με αυτόν τον τρόπο στις κλασικές γραμμές της εποχής της σειράς, έφερε ανατρεπτικά χρώματα, μοτίβα και layerings.
Κι όσο για τι επιρροές από μεγάλους οίκους, αυτές ήρθαν κυρίως από δύο. Από τη μία, από την έκθεση Christian Dior: Designer of Dream στο Μουσείο Victoria & Albert. Από την άλλη, από τις συλλογές της Chanel για την άνοιξη του 2017 και την άνοιξη του 2018, με τα φλοράλ και τα εμπνευσμένα από τη φύση μοτίβα τους.
© Netflix
Οι Featheringtons
Οι Featheringtons ξεχώριζαν σε σχέση με τις υπόλοιπες οικογένειες. Και το έκαναν συνειδητά. Το γούστο τους βρισκόταν στο άλλο άκρο από το πιο μαζεμένο και διακριτικό της εποχής. Τα ρούχα τους είχαν έντονα πορτοκαλί, ροζ, κίτρινα, μωβ και πράσινα χρώματα, ενώ ήταν τρομερά διακοσμημένα. Έβλεπες πάνω τους από δαντέλες και φτερά μέχρι λουλούδια.
© Netflix
Όσον αφορά την Penelope, τα πράγματα συχνά γίνονταν ακόμα πιο έντονα. Λάμψεις, φιόγκοι, κεντήματα και απλικέ γέμιζαν τα ρούχα της. Κάποιες φορές μεμονωμένα και άλλες με όλα τα στοιχεία μαζί. Και το κερασάκι στην τούρτα ήταν το στοιχείο που ποτέ δεν έλειπε από την εμφάνισή της, μία πεταλούδα, το σύμβολο της οικογένειάς της.
© Netflix
Οι Bridgertons
Οι Bridgertons ήταν η περιζήτητη οικογένεια από κάθε άποψη. Ήταν η επιτομή της αριστοκρατίας και δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν από κάποια πιο κλασικά στοιχεία. Το μπλε ήταν το χρώμα κατατεθέν κάθε τους εμφάνισης και έφευγε για να αντικατασταθεί μόνο από παστέλ αποχρώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τα ρούχα τους η σχεδιάστρια αναζήτησε την έμπνευση στα χρώματα των μακαρόν, των κλασικών σερβίτσιων Wedgwood και σε ζωγραφικά έργα οροφής.
© Netflix
Στην περίπτωση της Daphne η γκαρνταρόμπα της έχει μία σχεδόν αντιστρόφως ανάλογη πορεία από αυτήν της προσωπικής της ζωής. Γνωρίζει τον Simon και σταδιακά τα πράγματα γίνονται όλο και πιο περίπλοκα. Την ίδια στιγμή, όμως, τα ανοιχτά γαλάζια φορέματα της γίνονται όλο και πιο απλά και λιγότερα μπερδεμένα, με τα “στολίδια” τους συνεχώς να μειώνονται.
© Netflix
Στο άλλο άκρο βρίσκεται η Eloise, η μεσαία κόρη της οικογένειας. Με μία λέξη, ήταν η επαναστάτρια. Δεν ενδιαφέρεται για την αναζήτηση γαμπρού, τους χορούς και τις κοινωνικές συγκεντρώσεις. Είναι ιδιαίτερα ευφυής και αρνείται να χαραμιστεί στους ρόλους που η κοινωνία είχε περιορίσει τις γυναίκες. Κι αυτό αποπνέει και με το ντύσιμό της, που είναι πολύ απλό και με επιρροές από το αντρικό στιλ της εποχής. Σακάκια, αντρικές λαιμοκόψεις και μακριά μανίκια δεν επέτρεψαν σχεδόν ποτέ να δούμε παραπάνω από το δέρμα της. Ελάχιστα λουλουδάτα στοιχεία σπάνε κατά διαστήματα την “κλειστή” αυτή εικόνα.
© Netflix
Simon Basset
Και μόνο η εμφάνισή του θα αρκούσε για να ξεχωρίσει από τους άλλους. Ωστόσο, η σειρά δεν έμεινε εκεί. Ο Simon ξεχώριζε για τους τρόπους του, αφού δεν ενδιαφερόταν να προσποιηθεί των gentleman, ούτε να παίζει κοινωνικά παιχνίδια για να ανεβάσει το πρεστίζ του. Αυτό αντικατοπτριζόταν και στο ντύσιμό του.
© Netflix
Ήταν ταξιδιώτης και αυτό επηρέαζε κάθε στιλιστική επιλογή του. Δεν φόραγε τα πολλά χρώματα, που προτιμούσαν οι άλλοι, αλλά περιοριζόταν σε μαύρες, καφέ, κόκκινες και κάποιες άλλες διακριτικές αποχρώσεις. Αγαπούσε τα βελούδινα σακάκια και τα μπροκάρ γιλέκα, που συχνά συνδύαζε μόνο με ένα λευκό πουκάμισο. Και το στοιχείο που έδειχνε την ευαισθησία που εκείνος προσπαθούσε να κρύψει; Η καρφίτσα της μητέρας του, που πάντα βρισκόταν στον γιακά του.
Περισσότερα στο oneofus.gr
© Netflix
Σχόλια για αυτό το άρθρο