Η Δέσποινα Βολίδη σπούδασε μαθηματικός, αλλά την μάγεψε ο χώρος του θεάτρου διότι μέσα σε αυτόν και στα περιορισμένα πλαίσιά του, καλείσαι να δημιουργήσεις έργο ολοκληρωμένο με ψυχή, χρώμα και δύναμη. Γι’ αυτό και ακολούθησε σπουδές σκηνογραφίας και ενδυματολογίας. Η πορεία της ξεκίνησε με σπουδές στα Μαθηματικά (Φυσικομαθηματική Σχολή Πανεπιστημίου Καίρου Αίγυπτος). Στη συνέχεια εργάσθηκε ως μαθηματικός στην Αίγυπτο. Παράλληλα εργάσθηκε και ως γραφίστρια στη διαφημιστική εταιρεία Radar (Αίγυπτος). Το 1986 έρχεται στην Ελλάδα, όπου και αναλαμβάνει το σχεδιασμό εξωφύλλων και την εικονογράφηση βιβλίων στους εκδοτικούς οίκους Καστανιώτη, Αρσενίδη και Αquarious. Αργότερα, σπουδάζει σκηνογραφία, ζωγραφική, αρχιτεκτονική διακόσμηση και διαρρύθμιση εσωτερικού χώρου στη Σχολή Βακαλό. Ταυτόχρονα εργάζεται ως σχεδιάστρια στην εταιρεία Κάπα ΕΠΕ (Εταιρεία Αρχιτεκτονικών Μελετών, Δημοσίων και Ιδιωτικών Χώρων). Από το 1991 εργάζεται ανελλιπώς ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με μια εξαιρετικά ποικιλόμορφη καριέρα όπου έχει σχεδιάσει τα σκηνικά και τα κουστούμια σε τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές που περιλαμβάνουν από αρχαίο ελληνικό θέατρο, κλασσικό και παιδικό, μέχρι την επιθεώρηση, την οπερέτα και το μιούζικαλ. Το 1999 ανέλαβε εισηγήτρια σεμιναρίων του Υπουργείου Παιδείας με θέμα το “Σύγχρονο και Αρχαίο Θέατρο”.
Χαρακτηριστικό γνώρισμα των σκηνικών της Δέσποινας Βολίδη είναι τα εντυπωσιακά και ευδιάκριτα σχέδια που επιτρέπουν επινοητική και εφευρετική χρήση του σκηνικού χώρου. “Οι Σκηνογράφοι της Βακαλό” ήταν ο τίτλος της πρόσφατης έκθεσης πού συμμετείχε με συνεκθετές τους Βακαλό, Αρσένη, Ασημακόπουλο, Ζαρίφη, Ζουμπουλάκη, Καταροπούλου, Κληρομόνο, Κουτσουδάκη, Μανωλοπούλου, Μαντούδη, Παντελιδάκη, Πάτσα, Σαραντόπουλο, και Στεφάνου. Ως σκηνογράφος έχει δουλέψει στο θέατρο και στην τηλεόραση και έχει συνεργαστεί με αξιόλογους σκηνοθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει προσφέρει τις υπηρεσίες της σε πάνω από 70 θεατρικές παραγωγές.
Ανασφάλεια : Όλη η ζωή μας. Πολλές φορές είναι μοχλός πίεσης για κάτι καλύτερο
Βιώματα : Πηγή έμπνευσης
Γενική δοκιμή: Στο ξεκίνημα μου έλεγα “θα τα παρατήσω “, όταν ήταν πολύ μεγάλη η πίεση. Πάντα όμως, όταν έφτανε η γενική δοκιμή έλεγα: “αξίζει τον κόπο ” ( show must go on….). Και είμαι, τελικά , τριάντα χρόνια με συνεχή δουλειά στο χώρο αυτό και ειδικά στο θέατρο.
Δημιουργία: Ευλογία! Ο δημιουργικός άνθρωπος είναι ευλογημένος. Πιστεύω ότι είναι τροφή της ψυχής και του μυαλού.
Έμπνευση: Η κινητήρια δύναμη για τα πάντα. Έμπνευση και Τέχνη είναι αλληλένδετες έννοιες.
Ζήλος: Το καύσιμο που μας ενεργοποιεί.
Ηθοποιοί: Ένας από τους βασικούς κρίκους της δουλειάς μας μαζί με το κείμενο και τον σκηνοθέτη. Ευαίσθητοι και ανασφαλείς, πάντα με την καλοί έννοια (σαν παιδιά ).
Θέατρο: Δεν θα μπορούσα να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς την ενασχόληση μου με το θέατρο. Στο θέατρο ζεις τη δημιουργία από τη γέννηση της μέχρι την ολοκλήρωση της, είναι μια συλλογική δουλειά με ό,τι αυτό συνεπάγεται…
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Η ιατρική κάνει άλματα προόδου στο πέρασμα των αιώνων. Υποκλίνομαι. Της οφείλουμε πολλά και σε όλους όσους την υπηρετούν. Ναι, σε όλα τα επιτεύγματα της που μας επιτρέπουν να είμαστε υγιείς, δημιουργικοί και ελεύθεροι.
Καλλιέργεια: Απαραίτητο συστατικό της ποιότητας του ανθρώπου.
Λογομαχίες: Δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου, δεν τις επιδιώκω. Εάν χρειαστεί, όμως , τότε οκ, πάντα με σεβασμό.
Μοντερνιές: Το “δήθεν” μοντέρνο. Το “δήθεν” είναι πάντα ψεύτικο.
Νέο Έτος (ευχές): Ελεύθεροι. Λιγότερη βία , λιγότερο εγωκεντρικοί , λιγότερο ξερόλες!
Ξένα η ελληνικά έργα: Δεν τα ξεχωρίζω, με ενδιαφέρει ( μου αρέσει) το έργο να έχει “βάθος”, να το ψάξεις και να ψαχτείς , να χαθείς ανάμεσα και πίσω από τις λέξεις και τις προτάσεις, να βρεις τι κρύβει, τι εννοεί που τοποθετείται ιστορικά, κοινωνικά ,αρχιτεκτονικά, ενδυματολογικά ακόμη και φροντιστηριακά, κλπ.
Ομοθυμία: Πολλές φορές απαραίτητη (καλό είναι ), όχι πάντα…
Παράσταση: Το τέλος του ταξιδιού με την ευχή όλων να σε ανταμείψει θετικά.
Ραδιούργος: Μακριά από εμάς…
Σκηνογραφία: Θα μπορούσα να μιλάω και να γράφω ώρες ατελείωτες. Μία δημιουργική περιπλάνηση με αρχή μέση και τέλος. Από το κείμενο και την πρώτη ανάγνωση, την πρώτη κουβέντα με τον σκηνοθέτη, μέχρι τη γενική δοκιμή και την παράσταση ! Το λέω και νιώθω ένα ρίγος το ίδιο που νιώθω πάντα, όταν παίρνω ένα κείμενο στα χέρια μου. Αγάπη και μεράκι!
Ταλέντο: Απαραίτητο μαζί με τη γνώση ( ίσως και την πείρα ).
Υποψίες: Εξαρτάται…
Φόβοι: Ανθρώπινο συναίσθημα ( καμία φορά χωρίς λογική ), το θέμα είναι μη γίνεται εμμονή.
Χαρά: Ένα βήμα μπροστά, ένα σκαλοπάτι, μια αχτίδα φωτός για να πας πάρα πέρα.
Ψυχή: Το ’’είναι’’ μας…
Ωραίες δουλειές: Είμαι τριάντα χρόνια σε αυτό το χώρο, έχω συνεργαστεί και με ξένους συντελεστές, έχω κάνει δουλειές και στο εξωτερικό έχω εισπράξει πολλά εύσημα. Δεν είναι τόσο οι δουλειές που μένουν όσο οι συνεργάτες , το έμψυχο υλικό που συμπληρώνει ένα μικρό η μεγάλο κομμάτι στο παζλ που λέγεται πορεία σε αυτόν το χώρο και πάντα στην αναμονή της επόμενης συνεργασίας που θα αφήσει και αυτή το αποτύπωμα της.
Σχόλια για αυτό το άρθρο