Την χαρακτηρίζει η ποιότητα! Στον τρόπο σκέψης της, στη στάση ζωής της, στη συμπεριφορά και το λόγο της, αλλά προπάντων στις καλλιτεχνικές της επιλογές και αναζητήσεις της. Η εκλεκτή ηθοποιός Βίκυ Βολιώτη, με άπλετο φως και χάρισμα, δεν παρέκκλινε ποτέ από την πορεία που χάραξε από τα πρώτα της κιόλας βήματα που τελείωσε τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ακολούθησε το δρόμο της καρδιάς της και δύσκολο συνάμα όμως, το δημιουργικό και ουσιώδη! Συνεργάστηκε με τα πιο καταξιωμένα ονόματα από το χώρο των σκηνοθετών, των συναδέλφων της και έπαιξε σημαντικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους της παγκόσμιας δραματουργίας, αποδεικνύοντας πασιφανώς τα εκφραστικά της μέσα και το λόγο που έπρεπε να ακολουθήσει το λειτούργημα αυτό. Γιατί, το θέατρο χρειάζεται ηθοποιούς που το κοσμούν με την παρουσία τους! Ούτε στιγμή δεν ξέφυγε και δεν πρόδωσε τα ιδανικά της και τα ”θέλω” της , δεν έκανε ποτέ- ενώ μπορούσε- πολλές δουλειές συγχρόνως στο θέατρο, σε τηλεοπτικά σήριαλ- δύο και τρία μαζί- δεν παρουσίασε τηλεπαιχνίδια, ούτε πήρε μέρος σε διαφημίσεις, αλλάζοντας εν μια νυκτί ρότα σε ό,τι πρέσβευε και πρεσβεύει. Δεν υπέκυψε ούτε στα χρήματα, ούτε στην αέναη αναγνωρισιμότητα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αρετή από το να μένεις πιστός στα ”πιστεύω” σου και να μην αναιρείς τα λεγόμενά σου. Άλλωστε, η υπερέκθεση κάνει κακό, ιδίως στον καλλιτεχνικό τομέα. Έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό το 1996 από την τηλεοπτική σειρά ”Λόγω τιμής”, αν και είναι αμιγώς θεατρική ηθοποιός και μάλιστα από τις ξεχωριστές, κατά την προσωπική μου άποψη. Τη φετινή σεζόν, σκηνοθετεί στο θέατρο Vault τις ”Επικίνδυνες σχέσεις” του Κρίστοφερ Χάμπτον, ενώ από τις 11 Δεκεμβρίου στο ” Ιδιόμελλον” θα γίνει η Ιζαμπέλ Ρεμπό στο καινούριο θεατρικό έργο που έγραψε η Ευσταθία. Η πολύπλευρη και καλλιτεχνικά ανήσυχη Βίκυ Βολιώτη από το Α ως το Ω.
Αποπλάνηση: Η αποπλάνηση δεν είναι μόνο σεξουαλική. Όλοι μας προσπαθούμε καθημερινά να “αποπλανήσουμε” τους ανθρώπους γύρω μας, άλλος περισσότερος άλλος λιγότερος, επιθυμώντας να τους κάνουμε να σκεφτούν σαν εμάς, να ενεργήσουν όπως εμείς θέλουμε, πείθοντας τους ότι ο τρόπος που εμείς κοιτάζουμε τον κόσμο είναι ο σωστός. Τους λέμε ψέματα ως προς τις προθέσεις μας, τον τρόπο σκέψης μας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι πρωτίστως λέμε ψέματα στον εαυτό μας ως προς τις πραγματικές μας επιθυμίες.
Βάθος (θεατρικός όρος): Με τη λέξη βάθος στο θέατρο εννοούμε συνήθως πόσο αναλυτικά έχει ασχοληθεί με το ρόλο του ο ηθοποιός. Σήμερα νομίζω ότι έχει πιο ενδιαφέρον ο ηθοποιός να ψάχνει όσο γίνεται πιο βαθύτερα τον εαυτό του και τους ανθρώπους που τον περιβάλλουν – που είναι άλλωστε και το υλικό που χρησιμοποιεί – προκειμένου να ερμηνεύσει το ρόλο του.
Γυναικοκτονίες: Ένα μείζον ζήτημα που θέλει μεγάλη προσοχή, ευαισθητοποίηση, σωστή πληροφόρηση και κυρίως κρατική μέριμνα.
Διανόηση: Εκλείπει, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκόσμια. Η παιδεία θεωρείται άλλωστε τόσο “ντεμοντέ”!
Επικίνδυνες σχέσεις: Είναι ένα έργο που μιλάει για την τοξικότητα που έχουν οι σχέσεις μας όταν δεν είναι ισότιμα τα δύο μέρη αλλά ένας από τους δυο έχει την ανάγκη, είτε για λόγους συμφερόντων, είτε για λόγους ψυχολογικούς, να εξουσιάσει τον άλλον και να κατευθύνει τις επιθυμίες και τη σκέψη του
Ζωή: Είναι υπέροχη! Και στα δύσκολα και στα εύκολα
Ηθοποιοί: Η ζωή μου, οι φίλοι μου, η δουλειά μου σχετίζονται σχεδόν αποκλειστικά με ηθοποιούς. Αγαπώ πολύ τους ανθρώπους του “συναφιού” μου, με τα καλά τους και τα στραβά τους…
Θέατρο: Το θέατρο είναι ο χώρος που στεγάζει το θαυμαστό κόσμο των ιστοριών που φτιάχνουμε. Είναι κτίρια που φτιάχνονται ειδικά για αυτό το σκοπό. Όμως στην παράσταση της Ιζαμπέλ Ρεμπό δεν θα χρησιμοποιήσω έναν αμιγώς θεατρικό χώρο αλλά ένα σπίτι, μια συγκλονιστική βίλα των αρχών του 20ου αιώνα κι εκεί θα υποδεχτώ τους καλεσμένους μου, θα τους κεράσω κρασί και λικέρ και θα τους διηγηθώ τη σχέση μου με τον διάσημο αδελφό μου.
Ίντριγκες: Η πετυχημένη ίντριγκα προϋποθέτει πολύ κόπο, προσεκτικό σχεδιασμό και γερή μνήμη. Οι δύο βασικοί ήρωες του έργου “Επικίνδυνες σχέσεις” αφιερώνουν όλη τους την εξυπνάδα δημιουργώντας ίντριγκες προκειμένου να εκδικηθούν αλλά και να διασκεδάσουν. Τόσο φαιά ουσία χαμένη
Κρίστοφερ Χάμπτον: Ένας σπουδαίος συγγραφέας και σεναριογράφος που κατάφερε να συμπυκνώσει ένα μυθιστόρημα 5οο σελίδων σε ένα θεατρικό έργο, κρατώντας όλη του την ουσία και τη γοητεία!
Λόγος: Το βασικό όχημα του θεάτρου και ένας από τους βασικούς τρόπους επικοινωνίας μας με τους άλλους ανθρώπους.
Μισαλλόδοξος: Ελάττωμα, αρκετά διαδεδομένο στην Ελλάδα
Νέα γενιά ηθοποιών: Είναι πολυτάλαντοι, δυνατοί, με γνώσεις και αποφασιστικότητα. Επειδή, έχω τη χαρά να διδάσκω σε δραματικές σχολές, έρχομαι σε συνεχή επαφή με τους νέους ηθοποιούς και αυτό μου δίνει απίστευτη χαρά.
Ξένοι συγγραφείς: Πολυπαιγμένοι, κλασσικοί και σύγχρονοι αλλά, ίσως πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο στους Έλληνες συγγραφείς και στο ελληνικό έργο
Όνειρα καλλιτεχνικά: Τα όνειρα μου τα καλλιτεχνικά είναι ανεξάντλητα. Και όχι μόνο τα καλλιτεχνικά. Θα ήθελα να δουλέψω με νέους σκηνοθέτες, με ξένους σκηνοθέτες, να παίξω πολλές παραστάσεις στην Επίδαυρο, να δουλέψω με τους Γιατρούς χωρίς σύνορα, να πάω με την Άννα πολλά ταξίδια, να, να, να …..
Παράσταση: Έχω τη χαρά να παίζονται αυτή τη στιγμή δύο παραστάσεις μου και να ετοιμάζω άλλη μία. Καθεμιά είναι διαφορετική και είμαι πολύ υπερήφανη για αυτές!
Ρεμπό: Η Ιζαμπέλ Ρεμπό, η ηρωίδα που υποδύομαι φέτος, είναι η αδελφή του Αρθούρου Ρεμπό. Μια γυναίκα που μεγάλωσε στη σκιά του αδελφού της λατρεύοντάς τον. Όπως λέει και η ίδια: “Αγαπά ατελείωτα, ζει μέσα στην αγάπη” Και αυτή είναι η τρομερή της δύναμη.
Σκηνοθεσία ή υπόδυση: Άλλο το ένα, άλλο το άλλο και δεν θέλω να διαλέξω κανένα από τα δύο, θέλω να τα κάνω και τα δύο και εύχομαι να μπορώ να τα πραγματοποιώ μέχρι τα βαθιά γεράματα
Τηλεόραση : Ένα μέσο που αγαπώ πολύ, μου χάρισε μία από τις πιο ευτυχισμένες μου επαγγελματικές στιγμές ( με το “Λόγω τιμής”) και που θέλω να ξαναδουλέψω σύντομα.
Υπεροχή: Υπερεκτιμημένη επιδίωξη…
Φως: Χαρά, αισιοδοξία, ελπίδα, όνειρα, καθαρότητα, απλότητα…
Χαρισματικός: Είναι εκείνος που ό,τι κάνει το κάνει με κομψότητα
Ψυχολογικά κίνητρα: Τα ψυχολογικά κίνητρα των βασικών ηρώων των ‘’Επικίνδυνων σχέσεων’’ είναι πολύ κατώτερα της ιδιοφυίας τους
Ωραίες δουλειές: Είναι αυτές που πηγαίνω με χαρά. Είτε, επειδή έχω καταπληκτικούς συνεργάτες, είτε επειδή έχουν μεγάλη επιτυχία, είτε επειδή πρόκειται για ένα έργο που με συγκινεί!
Σχόλια για αυτό το άρθρο