«Instar»
Παραγωγή: Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα
Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Φιλίππων
Φρούριο Καβάλας
Τρίτη 31 Αυγούστου, ώρα 21.00
Η Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Φιλίππων παρουσιάζουν την Τρίτη 31 Αυγούστου στις 9 το βράδυ, στο Φρούριο Καβάλας την παράσταση «Instar», στο πλαίσιο του 64ου Φεστιβάλ Φιλίππων.
Στο Instar, η Μαρία Κολιοπούλου δημιουργεί ένα ντουέτο για τη γυναικεία ταυτότητα, που ερμηνεύουν οι Ιωάννα Αποστόλου και Χριστίνα Ράινχαρτ. Μία παράσταση αφιερωμένη στη γυναικεία φύση, με το γυναικείο σώμα να πρωταγωνιστεί, ακυρώνοντας προκαταλήψεις και κοινωνικούς διαχωρισμούς και θέτοντας αντιστικτικά τα ζητήματα της ταυτότητας και της ελευθερίας. Οι δύο γυναίκες από σκηνής ερευνούν την δυαδικότητά τους, ξεδιπλώνοντας πτυχές δύναμης, ιεραρχίας, συμπερίληψης και αποκλεισμού. Κεντρικό ρόλο στην αφηγηματική εξέλιξη της χορογραφίας αλλά και στην διαμόρφωση του χώρου έχει το ένδυμα, καθώς η καθημερινή πράξη της ένδυσης και της έκδυσης γεννά ένα είδος τελετουργίας που διατρέχει όλη την παράσταση.
Η πρόσληψη του θηλυκού σώματος σήμερα, η σύγχρονη αναπαράστασή του αλλά και οι κοινωνικές και πολιτισμικές αναφορές σε αυτό, είναι τα κεντρικά θέματα που πραγματεύεται η παράσταση Instar. Η χορογραφική έρευνα εστιάζει στα ερωτήματα: πόσο απελευθερωμένο είναι αλήθεια το γυναικείο σώμα και τι αντιπροσωπεύει στην σύγχρονη κοινωνία;
Ο όρος «instar» αναφέρεται στα διαφορετικά στάδια του κύκλου ζωής στα αρθρόποδα μέχρι την σεξουαλική τους ωρίμανση: κατά τη μεταμόρφωσή του το κάθε έντομο περνάει από διαφορετικά στάδια «έκδυσης», όπου σε κάθε τέτοιο στάδιο «αλλάζει ρούχα». Στη λογική αυτή δομείται η παράσταση που εξελίσσεται ανάμεσα στο «ντύσιμο» και στο «γδύσιμο», ανάμεσα στο οικείο και στο ανοίκειο.
Ομάδα Χορού Πρόσχημα
Η ομάδα χορού Πρόσχημα έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια, έργα σε παραγγελία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής Πειραιώς και Νήσων και του Διεθνούς Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού στο Αλγέρι. Έχει διακριθεί με το βραβείο Jarmila Jeřábková award (2008) στο New Europe Festival στην Πράγα και το 2ο Βραβείο στο International Contemporary Dance Festival of Algiers (2013) στο Αλγέρι.
Το 2017 η Μαρία Κολιοπούλου δίδαξε χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στο Belgrade Dance Institute και χορογράφησε για την Editta Brown Company στην Αυστρία. Το 2019 χορογράφησε για την ομάδα Stopgap dance company στο Surrey. Συνεργάζεται με την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο πρόγραμμα Europe Beyond Access.
Έργα της έχουν παρουσιαστεί μεταξύ άλλων στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, στον Αρχαιολογικό χώρο των Αστικών Πυλών Πειραιά, στο Μουσείο Μπενάκη, την ΑΣΚΤ και έχουν ταξιδέψει σε Αλγέρι, Βουδαπέστη, Βιέννη, Λιουμπλιάνα, Σάλτσμπουργκ, Στοκχόλμη, Κάρλσταντ και Χάγη. Το καλοκαίρι του 2021 ξεκίνησε την έρευνα της για το έργο Dis-dance με την υποστήριξη του Διεθνούς Προγράμματος Χορού της Σουηδίας.
Το τελευταίο της έργο Clear Midnight παρουσιάστηκε στις 7- 9 Ιουνίου 2021 στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Συντελεστές
Χορογραφία: Μαρία Κολιοπούλου
Ερμηνεία: Ιωάννα Αποστόλου, Χριστίνα Ράινχαρτ
Κοστούμια: Μάριος Ράμμος
Σχεδιασμός Ήχου: Γιάννης Ισιδώρου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Θωμάς Οικονομάκος
Βοηθός Χορογράφου: Νάντη Γώγουλου
Καλλιτεχνικοί συνεργάτες: Μαρίζα Βινιεράτου, Κατερίνα Λιόντου, Μπετίνα Παναγιωτάρα
Βίντεο: Γεύη Δημητρακοπούλου
Φωτογραφίες: Ελπίδα Τέμπου
Οργάνωση παραγωγής: Cultopia
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
«Instar»
Φρούριο Καβάλας
Τρίτη 31 Αυγούστου, ώρα 21.00
Απαγορεύεται η είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη των παραστάσεων.
Είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας από τους θεατές κατά την είσοδο και έξοδο από το χώρο, καθώς και σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.
Τιμές εισιτηρίων: 5 € Γενική Είσοδος
Προπώληση: www.ticketservices.gr, καταστήματα public
Πληροφορίες:
- ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 220876 – 7 (ώρες γραφείου)
- Κέντρο πληροφόρησης επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρώην ΕΟΤ) Κεντρική Πλατεία, τηλ: 2510-620566, καθημερινά 10:00 – 14:00 και 18:00 – 21:00.
*Το 64ο Φεστιβάλ Φιλίππων θα πραγματοποιηθεί ακολουθώντας τις ειδικές οδηγίες των υγειονομικών αρχών, με προτεραιότητα τη δημόσια υγεία και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινό και τους καλλιτέχνες.
Σχόλια για αυτό το άρθρο