Ποιος δεν θυμάται εκείνο το κορίτσι με το χαριτωμένο μουτράκι, που φοιτήτρια ακόμη στη δραματική σχολή, έπαιξε το Κατινιώ στην τηλεοπτική σειρά της δημόσιας τηλεόρασης‘’ Η Μανιάτισσα’’ σε σκηνοθεσία του Πάνου Κοκκινόπουλου; Η αναγνώριση, όμως, για την πολυτάλαντη, πολυσχιδή και αέναα δημιουργική, Ηρώ Μουκίου, ήρθε με το σίριαλ του Νίκου Κουτελιδάκη ‘’ Οι αυθαίρετοι ‘’, όπου πρωταγωνίστησε με μεγάλη επιτυχία! Τα χρόνια πέρασαν, το κορίτσι εκείνο μέστωσε, έγινε μία όμορφη και γοητευτική γυναίκα και συνέχισε να πρωταγωνιστεί σε πολλά σίριαλ και να παίζει δίπλα σε σπουδαίους κωμικούς στο θέατρο, από τους οποίους μάλιστα διδάχτηκε τους ‘’κώδικες’’ της κωμωδίας, όπως μου εκμυστηρεύτηκε η ίδια! Ξαφνικά κάποια στιγμή, διακόπτει απροειδοποίητα τις εμφανίσεις της εξαιτίας κάποιων κίβδηλων δημοσιευμάτων του κίτρινου τύπου, τα οποία την στεναχώρησαν πάρα πολύ… Αλλά, δεν το βάζει κάτω, επανέρχεται δριμύτερη, πιο κατασταλαγμένη και πιο ώριμη καλλιτεχνικά. Παίζει σε πολλά ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, όπου εξελίσσει ακόμη πιο πολύ την υποκριτική της δεξιότητα και εκείνο που, ίσως δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, είναι ότι κάνει ρεπερτόριο, πρωταγωνιστεί σε δύσκολους και απαιτητικούς ρόλους σημαντικών έργων της παγκόσμιας δραματουργίας και την σκηνοθετούν καταξιωμένοι και σημαντικοί σκηνοθέτες του ελληνικού θεάτρου.!Δεν θα μπορούσα να ξεχάσω, επίσης, τα δραματικά κρεσέντα της στη σειρά του Πάνου Κοκκινόπουλου ‘’ 10η εντολή’’ και τις εξαιρετικές ερμηνείες που μας έδωσε!
Την περίοδο 2003-2006 αναλαμβάνει πρόεδρος και καλλιτεχνική διευθύντρια του διαχρονικού ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Λάρισας και επί θητείας της παίρνει μέρος στην Επίδαυρο με τις τραγωδίες ‘’Φιλοκτήτης’’ και ‘’Προμηθέας δεσμώτης’’ και στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού θεάτρου που πραγματοποιήθηκε στο Κάϊρο με την ‘’Ελένη’’ του Ευριπίδη. Φέτος, συμπρωταγωνιστεί στον ‘’ Καλό άνθρωπο του Σέτσουαν’’ του Μπέρτολτ Μπρεχτ – απέσπασε επαινετικές κριτικές από κοινό και ειδήμονες για την ερμηνεία της- και στο μονόλογο ‘’Η φωνή της Λουντμίλα’’ σε σκηνοθεσία του Άρη Μπαφαλούκα, βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Σουηδού δημοσιογράφου και σκηνοθέτη Gunnar Bergdahl. Ένα έργο ντοκουμέντο- μία κραυγή αγωνίας για την πυρηνική καταστροφή του Chernobyl που συγκλονίζει. Η παράσταση μεταφέρεται στις 9 και 10 Μαρτίου στο θέατρο ‘’Αυλαία ‘’. Μην την χάσετε, η ερμηνεία της σε αυτό το έργο είναι καθηλωτική. Διαβάστε τη συνέντευξη της από το Α έως το Ω και θα ανακαλύψετε ότι η Ηρώ Μουκίου, εκτός από μία εξαιρετική ηθοποιό, είναι ένας βαθιάς σκεπτόμενος , ανήσυχος και προβληματισμένος άνθρωπος με παιδεία, ήθος, μόρφωση και άψογη χρήση της ελληνικής γλώσσας!
Άρης Μπαφαλούκας: Ιθύνων νους. Άνθρωπος της λεπτομέρειας , βαθιά ευγενής. Με τιμά η επιλογή του στο πρόσωπό μου να παίξω την Λουντμίλα.
Βιαιοπραγία: Ειδεχθής πράξη. Δεν υπάρχει στο μυαλό μου ούτε σαν σκέψη.
Γνώσεις: Ασπίδα που προστατεύει από κάθε κακό. Είναι πανάκεια . Όσο τις εμπλουτίζουμε , τόσο αγγίζουμε το τέλειο. Σοφία είναι η μετάδοση των γνώσεων και είναι μαζί με την αρετή, το υπέρτατο προσόν σε έναν άνθρωπο.
Δικαιοκρίτης: Θεός. Είμαι ένθεο άτομο, και με την προσευχή, γλυτώνω τον ψυχίατρο παρόλο που τον έχω μέσα στο σπίτι μου.
Ευθυκρισία: Αρετή. Προσπαθώ να έχω ευθυκρισία σε όλες μου τις ενέργειες, παρά τις παγίδες.
Ζωή: Ευλογία. Η ζωή είναι ένα θαύμα που μας χαρίζεται και είμαστε υποχρεωμένοι να τη ζήσουμε με σύνεση! Να μην την σπαταλάμε άδικα. Είναι σύντομη.
Η φωνή της Λουντμίλα: Κραυγή οδύνης αλλά και αισιοδοξίας. Πρέπει να ακουστεί στα πέρατα, προς αποφυγή άλλων πυρηνικών ατυχημάτων.
Θάνατος: Ύπνος. Βαθύς , αιώνιος . ..
Ίντριγκες (καλλιτεχνικές): Αποφευκτέες.
Κριτικοί: Ευπρόσδεκτοι όσοι είναι ειδήμονες , αμερόληπτοι και μη εμπαθείς. Μια κακή κριτική από έναν αξιόπιστο κριτικό, μπορεί να σε εξελίξει. Άλλωστε, ο ηθοποιός πάντα κρίνεται είτε από κοινό είτε από ειδικούς.
Λογική: Πολιτισμός. Η λογική χαλιναγωγεί το συναίσθημα που είναι πρωτόγονο. Είναι χαρακτηριστικό των αναπτυγμένων κοινωνιών. Γενικά όπου υπάρχει λογική , υπάρχει και ψυχραιμία.
Μονόλογος: Ενδοσκόπηση, στοίχημα με τον εαυτό σου, αξιοποίηση όλων των ικανοτήτων που μπορεί να διαθέτεις. Με τη δοκιμασία του μονολόγου, ανακαλύπτεις πτυχές του εαυτού σου που μπορεί να μην ήξερες ότι υπάρχουν. Σπουδαία εμπειρία. Αν πετύχει, ο θεατής βλέπει δέκα ανθρώπους πάνω στη σκηνή.
Ντοκουμέντο: Ιστορική πηγή που δίνει έμπνευση στο θέατρο. Το θέατρο βασισμένο σε γεγονότα που αντλεί από την ιστορία, είναι στην ουσία είδος θεάτρου, που τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται διαρκώς .
Ξένοι συγγραφείς: Τεννεσί Ουίλλιαμς, Έντουαρντ Άλμπι.
Όνειρα: Ταξίδια του μυαλού, που μου δίνουν ώθηση να προχωρήσω. Δεν μπορώ να μην ονειρεύομαι. Νομίζω είμαι φτιαγμένη από ονειρόσκονη.
Πυρηνικά: Όλεθρος. Οι πόλεμοι πια είναι πυρηνικοί, η απειλή για τον άνθρωπο και το περιβάλλον είναι ολόγυρα. Η κακόβουλη εφαρμογή της Επιστήμης, οδηγεί στην καταστροφή. Η πυρηνική ενέργεια σε καμία περίπτωση δεν είναι εναλλακτική και οικονομική πηγή ενέργειας. Οι κίνδυνοι καθώς και το κόστος, σε σχέση με τα οφέλη είναι εκατονταπλάσιοι. Μπορούμε να στραφούμε σε πραγματικά οικονομικές και ταυτόχρονα αβλαβείς μορφές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας , όπως είναι ο ήλιος και ο άνεμος, καθώς και να περιορίσουμε τις ψεύτικες ανάγκες μας .
Ρόλοι: Μαγεία. Είναι ένα μαγικό παιγνίδι η διαδικασία της προσέγγισης ενός ρόλου. Το ψάξιμο, το σκάλισμα στην ψυχή σου, στο μυαλό σου είναι ένα ταξίδι που νοιώθω ότι δεν τελειώνει ποτέ. Πάντα κάτι ακόμα θα προσθέτεις στο ρόλο, όσο περισσότερο τον συνθέτεις.
Συνείδηση: Προσπαθώ να την έχω καθαρή. Να μην βλάπτω τους γύρω μου και να συγχωρώ. Για εμένα συνείδηση είναι κατανόηση. Αυτό είναι πολύ δύσκολη διαδικασία, δεδομένων των πειρασμών, του ναρκισσισμού που τυφλώνει και της ματαιοδοξίας .
Chernobyl: Φευ! Άλλαξε τον ρου της ιστορίας του πλανήτη, ζημιά ανεπανόρθωτη σε άνθρωπο και περιβάλλον.
Υπόδυση: Στήριξη. Όσο πιο γερή βάση έχουμε, τόσο η ταλάντωση μικραίνει. Πρέπει να είναι άνετη και σταθερή. Χτίζουμε πάνω σ ΄αυτήν.
Φρίκη: Ένδεια ψυχής και ανεπάρκεια πνεύματος μου προκαλεί φρίκη. Φρίττω με τους ανάλγητους , τους εαυτούληδες, τους βολεψάκηδες , τον ωχαδερφισμό και την οργή της φύσης .
Χρόνος: Ψυχαναγκασμός. Οξύμωρο για εμένα, που δεν φορώ ρολόι –γιατί με αγχώνει- αλλά είμαι πάντα συνεπής!
Ψυχισμός: Ο Γιουγκ έλεγε ότι όσο πιο πολύ κατανοήσουμε τον ανθρώπινο ψυχισμό, τόσο περισσότερο μπορούμε να τον ελέγξουμε. Ψυχισμός είναι τα ένστικτα καθώς και η αρχική πάστα από την οποία είναι κάποιος φτιαγμένος. Νομίζω ότι ο ψυχισμός καθορίζει έναν άνθρωπο σε άσπρο ή μαύρο. Η λογική βάζει τις ενδιάμεσες πινελιές.
Ωραία παράσταση: Προσδοκώμενο κάθε ηθοποιού. Είναι μια ευτυχής κατάληξη, σκληρής δουλειάς, σωστών επιλογών, ενστίκτου και ενδεχομένως τύχης. Προσδοκώ να συμμετάσχω σε ωραίες παραστάσεις, αλλά και να παρακολουθώ. Είναι πνευματική και ψυχική ίαση.
Στο θέατρο Αυλαία , στη Θεσσαλονίκη ανεβαίνει για δύο μοναδικές παραστάσεις στις 9 και 10 Μαρτίου 2020, η παράσταση ντοκουμέντο για το χρονικό του Τσέρνομπιλ που συγκλόνισε τις συνειδήσεις όλων των θεατών.
Υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Greenpeace ,WWF το έργο-ντοκουμέντο « Η φωνή της Λουντμίλα » από το ομώνυμο βιβλίο του σουηδού δημοσιογράφου και σκηνοθέτη Gunnar Bergdahl παρουσιάστηκε για 2 συνεχείς χρονιές σε κεντρικά θέατρα της Αθήνας και περιοδεία σε Ελλάδα και Κύπρο.
Το ξημέρωμα της 26ης Απριλίου 1986 στο Τσέρνομπιλ , ο πυρηνικός αντιδραστήρας εξερράγη αλλάζοντας την ιστορία του πλανήτη. Οι επιπτώσεις αυτής της έκρηξης κατά πολύ χειρότερες από τη βόμβα στη Χιροσίμα, κάνουν αισθητή την παρουσία τους ακόμα και σήμερα 34 χρόνια μετά και η παράσταση γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ αν αναλογιστούμε το τραγικό συμβάν στην Φουκουσίμα της Ιαπωνίας, καθώς και πυρηνικά εργοστάσια που ξεφυτρώνουν ολοένα γύρω μας και ανά τον κόσμο!
Το έργο αφορά στην εκ βαθέων συγκλονιστική εξομολόγηση της γυναίκας που στα 22 της χρόνια έζησε τη φρίκη της έκρηξης του πυρηνικού εργοστασίου στο Τσερνομπίλ. Ο άντρας της ήταν ο πρώτος πυροσβέστης που έχασε τη ζωή του στα 25 του, επιχειρώντας στον πυρηνικό αντιδραστήρα.
Ο Gunnar Bergdahl εδώ και 30 χρόνια ασχολείται εντατικά με τα θέματα αυτά και ειδικά με το ατύχημα στο Τσερνομπίλ, πήρε συνεντεύξεις από ανθρώπους που έζησαν τα γεγονότα, -βρέθηκε με κίνδυνο την ίδια του τη ζωή -στο τόπο της έκρηξης συλλέγοντας στοιχεία και κατάφερε να δημιουργήσει ένα ντοκιμαντέρ που συγκλόνισε ολόκληρο τον κόσμο. Η Σουηδία είναι μαζί με άλλες όμορες χώρες από τις πρώτες που μετέδωσαν την είδηση και ένοιωσαν άμεσα να απειλούνται από τη ραδιενέργεια.
«Το Τσερνομπίλ παραμένει ένα μυστήριο που περιμένει από μας τη λύση του. Ίσως ήταν ένα άγημα στον 21ο αιώνα…Μια πρόκληση για τον νέο αιώνα….» γράφει ο Σουηδός δημοσιογράφος στο βιβλίο του.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Ηρώ Μουκίου
Σκηνοθεσία : Άρης Μπαφαλούκας
Σκηνικά-κοστούμια : Δημήτρης Κακριδάς
Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλλης
Φωτογραφίες : Μέμη Γιολδάση
Τη Λουντμίλα ερμηνεύει η Ηρώ Μουκίου.
Πληροφορίες
Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/
Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: 9 και 10 Μαρτίου 2020
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη, στις 21.00
Διάρκεια παράστασης: 70 ‘
Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public
«Η φωνή της Λουντμίλα» ψηφίστηκε ανάμεσα στις 10 καλύτερες παραστάσεις του 2010 και υποψηφιότητα για α βραβείο καλύτερης ηθοποιού, από το κοινό του περιοδικού Αθηνόραμα
Σχόλια για αυτό το άρθρο