Πλούσιες παραγωγές, νέες δράσεις, εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, μάσκες και αποστάσεις. Η Διοίκηση και η Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος παρουσίασαν τις δυο νέες παραγωγές που θα κάνουν πρεμιέρα την πρώτη θεατρική χειμερινή περίοδο. Πρόκειται για τις παραστάσεις: «Βαβυλωνία» του Δημητρίου Κ. Βυζαντίου, σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία Τάκη Χρυσικάκου (Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός), έναρξη: Παρασκευή 23/10 στις 21.00), «Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα» του Μαριβώ, σε μετάφραση- σκηνοθεσία: Βασίλη Παπαβασιλείου (σε πανελλήνια πρώτη, Βασιλικό Θέατρο, έναρξη: Σάββατο 31/10 στις 21.00).
Σημειώνεται ότι η τρίτη παραγωγή της πρώτης θεατρικής σεζόν είναι «Η Δολοφονία του Μαρά» του Πέτερ Βάις, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη (Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, έναρξη: 21/11 στις 21.00).
Η Πρόεδρος του ΚΘΒΕ Γιαννούλα Καρύμπαλη- Τσίπτσιου καλωσορίζοντας τους δημοσιογράφους τόνισε ότι «έπειτα από ένα πολύ επιτυχημένο θεατρικά καλοκαίρι, με παραστάσεις που ελπίζουμε να απολαύσατε και εσείς, το ΚΘΒΕ, παρά τις γνωστές σε όλους μας δύσκολες συγκυρίες, συνεχίζει δριμύτερο το έργο του χάρη στις άοκνες προσπάθειες και τις μελετημένες επιλογές της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης που είμαι βέβαιη ότι θα εντυπωσιάσουν. Και είμαι βέβαιη ότι θα εντυπωσιάσουν όχι μόνο λόγω του ρεπερτορίου και των υψηλής ποιότητας ηθοποιών και λοιπών συντελεστών των έργων, αλλά και λόγω των εμπνευσμένων θεατρανθρώπων και στοχαστών, θα έλεγα, που ανέλαβαν τη σκηνοθεσία των έργων. Αναφέρομαι στα έργα που θα παιχτούν στις μεγάλες σκηνές μας και, κατά τη σειρά που θα παιχτούν, στους Τάκη Χρυσικάκο, Βασίλη Παπαβασιλείου και Κοραή Δαμάτη». Ευχαρίστησε τόσο την καλλιτεχνική διεύθυνση για την επιλογή και δρομολόγηση των παραστάσεων αλλά και όλους όσοι συνέβαλαν και συμβάλλουν αγόγγυστα στην υλοποίησή τους.
Έξι παραγωγές στις μεγάλες σκηνές και 15 παραγωγές, που θα παρουσιαστούν σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο στις μικρές σκηνές, θα παρουσιάσει τη φετινή θεατρική σεζόν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, όπως ανακοίνωσε ο Καλλιτεχνικός του Διευθυντής Νίκος Κολοβός, οποίος αναφέρθηκε στο «τρίπτυχο της φετινής δραστηριότητας, που ξεκινάει αυτές τις μέρες με τρεις υπερπαραγωγές και θα συνοδευτεί από ένα πακέτο, πολλαπλών καλλιτεχνικών δράσεων στις νέες σκηνές». «Είναι η προσπάθεια ανάλογη με τη δυσκολία των καιρών», τόνισε ενώ επεσήμανε ότι «ευγνωμονούμε τους θεατές που έρχονται στο θέατρο και τους διαβεβαιώνουμε ότι στους χώρους μας λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας από τον covid-19».
Η Διοικητική-Οικονομική Διευθύντρια Κωνσταντία Παπαποστόλου τόνισε ότι «Εξαιτίας των επιβαλλόμενων μέτρων λόγω κορωνοϊού, το Θέατρο ανέβαλε μερικώς την λειτουργία του από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούνιο 2020, με ματαίωση όλων των παραστάσεών του, και τον εξαιτίας αυτού μηδενισμό των προσδοκώμενων εσόδων πρώτου εξαμήνου. Η επάνοδος από την 1η Ιουλίου, με τον οραματικό σχεδιασμό τριών παραστάσεων από τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή ΟΡΝΙΘΕΣ / ΓΚΟΛΦΩ / ΤΡΩΑΔΕΣ, όχι μόνο έδωσε στο Θέατρο την απαιτούμενη ορμή από την καλλιτεχνική του επιτυχία, αλλά επέφερε και ένα σημαντικό οικονομικό αποτέλεσμα προσδιορίζοντας τα Έσοδα του ενιαμήνου από Πωλήσεις Υπηρεσιών στο ποσόν των 500χιλ €, (που αναλογικά με προηγούμενες χρονιές και με την παρούσα συγκυρία κρίνεται πολύ ικανοποιητικό)». Ενώ συνεχίζοντας, ανέφερε: « Η συνδρομή του ΥΠ.ΠΟ.Α. σε ηθική αναγνώριση των προσπαθειών είναι υψηλή ενώ η εκφρασμένη του πρόθεση για οικονομική ενίσχυση με το ποσόν των 2,5 εκατ. €, περίπου, που θα επιτρέψει τον ισοσκελισμό του Ελλειμματικού Προϋπολογισμού έτους 2020 είναι προ των θυρών. Η συνδρομή αυτή βασίζεται και στην θετική άποψη του Υπουργείου για την ορθολογική διαχείριση των Οικονομικών του Θεάτρου, δεδομένης της σημερινής μηδενικής έκθεσης του ΚΘΒΕ σε οφειλές προς τρίτους».
Ο σκηνοθέτης της παράστασης «Βαβυλωνία» Τάκης Χρυσικάκος ο οποίος υπογράφει τη δραματουργική επεξεργασία και κατέχει και πρωταγωνιστικό ρόλο τόνισε ότι «είναι ένα έργο που εμπεριέχει μέσα όλη την Ελλάδα, με τα προτερήματα και τα ελαττώματα της. Η αποθέωση της διαφορετικότητας, η αδελφοσύνη, ο ενθουσιασμός αυτών των διαφορετικών υπανθρώπων στο άκουσμα της απελευθέρωσης, το γλέντι τους που οι ρίζες του είναι στην λατρεία του Θεού Διονύσου και στα Ελευσίνια μυστήρια. Και συγχρόνως ασυνεννοησία, διχόνοια, αδιαλλαξία, αμετροέπεια, αλαζονεία της εξουσίας. Όσο εύκολο είναι να μονιάσουμε άλλο τόσο εύκολο να φαγωθούμε μεταξύ μας. Η Βαβυλώνα είναι έργο λαϊκό με χρώματα, γεύσεις, μουσικές και χορούς από τα βουνά της Ρούμελης και της Ηπείρου, τις θάλασσες των νησιών μας, μέχρι την Ανατολή. Αυτά προσπαθήσαμε να αναδείξουμε. Ο Τάκης Χρυσικάκος εξομολογήθηκε ότι «η φράση που κουβαλάω και με τυραννάει είναι «πατρίδα μου είναι ο λόγος» που λέει ο ποιητή. Η πηγή είναι ο λόγος. Από κει ξεκινάω».
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ο οποίος υπογράφει τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία στη «Δεύτερη έκπληξη του έρωτα» επεσήμανε ότι η «φυσική συνύπαρξη των ανθρώπων, είναι προϋπόθεση του θεάτρου το οποίο είναι μια από τις σκηνές της δημοκρατίας» και αναφέρθηκε στο γεγονός ότι «ο ορίζοντας της Θεσσαλονίκης δεν καλύπτεται από την ακτίνα Θεσσαλονίκη– Αθήνα. Έχω την αίσθηση, μετά από τόσα χρόνια, ότι εδώ υπάρχει μια λαχτάρα ζωής, η οποία φαίνεται στα πρόσωπα των παιδιών, των νέων ανθρώπων, στην πολύ ανθρώπινη φιλοδοξία των ανθρώπων του ΚΘΒΕ να κάνουν κάτι αλλιώτικο, να κάνουν κάτι το οποίο να τιμά την μεγάλη αυτή πόλη». Αναφερόμενος στο υλικό του Γάλλου συγγραφέα είπε ότι «ενώ δεν υπάρχει εθνικότητα της σκηνής, υπάρχει εθνικότητα της γλώσσας. Παρόλα αυτά όμως αν και η θεατρική συγκίνηση διέρχεται από τη γλώσσα, δεν εξαντλείται μόνο σε αυτήν». «Το θέατρο είναι μια ιαματική τέχνη» πρόσθεσε και συνέχισε «Θέλω να ελπίζω ότι η δουλειά που κάναμε θα δικαιώσει την αγάπη μας για αυτό το συγγραφέα και θα την μεταδώσει στους θεατές που θα έρθουν να δουν την παράσταση, σε πείσμα του κορωνοϊού».
Σχόλια για αυτό το άρθρο