Πώς καταλαβαίνει η θεά της υποκριτικής τα ταλέντα και δεν τα αφήνει να πάρουν άλλο δρόμο από αυτόν που τους ταιριάζει γάντι και είναι το κάρμα τους; Ένας τέτοιος ταλαντούχος ηθοποιός και συγχρόνως πολυσχιδής της γενιάς του, είναι ο Θάνος Λέκκας, ο οποίος ενώ σπούδασε Βιολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών τα παράτησε και αντί να εξασκήσει το επάγγελμα του Βιολόγου, έγινε ηθοποιός! Πνεύμα ανήσυχο και δημιουργικό επιζητεί και αναζητεί διαρκώς πράγματα που έχουν συνάφεια με την Τέχνη του για να εξελίσσεται συνεχώς στο λειτούργημα του και ασχολείται με ο,τιδήποτε έχει σχέση με αυτό , ακόμη και με τις μεταγλωττίσεις. Αυτή η επιμονή του, με την καλή έννοια, και η διαρκής αναζήτηση για να προοδεύει και να γίνεται καλύτερος ολοένα και περισσότερο, είμαι βέβαιος, ότι σε λίγο καιρό θα δούμε να ανατέλλει ένας σπουδαίος ρολίστας, ο οποίος μάλιστα θα έχει την υποκριτική δεξιότητα να υποδύεται όλα τα θεατρικά είδη! Σε μικρή ηλικία στο σχολείο υπέστη μπούλινγκ, επειδή έκανε ενόργανη γυμναστική με τα κορίτσια, αλλά αυτό δεν τον πτόησε και ούτε το έβαλε κάτω και προχώρησε για να πραγματοποιήσει τις σπουδές που επέλεξε και να εκπληρώσει τελικά το όνειρο του- το καλλιτεχνικό- και να γίνει ηθοποιός. Μπράβο, Θάνο Λέκκα, πάντα μπροστά και πάντα με επιτυχίες! Έχει συνεργαστεί με πολλούς καταξιωμένους σκηνοθέτες -δεν μπορώ να μην αναφέρω τον άξιο και δημιουργικά ευρηματικό, Θωμά Μοσχόπουλο- γιατί τη Δευτέρα 24 Ιουνίου πρωταγωνιστεί στο έργο του” Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ” που θα μεταδοθεί από το ραδιόφωνο του 9.84. Έχει συμπρωταγωνιστήσει σε ψαγμένες παραστάσεις και έργα σπουδαίων συγγραφέων της παγκόσμιας δραματουργίας και, παράλληλα, έχει παίξει σε σημαντικούς χώρους από το Εθνικό θέατρο, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τη Λυρική Σκηνή μέχρι το Φεστιβάλ Αθηνών. Λατρεύει τους στρεβλούς ρόλους και αυτοί οι ρόλοι είναι ίδιον των ευφυών ανθρώπων και αυτών που διαθέτουν πληθωρικό ταλέντο και αίσθηση του χιούμορ. Λόγω της εξωτερικής του εμφάνισης σκορπίζει λάμψη άλλα επειδή είναι ευγενικός και πολύ καλό παιδί, συγχρόνως, σκορπίζει και θετική αύρα! Πήρε μέρος σε αρκετά σίριαλ, σε ταινίες μικρούς μικρού μήκους και έχει προταθεί για το βραβείο ερμηνείας ” Δημήτρης Χορν”. Άρχισε να γίνεται πιο πολύ γνωστός στο ευρύ κοινό με το σίριαλ ” Μην ψαρώνεις” και φέτος, έφτασε στο απόγειο της δημοφιλίας με τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στην κωμική σειρά των Ρήγα- Αποστόλου ”Η τούρτα της μαμάς” που προβάλλεται από την ΕΡΤ-1 και θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν. Ο πολλά και καλά υποσχόμενος ηθοποιός και ένα από τα καλύτερα παιδιά του χώρου Θάνος Λέκκας, από το Α ως το Ω!
Αθήνα 9.84: Καινούργια εμπειρία, λαβυρινθώδες κτήριο, άψογοι !
Βούληση: Ευγένεια και πρωτοβουλία. Δύσκολος συνδυασμός
Γονείς: Η αρχή μας, στήριγμα, πρότυπο, μας μάθανε την αγάπη και ενίοτε ακονιστήρι για τα δόντια μας.
Διαφορετικότητα: Δεδομένη. Εστιάζουμε στα κοινά, αποδεχόμαστε και χτίζουμε κάτι νέο.
Ένστικτο: Εξίσου σημαντικό με την προσοχή και επιφυλακτικότητα. Εμπιστοσύνη και βουρ.
Ζήλος: Όπως κάθε τι θέλει κι αυτό εξάσκηση, ζέσταμα. Ζήλο σε κάτι μικρό, μέχρι να φτάσεις να τα δίνεις όλα για κάτι μεγάλο.
Ηθοποιός: Με πτυχίο! Μην κοιτάτε που δεν αναγνωρίζεται από το κράτος ως ανώτατη σπουδή και δεν προστατεύεται σχεδόν από πουθενά, είμαι!
Θωμάς Μοσχόπουλος: Δάσκαλος. Θα με κοροϊδέψει που τον είπα έτσι.
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Το έκανα…Δεν με πονάει η ουρά που φύτρωσε. Εμβόλιο για τον καθημερινό φόβο στον οποίο έχουμε εθιστεί δεν βγάζουν. Ευτυχώς έχουμε την τέχνη για αντισώματα.
Καλοκαιρινά σχέδια: Διακοπέεεεεες!!
Λογική ή ευαισθησία: Λογισθησία. Άκου την καρδιά σου, βάλτο κάτω με το μυαλό σου.
Μεταμοντέρνο θέατρο: Έλα μου ντε ;!
Νιάτα: Να κάτσουν στ’ αβγά τους. Να μη βγαίνουν έξω και μας βάζουν όλους σε κίνδυνο. Να μεγαλώσουν και να σοβαρευτούν. Αρκετά με τις φωνές και τα γέλια και τα όνειρα και τον έρωτα και τα μηχανάκια και τις μουσικές και τις επαναστάσεις τους. Διατρέχουμε όλοι μεγάλο κίνδυνο. Κινδυνεύουμε. Κανείς τους δεν σκέφτεται τα παιδιά μας ;
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Ποτέ δεν αποτέλεσε κριτήριο.
Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ: Μας μάθανε ότι μας αξίζουν μεγάλα πράγματα, αλλά ποτέ δε θα μας δωθούν. Και τρώμε τη ζωή μας περιμένοντας και μιζεριάζοντας, επειδή δε μας “τα δίνουν”. Αρκετά ! – “Έχουμε μεγαλώσει πια Καζιμίρ, πρέπει να μάθεις να χάνεις.”
Παραβατικότητα: Με το σωστό τρόπο οδηγεί στην πρόοδο και εξέλιξη. Με τον εγωιστικό, είναι απλώς έγκλημα.
Ρόλοι: Γιος, αδελφός, φίλος, σύντροφος, θείος, συνάδελφος, εργαζόμενος, ηθοποιός, φορολογούμενος, γάτος, πελάτης, ασθενής, πρίγκιπας, λύκος, αδελφή, λεμονιά… πολλοί δεν έχω παράπονο !
Συμφιλίωση: Τίποτα και κανείς δεν είναι τέλειος. Κι αυτό είναι τέλειο !
Τηλεοπτικές σειρές: Σταθερότητα στους δύσκολους επαγγελματικά καιρούς. Ευτυχώς υπέροχες συνεργασίες!
Υποψία: Λες;… μήπως να μην..; κι αν τελικά…; καλύτερα όχι ;… Αν σας βοηθάει κάποιο από τα παραπάνω, ελεύθερα. Δεν είναι δωρεάν, όμως, θα σας κοστίσουν πολύ χρόνο
Φήμες: Φήμες…
Χειμερινή σεζόν (σχέδια): Συνέχεια της” Τούρτας της Μαμάς” στην ΕΡΤ 1. Και ό,τι άλλο χωρέσει, αν χωρέσει. Ουσιαστικότερος προσωπικός χρόνος.
Ψόγος: Τι να σας πω. Δεν έχω καταλάβει κάτι τέτοιο. Κοριούς έπιασα στην καραντίνα. Ούτε στον χειρότερο εχθρό μου.
Ωραία εμφάνιση: Ξεκινάει από μέσα και εκεί καταλήγει. Καλό και το έξω, όσο κρατήσει και για μια πρώτη εντύπωση.
Το θεατρικό έργο «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ» κάνει την πρεμιέρα του στην «ΠΛΑΤΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ», τη θεατρική εκπομπή του Αθήνα 9.84, τη Δευτέρα 14 Ιουνίου, στις 21:00. Τους ρόλους ερμηνεύουν ο Γιώργος Χρυσοστόμου, ο Θάνος Λέκκας και ο Θανάσης Δήμου. Το κείμενο και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θωμάς Μοσχόπουλος.
«Είναι ένα έργο που γράφτηκε την εποχή της πρώτης καραντίνας, λέει χαρακτηριστικά ο Θωμάς Μοσχόπουλος και υπογραμμίζει «Θα μπορούσε να είναι και μια απλή άσκηση ύφους, αλλά προτιμώ να χρησιμοποιήσω τον χαρακτηρισμό : «Κωμωδία απόγνωσης». Εύχομαι να απηχεί κάτι από το αίσθημα της συλλογικής κατάστασης μας, τον εγκλεισμό, την αναμονή και κυρίως την περίτρανη βλακεία της ανθρώπινης «ευφυΐας».
Η υπόθεση:
Κάπου… ας πούμε σε μια πολυτελή αλλά εντελώς άδεια αίθουσα ενός περίλαμπρου ανακτόρου…
Κάποτε… ας πούμε παλιά…
Συναντιούνται δύο… ας πούμε νόμιμοι διεκδικητές του βασιλικού θρόνου… δύο Δελφίνοι δηλαδή… υπό το άγρυπνο βλέμμα ενός υπηρέτη.
Ο υπηρέτης δεν κάνει και πολλά πράγματα. Οι δυο τους όμως κάνουν τα πάντα…(σε λογικό βεβαίως επίπεδο)-επιχειρηματολογούν, λογομαχούν, λογοφέρνουν, λογοδίνουν, λογοπαίζουν, εκλογικεύουν και παραλογίζονται, χρησιμοποιούν από σχήματα λόγου έως σχήματα αλόγου- προκειμένου να αποδείξουν εκείνο που ο καθένας από την μεριά του θεωρεί πως θα έπρεπε να είναι αυταπόδεικτο: «Εγώ και μόνον εγώ είμαι ο πιο κατάλληλος να γίνω ο επόμενος βασιλιάς» . Η αγωνία τους κορυφώνεται ακόμα περισσότερο όταν διαπιστώνουν πως ο χρόνος αρχίζει να χάνεται ανεξήγητα και όταν το περιεχόμενο ενός φακέλου θα τους βάλει σε μια πρωτόγνωρη δοκιμασία.
Μήπως ο υπηρέτης τελικά έχει το κλειδί της ιστορίας;
Το podcast της παράστασης θα παραμείνει για μια εβδομάδα στο site του σταθμού διαθέσιμο για ακρόαση. Μετά το τέλος της εβδομάδας θα ενοικιάζεται με μια συμβολική τιμή και τα ποσοστά των εκτελεστικών δικαιωμάτων θα αποδίδονται σε όλους τους συντελεστές μέσω συμφωνίας του Αθήνα 9.84 με τις εταιρίες πνευματικών δικαιωμάτων.
Τα έργα ηχογραφούνται μέσα στο σταθμό, σε ειδικά διαμορφωμένο στούντιο από τον ηχολήπτη του Αθήνα 9.84, Πάνο Αργύρη.
Στο site του σταθμού (www.athina984.gr), το έργο «“Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ» – όπως και όλα τα θεατρικά έργα – την ώρα της ραδιοφωνικής του μετάδοσης, θα συνοδεύεται από βίντεο οπτικής ερμηνείας στη νοηματική γλώσσα και πρόσθετους εξειδικευμένους υπότιτλους για κωφούς και βαρήκοους.
Όλοι οι συντελεστές των παραστάσεων τηρούν τα μέτρα ασφαλείας/προστασίας και πριν τις ηχογραφήσεις κάνουν rapid test.
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Ερμηνεύουν: Γιώργος Χρυσοστόμου, Θανάσης Δήμου, Θάνος Λέκκας.
Εκτέλεση Παραγωγής: Art Ensemble
Συντονισμός Project: Μαργαρίτα Μυτιληναίου
Ηχολήπτης: Πάνος Αργύρης
Γραφιστική Επιμέλεια: The Button Design
Επικοινωνία: Γραφείο Τύπου 9.84
Σχόλια για αυτό το άρθρο