Το Cosmoradio γιορτάζει 30 χρόνια House μουσικής

Από την/τον Χρήστος Χατζής | 8 Ιουνίου 2018

34346973_10209674135970125_4127635224118951936_n

Η House είναι ένα είδος ηλεκτρονικής dance μουσικής που αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 στα club του Chicago. Όπως σε όλες τις μουσικές επαναστάσεις και αυτό το είδος υπήρχε χρόνια πριν, μέχρι να έρθει η κατάλληλη στιγμή να εκραγεί. Είναι παραδεκτό από όλους τους ειδικούς πως ο θεμέλιος λίθος της House  υπήρξε το κομμάτι του 1977 “I Feel Love” με την Donna Summer του πρωτοπόρου Giorgio Moroder. Το House είναι ένα μουσικό κράμα με στοιχεία από late ’70s soul, funk και κυρίως disco. Oυσιαστικά μια εξέλιξη της disco με ενίσχυση σύγχρονων μουσικών τεχνοτροπιών όπως bass & drum, electronic synthesizer baseline, electronic drums, effects, funk, pop, samples και ενισχυμένα φωνητικά, όταν αυτά προσθέτηκαν.

34507471_10209674123689818_428647713349828608_n

Υπάρχουν διάφορες απόψεις για την προέλευση της ονομασίας House. Η επικρατέστερη και πιο έγκυρη είναι ότι προήλθε από το όνομα του club Τhe Warehouse το οποίο ήταν το δημοφιλέστερο club του Chicago στα τέλη της δεκαετίας ‘70 και αρχές της δεκαετίας του ‘80. Εκεί εμφανιζόταν ο πρωτοπόρος Dj Frankie Knuckles (1955-2014) παίζοντας αυτό το καινούριο για τα τότε δεδομένα είδος μουσικής, σε ένα κοινό κυρίως gay, κάνοντας θραύση κάθε βράδυ.Ο Knuckles έγραφε τη μουσική αυτή στην Traxx records που από τότε έγινε γνωστή σαν House music. Ήταν η μουσική για αυτούς που ήθελαν κάτι παραπάνω από το main stream που παιζόταν στα ραδιόφωνα, αλλά και στα club. Ήταν το underground μουσικό και όχι μόνο κίνημα της εποχής. Τα περισσότερα party γινόταν σε σπίτια, garage και underground clubs του Chicago και του Detroit. Μέσα από τη μουσική περνούσαν και διάφορα κοινωνικοπολιτικά μηνύματα για άτομα που θεωρητικά βρισκόταν στο περιθώριο της κοινωνίας, κυρίως μαύρους και latin gays.

34348726_10209674129969975_6660157278546558976_n

“Church for people who have fallen from grace” έλεγε ο περίφημος Frankie Knuckles κι επίσης χρησιμοποιούσαν μηνύματα ελευθερίας του μαύρου γκέτο με τραγούδια όπως το «Promised Land» και «I Have a Dream» που δίνουν όμοια μηνύματα με την πασίγνωστη ομιλία του Martin Luther King. Η ανάπτυξη της House στη Βρετανία σημειώθηκε κατά την περίοδο 1987-1989. Κυρίως πριν 30 χρόνια, στη διάρκεια δηλαδή του δεύτερου Summer Of Love. Αν και εμφανίστηκε την ίδια περίοδο που εμφανίστηκε και στο Chicago, στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 και συγκεκριμένα στο Manchester στο club The Haηienda σαν προέκταση της Northern Soul τεχνοτροπίας , μέχρι το 1986 με τους Djs Pickering, Park και Da Silva η house είχε ήδη καθιερωθεί. Πολλά underground clubs και private parties στο Λονδίνο αλλά και σε ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία έπαιζαν μόνο house. Το πρώτο Αγγλικό House κομάτι βγήκε το 1986, το”Carino” από τον T-Coy ενώ το αντίστοιχο στην Αμερική θεωρείται το “Strings of Life” του Derrick May. Πολλοί Ευρωπαίοι άρχιζαν να αγκαλιάζουν τη house και να καλούν στα μεγάλα clubs Αμερικάνους θρυλικούς πλέον djs με πρώτο τον Larry Levan στο Ministry of sound όπου resident ήταν ο Dj Harvey. Στα τέλη του 1988 ο Paul Oakefold και ο Danny Rampling φέρνουν από την Ibiza το house στα clubs του Λονδίνου και σταματάει το μέχρι τότε mix από rock, pop και disco. Η Ibiza γίνεται η παγκόσμια πρωτεύουσα της house και κατ’ επέκταση της dance μουσικής και του clubbing!

34457617_10209674134050077_2000669730108604416_n

Τέλη δεκαετίας ‘80 και αρχές ‘90 στη Νέα Υόρκη παρουσιάζονται οι Danny Tenaglia, Junior Vasquez και λίγο αργότερα οι Masters at Work και Kerri Chandler. Από εκείνο το σημείο και μετά ο ένας super star Dj υποδέχεται τον άλλον: David Morales, Joey Negro, Roger Sanchez, Timmy Regisford, Satoshi Tomiie, Sasha, John Digweed, Deep Dish, Bob Sinclar, Dimitri from Paris και πάρα πολύ άλλοι που θα τους ακούσουμε στη συνέχεια. Οι παραγωγές και τα remix τους γίνονται No 1 σε όλο τον κόσμο αφού πλέον συνεργάζονται με τα μεγαλύτερα pop είδωλα της εποχής. Ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και κάνουν τη νεολαία να χορεύει στους ρυθμούς της house που λάτρεψε και λατρεύει μέχρι και σήμερα. Στο πρώτο αφιέρωμα για τα ‘’τυπικά’’ 30 χρόνια από την καθιέρωση της House μουσικής και του άρρηκτα συνδεδεμένου με το ‘’έκσταση’’, ‘’Δεύτερου Καλοκαιριού της Αγάπης’’ περιλαμβάνονται 40 αξέχαστα Instrumental Anthems της πρώτης δεκαετίας της.

34338854_10209674127049902_6713590863596879872_n

Στο δεύτερο μέρος που θα ακολουθήσει θα υπάρχουν περισσότερες ιστορικές λεπτομέρειες και για την Ελλάδα που θα συνοδεύονται με ένα μιξ πέντε ωρών και 30 λεπτών από κλασικά Vocal House κομμάτια της ίδιας εποχής!Αρχίστε το χορό πατώντας το play!  

1  Can You Feel It by Mr. Fingers 2  Chime by Orbital. 3  Rhythim Is Rhythim by Strings of Life 4  Voodoo Ray [Original 12” Mix] by A Guy Called Gerald 5  Infinity by Guru Josh 6  Big Love (Extended Piano Dub Version) by Fleetwood Mac 7  French Kiss by Lil Louis 8  Go by Moby 9  Off Shore by Chicane 10 Papua New Guinea by The Future Sound Of London 11 Organismby K-Scope 12 Plastic Dreams by Jaydee 13 Don’t You Want Me by Felix. 14 Read My Lips by Alex Party 15 Giv Me Luv byAlcatraz 16 Can You Party [Original 12′ Version] by Royal House 17 Ultrafunkula by Armand Van Helden 18 The Theme (The Legend) by Loop 7 19 Waterfall. by Atlantic Ocen 20 What Can You Do For Me by Utah Saints. 21 Sunchyme by Dario G. 22 Swamp Thing (Radio Mix by The Grid 23 Babarabatiri [Tee’s Latin Mix]. by Gypsymen 24 K-Jee by Satoshie Tomie 25 Numero Uno by Starlight 26 I Luv U Baby by Original 27The Real Wild House by Raul Orellana. 28 Moonshine by Kenlou29 Pacific 707 by 808 State 30 Theme From Change by Daphne 31 Transformation [Dub Mix] by Transform 32 Stella byJam & Spoon 33 Right on for the Darkness by Silikon Soul 34 Salsoul Rainbow by Joey Negro 35 One Starry Night by Kevin Yost 36 Need Your Love by Larry Spinosa 37 Hypnidelic by Francois Kevorkian 38 Waiting Hopefully by D*Note 39 Sueno Latino by Sueno Latino 40 Where Were You by Black Science Orchestra

Χρήστος Χατζής

Χρήστος Χατζής

Με αποκαλούν Radiohead όσοι με γνώρισαν από το ραδιόφωνο. Άλλοι θα μπορούσαν να με αποκαλούν Telehead , Recordhead ή και Presshead λόγω της ενασχόλησής μου με την τηλεόραση, τη δισκογραφία και τα περιοδικά. Όπως και να΄χει το κεφάλι είναι ακόμα στη θέση του και αντέχει να δέχεται και να επεξεργάζεται τα πάντα γύρω από τη μουσική και το θέαμα. Αυτός ο λαμπερός κάποτε κόσμος, σήμερα έχει αλλάξει, αξίζει όμως να θυμόμαστε πώς φτάσαμε μέχρι εδώ και να υποψιαζόμαστε το καλύτερο αύριο.

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *