Η Ορέστεια στο Ηρώδειο. Μέσα από τις εκπληκτικές φωτογραφίες που έβγαλε ο Θωμάς Δασκαλάκης του NDP, δείτε την παράσταση καρέ καρέ. Aν και η ατμόσφαιρα της παράστασης είναι αδύνατο να μεταφερθεί σε φωτογραφιές, ωστόσο μέσα από τα συγκεκριμένα καρέ, όσοι την είδατε, θα την ξαναθυμηθείτε, όσοι την χάσετε… απολαύστε την έστω κι έτσι.
Η Κλυταιμνήστρα κάνει την εμφάνισή της.
Η δυναμική είσοδος του Αγαμέμνονα με τρόπαιο μια γυναίκα από την Τροία
Η γυναίκα αυτή είναι η Κασσάνδρα
Η Κλυταιμνήστρα ετοιμάζει το λουτρό για τον Αγαμέμνονα
Η Κασσάνδρα αρχίζει τους χρησμούς
Αχ! Αχ! Πάλι ο φριχτός ο πόνος της ορθομαντείας
Το έγκλημα έγινε. Αγαμέμνονας και Κασσάνδρα είναι νεκροί
Πριν να τελειώσει η παλιά συμφορά, άλλο αίμα χυμένο
Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την σύζυγο του Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της Αίγισθο και το τέλος του πρώτου μέρους της τριλογίας, ακολουθούν οι Χοηφόροι
Η Ηλέκτρα κάνει παράκληση για τον Ορέστη, χωρίς να γνωρίζει ότι εκείνος έχει επιστρέψει
Ο Ορέστης αποκαλύπτει την ταυτότητά του στην αδελφή του και με τη συμπαράστασή της, αποφασίζει να σκοτώσει την μητέρα τους
Δίπλα στον Αίγισθο θέλω να σε σφάξω, αφού και ζωντανό τον προτιμούσες από τον πατέρα, κοιμήσου λοιπόν πλάι του νεκρή
Ο νους του Ορέστη σαλεύει και καταδιωκόμενος από τις Ερινύες παίρνει το δρόμο της εξορίας
Το δεύτερο δράμα της «Ορέστειας τελείωσε. Ακολουθούν οι Ευμενίδες
Εδώ τελειώνει ο ουρανός
εδώ είν’ ο κόσμος σκοτεινός
εδώ το βράδυ απλώνει.
Εδώ που η αγάπη μας τελειώνει.
Το φάντασμα της Κλυταιμνήστρας κατηγορεί τις Ερινύες ότι μένουν αμέτοχες, και ζητάει εκδίκηση επειδή αυτή μεν τιμωρήθηκε για την δολοφονία του Αγαμέμνονα, ο Ορέστης όμως μένει ατιμώρητος για τη δολοφονία της
Ο Ορέστης ανάμεσα στις Ερινύες ζητάει καταφύγιο στην θεά Αθηνά
Τη σκότωσα τη µάνα µου. ∆εν το αρνούµαι. Τη σκότωσα πληρώνοντας το φόνο µε φόνο. Ο Φοίβος συναίτιος.
Η Αθηνά αποφασίζει να γίνει δίκη με ψηφοφορία, επειδή η υπόθεση της μητροκτονίας είναι πολύ δύσκολη και ξεπερνάει τα ανθρώπινα όρια.
Ο Απόλλωνα υπερασπίζεται τον Ορέστη και υποστηρίζει το δίκιο του
Αρκετά τα τεκµήρια. Τώρα θα πουν την κρίση οι κριτές.
Οι δικαστές ψηφίζουν με ισοψηφία, η Αθηνά δίνει τελευταία την ψήφο της υπέρ του Ορέστη και έτσι ο Ορέστης αθωώνεται
Οι Ερινύες θυμώνουν με την απόφαση και διαμαρτύρονται άγρια. Η Αθηνά τις καθησυχάζει τάζοντας τους τάματα και θυσίες εκ μέρους των πολιτών για να τις εξευμενίσει ώστε να μην επιφέρουν μίσος στην πολιτεία. Τη χαρά ν’ ανταποδίδουν αδερφωµένοι οι πολίτες κι από κοινού ν’ αποφασίζουν. Η συµφωνία σώζει απ’ το κακό τους ανθρώπους.
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Διασκευή, σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μακιγιάζ: Άννα Μπαλτζή
Κομμώσεις: Θοδωρής Χριστοδούλου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σύλβια Λιούλιου, Νικολέτα Φιλόσογλου
Βοηθός σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα
Βοηθός παραγωγής: Αλεξάνδρα Μουζακίτη
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Διανομή
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ορέστης)
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα)
Νίκος Κουρής (Αγαμέμνων, Τροφός)
Στεφανία Γουλιώτη (Ηλέκτρα, Αθηνά)
Νίκος Ψαρράς (Απόλλων, Πυλάδης)
Άλκηστις Πουλοπούλου (Κασσάνδρα, Πυθία)
Δημήτρης Παπανικολάου (Αίγισθος)
Ιερώνυμος Καλετσάνος (Κήρυκας)
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Φύλακας)
Σύρμω Κεκέ (Κορυφαία)
Χριστίνα Μαξούρη (Κορυφαία, Δούλα)
Πολύδωρος Βογιατζής (Κορυφαίος)
Σχόλια για αυτό το άρθρο