Το μαγαζί λεγόταν “Νέα Αθηναία” και ήταν στις Τζιτζιφιές. Μέσα, σε μια μισοσκότεινη αίθουσα, γεμάτη από καπνούς, γινόταν όντως χαμός! Γνωστοί ηθοποιοί, κοσμικοί και επιχειρηματίες διασκέδαζαν ενθουσιασμένοι στα μπροστινά τραπέζια, πιο πίσω, λούμπεν τύποι χόρευαν τσιφτετέλια πάνω στις καρέκλες, λαϊκές γκόμενες, βαμμένες έντονα, κατέβαζαν το ουίσκι σαν νεράκι, στο βάθος, κοντά στις τουαλέτες, τεκνά και γκομενάκια δυτικών προαστείων μας έκλειναν πονηρά το μάτι, λουλουδούδες έτρεχαν εδώ κι εκεί φουριόζες με τα πανέρια τους, γκαρσόνια ιδρωμένα προσπαθούσαν να βρουν θέσεις για όλους τους πελάτες. Όλα ήταν τόσο παρακμιακά, τόσο αυθεντικά κιτς, που νόμιζα πως έβλεπα ταινία. Κοιταχτήκαμε με τον Άρη, “Φελίνι!” είπαμε και οι δύο με ένα στόμα και στριμωχτήκαμε δίπλα σε μια παρέα με ποδοσφαιριστές της Β΄ Εθνικής…
Αλλά ο μεγάλος χαμός γινόταν πάνω στην πίστα. Ο Φλωρινιώτης ντυμένος με γυαλιστερά λαμέ, ένα συνδυασμό glitter rock και βλαχομπαρόκ, με την ένρινη, παθιάρικη φωνή του, τραγουδούσε τα σουξέ του, χόρευε με κέφι και μπρίο, συνομιλούσε με τους θαμώνες, έκλαιγε, γελούσε, γενικά έκανε ένα πρόγραμμα που θα το ονομάζαμε “μπουζούκια στο Las Vegas”.
Δεξιά και αριστερά του, ανεβασμένες πάνω σε λευκούς κύβους, χόρευαν και τον συνόδευαν στο τραγούδι, η Λιάνα και η Καίτη Γαρμπή. Κάποια στιγμή στη σκηνή εμφανιζόταν και ένα μελαγχολικό αγόρι με μακριά μαλλιά, που ήταν σαν ξένο σώμα στην όλη κατάσταση. Είχε μια παράξενη, υγρή φωνή, έλεγε δυο-τρία τραγούδια και αμέσως μετά εμφανιζόταν πάλι ο Φλωρινιώτης, που είχε αλλάξει ρούχα και έπαιρνε την κατάσταση στα χέρια του…
“Δεν είχα δίκιο; Έχετε ξαναδεί τέτοιο πράγμα;” μας ρώτησε ο Φασουλής. Κουνήσαμε και οι δυο τα κεφάλια σαν τους γέρους του Μάπετ Σόου. Όχι, τέτοιο πράγμα δεν είχαμε ξαναματαδεί…
Μια βδομάδα μετά, “Πήγα πάλι στον Φλωρινιώτη!” μου λέει ο Άρης. “Μαζί με την Μελίνα και τον Χατζιδάκι! Ενθουσιάστηκαν και οι δύο! Ο Μάνος θα τον παρουσιάσει στο Τρίτο Πρόγραμμα!” “Ωχ!” του λέω “εγώ θα την πληρώσω πάλι!” Εκείνη την εποχή είχα αναλάβει την επιμέλεια στο περιοδικό του Τρίτου, που ήταν ένθετο μέσα στη Ραδιοτηλεόραση. Μου έδινε λοιπόν ο Χατζιδάκις το πρόγραμμα της επόμενης βδομάδας, με σημειώσεις για το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο: “Μεγάλη φωτογραφία”, “Να μπει πλαίσιο”, “Κεφαλαία γράμματα”. Το έπαιρνα εγώ, έβρισκα τις φωτογραφίες και μετά πήγαινα στις εκδόσεις Θεοφανίδη, εκεί που είναι τώρα το “Ρομάντζο”. Φτιάχναμε τις σελίδες, και λίγο πριν να τυπωθούν, ο Χατζιδάκις με έπαιρνε τηλέφωνο και άλλαζε όλο το πλάνο! Άντε πάλι από την αρχή να στήνουμε τις σελίδες! Μια-δυο-τρεις, οι τυπογράφοι άρχισαν τις Χριστοπαναγίες! Είχα παρακαλέσει πολλές φορές τον Χατζιδάκι, σχεδόν κλαίγοντας, να με απαλλάξει από αυτό το μαρτύριο (για το οποίο δεν πληρωνόμουν κιόλας) αλλά αυτός γελούσε και μου έλεγε: “Θα συνηθίσεις Γιώργη, θα συνηθίσεις, μην κάνεις έτσι!”
Είχαμε ετοιμάσει το τεύχος 12 (2-8 Φεβρουαρίου 1980). Ο Χατζιδάκις είχε σημειώσει να μπει στο εξώφυλλο η φωτογραφία της Φλέρυς Νταντωνάκη μαζί με του Μπρούνο Βάλτερ, της Γκρέτα Γκάρμπο και του Ντάριο Φο. Η Φλέρυ θα ηχογραφούσε εκείνες τις μέρες μια επιλογή από αγαπημένα της τραγούδια με μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Λέκκα.
“Γιώργη, θέλω να βάλεις τη φωτογραφία του Φλωρινιώτη στο εξώφυλλο!” μου λέει ο Χατζιδάκις από το τηλέφωνο. “Μάλιστα. Και ποια φωτογραφία θα βγάλουμε;” ” Τι να σου πω, βγάλε της Φλέρυς”. “Θα βγάλουμε τη Φλέρυ και θα βάλουμε τον Φλωρινιώτη;” μου ήρθε αυθόρμητα η ερώτηση. Ξέσπασε σε γέλια. “Ε, την Φλέρυ την έχουμε βάλει τόσες φορές εξώφυλλο, ας μπει και μια φορά στο οπισθόφυλλο! Eλα αύριο πάνω στην ΕΡΤ να κάνουμε τις αλλαγές.” “Αύριο; Αύριο Μάνο τυπώνουμε το πρόγραμμα!” “Να το τυπώσετε μεθαύριο, δεν χάθηκε ο κόσμος!” απαντάει και κλείνει το τηλέφωνο…
Η Φλέρυ και ο Λέκκας μπήκαν στο στούντιο G, εγώ έμεινα έξω και άκουγα τα σχόλια. Ξαφνικά, ανοίγει η πόρτα και εμφανίζεται ο Φλωρινιώτης, μαζί με τις αδελφές Γαρμπή και μουσικούς από την ορχήστρα του. Μπαίνοντας, “Σε ευχαριστώ Θεέ μου που με αξίωσες να μπω εδώ, που ούτε ο Στέλιος Καζαντζίδης δεν έχει πατήσει!” είπε μελοδραματικά και έκανε το σταυρό του. Την ίδια στιγμή, σούσουρο ακούστηκε στο διάδρομο και εμφανίστηκε κεφάτος ο Χατζιδάκις…
Από έξω τον περιμένει η Λένα Πλάτωνος, νευριασμένη, γιατί ενώ είχε μπει να ηχογραφήσει ένα τραγούδι για τη “Λιλιπούπολη”, την έβγαλαν έξω από το στούντιο άρον-άρον. Ο Χατζιδάκις εκτιμούσε πολύ την Λένα, “αυτό το κορίτσι έχει τσαγανό, την θαυμάζω” έλεγε. Την χαιρέτησε θερμά, η Λένα του παραπονέθηκε ότι της είχε πάρει το στούντιο, “μα τι θες να κάμω; Πρέπει να ηχογραφήσω με τον Φλωρινιώτη!” της λέει και τότε η Λένα, που τα είχε πάρει στο κρανίο, “να πάτε στο διάολο εσείς και ο Φλωρινιώτης σας!” του λέει δυνατά. Έπεσε μια παγερή σιωπή και όλοι περιμέναμε την έκρηξη του Χατζιδάκι. Αυτός όμως, την κοίταξε για λίγο έκπληκτος “Μην ανησυχείς καλό μου παιδί” γυρνάει και της λέει μελιστάλαχτα, “θα βρούμε ένα άλλο στούντιο για σένα”, της χαϊδεύει τα μαλλιά και μπαίνει μέσα…
Πάω στο κυλικείο της ΕΡΤ, αγοράζω ένα Haig και στην επιστροφή περνάω από το στούντιο G. H Φλέρυ μαζί με τον Λέκκα, άκουγαν το “Donna-Donna” που μόλις είχαν ηχογραφήσει. “Πώς σου φαίνεται;” με ρωτάει ο Λέκκας. “Μαγικό!” Η Φλέρυ γέλασε ευχαριστημένη. “Τον φάγαμε τον Φλωρινάκο και ας μην κάνουμε κουνήματα εμείς!” λέει χαρούμενη. Ξαναγύρισα στο στούντιο C και έδωσα το ουίσκι στον Φλωρινιώτη. “Είναι δίπλα η Φλέρυ.” λέω του Χατζιδάκι. “Μα όλοι σήμερα βρήκαν να έρθουν να ηχογραφήσουν;” μου απαντάει εκνευρισμένος, σηκώνεται από το πιάνο, πάει στο τσέμπαλο, “Ας δοκιμάσουμε να πεις ένα τραγούδι με τσέμπαλο” λέει στο Φλωρινιώτη που ρούφαγε άπληστα γουλιές από το Haig…
Μα είναι δυνατόν ο μέγας Χατζιδάκις να έκανε τζάμπα όλη αυτή την ιστορία; Όχι βέβαια! Όταν είχε πάει στον Φλωρινιώτη με την Μελίνα, το έμπειρο μάτι του και το ευαίσθητο αυτί του, είχε ξεχωρίσει εκείνο το μελαγχολικό παιδί, με τα μακριά μαλλιά και την ιδιαίτερη φωνή. Λίγους μήνες μετά, τον κάλεσε και του έδωσε να πει τραγούδια του. Και τα είπε μοναδικά! Ποιο είναι αυτό το παιδί; Ο τραγουδιστής Βασίλης Λέκκας…
Σχόλια για αυτό το άρθρο