Θα μπορούσε κάποιος να μιλήσει για one man’s show. Δεν είναι όμως έτσι. Είναι κάτι παραπάνω… ένας κωμικός δυνατός, πληθωρικός στα εκφραστικά μέσα όσο και εκλεπτυσμένος, με υποβόσκον το δραματικό στοιχείο. Με όπλο το υποκριτικό του ταλέντο και προίκα το άψογο κείμενό του καθήλωσε ένα θέατρο ολόκληρο με το ολόφρεσκο έργο του ’’Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας’’. Τα γέλια ακολουθούσαν κάθε μα κάθε φράση του, κάθε μα κάθε έκφραση και κίνησή του, κάθε μα κάθε σκηνή. Γιατί δομημένο σε σκηνές το έργο του, υποστήριξε με τον καλύτερο και πλέον πειστικό τρόπο πως τίποτα πιο εύκολο για τον καθένα από το να καταστρέψει ό,τι ωραίο του χαρίζει η ζωή και του το προσφέρει ως δώρο αναπάντεχο.
Πριν ακόμα αρχίσει η παράσταση ο χώρος πλημμυρισμένος κινηματογραφική μουσική προϊδέασε τους ανυποψίαστους θεατές γι’ αυτό που ερχόταν. Γιατί δανειζόμενος μοτίβα, τίτλους, ενσταντανέ από δημοφιλή κινηματογραφικά έργα και χρησιμοποιώντας για κάθε σκηνή το δικό της περιγραφικό τίτλο, έπλεξε πολύ σοφά τον καμβά πάνω στον οποίο με γρηγοράδα κινηματογραφικού τύπου τα σχόλια και τις απόψεις του για τη ζωή και τα σχέδιά μας γι’ αυτήν. Το σκηνικό αποτελούσε μια οθόνη κινηματογραφική, στην οποία προβάλλονταν γνωστές σκηνές του διεθνούς ρεπερτορίου πειραγμένες έτσι ώστε να αναγνωρίζουμε σε αυτές τον Γιώργο Ηλιόπουλο, γελώντας ασυγκράτητα φυσικά. Κεντρικός ήρωας ο ίδιος, μιλούσε κι εκφραζόταν εκ μέρους και των βασικών ηρώων και της πλειάδας δευτερευόντων λοιπών, που δημιούργησε, ώστε να υποστηρίζονται τα επιχειρήματά του και οι αποφάσεις του σε κάθε του βήμα. Η υποκριτική του δεινότητα και η σβελτάδα του γνήσιου κωμικού στον τρόπο και τις κινήσεις του γέμισαν τη θεατρική σκηνή με εικόνες και καταστάσεις, που ήσουν βέβαιος ότι τις έβλεπες να ζωντανεύουν σαν κινηματογραφική ταινία εμπρός στα έκπληκτα μάτια σου. Τα μουσικά σχόλια συμπλήρωναν τα δι’ ενός ανδρός ποικίλα και πολυάνθρωπα διαδραματιζόμενα.
Πρόκειται με λίγα λόγια για ένα πηγαίο ταλέντο που του κρατούσε το ίσο κι επιτηρούσε η Βασιλική Ανδρίτσου—έναν καθρέφτη όλοι τον χρειάζονται, ακόμα κι η βασίλισσα της ομορφιάς. Πρόκειται με λίγα λόγια για έναν εξαιρετικό ηθοποιό και συγγραφέα- τα έργα του και ο ίδιος ως ηθοποιός θα είχαν μεγάλη ζήτηση στο εξωτερικό, αν δεν κρατούσε τόσο χαμηλούς τόνους- γιατί αυτό είναι ο Γιώργος Ηλιόπουλος, που αυτή τη φορά απέδειξε ότι μπορεί να στήσει ένα ολοκληρωμένο θεατρικό έργο 120’ χωρίς ούτε στιγμή να χαλαρώσει το ενδιαφέρον του θεατή. Ταυτόχρονα μας συγκλόνισε με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται το σύγχρονο άνθρωπο και μας βάζει στη διαδικασία να θέλουμε να μάθουμε τι άλλο έχει να πει σε ένα επόμενο εγχείρημά του.Και αφού γελούσαμε ασταμάτητα, ακόμα και στα σημεία που ο ήρωας ήταν τρομοκρατημένος ή τα θαλάσσωνε (διότι αυτό σημαίνει κωμωδία), στα τελευταία λεπτά έκανε την ανατροπή. Η ματιά του έγινε ευαίσθητη με μια λεπτή μεταξένια υφή και μας συγκίνησε μέχρι δακρύων. Και προς τιμήν του, κατάφερνε με αριστοτεχνικές μικρές πινελιές να μας παρηγορεί και να μας ωθεί προς το γέλιο για να ξεπεραστεί η τραγικότητα, στην οποία περιήλθε ο ήρωας, αφού κατάφερε ανοήτως φερόμενος να καταστρέψει τη ζωή του.
Ευτυχώς για εμάς προλάβαμε να δούμε τη συμμόρφωσή του και να υιοθετήσουμε την αισιόδοξη στάση του για μια καλύτερη ζωή σε νέες βάσεις. Όλα λοιπόν σοφά καμωμένα και με το γέλιο βασιλιά, σας συνιστούμε να παρακολουθήσετε την κωμωδία του Γιώργου Ηλιόπουλου, που παίζεται στο θέατρο ΡΙΑΛΤΟ, διότι σας διαβεβαιώνουμε ότι, αν θέλετε να ξέρετε «Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας», κατέχει τη σωστή συνταγή. Χαρείτε τον από το Α ως το Ω.
Αποδοχή: Ένας από τους βασικούς παράγοντες ευτυχίας
Βασιλική Ανδρίτσου: Φύλακας άγγελος
Γιώργος Ηλιόπουλος: Έτοιμος για νέα πιο μεγάλα λάθη!
Διαίσθηση: Όχι γυναικεία, αλλά υπόθεση του ανθρώπου που έχει δώσει βάση όχι μόνο σε αυτά που αυτός έχει ζήσει αλλά και σε αυτά που παρατήρησε στο περιβάλλον του.
Εμπιστοσύνη: Βαθμός ωρίμανσης.
Ζωή: Μοναδική. Δεν είναι πρόβα ούτε δοκιμή αυτό που ζούμε και σαφώς « μετά την απομάκρυνση από το ταμείο…»
Ηθικές αξίες: Η κρίση ξεγύμνωσε και αυτή τη βεβαιότητα.
Θέατρο: Εμείς το έχουμε ανάγκη, όχι αυτό εμάς.
Ιδιωτικότητα: Σεβαστή και ιερή.
Καλλιτεχνικά σχέδια (επόμενα): Θα κάνω περιοδεία με το καινούργιο μου έργο.
Λόγιος: Κάθε άλλο!!!
Μισαλλοδοξία: Κινούμενη άμμος που είναι δύσκολο να την αποφύγεις! Μάλιστα όσο πιο πολύ την αρνείσαι τόσο πιο βαθιά βουλιάζεις σε αυτή!
Νατουραλισμός: Ακρίβεια! Σαφήνεια! Στις μέρες μας τρέχουμε να βρούμε το διαφορετικό, όταν δεν έχουμε ακόμα κατανοήσει και κυρίως βιώσει το καθημερινό. Επιστροφή στις ρίζες και επανατοποθέτηση στους άξονες είναι η δική μου ανάγκη. Να ανακαλύψουμε ξανά τα βασικά με αρχή τη γλώσσα!
Ξένα έργα: Ποια θα ήθελα να παίξω; Πολλά, πάρα πολλά. Εγώ είμαι από τους ηθοποιούς που αγαπώ και προετοιμάζομαι εσωτερικά για τους ρόλους που με έκαναν να επιλέξω αυτή την τέχνη.
Ονειρικός: Σε σημείο παρεξηγήσεως. Δεν είναι καλό — μην φανεί πως το γράφω στα υπέρ μου!
Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας: Θεωρώντας την δεδομένη.
Ρολόι: Τρέχει πάντα — μη σε ξεγελά που δείχνει ακίνητο! Από την άλλη από πρώτο χέρι μπορώ να συμφωνήσω με το ρητό: ο χρόνος είναι ο καλύτερος γιατρός!
Συγγραφή: Αγώνας με τον εαυτό σου.
Τηλεόραση: Αγώνας με τους άλλους.
Υποστήριξη: Αναγκαία.
Φεγγάρι: Τόσο κοντά κι όμως πάντα τόσο μακριά, όταν πας να το πιάσεις!
Χαρά: Έρχεται από εκεί και από αυτούς που δεν την περιμένεις. Επίσης σε αντίθεση με τη λύπη—δύσκολο να βρεις κάποιον να τη μοιραστείς.
Ψυχολογία: Φτιάχνεται!
Ωμέγα: Το «α» σε ορθή στάση.
Σχόλια για αυτό το άρθρο