«Blue Devils of Tennessee» σε σκηνοθεσία Μάρκου Σαρρή, ένας μονόλογος για τη ζωή του Tennessee Williams μέσα από αποσπάσματα έργων του και τα ημερολόγια του, η οποία παρουσιάστηκε με επιτυχία την περασμένη σεζόν στο Θέατρο Φούρνος. Παραλαμβάνοντας το βραβείο, ο πρωταγωνιστής της παράστασης, Μπάμπης Γαλιατσάτος σημείωσε χιουμοριστικά πως ελπίζει την επόμενη χρονιά το σύνθημα των βραβείων να έχει εξελιχθεί από «All Out» σε «All For Granted».
Στα βραβεία ξεχώρισαν ακόμα οι παραστάσεις «Shopping & Fucking» στο Cartel (Σκηνοθεσία, Ερμηνεία σε Γυναικείο Ρόλο, Σκηνογραφία, Ενδυματολογία), «Kassandra» (Πρωτότυπο Έργο, Ερμηνεία σε Trans Ρόλο) και «Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης» στο 104 (Ερμηνεία σε Αντρικό Ρόλο). Το βραβείο κοινού – μετά από ψηφοφορία των επισκεπτών του ιστότοπου του περιοδικού Antivirus: avmag.gr – αυτή τη χρονιά μοιράστηκε μετά από ισοψηφία σε δύο παραστάσεις: «Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης» και «Cleansed» στο Θέατρο Σημείο.
Τέλος, σημαντική στιγμή της βραδιάς ήταν η παρουσία στην απονομή του πολυβραβευμένου Sergio Blanco, ο οποίος ήρθε ειδικά από το Παρίσι για να παραλάβει το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Έργου για την «Kassandra». Ο Sergio Blanco δήλωσε ότι παρόλο που η Ελλάδα χρωστάει πολλά σε όλο τον κόσμο, εκείνος αισθάνεται ότι χρωστάει πολλά στην Ελλάδα. Μέσα στη διάρκεια της χρονιάς η κριτική επιτροπή των βραβείων αναζητεί παραστάσεις που αναφέρονται στην διαφορετικότητα και είτε έχουν κυρίαρχη LGBT θεματολογία, είτε περιέχουν LGBT ρόλους. Οι παραστάσεις αυτές προβάλλονται μέσα από τη σελίδα των βραβείων στο facebook https://www.facebook.com/GayTheatreAwards και στο επίσημο site www.gaytheatre.gr . Τα βραβεία της βραδιάς ήταν χορηγία του περιοδικού Antivirus και της βότκα Stoli.
Αναλυτικά οι νικητές:
Καλύτερη Παράσταση: Blue Devils of Tennessee
Βραβείο Κοινού (ισοψηφία): Cleansed και Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης- Shopping & Fucking
Eρμηνεία σε Γυναικείο Ρόλο: Ελεονώρα Αντωνιάδου – Shopping & Fucking
Eρμηνεία σε Αντρικό Ρόλο: Μιλτιάδης Φιορέντζης – Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης
Eρμηνεία σε Trans Ρόλο: Δέσποινα Σαραφείδου – Kassandra
Πρωτότυπο Κείμενο: Sergio Blanco – Kassandra
Σκηνογραφία/Ενδυματολογία: Ζωή Πυρίνη, Μπενετάτου Νότα, Μαρία Κοντοδήμα – Shopping & Fucking
Μουσική Επένδυση: Σταύρος Μαρκόνης – Υγρά Μάτια
Ταυτότητα των Βραβείων:
Παρουσίαση: Φανή Παλιούρα και Βασίλης Τσιγκριστάρης
Μουσική Διεύθυνση: Σπύρος Άγγελος Παρασκευάκος
Special Guest Act: Ζώγια Σεβαστιανού
Κριτική Επιτροπή: Μανώλης Βαμβούνης (gkoultoura.gr, Antivirus), Μενέλας Σιαφάκας (gitv.gr), Ηρώ Μητρούτσικου (Θεατρολόγος), Γιάννης Παπαγιαννόπουλος (Antivirus)
Διοργάνωση: GITV.gr , Gkoultoura.gr , Περιοδικό Antivirus
Οργάνωση Παραγωγής: Μενέλας Σιαφάκας, Μανώλης Βαμβούνης
Φωτογραφίες: Ζώης Λουβάρης, Νικολέττα Γιαννούλη
Σχεδιασμός website: Παναγιώτης Σταματόπουλος
Γραφιστικά-ταυτότητα: Madeleine Θεοφιλοπούλου
Email επικοινωνίας: Menelas74@gmail.com
Χορηγοί: Περιοδικό Antivirus, Stoli
Πληροφορίες για τις Νικήτριες Παραστάσεις:
BLUE DEVILS OF TENNESSEE (Σκηνοθεσία: Μάρκος Σαρρής. Θέατρο Φούρνος)
Τι κρύβεται πίσω από την ευφυΐα του Tennessee Williams; Ένα ταξίδι στον πυρήνα του συγγραφέα που έδωσε ζωή σε μερικές από τις πιο εμβληματικές ηρωίδες του 20ου αιώνα. Οι δαίμονες , οι άγγελοι, και οι άνθρωποι που αποτέλεσαν έμπνευση για τα έργα του.
SHOPPING & FUCKING (Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης. Πολυχώρος Cartel)
Ο Βρετανός συγγραφέας Μαρκ Ρέιβενχιλ, γεννημένος το 1966, είναι ένας από τους επιτυχημένους της γενιάς του και εκπρόσωπος του περίφημου κινήματος του «in-yer-face» theatre. Η σύγχυση και η ηθική κατάρρευση μιας κοινωνίας που αδυνατεί να δώσει ερείσματα μέσα από αξίες και μεγάλες ιδέες, η υπερτίμηση του χρήματος και των υλικών αγαθών οδηγούν τα πρόσωπα του έργου του Ρέιβενχιλ σε ψευδαισθησιακούς παραδείσους και ηδονιστικούς κόσμους αυτοκαταστροφής. Οι ήρωες παρορμητικοί και έξω από τα όρια, βρίσκονται σε ένα χώρο υπό κατάληψη. Εθίζονται, καταναλώνουν και καταναλώνονται. Αιχμάλωτοι του γρήγορου και του φτηνού τροφοδοτούνται από χημικές ουσίες και οδηγούνται στα άκρα.
KASSANDRA (Σκηνοθεσία Δέσποινα Σαραφείδου, Ευαγγελία Ανδριτσάνου. Μπαρ Άνθρωπος)
Η Kassandra ξετυλίγει την Οδύσσειά της, φορώντας κόκκινες γυαλιστερές μπότες. Με τα σπαστά αγγλικά της, μιλάει για τη δική μας αναζήτηση νοήματος και ελπίδας. Πόλεμος, εξουσία, κερδισμένοι και χαμένοι, σεξ, χιούμορ και σαρκασμός. Ευριπίδης και Bugs Bunny, Abba, Manchester United και Σκάρλετ Ο’Χάρα. Η απόσταση μεταξύ μύθου και πραγματικότητας, ηθοποιού και θεατή, χώρου και λόγου καταρρέει. Στο μονόλογο του Μπλάνκο, η μυθική Κασσάνδρα γίνεται άντρας που νιώθει γυναίκα, μια σύγχρονη trans μετανάστρια που παλεύει για την επιβίωση, σε διαρκή αναζήτηση ταυτότητας, εξόριστη στο σώμα της, ξένη σε κάθε πατρίδα.
ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΑΡΑΧΝΗΣ (Σκηνοθεσία Αλέξης Ρίγλης. Θέατρο 104)
Στην Αργεντινή του 1976-την περίοδο δηλαδή της δικτατορίας, μοιράζονται το ίδιο κελί, δύο άνδρες με διαμετρικά αντίθετους χαρακτήρες και ανησυχίες: ο πρώτος, ένας στρατευμένος μαρξιστής που οραματίζεται την επανάσταση, βρίσκεται φυλακισμένος για τις ιδέες του. Ο δεύτερος, ο Μολίνα, κρατείται επειδή είναι ομοφυλόφιλος. Η σχέση τους, συγκρουσιακή στην αρχή, θα μετατραπεί σε φιλία και βαθιά αγάπη. Αυτή είναι η ιστορία του εμβληματικού μυθιστορήματος «Το φιλί της γυναίκας αράχνης» του Μανουέλ Πουίγκ που ήταν απαγορευμένο στην Αργεντινή έως το 1983. Τώρα το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία του Αλέξη Ρίγλη με τον Αποστόλη Τότσικα και τον Μιλτιάδη Φιορέντζη στους ρόλους αντίστοιχα του Βάλεντιν και του Μολίνα.
CLEANSED (Σκηνοθεσία Έφη Γούση. Θέατρο Σημείο)
Σε ένα απροσδιόριστο χωροχρονικό περιβάλλον, ένας άνδρας παρακολουθεί, ελέγχει και βασανίζει σωματικά και ψυχολογικά τα μέλη ενός ακαδημαϊκού «ιδρύματος», ισοπεδώνοντας κάθε αίσθημα ελευθερίας και δοκιμάζοντας την πίστη τους στην ολοκληρωτική αγάπη. Όμως ο ερχομός της νεαρής Γκρέης, η οποία αναζητά τον νεκρό αδερφό της, θα αλλάξει σταδιακά όλες τις ισορροπίες. Η Sarah Kane έγραψε το Cleansed το 1998, το πιο σκληρό αλλά μάλλον και το πιο ελπιδοφόρο από όλα τα έργα της. Ειδωμένο μέσα από την ανατρεπτική ματιά της Βρετανίδας θεατρικής συγγραφέα, το Cleansed αποτελεί ένα διαχρονικό σχόλιο για τη βαναυσότητα της εξουσίας αμφισβητώντας ταυτόχρονα τις θεατρικές και σκηνικές συμβάσεις. Πάνω από όλα όμως αποτελεί τον θρίαμβο της ανθρώπινης αγάπης μέσα από τη βία και την εξαθλίωση.
ΥΓΡΑ ΜΑΤΙΑ (Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Παππάς. Θέατρο Παραμυθίας)
Τι μπορεί να συμβεί όταν ένα χειμωνιάτικο βράδυ δύο αντίθετοι κόσμοι συναντιούνται στο κέντρο της Αθήνας; Δύο νέοι άντρες θα κοιταχτούν στα μάτια, θα εμπλακούν σε μία ξεχωριστή ιστορία αγάπης και θα έρθουν αντιμέτωποι με τα πιο κρυφά μυστικά τους. Μυστικά που η ζωή και το σήμερα συνθηκολογούν για να μας αναγκάσουν να τα κρύψουμε βαθιά μέσα μας – ώσπου να συναντήσουμε δυο υγρά μάτια.
Πολυχώρος VAULT
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8’ περίπου με τα πόδια)
Σχόλια για αυτό το άρθρο