Ο Αθανάσιος Διάκος ζει, κάπου στο κέντρο της Αθήνας, ίσως στου Ψυρρή ή στο Γκάζι. Έχει σουβλακερί – ψησταριά με κρέατα Α΄ποιότητας. Είναι παντρεμένος με την Κρουστάλλω Διάκου, η οποία είναι έγκυος. Το παιδί δεν είναι δικό του όμως. Είναι του Κούρδου ντελιβερά που έχει στο μαγαζί. Η Κρουστάλλω τον ερωτεύτηκε και σε λίγο θα …
φέρει στον κόσμο το παιδί τους. Ο Θάνος – aka Διάκος – έχει μακριά μαλλιά, φοράει κανονικά ρούχα και τσαρούχια, ενθύμιο του 1821. Τι αλήθεια έχει συμβεί; Απλό! Την ώρα που τον σούβλιζαν, ένα μεταλλικό κουτί, τύπου UFO ήρθε και τον μετέφερε στην Αθήνα του σήμερα. Εντάξει, μη σας τρελάνουμε κιόλας. Φεστιβάλ Αθηνών, παράσταση που παίχτηκε χτες για πρώτη φορά και θα επαναληφθεί, σήμερα Κυριακή και αύριο Δευτέρα. Η Λένα Κιτσοπούλου, ιδιάζουσα περίπτωση του ελληνικού θεάτρου, μας «άλλαξε» κυριολεκτικά «τα φώτα», με την καλή έννοια. Πέρσι με το «Χαίρε Νύμφη» (του Γρηγόριου Ξενόπουλου) μας έκανε να κλάψουμε με την εκμετάλλευση μιας γυναίκας από έναν άντρα, που ο έρωτας την κατέστρεψε και την κατάντησε πόρνη. Τώρα με το «Αθανάσιος Διάκος: η επιστροφή» κατταπιάστηκε με τον Νεοέλληνα. Η Λένα ρίχνει μια τεράστια μούντζα στην Ελλάδα του σήμερα. «Ρε άντε πάρε τα χοντρά παιδιά σου, βάλτους μπρατσάκια και πήγαινε στη Λούτσα για μπάνιο!». Ο Αθανάσιος Διάκος είναι ο Ελληνάρας που βρίζει τους μετανάστες, που δέρνει τη γυναίκα τους μέχρι τελικής πτώσεως, που τη βιάζει παρά φύση (μια πολύ σκληρή σκηνή που κρατάει τέσσερα ακριβώς λεπτά, όσο διαρκεί και το «Σώσε με, δώσμου να πιω το δηλητήριο της Ρίτας Σακελλαρίου, που ακούγεται ως soundtrack πόνου και ξεφτίλας), ενώ έξω στον κόσμο κάνει τον μάγκα. Ένας πληγωμένος Έλληνας που σε δεκαπεντασύλλαβο (έτσι είναι γραμμένο όλο το έργο), ανακοινώνει: «Ένιωθα ξένος στην Τουρκιά και πήδηξα αιώνες, ξένος κι εδώ αισθάνομαι, αλλάζω απλώς ξενώνες», ενώ η Κρουστάλλω, που θέλει να είναι μια Ελληνίδα σαν όλες τις άλλες, του λέει ότι «το όνομα το έχεις, ρίξε σάπια κρέατα στην αγορά» και φωνάζει «Καλύτερα μιας ώρας σκλαβιά μες στη χλιδή, παρά σαράντα χρόνια ελεύθεροι φτωχοί»! Με την φίλη και συνάδελφο Μαρένα Καδιγιαννοπούλου βγήκαμε σοκαρισμένοι από τον Χώρο Η της Πειραιώς 260 και θέλαμε να πάμε να ουρλιάξουμε μπροστά στη Λένα Κιτσοπούλου και να της πούμε ότι την αγαπάμε. Ο Νίκος Καραθάνος και η Έμιλυ Κολιανδρή απλά συγκλονιστικοί ως Διάκος και Κρουστάλλω,όπως και ο Γιάννης Κοτσιφάς ως Κούρδος εραστής και delivery. Η Λένα για τον εαυτό της κράτησε το ρόλο της γυμνόστηθης πρωτόπλαστης Εύας που τρώει ξύλο από τον Αδάμ όταν βγάζει από το ψυγείο το μήλο της αμαρτίας, εκδικείται όμως πετώντας στη σκηνή καφάσια με μήλα και τινάζει τα μυαλά της στον αέρα. Το ξέρω ότι αύριο η Espresso θα βγάλει τίτλους του τύπου «Μετά τον Κιμούλη και ο Καραθάνος μας δείχνει τα οπίσθιά του στο φεστιβάλ», ή «Με τα στήθη της έξω η Κιτσοπούλου στην Πειραιώς», αλλά αυτά είναι τρίχες. Αξίζει να δείτε αν προλάβετε – υπάρχουν εισιτήρια κι ας λέει το Φεστιβάλ πως είναι sold out, τη δουλειά του κάνει κι αυτό – ένα Διάκο που του τηλεφωνούν από την εκπομπή του Πρετεντέρη για να πάει καλεσμένος σε εκπομπή αφιέρωμα στον Καραϊσκάκη κι εκείνος φτύνει τα media, την ώρα που η Κρουστάλλω του φωνάζει «πήγαινε ρε μαλάκα να γίνεις γνωστός, να σε δούνε, να ανέβω λίγο κι εγώ, ως κυρία Διάκου!». Για πείτε, υπάρχει τίποτε πιο αληθινό; Αυτό δεν ζούμε σήμερα; Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο που η παράσταση ξεκινάει με το τραγούδι του Στράτου Διονυσίου «Εγώ που ήμουνα Θεός, θα φύγω τώρα σαν τρελός, θα φύγω σαν κυνηγημένος, απόκληρος και πικραμένος, εγώ ο ξένος». Όχι, η Κιτσοπούλου δεν είναι βλάσφημη, Ελληνίδα αηδιασμένη είναι όπως όλοι μας πλέον. Το καλύτερο το έγραψε στο twitter ο Χρήστος Λούλης, ηθοποιός και σύζυγος της πρωταγωνίστριας Έμιλυ Κολιανδρή: «Άραγε συλλάβανε την Κιτσοπούλου σήμερα;». Λένα, we love you!
Άρης Καβατζίκης – ultimate Cosmotheatre Expert!
Στη φωτό πάνω με τη Μαρένα Καδιγιαννοπούλου .
Σχόλια για αυτό το άρθρο