Το Χυτήριο κάθε χρόνο παρουσιάζει αξιόλογες δουλειές που αγγίζουν το θεατρόφιλο κοινό. Φέτος, ο κόσμος έχει δείξει την προτίμησή του και στο διασκεδαστικό Πετάει Πετάει αλλά και στο Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, που συγκινεί τους θεατές κάθε ηλικίας. Σπάνια το Χυτήριο απασχολεί για οτιδήποτε άλλο, εκτός των παραστάσεών του. Η Bάσια Παναγοπούλου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Χυτηρίου και παραγωγός της παράστασης Πετάει Πετάει, έκανε δηλώσεις για το περιστατικό που συνέβη ανάμεσα στην Σοφία Παυλίδου και τον Μάνο Παπαγιάννη και είπε τα εξής:
Την ημέρα που συνέβη το περιστατικό, εγώ ήμουν στο θέατρο και έφυγα μετά το πέρας του διαλείμματος της παράστασης… ήσυχη. Ανέβαινα προς το σπίτι μου όταν μου τηλεφώνησε η Σοφία Παυλίδου ότι είχε γίνει ένα επεισόδιο μεταξύ τους. Αυτή τη στιγμή έφτανα στο σπίτι μου. Στο Χυτήριο υπάρχει ο υπεύθυνος του θεάτρου, υπάρχει υπεύθυνος παράστασης, δύο διαφορετικοί άνθρωποι και εγώ τους τηλεφώνησα αμέσως ώστε να επιληφθούν του τι είχε συμβεί στα καμαρίνια. Η Σοφία ήταν σε ένταση, ήταν φορτισμένη, μου είπε ότι είχε διαπληκτιστεί με τον Μάνο Παπαγιάννη, της είπα ότι αυτή τη στιγμή οδηγώ και δεν θέλω να κρατάω το κινητό στο χέρι, είναι εκεί της είπα οι δύο άνθρωποι που γνωρίζεις και θα έρθουν εκείνοι. Στη συνέχεια, η Σοφία αργά το βράδυ μου έστειλε ένα χαρτί από το νοσοκομείο, λέγοντάς μου ότι το νοσοκομείο της έχει δώσει τριήμερη αναρρωτική άδεια και ως εκ τούτου, δεν θα μπορέσει να έρθει στην παράσταση. Δηλαδή, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Έγινε αντικατάσταση με την Αγγελική Δαλιάνη που είχε παίξει στην προηγούμενη διανομή της παράστασης. Η παράσταση παίζει ξανά την Τετάρτη και αναμένουμε την Σοφία να έρθει στη θέση της.
Μπορεί κατά τη διάρκεια μιας σεζόν, που είναι και μεγάλη, να συμβεί να μην είναι αρμονικές οι σχέσεις ενός θιάσου. Είναι πολύ πιθανόν. Δεν είμαστε όλοι ούτε φίλοι, ούτε κολλητοί. Ούτε είμαστε όλοι μια παρέα πάντα. Άλλες φορές δένει ένας θίασος, άλλες φορές όχι. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν είμαστε επαγγελματίες. Είναι τελείως διαφορετικό το τι σχέσεις έχουμε από τι συμβαίνει πάνω στη σκηνή. Η δική μου θέση είναι αυτή. Μπορεί να έχω κι εγώ βρεθεί σε δύσκολη περίσταση πάνω στη σκηνή, όμως θεωρώ ότι αυτό δεν αφορά την παράσταση. Δεν αφορά τον κόσμο που έρχεται και πληρώνει εισιτήριο για να μας δει, θεωρώ ότι πρώτα αυτόν σεβόμαστε, θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός της έντασης που δημιουργήθηκε -από τη δική μου την πλευρά τώρα- ενώ αποχωρούσαν οι θεατές γιατί αυτό αποτελεί τεράστια δυσφήμιση για αυτόν το χώρο… εδώ δεν έρχονται οι άνθρωποι για να συγχυστούν. Έρχονται και πληρώνουν εισιτήριο από το υστέρημά τους, όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολες είναι οι οικονομικές συνθήκες, κάποιος μπορεί να προγραμματίζει μήνες την έξοδό του στο θέατρο, κι εγώ δεν δικαιολογώ επ ουδενί την ένταση που μπορεί να δημιουργηθεί στους θεατές και τους ζητάω συγγνώμη.
Είμαι γυναίκα και θεωρώ απαράδεκτο, οποιαδήποτε σωματική βία ασκείται, ειδικά απέναντι σε μία γυναίκα, είμαι απολύτως κάθετη και οριζόντια σε αυτό και το καταδικάζω απολύτως. Από εκεί και πέρα όμως, αυτή η ιστορία έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης. Εγώ δεν είμαι ούτε αστυνομία, ούτε δικαστήριο για να βγάλω κάποια απόφαση για το τι πραγματικά έχει συμβεί και ως επιχείρηση δεν δικαιούμαι να απολύσω κανένα εργαζόμενο. Με ποιο αιτιολογικό θα πω: εσύ είσαι εκτός παράστασης; Θεωρώ ότι όλα τα προβλήματα λύνονται. Αυτό το πρόβλημα θα λυθεί αφού ακολουθήθηκε ο δρόμος της δικαιοσύνης και θα λυθεί από τις αρμόδιες αρχές. Το τι συμβαίνει στην παράσταση, δεν είναι ανάγκη να είμαστε φίλοι. Μπορεί να σε μισώ, μπορεί να μην μιλιόμαστε, μπορεί να βριζόμαστε στα καμαρίνια, αλλά επάνω στη σκηνή είναι κάτι τελείως διαφορετικό.
Το Χυτήριο έχει ήδη υποστεί βλάβη από αυτή τη συμπεριφορά όλων όσοι δημιούργησαν φασαρία γιατί εκτεθήκαμε απέναντι στους θεατές οι οποίοι ήρθαν για να διασκεδάσουν. Μου έχει συμβεί στο παρελθόν να μην έχω καθόλου αρμονικές σχέσεις με τους συμπρωταγωνιστές μου, να έχω πολύ τεταμένη σχέση, αλλά επάνω στη σκηνή είναι διαφορετική συνθήκη. Γι΄αυτό είμαστε και ηθοποιοί. Αν ήταν να αναπαριστούμε την πραγματική μας ζωή και τις πραγματικές μας σχέσεις, θα έπρεπε να έχουμε ερωτική σχέση με τον οποιοδήποτε παρτενέρ μας ή οτιδήποτε άλλο. Το θέατρο είναι θέατρο και η ζωή είναι ζωή.
Εγώ είμαι ηθοποιός και επιχειρηματίας. Δεν είναι η αρμοδιότητά μου να παριστάνω ούτε τον δάσκαλο ούτε να επιπλήξω κανέναν. Επιπλήττω κάποιον όταν αργεί να έρθει στην παράσταση ή αν κάνει ζημιά στην παράσταση. Ο καθένας όμως είναι αυτόνομη προσωπικότητα και δρα ανάλογα με τη βούλησή του. Ο καθένας επίσης όταν τοποθετείται δημόσια, θέτει και τον εαυτό του στην κρίση του συνόλου. Από εμένα ποιος θα ζητήσει συγγνώμη για τη ζημιά που έπαθε το Χυτήριο; Για τις φωνές που ακούστηκαν εδώ και τις άκουσαν οι θεατές, ποιος θα ζητήσει συγγνώμη; Εγώ θεωρώ ότι ήδη έχουμε υποστεί τεράστια βλάβη. Θα το σταματήσω εδώ. Επίσης υπερασπίζομαι την εργασία όλων όσοι είναι εργαζόμενοι στο Χυτήριο, κι αυτοί δεν είναι μόνο ηθοποιοί, μην είμαστε εγωιστές, δεν είναι μόνο όσοι είμαστε επάνω στη σκηνή. Υπάρχουν 30 εργαζόμενοι που το ψωμί τους εξαρτάται από τη βασική παράσταση του Χυτηρίου. Και καλώ όλους να αναλάβουν και να συλλογιστούν τις ευθύνες που έχουν.
Η παράσταση Πετάει Πετάει παίζεται κάθε Τετάρτη στις 18:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:οο.
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: (με αλφαβητική σειρά)
Σωτήρης Καλυβάτσης, Κόνι Μεταξά, Μάνος Παπαγιάννης, Σοφία Παυλίδου, Ρέα Τουτουνζή. Φιλική συμμετοχή: Βάσια Τριφύλλη
Συντελεστές:
Μετάφραση: Βάσια Παναγοπούλου
Διασκευή: Στέλιος Παπαδόπουλος & Γιώργος Βάλαρης
Σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια: Γιώργος Βάλαρης
Σκηνικά: Πάνος Πετρίδης
Κοστούμια: Αλέξης Φούκος
Φωτισμοί: Λοίζος Λοίζου
Φωτογράφιση: Θωμάς Χρυσοχοίδης
Σχόλια για αυτό το άρθρο