Την Τρίτη 2 Απριλίου εγκαινιάζεται η πρώτη ατομική έκθεση της εικαστικού Ρόζας Ζεϊντάν με τίτλο FROZENLAND στο φουαγιέ του ξενοδοχείου WYNDHAM GRAND ATHENS (Μεγάλου Αλεξάνδρου 2 Αθήνα).
Η εικαστικός δημιουργώντας αρχικά ένα τοπίο από πάγο, εγκλωβίζει καθηλώνοντας αυτοκίνητα και άλλα αντικείμενα, τα οποία κατόπιν φωτογραφίζει αποσκοπώντας να αιχμαλωτίσει την αίσθηση της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής πριν αυτή χαθεί για πάντα.
Η σειρά τριάντα φωτογραφιών με τον τίτλο FROZENLAND αποτελεί την καταγραφή της κρούσης, την αποτύπωση δηλαδή αυτής της μοναδικής χρονικής στιγμής δύο σωμάτων, τα οποία κατόπιν της κρούσης είτε θα αλλάξουν κατεύθυνση, είτε θα ενωθούν σε ένα συσσωμάτωμα. Με τον ίδιο τρόπο τα βιώματα μας διαταράσσουν την πορεία μας και συχνά ενσωματώνονται στην οντότητα μας. Σε μια πρώτη ανάγνωση η καταγραφή παραπέμπει σε ατυχήματα, αυτοκίνητα με ξεχαρβαλωμένες ρόδες, άδεια, με ανοιχτές, κατεστραμμένες πόρτες καθηλωμένα και εγκαταλελειμμένα παγωμένα στον χρόνο. Και ξαφνικά σε δεύτερο χρόνο ο θεατής συνειδητοποιεί ότι τα συντρίμμια είναι παιδικά παιχνίδια.
Η Ρόζα Ζεϊντάν επιδιώκοντας να μετουσιώσει τα βιώματα της στο έργο, διατηρεί τις μνήμες και συγχρόνως τις μεταπλάθει, καθιστώντας τες πιο εύπεπτες για εκείνη, αλλά και για τους συνομιλητές της. Οι μοναδικές στιγμές που πάγωσαν στον χρόνο και καταγράφηκαν από την εικαστικό καθορίζουν την εξέλιξη, σμιλεύουν το μέλλον.
Ο χρόνος και η διαδικασία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του έργου. Η ύλη, ο πάγος ενέχει την εκκρεμότητα, τι θα γίνει όταν λιώσει;
Την έκθεση επιμελείται ο Αλέξανδρος Κασσανδρινός ενώ το κείμενο της έκθεσης υπογράφει η Ιστορικός Τέχνης Ελεάνα Μαργαρίτη.
Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 2 Απριλίου 2024 και ώρα 19.00 στο φουαγιέ του ξενοδοχείου WYNDHAM GRAND ATHENS, Μεγάλου Αλεξάνδρου 2, Πλατεία Καραϊσκάκη, Αθήνα και θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Μαΐου 2024 (ώρες λειτουργίας 11:00-20:00).
Η Ρόζα Ζεϊντάν είναι εικαστικός. Εργάζεται και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε στο εικαστικό τμήμα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας: Ζωγραφική με καθηγητή τον Γ. Χαρβαλιά, τον Μ. Μανουσάκη και τον Γ. Καζάζη, Φωτογραφία με τον Π. Κοκκινιά, Ψηφιδωτό με την Δ. Αγγελίδου, Χαρακτική με τον Α. Πειρουνίδη και την Β. Τσαλαματά και Σχέδιο Γλυπτικής με την Α. Βερβέτη. Αποφοίτησε με Άριστα το 2021. Στο παρελθόν σπούδασε Νομική στην Ελλάδα (LLB) και την Γερμανία (LLM) και εργάστηκε ως δικηγόρος έως το 2014.
Το καλλιτεχνικό της έργο έχει παρουσιαστεί σε ομαδικές εκθέσεις και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ενδεικτικά: το 2018 έπειτα από διαγωνισμό παρουσίασε το έργο της στο Μουσείο Μπενάκη στα πλαίσια της έκθεσης «Ένα Λεπτό Αθήνα» σε επιμέλεια Θ. Κουτσογιαννόπουλου. Το 2019 έπειτα από διαγωνισμό εκπροσώπησε την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Σχολών Καλών Τεχνών και Design (FISAD – “Building a New World”) στην Albertina Accademia di Belle Arti στο Τορίνο της Ιταλίας σε επιμέλεια Luca Beatrice, Gian Alberto Farinella, Salvo Bitonti, Paula Gribaudo. Τον Ιούλιο του 2019 επιλέχθηκε έργο της για εξώφυλλο και έγινε αφιέρωμα στη δουλειά της στην «Ηχώ των Δημοπρασιών». Το 2020 επιλέχθηκε έργο της έπειτα από διαγωνισμό για την Έκθεση της Εθνικής Ασφαλιστικής στην ΣΤΟArt Κοραή. Συμμετείχε στα Platforms Project ΝΕΤ 2020 και 2021 σε επιμέλεια Α. Ποταμιάνου, «Έκθεση Αποφοίτων», ΑΣΚΤ 2022, επιμέλεια Χ. Μαρίνος, «Βουκέντρα» στο Κέντρο Χαρακτικής Θεσσαλονίκης 2023 σε επιμέλεια Γ. Αργυριάδη και Μ. Δελλαπόρτα. Έλαβε μέρος στο «ΣΤΙΓΜΑ» στο Δρομοκαΐτειο ΨΝΑ το 2023 σε επιμέλεια Αλέξανδρου Κασσανδρινού και Κ. Κανταρτζή. Συμμετείχε στο “Meet the Artists Project” σε επιμέλεια Β. Καλλιγά. Προσεχώς στο 2024: “En route”, Belgrade City Museum, Serbia σε επιμέλεια Γ. Αργυριάδη και Ν. Γκίζη, Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair- Artshot Gallery, “Naturalis”, Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, Κηφισιά, σε επιμέλεια Θ. Μαριανού.
Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες συλλογές καθώς και σε ιδιωτικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Μουσείο Μπενάκη, Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων).
Ο χρόνος, ο χώρος, η μνήμη, η ταυτότητα και το τραύμα είναι οι βασικές ιδέες και έννοιες που διερευνά στη δουλειά της.
Σχόλια για αυτό το άρθρο