Τον έβλεπα στις ομάδες της Θεσσαλονίκης, όπου έπαιρνε μέρος πολύ συχνά, να ξεχωρίζει πάντα χάρις στο ταλέντο του! Τα χρόνια πέρασαν και η πρόοδος και η εξέλιξη του έφεραν την αναγνωρισιμότητα και μια θέση στο δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Ο ταλαντούχος, φέρελπις και ραγδαία ανερχόμενος ηθοποιός από τη νέα γενιά, Νίκος Τσολερίδης, έκανε το μπαμ, αφού τηλεοπτικά παίρνει μέρος τη φετινή σεζόν στον επιτυχημένο ”Σασμό” ενώ, παράλληλα, πρωταγωνιστεί στο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη ”Πήρε τη ζωή της στα χέρια της’’ σε σκηνοθεσία της Φρόσως Λύτρα που ανέβηκε στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Είμαι βέβαιος ότι θα ανταπεξέλθει τα μάλα στον απαιτητικό ρόλο του και θα μας χαρίσει μια ευθύβολη και αξιόλογη ερμηνεία ως πρωταγωνιστής πλέον! Εκείνο που μου αρέσει στον Νίκο -και ελπίζω να μην διαψευστώ- είναι ότι, αν και έγινε γνωστός, κρατά χαμηλούς τόνους, δεν επαίρεται, συνεχίζει με πάθος να δουλεύει στο αντικείμενό του και δεν εφησυχάζει. Προτάσσει, ήθος, σοβαρότητα, σκέψεις ώριμες και ουσιαστικές και είναι απόλυτα συνειδητοποιημένος στο τι θέλει και τι επιζητεί… Συνέχισε, έτσι Νίκο την καλή δουλειά και μην αλλοτριώσεις την προσωπικότητά σου και σε λίγα χρόνια θα φτάσεις σε τέτοιο σημείο που θα δρέπεις δάφνες! Ο ηθοποιός, που προορίζεται για πολλά και καλά στο θέατρο- και όχι μόνο- Νίκος Τσολερίδης από το Α ως το Ω.
Αναγνωρισιμότητα: Είναι εφήμερη και θέλει προσοχή, γιατί αν δεν προσέξεις μπορεί να σε αλλάξει! Η τηλεοπτική έκθεση έχει μεγάλη δύναμη με αρνητικό και θετικό πρόσημο! Βρίσκεσαι έστω και για ένα δυο λεπτά σε εκατομμύρια δέκτες. Όταν αυτό συμβαίνει για πολύ καιρό γίνεσαι κομμάτι της καθημερινότητάς τους, μετατρέπεσαι σε οικείο πρόσωπο! Είναι ωραία η αποδοχή του κόσμου.
Βασίλης Κατσικονούρης: Σπουδαίος! Αισθάνομαι τυχερός που τον γνώρισα!
Γυναικοκτονίες: Δεν ξέρω. Πώς; Γιατί; Και το γράφω αυτό με το αίμα να ανεβαίνει στο κεφάλι μου, το χέρι μου να τρέμει και την καρδιά μου να θέλει να σκάσει. Δεν μπορώ… Αλήθεια. Θα μπορούσα εύκολα να πω ότι θα έβγαινα στους δρόμους και θα απέδιδα δικαιοσύνη αλλά θα αναιρέσω αυτό που λέω για το χάος! Τα παιδιά… Μέσα από τα παιδιά θα αλλάξουμε τα πράγματα!
Διαφορετικότητα: Πριν από το περιστατικό στην Αριστοτέλους, είχα την αίσθηση πως βγαίνουμε από μια μεταβατική περίοδο. Ότι πλέον δεν θα υπάρχουν κολλημένα μυαλά. Ότι ήρθαν νέες γενιές μεγαλωμένες με άλλες προσλαμβάνουσες! Αλλά δυστυχώς έκανα λάθος. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, και οφείλουμε να δείχνουμε σε κάθε ευκαιρία, ότι το διαφορετικό δεν είναι λάθος.
Εξέλιξη: Είμαστε θύματα μια τρομακτικής εξέλιξης. Η καθημερινότητα τρέχει με τέτοια ταχύτητα, που δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις σε όλα. Συμβαίνουν καθημερινά τόσα πολλά, μαθαίνουμε τόσα πολλά νέα, είτε άσχημα είτε καλά, που δεν γίνεται να τα μετασχηματίσεις, γιατί δεν προλαβαίνεις. Γι’ αυτό λοιπόν βλέπουμε γεγονότα μεγέθους να χάνονται στη λήθη.
Ζήλος: Φίλος μου! Από μικρός! Σε όλα! Συχνά και ο δαίμονας μου!
Ηθοποιός: Θα μπορούσα να γράψω πολλά “τσιτάτα”. Δεν θα το κάνω όμως. Απλά θα πω ότι εύκολα σου δίνεται ο τίτλος, πολύ δύσκολα κρατιέται!
Θέατρο: «Το θέατρο φίλοι μου είναι αλκοολίκι», όπως γράφει ο Μάριος Ποντίκας.
Ισότητα: Πόσο κρίμα είναι, το 2024 να πρέπει να μιλάμε για αυτονόητα πράγματα; Και πόσο τρομακτικό είναι, ταυτόχρονα, το ότι δεν είναι αυτονόητο αυτό;
ΚΘΒΕ: Για μένα ήταν μια πόρτα κλειστή για πολλά χρόνια κι αυτό με πλήγωνε. Τώρα πλέον μετρώ συμμετοχές σε έξι παραγωγές. Μετά από την πανδημία του κορωνοϊού το ΚΘΒΕ μπήκε σε ρυθμούς παραγωγής πολύ περισσότερο από ότι το είχαμε συνηθίσει. Έχουμε έναν Κρατικό Οργανισμό που παράγει ασταμάτητα. Ελπίζω να συνεχιστεί αυτό το έργο, και να δοθεί το «βήμα» σε όλους, η ευκαιρία να δημιουργήσουν.
Λόγος: Εν αρχή ην ο λόγος! Ποιώ ήθος (ηθοποιός) δια του λόγου! Περί ου ο λόγος; Ο λόγος είναι και αυτός «σώμα»!
Μένος: Η άγνοια και η μη κατανόηση γεννάει το μένος. Η άρνηση του άλλου- αλλιώτικου, της άλλης πραγματικότητας της μη νόησης!
Νόμοι: Οι ηθικοί ή οι δίκαιοι; Οι νόμοι δικαίου συγκρούονται με την αλήθεια. Σπάνια η αλήθεια είναι δίκαιη! Οι ηθικοί νόμοι διαστρεβλώνονται ανάλογα με τον χρήστη!
Ξένοι κι Έλληνες ηθοποιοί πρότυπα: Από τους Έλληνες τον Ορφέα Αυγουστίδη. Από τους ξένους λατρεύω τον Τζέιμς Σπέιντερ
Όνειρα καλλιτεχνικά: Δεν κάνω όνειρα, βάζω στόχους! Επιδιώκω να βρίσκομαι σε δουλειές που έχουν γίνει με μεράκι, με όραμα και με σκοπό να πουν κάτι ή τουλάχιστον να προσφέρουν στον θεατή.
Πήρε τη ζωή στα χέρια της: Μια τρελή.. τρελή.. τραγωδία. Δεν είναι τυχαίος ο υπότιτλος! ΄Ένα έργο ανάμεσα σε δύο πραγματικότητες. Πάντα δύο!
Ρόλοι: Ααα! Είναι πάρα πολλοί! Αλήθεια! Θα πω δύο όμως! Τον Ιανό από τον «Οθέλο» του Σαίξπηρ και από τον Λεονάρδο από το «Ματωμένο Γάμο» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα.
Σασμός: Μοναδική εμπειρία. Συνεργασία με τους πιο υπέροχους ανθρώπους μπροστά και πίσω από την κάμερα! Φέτος είναι η τελευταία σεζόν και το απολαμβάνω όσο μπορώ!
Τύχη ή πολλή δουλειά: Και τα δυο! Μπορεί να δουλεύεις ασταμάτητα και αν δεν έχεις τύχη να μη συμβεί ποτέ αυτό που θα σου άξιζε. Και αντίστροφα, μπορεί να είσαι τυχερός και επειδή δεν έχεις δουλέψει αρκετά να μη κρατήσει!
Υποκριτής (κυριολεκτικά): Τους κάνω πέρα! Ευτυχώς είμαι Ζυγός (με Αιγόκερω) και μπορώ να διαγράφω!
Φόνοι: Η αφαίρεση της ζωής! Εγκλήματα κατά της ζωής! Αφαίρεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων! Εισβολές! Φόνοι του λόγου, της σκέψης, της προσωπικότητας!
Χάος: Αυτό που ζούμε; Ότι μπορούν 4 άτομα να σκοτώσουν 60; Το να τσιμεντάρουμε για να κρύψουμε; Χάος επικοινωνιακό; Χάος στο ότι υποκύπτουμε σε κάθε δημιουργία καταναλωτικής ανάγκης και το λέω και για εμένα που γράφω το κείμενο σε ένα iPhone!
Ψυχοθεραπεία: Αναγκαία! Κυρίως για να φτάσουμε στο σημείο να αναγνωρίζουμε εμείς οι ίδιοι τι κάνουμε λάθος. Να φτάσουμε στο σημείο να αντικρίζουμε την αλήθεια χωρίς να εξιδανικεύουμε καταστάσεις και ανθρώπους! Να καταλάβουμε ποιοι είμαστε κι έτσι να αποδεχτούμε τον εαυτό μας και να συμφιλιωθούμε με το είναι μας!
Ωραίες συνεργασίες: Κι εδώ θέλει τύχη! Αλίμονο αν δεν σε νοιάζει με ποιον θα συνεργαστείς και να δουλεύεις μόνο και μόνο για να υπάρχεις! Το έχω κάνει και δεν πέρασα καλά! Ξέρεις όταν ξεκινάς αυτή την διαδρομή στην αρχή δεν σε νοιάζει γιατί απλά θέλεις να υπάρχεις στη σκηνή ή στην κάμερα! Αργότερα καταλαβαίνεις ότι δεν ξεπληρώνεται η ψυχική ανάλωση και η έκθεση. Οπότε σιγά σιγά αρχίζεις να είσαι αυστηρός! Θέλω να συναντιέμαι με ανθρώπους που έχουν αγάπη μέσα τους! Αξέχαστες συνεργασίες ήταν με τον Χάρρυ Κλυνν, τον Τάσο Ράντζο, την Δήμητρα Λαρεντζάκη, με τον Άρη Μπινιάρη και τον Δαμιανό Κωνσταντινίδη, κυρίως γιατί σε αυτές τις συνεργασίες ένιωσα ασφαλής!
Σχόλια για αυτό το άρθρο