Τη μεγάλη επιτυχία της Θεσσαλονίκης για το 2014, τη ροκ όπερα “Alexander the Great” του Κωνσταντίνου Αθυρίδη ετοιμάζεται να υποδεχθεί η Αθήνα, με 3 παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 27, 28/2 και 1/3 (αίθ. Αλ. Τριάντη, ώρα έναρξης 20.00). Η πολυπρόσωπη και εντυπωσιακή μουσικοθεατρική παραγωγή που φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ Γιάννη Βούρου και του συνθέτη της Κωνσταντίνου Αθυρίδη γέμισε ασφυκτικά το Βασιλικό Θέατρο της Θεσσαλονίκης τον περασμένο Οκτώβριο.
Επιπλέον, η παράσταση έφερε ένα καινούργιο είδος στις σκηνές του Κρατικού Θεάτρου, αλλά και το φρέσκο πρόσωπο του ΚΘΒΕ στο καλλιτεχνικό προσκήνιο.
Οι δυνατές ερμηνείες από νέους καλλιτέχνες, η ελκυστική μουσική του Κώστα Αθυρίδη, οι χορογραφίες της Άσπας Φούτση και το άρτιο και ιστορικά τεκμηριωμένο κείμενο με την υπογραφή της διευθύντριας του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης Π. Βελένη, τα λιτά σκηνικά του Γιάννη Μετζικώφ, τα πάνω από 200 κοστούμια της Ιωάννας Τιμοθεάδου, το εικονικό περιβάλλον με video του Στάθη Μήτσιου που ταξιδεύει το κοινό στη διάρκεια του έργου, οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου και η ευρηματική σκηνοθεσία με την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Βούρου και του Κώστα Αθυρίδη είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία χάρη στα οποία η παράσταση μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα μοναδικό υπερθέαμα.
Ο Μέγας Αλέξανδρος Δημήτρης Τικτόπουλος, η Ολυμπιάδα Χαρίκλεια Χατζησαββίδου, ο Φίλιππος Θωμάς Βλιαγκόφτης, ο Αριστοτέλης Θοδωρής Βουτσικάκης, η αφηγήτρια Γεωργία Βεληβασάκη, η τροφός Ρούλα Μανισάνου και οι υπόλοιποι 35 ηθοποιοί, τραγουδιστές και χορευτές, με τη συνοδεία 10μελούς μπάντας υπό τη διεύθυνση του Κώστα Τζούνη, δίνουν πνοή στους ρόλους και αποθεώνονται από το κοινό σε κάθε παράσταση.
Η ιστορία, έτσι όπως παρουσιάζεται στη δίωρη μουσικοθεατρική παράσταση, αρχίζει στη Σαμοθράκη, ένα χρόνο πριν τη γέννηση του Αλέξανδρου, όπου κατά τη διάρκεια των βακχικών Μυστηρίων συναντήθηκαν για πρώτη φορά η μητέρα του Ολυμπιάς και ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος και ολοκληρώνεται με το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα, 33 χρόνια αργότερα. Ποιος, όμως, ήταν πραγματικά ο άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία και επηρέασε τον πολιτισμό εκατομμυρίων ανθρώπων; Πόσα πραγματικά γνωρίζουμε για τη ζωή του;
Η όπερα στοχεύει, με σύγχρονο ήχο και μουσική, να μας φέρει κοντά στη μαγεία, στο όνειρο και στην ανθρώπινη φύση του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υπέρτιτλους. Έχει διάρκεια περίπου δύο ώρες και δεκαπέντε λεπτά και αποτελείται από δεκαμελή ορχήστρα και μία ομάδα τριάντα ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών.
«Το ΚΘΒΕ πρωτοτυπεί, καινοτομεί και το δείχνει στην πράξη με ένα εντυπωσιακό πολυθέαμα, όπου ο χορός, το τραγούδι και η υποκριτική συνομιλούν πάνω στη σκηνή και γεννούν πολύ δυνατά συναισθήματα στους θεατές» δηλώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής και σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Βούρος.
«Η συγκεκριμένη παράσταση είναι το όνειρο μιας συμμαχίας δημιουργικών δυνάμεων να δείξει ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να υπηρετήσει καλλιτεχνικά έναν πραγματικό κοσμοπολιτισμό, χαμένο στο ημίφως του παρελθόντος. Ότι η κρίση που ταλανίζει τη χώρα και την κοινωνία μπορεί πράγματι να γεννήσει σπουδαία πράγματα» τονίζει, μεταξύ άλλων, η Πρόεδρος του δ.σ. του ΚΘΒΕ Μ. Λυσαρίδου.
«Όντας θιασώτης της άποψης ότι «η μουσική είναι μία», θέλησα η μουσική του “Alexander the Great” να έχει το στοιχείο του crossover, όπου εντελώς διαφορετικά είδη εναλλάσσονται ή συνομιλούν, ζωντανεύοντας τη θεατρική δράση. Έτσι, τα ηχοχρώματα, οι ενορχηστρώσεις και η χρήση των μουσικών οργάνων βρίσκουν τις αναφορές τους άλλοτε στην κλασική μουσική, άλλοτε στις λαϊκές μπαλάντες, αλλά και στα είδη πέριξ του σύγχρονου ηλεκτρικού ήχου. Στη ροκ όπερα η μουσική πρέπει να υπηρετεί την «εικόνα». Η εικόνα της όπερας “Alexander the Great ” δεν θα μπορούσε παρά να είναι πολυδιάστατη, όταν αναλογιζόμαστε την ιστορική σημασία του θέματος, το γεωγραφικό εύρος της δράσης, την πολυπολιτισμικότητα, το πλήθος των συναισθημάτων που το έργο αγγίζει και πάνω απ’ όλα την πολυσύνθετη προσωπικότητα του πρωταγωνιστή του. Τέλος, δεν θα έπρεπε να λείπει και το δικό μας, ελληνικό στοιχείο. Οι ρυθμοί 6/8, 7/8 ή 9/8 (ζεϊμπέκικο), αλλά και η χρήση οργάνων, όπως το ούτι, το μπουζούκι και η κρητική λύρα, πέραν της ηχητικής ποικιλομορφίας που χαρίζουν, υπενθυμίζουν διακριτικά στον θεατή/ακροατή τον τόπο προέλευσης του έργου και του πρωταγωνιστή του» υπογραμμίζει ο συνθέτης του έργου και συν-σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αθυρίδης.
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΥΡΙΔΗΣ
ΛΙΜΠΡΕΤΟ: ALEXANDRA CHARANIS
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΥΡΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΥΡΙΔΗΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΕΤΖΙΚΩΦ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΙΩΑΝΝΑ ΤΙΜΟΘΕΑΔΟΥ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: AΣΠΑ ΦΟΥΤΣΗ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
VIDEO ART: ΣΤΑΘΗΣ ΜΗΤΣΙΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΝΗΣ
ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΕΙΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΥΡΙΔΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΝΗΣ
ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕTΩΝ: AΣΠΑ ΦΟΥΤΣΗ, ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ/ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΥ: ΗΡΙΣ ΤΣΑΓΚΑΛΙΔΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ : ΗΛΙΑΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΙΚΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
STAGE MANAGER: ΒΙΚΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ: CUE PRODUCTIONS/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ:
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΥΡΙΔΗΣ, ALEXANDRA CHARANIS
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΑΔΑΜ ΒΕΛΕΝΗ
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΑΖΕΤΗ, PHOEBE HOLLAND, ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΕΛΗΒΑΣΑΚΗ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΥΠΕΡΤΙΤΛΩΝ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΕΛΗΒΑΣΑΚΗ
ΔΙΑΝΟΜΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΙΚΤΟΠΟΥΛΟΣ – Αλέξανδρος
ΘΩΜΑΣ ΒΛΙΑΓΚΟΦΤΗΣ – Φίλιππος/ Στρατιώτης/ Χορός
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΙΔΟΥ – Ολυμπιάς
ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΕΛΗΒΑΣΑΚΗ – Αφηγήτρια Καβερί Καλλάσα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ – Αριστοτέλης/Κοίνος
ΡΟΥΛΑ ΜΑΝΙΣΑΝΟΥ – Λανίκη/ Αιγύπτια Ιέρεια
ΝΙΚΙΑΣ ΦΟΝΤΑΡΑΣ – Ηφαιστίων/ Χορός
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ – Κλείτος/ Χορός
ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΩΚΑΣ – Πτολεμαίος/ Χορός
ΝΤΙΝΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ – Φιλώτας /Χορός
ΑΠΟΛΛΩΝ ΔΡΙΚΟΥΔΗΣ – Περδίκκας/ Χορός
ΧΑΡΗΣ ΔΟΥΛΚΑΣ – Σέλευκος/ Χορός
ΒΑΝΕΣΣΑ ΦΩΤΑΚΙΔΟΥ – Ρωξάνη/ Θεραπαινίδα/ Χορός
ΑΣΤΕΡΗΣ ΠΕΛΤΕΚΗΣ – Αρίστανδρος/ Αρχιτέκτονας/ Χορός
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΑΝΙΔΗΣ – Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Ιερέας/ Χορός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ – Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Έμπορος/ Ιερέας/ Χορός
ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ – Διογένης/ Έμπορος/ Ιερέας/ Χορός
ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ – Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Ιερέας/ Χορός
ΝΙΚΟΣ ΚΑΠΕΛΙΟΣ – Μάντης/ Φύλακας/ Χορός
ΧΡΥΣΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ – Σύζυγος Δαρείου/Θεραπαινίδα/ Χορός
ΕΛΙΣΑΒΕΤ – ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΙΝΗ – Δρύπετις/Θεραπαινίδα/ Χορός
ΑΡΕΤΗ ΒΑΛΑΒΑΝΟΠΟΥΛΟΥ – Στάτειρα/Θεραπαινίδα/ Χορός
ΝΟΝΙΚΑ ΜΑΛΚΟΥΤΖΗ – Έμπορος/Θεραπαινίδα/ Χορός
ΠΑΝΟΣ ΖΩΗΣ – Πράνιχος/ Αξιωματικός/ Χορός
ΡΙΑΝΝΟΝ ΜΟΡΓΚΑΝ – Βουκεφάλας/ Θεραπαινίδα/ Χορός
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ – Θαΐς/ Θεραπαινίδα/ Χορός
ΜΕΛΙΝΑ ΝΤΥΠΡΕ – Θεραπαινίδα/ Χορός
ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ – Θαΐς/ Θεραπαινίδα/ Χορός
ΜΟΥΣΙΚΟΙ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΚΟΪΑΣ: Τύμπανα
ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ: Κιθάρες
ΓΕΡΕΜΤΖΕΣ ΙΑΣΩΝ: Κρουστά
ΖΙΑΚΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ: Κιθάρες
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ: Συνθεσάιζερ / programming
ΛΑΠΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ηλεκτρική κιθάρα, ακουστική κιθάρα, ούτι, μπουζούκι
ΠΙΠΕΡΚΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ: Πνευστά
ΣΚΕΝΤΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ: Βιολί
ΤΖΟΥΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ: Μπάσο
ΦΙΛΚΑΣ ΦΟΙΒΟΣ: Πιάνο / συνθεσάιζερ
Εκδοτήρια Μεγάρου Μουσικής Αθηνών:
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα
Ομήρου 8, Αθήνα
Tηλ. 210 7282333 & 2315 200 200
ON LINE ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ www.megaron.gr
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: Τηλ. 210 7282367
Τιμές εισιτηρίων:
Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι, 65+: € 15
Ζώνη Γ: € 20
Ζώνη Β: € 20
Ζώνη Α: € 30
Διακεκριμένη Ζώνη: € 50
Σχόλια για αυτό το άρθρο