Το να γράψεις ένα μιούζικαλ- και μάλιστα ροκ όπερα- δεν είναι εύκολο! Απαιτεί άριστες μουσικές γνώσεις, δυναμική, φαντασία, πάθος για τη μουσική, μεράκι και “τσαγανό” πάνω από όλα. Και όλα αυτά τα διαθέτει ο ικανός συνθέτης Κωνσταντίνος Αθυρίδης, αφού το δημιούργημά του “Alexander, the great” έσπασε κυριολεκτικά ταμεία και απέσπασε εγκωμιαστικά σχόλια από τους κριτικούς και από το κοινό. Άλλωστε, το πρόσωπο με το οποίο αποφάσισε να καταπιαστεί- ο Μέγας Αλέξανδρος- είναι τόσο σπουδαίου διαμετρήματος και βεληνεκούς, τόσο σημαντική και εμβληματική προσωπικότητα! Είναι σύμβολο, μύθος, παγκόσμια αναγνωρισμένο έως τα πέρατα της οικουμένης, που από μόνο του, αποτελεί εχέγγυο για τη μεγάλη επιτυχία του! Η ροκ όπερα ανανεωμένη, σε νέα εκδοχή, ανεβαίνει από το Κ.Θ.Β.Ε. στο Βασιλικό θέατρο στις 23 Οκτωβρίου και όπως είναι γνωστό, πρόκειται να “ταξιδέψει” ως αγγελιαφόρος του ελληνισμού και της Μακεδονίας στο εξωτερικό στο πλαίσιο μιας μεγάλης περιοδείας.
Πως εμπνεύστηκες τη ροκ όπερα “Alexander the great” που ανεβαίνει στις 23 Οκτωβρίου στο Βασιλικό θέατρο;
Έχοντας επί πολλά χρόνια ασχοληθεί με το μουσικό θέατρο και ιδιαίτερα με τη ροκ όπερα, θέλησα να κάνω ένα έργο με ένα θέμα “δικό μας”, ελληνικό, αλλά με οικουμενική απήχηση. Για μένα ήταν αυτονόητο να καταλήξω στον Αλέξανδρο, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι στην αγγλική γλώσσα είναι ο μοναδικός Μέγας (Great) της Παγκόσμιας Ιστορίας.
Πόσο θα προβάλλει τον Ελληνισμό και τη Μακεδονία η περιοδεία του σε πόλεις της Αμερικής;
Όπως βλέπουμε κι από την περίπτωση της Αμφίπολης, ο πολιτισμός και η ιστορία μας είναι πάντοτε η καλύτερη προβολή του Ελληνισμού και αποδεικνύονται πολύ πιο αποτελεσματικά ακόμα κι από τους πολιτικούς ή διπλωματικούς χειρισμούς. Καθώς το έργο μας είναι στα αγγλικά, θα έχουμε κι εμείς την ευκαιρία στα παραπάνω να βάλουμε το δικό μας λιθαράκι, μιλώντας μάλιστα για το θρύλο μας στη δική τους γλώσσα.
Οι Έλληνες αγαπούν το μιούζικαλ όπως στο εξωτερικό, είναι εξοικειωμένοι με το συγκεκριμένο θεατρικό είδος;
Αν μου γινότανε αυτή η ερώτηση πριν λίγα χρόνια, θα έλεγα πως το musical το γνώρισαν και το αγάπησαν οι Έλληνες που ταξίδευαν στο εξωτερικό, κυρίως στην Αγγλία και την Αμερική. Τον τελευταίο καιρό, όμως, το είδος στην Ελλάδα γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη και αποδοχή από το κοινό. Δεν είναι τυχαίο ότι στην Αθήνα, φέτος, θα φιλοξενηθούν στα θέατρα 12 musical!
Πόσο δύσκολο είναι για έναν ηθοποιό να παίξει σε μιούζικαλ; Τι προσόντα πρέπει να διαθέτει;
Ο ηθοποιός του musical πρέπει να είναι καλός τραγουδιστής και, σε μερικές περιπτώσεις, και χορευτής. Καθώς, όμως, το είδος είναι ακόμα νέο στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας στη χώρα μας, η θεατρική παιδεία δεν έχει προλάβει να το εντάξει στον εκπαιδευτικό της σχεδιασμό. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει πολύ έμφυτο ταλέντο στα νέα παιδιά.
Οι Έλληνες ηθοποιοί έχουν εντρυφήσει στο απαιτητικό και δύσκολο αυτό θεατρικό είδος, το μιούζικαλ;
Σίγουρα δεν έχουν εντρυφήσει για τους λόγους που προανέφερα. Όμως, είναι βέβαιο ότι όσο το musical γίνεται πιο δημοφιλές, η μελλοντική γενιά των ηθοποιών θα μας παρουσιάσει τις ποιότητες που απαιτούνται από το συγκεκριμένο είδος.
Τι σημαίνει η μουσική για εσένα;
Για μένα είναι έκφραση, γλώσσα, θεραπεία, επικοινωνία, ιστορία, ψυχαγωγία, τέχνη. Ίσως, γι αυτό να μην τη βλέπω ως μέσο βιοπορισμού.
Ποιους συνθέτες θαυμάζεις που βρίσκονται εν ζωή ή όχι;
Πώς να τους αναφέρω όλους και από ποιο είδος; Σίγουρα οι: Beethoven, Tchaikovsky, Mozart , Chopin, Orff, Gershwin, Kurt Vail. Όσον αφορά τη ροκ όπερα το όνομα, για μένα, είναι ένα: Andrew Lloyd Webber. Μεγάλωσα, βέβαια, με Beatles, Rolling Stones, Santana, Queen, Dream Theatre, Tom Waits, αλλά και τόσους άλλους.
Γεννιόμαστε με τα ταλέντα μας ή τα αποκτούμε στην πορεία;
Γεννιόμαστε με τα ταλέντα μας, αλλά είναι στην τύχη, στις συγκυρίες και στο χέρι μας, πρώτον, αν θα τα ανακαλύψουμε και, δεύτερον, το κατά πόσο θα τα καλλιεργήσουμε.
Σκοπεύεις να συνθέσεις ένα καινούργιο μιούζικαλ; Ποια θα είναι η υπόθεση;
Η έμπνευση δε σταματάει. Υπάρχουν και σχέδια και προτάσεις και μουσικές στο συρτάρι, αλλά…
Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σου σχέδια;
…Προς το παρόν δεν θα ήθελα να πω τίποτα παραπάνω, καθώς είμαι αφοσιωμένος στη σκηνοθεσία του Alexander και ευελπιστώ ότι αυτό το έργο έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του.
Alexander the Great. Rock Opera
Βασιλικό Θέατρο, 23/10/2014
Μουσική: Αθυρίδης, Κωνσταντίνος
Λιμπρέττο: Charanis, Alexandra
Σκηνοθεσία: Βούρος, Γιάννης
Σκηνοθεσία: Αθυρίδης, Κωνσταντίνος
Σκηνικά: Μετζικώφ, Γιάννης
Κοστούμια: Τιμοθεάδου, Ιωάννα
Χορογραφία: Φούτση, Άσπα
Φωτισμοί: Παυλόπουλος, Λευτέρης
Video Art: Μήτσιος, Στάθης
Διεύθυνση ορχήστρας: Τζούνης, Κώστας
Ενορχήστρωση: Αθυρίδης, Κωνσταντίνος
Ενορχήστρωση: Τζούνης, Κώστας
Βοηθός σκηνοθέτη: Φούτση, Άσπα
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλειάδη, Δελίνα
Βοηθός σκηνογράφου: Τσαγκαλίδου, Ήρις
Βοηθός ενδυματολόγου: Τσαγκαλίδου, Ήρις
Οργάνωση παραγωγής: Κοτόπουλος, Ηλίας
Οργάνωση παραγωγής: Αλεξάκη, Βίκη
Stage manager: Αλεξάκη, Βίκη
Σχεδιασμός ήχου: Μαυρίδης, Γιάννης (Cue Productions)
Σχεδιασμός ήχου: Βασιλειάδης, Δημήτρης (Cue productions)
Ερμηνευτές
Τικτόπουλος, Δημήτρης (Αλέξανδρος)
Βλιαγκόφτης, Θωμάς (Φίλιππος/ Στρατιώτης/ Χορός)
Χατζησαββίδου, Χαρίκλεια (Ολυμπιάς)
Βεληβασάκη, Γεωργία (Αφηγήτρια Καβερί Καλλάσα)
Βουτσικάκης, Θοδωρής (Αριστοτέλης/ Κοίνος)
Μανισάνου, Ρούλα (Λανίκη/ Αιγύπτια Ιέρεια)
Φονταράς, Νικίας (Ηφαιστίων/ Χορός)
Τσιλινίκος, Δημήτρης (Κλείτος/ Χορός)
Φωκάς, Γιώργος (Πτολεμαίος/ Χορός)
Ψυχογιός, Ντίνος (Φιλώτας /Χορός)
Δρικούδης, Απόλλων (Περδίκκας/ Χορός)
Δούλκας, Χάρης (Σέλευκος/ Χορός)
Φωτακίδου, Βανέσσα (Ρωξάνη/ Χορός)
Πελτέκης, Αστέρης (Αρίστανδρος/ Αρχιτέκτονας/ Χορός)
Κυανίδης, Δημήτρης (Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Ιερέας/ Χορός)
Μυλωνάς, Κωνσταντίνος (Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Έμπορος/ Ιερέας/ Χορός)
Νικολαΐδης, Νίκος Α. (Διογένης/ Έμπορος/ Ιερέας/ Χορός)
Γαβριηλίδης, Αρσένιος (Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Ιερέας/ Χορός)
Καπέλιος, Νίκος (Μάντης/Φύλακας/ Χορός)
Ιωαννίδου, Χρύσα (Σύζυγος Δαρείου/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Κοτίνη, Μαρία-Ελισάβετ (Δρύπετις/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Βαλαβανοπούλου, Αρετή (Στάτειρα/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Μαλκουτζή, Νόνικα (Έμπορος/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Ζώης, Πάνος (Πράνιχος/ Αξιωματικός/ Χορός)
Μόργκαν, Ριαννόν (Βουκεφάλας/ Θεραπαινίδα/ Χορός)
Κωστοπούλου, Αναστασία (Θαΐς/ Θεραπαινίδα/ Χορός )
Ντυπρέ, Μελίνα (Θεραπαινίδα/ Χορός)
Παπαδάκη, Σταυριάνα (Θαΐς/ Θεραπαινίδα/ Χορός)
Μουσικοί
Βαφείδης, Νικόλαος (τύμπανα)
Βλαχόπουλος, Γιάννης (κιθάρες)
Γερεμτζές, Ιάσων (κρουστά)
Ζιάκας, Ανδρέας (κιθάρες)
Καραγιαννακίδης, Διαμαντής (πλήκτρα)
Λάππας, Δημήτρης (ηλεκτρική κιθάρα, ακουστική κιθάρα, ούτι, μπουζούκι)
Πιπέρκος, Μιχάλης (πνευστά)
Σκέντου, Δέσποινα (βιολί)
Τζούνης, Κώστας (μπάσο)
Φίλκας, Φοίβος (πιάνο, συνθεσάιζερ)
Συμμετέχουν
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ:
Κωνσταντίνος Αθυρίδης, Alexandra Charanis (Σχεδιασμός έργου), Πολυξένη Αδάμ Βελένη (Ιστορική Επιμέλεια), Ελευθερία Γαζέτη, Phoebe Holland, Γεωργία Βεληβασάκη (Συμπληρωματικά κείμενα), Γεωργία Βεληβασάκη (Μετάφραση υπερτίτλων)
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Μετά τις παραστάσεις στο Βασιλικό Θέατρο θα ακολουθήσει παγκόσμια περιοδεία.
Βασιλικό Θέατρο (23/10/2014 – 26/10/2014)
Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής (27/02/2015 – 01/03/2015)
Το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υπέρτιτλους. Έχει διάρκεια περίπου δύο ώρες και δεκαπέντε λεπτά και συμμετέχουν δεκαμελής ορχήστρα και μία ομάδα τριάντα ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών.
Σχόλια για αυτό το άρθρο