Αυλαία για την ατομική έκθεση της Βένιας Δημητρακοπούλου «Σμιλεύοντας τον Έρωτα», που επιμελήθηκε η Ελένη Βαροπούλου στην Γκαλερί Κουρντ (Κασσιανής 4 και Φαναριωτών). Ο υπερμεγέθης μαρμάρινος «Έρως», ωστόσο, δεν αποτελεί το μοναδικό νέο έργο της έκθεσης στην γκαλερί Κουρντ. Περιβάλλεται από το μεγάλο επιδαπέδιο ορειχάλκινο «Άλφα», που παραπέμπει στην Απουσία/Απόσταση , την Αγάπη/Αιωνιότητα, την Αρχή/Άπειρο. Το ηχητικό έργο «Έρωτας Ξαφνικά», στο οποίο τα κείμενά της εικαστικού συναντούν τη φωνή της και τις μελωδίες του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου. Και από μια πλειάδα ακόμη έργων – ορισμένα εκ των οποίων παρουσιάζονται για πρώτη φορά- που αξιοποιούν το πολυσυλλεκτικό εικαστικό λεξιλόγιο της Βένιας Δημητρακοπούλου, στο οποίο περιλαμβάνεται η γλυπτική και το σχέδιο, το βίντεο, ο ήχος και ο λόγος: οι σκαλισμένοι σε ηφαιστειακή πέτρα «Μαχητές» και τα μαρμάρινα «Δόρατα». Οι «Δίνες» που άφησαν το αποτύπωμά τους με σινική μελάνι πάνω σε χειροποίητο χαρτί, όπως και το «Μάταιο Γράμμα», μια επιστολή που δεν έφυγε ποτέ. Οι «Σκιές» των εμβληματικών «Προμαχώνων», που είναι τοποθετημένοι στον προαύλιο χώρο του μεγαλύτερου και σημαντικότερου ελληνικού μουσείου, του Εθνικού Αρχαιολογικού επί της οδού Πατησίων. Η υφασμάτινη «Σινδόνη» και οι εκατοντάδες «Κεραμεικές Χειρονομίες», μέρος της βιντεοεγκατάστασης «Ζωοδόχος Πηγή», είναι μερικά από τα έργα που συνθέτουν τις δέκα συνολικά ενότητες, οι οποίες έχουν καταλάβει τους τέσσερις χώρους της γκαλερί.
Η Βένια Δημητρακοπούλου είναι γλύπτρια. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα αλλά και στην Αίγινα όπου διατηρεί εργαστήριο. Έχει παρουσιάσει το έργο της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως στη Γαλλία, τη Νέα Υόρκη και την Ιταλία με την τριλογία εκθέσεων Αρχέγονο Μέλλον σε τρεις μεγάλες πόλεις. Το μεγάλης κλίμακας έργο της Προμαχώνες, μετά από πολύμηνη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, βρίσκεται τοποθετημένο στον κήπο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην Αθήνα από το 2016. Το 2019 το Αρχαιολογικό Μουσείο Antonino Salinas στο Παλέρμο τοποθέτησε στη μόνιμη συλλογή του το έργο της Χρυσό Δόρυ.
Έργα της βρίσκονται σε δημόσιους χώρους, όπως τα τοποειδικά έργα στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Έλευθέριος Βενιζέλος»και στον εξωτερικό χώρο του κτιρίου Butterfly της Noval Property στην Αθήνα, αλλά και στο χώρο μπροστά από το Αρχαιολογικό Μουσείο του Λαυρίου, ενώ ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές διεθνώς, μεταξύ των οποίων το Αμερικανικό Κολλέγιο Έλλάδος, τα ξενοδοχεία Athens Hilton, Athens Was Hotel, Mykonos Riviera, Αnemi Folegandros και Diles & Rinies Luxury Hotel Tinos.Αυτό το διάστημα ολοκληρώνει δύο ακόμη τοποειδικά έργα σε κεντρικό σημείο στην Σκιάθο και σε εμβληματικό κτίριο στο κέντρο της Αθήνας. Έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις και εργαστήρια, μεταξύ των οποίων «Η γραφή και ο λόγος ως εικόνα» στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ (2019), «Η Γλυπτική του Γιαννούλη Χαλεπά» (2018) και «Έρωτας – Θάνατος – Έαυτός» (2016) στο ΈΚΠΑ, «Το Ιερό στην Τέχνη», στο Μουσείο Μπενάκη (2010), στο Πανεπιστήμιο Wolfson της Οξφόρδης (2015) και στο ίδρυμα Μποδοσάκη (2021) και «Σύγχρονη Έλληνική Τέχνη» στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Biennale της Βενετίας (2015).
Το 2017 έλαβε το παράσημο του Ιππότη του Τάγματος του Αστέρα της Ιταλίας από τον πρόεδρο του Ιταλικού Κράτους Sergio Mattarella. Βιβλία της δουλειάς της κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Hatje Kantz (Γερμανία), Allemandi (Ιταλία), futura και Έκδόσεις του Φοίνικα (Έλλάδα). Στην Αίγινα, έχει αναπτύξει εδώ και χρόνια μια δραστηριότητα που σχετίζεται με εργαστήρια γλυπτικής για παιδιά, με το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ της Αίγινας και με θεατρικές παραστάσεις.
photo credit Ναταλία Τσουκαλά
Σχόλια για αυτό το άρθρο