Tα ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ βγαίνουν τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 1963, σε 15 κινηματογράφους πρώτης προβολής σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ενώ υπάρχουν αίθουσες που έχουν ”έναρξι από πρωίας” 10.30! Επειδή τα γυρίσματα κράτησαν τέσσερις μήνες, το κόστος ήταν τεράστιο για την εποχή: 5.000.000 δραχμές, η διαφήμιση και η προσμονή του κόσμου ήταν μεγάλη. Ούτε ο χαρακτηρισμός ”ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ”, ούτε η διάρκεια που δεν ήταν η συνηθισμένη, αλλά ..
2.30 ώρες, εμπόδισαν την ταινία να κάνει 473.686 εισητήρια και να έρθει 3η στην τελική κατάταξη των εισητηρίων για τη σεζόν 1964/1964. Για την πανηγυρική επίσημη πρώτη προβολή στον κινηματογράφο ΟΡΦΕΥΣ στη Σταδίου, η εταιρία είχε προαναγγείλει στις εφημερίδες : ”Οι ηθοποιοί σε ξενοδοχείο της Σταδίου, θα αναχωρούν για τον ”Ορφέα” κάθε 5 λεπτά. Μετά την προβολή, ένας νέγρος που συμμετέχει στην ταινία, θα παρουσιάσει τους ηθοποιούς. Ο Μπιθικώτσης θα τραγουδήσει το ΑΠΟΝΗ ΖΩΗ και στους θεατές θα μοιραστούν δίσκοι με το τραγούδι ΠΑΡΑΠΟΝΟ που τραγουδάει στο φιλμ η Τζένη Καρέζη”…Το 1964 η ταινία προβλήθηκε στο φεστιβάλ των Καννών. Εκεί η Τζένη έλαμψε με την παρουσία της, ο ξένος τύπος την λάτρεψε και την χαρακτήρισε ”βεντέτα χωρίς βεντετισμούς”. Μετά την προβολή της ταινίας, έγινε ελληνικό γλέντι για να γιορτάσουν την επιτυχία, παρουσία της ΝΑΝΑΣ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ, η οποία ταξίδεψε στο Παρίσι για να τραγουδήσει ειδικά στην ελληνική βραδιά. Και ο θρίαμβος, ολοκληρώνεται με την υποψηφιότητα για το ΟΣΚΑΡ. Η ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ δεν πάει στην απονομή των Όσκαρ, γιατί δεν είναι καλεσμένη. Έτσι, παραμένει στη Νέα Υόρκη για την πρωώθηση της ταινίας, γυρίζοντας από το πρωί μέχρι το βράδυ, σε τηλεοπτικές εκπομπές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πάντα με ψεύτικες βλεφαρίδες!Δυστυχώς, το Όσκαρ δεν έρχεται στην Ελλάδα, χάνει από το ”Οκτώμιση” του Φελίνι αλλά η Τζένη, επιστρέφει στη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ και γυρίζει τη μία επιτυχία μετά την άλλη, με πρώτη τη ”ΛΟΛΑ” όπου υποδύεται πάλι μια κοπέλα στην Τρούμπα. Τα ”ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ” είναι μια σημαντική στιγμή στην ιστορία του ελληνικού σινεμά, όπως και η φετινή παράσταση είναι σημαντική για την πορεία του θεάτρου και την εξέλιξη της ελληνικής θεατρικής σκηνής.
Σχόλια για αυτό το άρθρο