Η Κλερ γεννήθηκε στο Σαουθάμπτον το 1972, ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και στο Χερτφορντσάιρ. Σπούδασε στο Goldsmiths College, Λονδίνο και στο Bath College of Art, Μπαθ. Εχει παρουσιάσει τη δουλειά της εκτενώς σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ευρώπη και στην Αμερική και έργα της ανήκουν σε σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Το 2010 της έγινε η ανάθεση για τη δημιουργία ενός μεγάλου επιτοίχιου έργου για το Ολυμπιακό Πάρκο του Λονδίνου.
Στη δουλειά της Κλερ Γουντς κυριαρχεί η απεικόνιση τοπίων της φύσης που αποτελεί έντονο χαρακτηριστικό στοιχείο της αγγλικής κουλτούρας. Τα αφαιρετικά τοπία που περιγράφει μοιάζουν να είναι οικεία και ελκυστικά αλλά ταυτόχρονα έρημα, στοιχειωμένα, κατά κάποιο τρόπο, και οι εικόνες ψυχολογικά φορτισμένες. ‘Αλλωστε είναι η σκοτεινή πτυχή του τοπίου που ενδιαφέρει περισσότερο τη Γουντς. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία εξέλιξη στη θεματική της που βρίσκει αναφορές σε στοιχεία της φύσης αλλά και στη γλυπτική που παραπέμπει στην ανθρώπινη φιγούρα.
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της έκθεσης της στο Hepworth Wakefield το 2011, η Γουντς επισκέφθηκε αρκετές φορές το δυτικό Γιορκσάιρ για να δει τα πετρώματα του Brimham και το Adel, και στις δύο περιπτώσεις, η Γουντς διαπίστωσε ότι οι φυσικές φόρμες τους, στην πραγματικότητα ήταν περισσότερο σωματικές παρά τοπογραφικές. Ως εκ τούτου, τα πρόσφατα έργα της, τείνουν να είναι περισσότερο σωματικά δίνοντας έμφαση στο ανθρώπινο κεφάλι. Δεν είναι όμως η προσωπογραφία που την ενδιαφέρει, αλλά περισσότερο η γλυπτικότητα των όγκων ή των προτομών που έχουν επιμεληθεί σημαντικοί καλλιτέχνες που θαυμάζει, όπως η Louise Bourgeois , ο Aberto Giacometti , ο Henry Moore , ο William Tucker κ.α. Το έντονο ενδιαφέρον της Γουντς για τη φόρμα και τη γλυπτική ίσως oφείλεται στις αρχκές της σπουδές πάνω στη γλυπτική, την οποία φαίνεται να επαναφέρει έντονα στη ζωγραφική της. Παράλληλα με την εξέλιξη της θεματικής της, άρχιζει να χρησιμοποιεί λάδι πάνω στις αλουμινένιες επιφάνειες των έργων της με αποτέλεσμα η ζωγραφική της να αποκτά μία πιο χειρονομιακή και εκφραστική υπόσταση.
Τα έργα της βασίζονται σε φωτογραφίες που είτε έχει τραβήξει η ίδια στην εξοχή είτε έχει επιλέξει από βιβλία. Επομένως, δεν ζωγραφίζει ρεαλιστικά ό,τι είναι άμεσα μπροστά της και αυτό της επιτρέπει να λειτουργεί αφαιρετικά. Η Κλερ Γουντς επιδιώκει να δημιουργήσει μια ψυχική απόσταση ανάμεσα σε εκείνη και το θέμα της γιατί θεωρεί πως αυτή η διανοητική απόσπαση της επιτρέπει πραγματικά να έρθει σε πιο στενή επαφή με τα θέματά της και να φτάσει στην ουσία των θεμάτων που ζωγραφίζει με μια αντικειμενικότητα που, τελικά, ενδυναμώνει το ίδιο το έργο.
Στην έκθεση Λευκές Οπές θα παρουσιάσει έξι ζωγραφικά έργα, παρουσιάζοντας την εξέλιξη και αλληλεπίδραση των δύο θεματικών.
Σχόλια για αυτό το άρθρο