Όπου υπάρχει κληρονομιά, υπάρχει και πόλεμος! Οι Τόνι Κολέτ (Στα Μαχαίρια), Άννα Φάρις (Ο Δικτάτορας), Καθλίν Τέρνερ (Ο πόλεμος των Ρόουζ, Κυνηγώντας το Πράσινο Διαμάντι) & Ντέιβιντ Ντουκόβνι (The X-Files) πρωταγωνιστούν στη μαύρη κωμωδία του Ντιν Κρεγκ (Ένας θάνατος σε μια κηδεία).
The Estate (Επίδοξοι Κληρονόμοι) 1 Ιουνίου στους κινηματογράφους από την The Film Group
Λίγα λόγια για την ταινία
Η Μέρσι και η Σαβάνα μπορεί να μην έχουν πολλά, αλλά έχουν το τέλειο σχέδιο. Με μια ετοιμόρροπη καφετέρια στα όρια της εξαφάνισης και τις ζωές τους στάσιμες, οι δύο αδερφές συνωμοτούν ενάντια στην ετοιμοθάνατη, πλούσια θεία τους με την ελπίδα να πάρουν την κληρονομιά της. Αλλά, όπως θα διαπιστώσουν σύντομα, δεν είναι οι μόνες στην οικογένεια με παρόμοιο σχέδιο.
Σχετικά με την παραγωγή
Όλα ξεκίνησαν με μια συζήτηση ανάμεσα στον παραγωγό Μαρκ Γκόλντμπεργκ και τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο της ταινίας, Ντιν Κρεγκ. O Κρεγκ, σεναριογράφος της κωμικής επιτυχίας «Ένας Θάνατος σε μια Κηδεία» είχε οραματιστεί την ιστορία ως τηλεοπτική σειρά, αλλάζοντας γνώμη ύστερα από τη συζήτησή του με τον Γκολντμπεργκ, ο οποίος αμέσως αντιλήφθηκε τις προοπτικές για ταινία μεγάλου μήκους.
«Αυτό που με τράβηξε στην ιστορία είναι ο τρόπος που απεικονίζονται οι γυναίκες», αναφέρει η παραγωγός Σάρα Γκάμπριελ. «Αν βλέπεις άντρες να πρωταγωνιστούν σε τέτοιου είδους ιστορίες, δεν αμφισβητείς ποτέ τη δύναμή τους. Αλλά εδώ έχουμε γυναίκες να ερμηνεύουν αρρενωπούς ρόλους και γι’ αυτό ένιωσα πως ήταν μια φρέσκια προσέγγιση∙ οι γυναίκες μπορούσαν να αναλάβουν αντρικούς ρόλους χωρίς να κρίνονται».
Όντως, η ίδια η ταινία προέκυψε από την επιθυμία του Κρεγκ να γράψει μια κωμωδία με έμφαση στις γυναίκες. «Εστίασα στο γεγονός πως υπάρχουν τόσες καταπληκτικές ηθοποιοί. Πραγματικά, ήθελα να κάνω κάτι που θα βασίζεται στη συμπεριφορά γυναικείων χαρακτήρων με τρόπο ενδιαφέρων και αστείο, ίσως λίγο περίεργο, και σίγουρα ηθικά προκλητικό», ο καταξιωμένος βρετανός κωμικός δημιουργός.
Καθόλου τυχαία, αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό ήταν που κέντρισε την προσοχή της εταιρίας παραγωγής της Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, αλλά και της Τόνι Κολέτ, της πρώτης ηθοποιού που έγινε μέλος του καστ. Η Γκάμπριελ αναφέρει, «Είδε στο σενάριο την τέλεια κωμωδία για γυναίκες πρωταγωνίστριες. Από την αρχή δήλωσε πως δεν υπάρχουν αρκετές κωμωδίες για γυναίκες και ο Ντιν κατάφερε και έχει όλες αυτές τις γυναίκες σε μια κωμωδία. Γι’ αυτό συμμετείχε».
Η σκηνοθετική πρόκληση των κωμωδιών
«Η σκηνοθεσία μιας κωμωδίας είναι περίπλοκη», αναφέρει ο Κρεγκ. «Ο καθένας έχει μια υποκειμενική ιδέα για το χιούμορ και προφανώς οι ηθοποιοί φέρνουν την δικιά τους αντίληψη, τα δικά τους συναισθήματα και τις ιδέες τους. Οπότε, είναι μια συνεργασία – να δημιουργείς σε ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι αισθάνονται άνετα να δοκιμάζουν νέα πράγματα… Βασικά, εγώ έπρεπε απλώς να βεβαιωθώ πως θα βρίσκομαι εκεί να αποτυπώσω το κωμικό χρυσάφι που πρόσφεραν».
«Το υλικό του είναι πραγματικά αστείο και διαθέτει ρυθμό», λέει ο Ντουκόβνι. «Έχει επίγνωση του ρυθμού, τον επιδιώκει και μας βοηθάει και εμάς. Αλλά επίσης, είναι ανοικτός σε ιδέες. Ιδανικά, βελτιώνουμε τα πράγματα μερικές φορές. Δεν είμαι σίγουρος πως πάντα τα βελτιώνουμε, αλλά είναι καλό να έχει την ελευθερία. Σου δίνει ένα είδος ενέργειας όσο δουλεύεις».
«Κάποια από τα πράγματα που συμβαίνουν στην ταινία είναι ακραία και παράλογα∙ για εμένα η ιστορία λειτουργεί μόνο αν πιστέψεις τους χαρακτήρες, αν πιστέψεις τον κόσμο μέσα στον οποίον κατοικούν, ακόμα κι αν κάποια πράγματα που κάνουν είναι κάπως γελοία», εξηγεί ο Κρεγκ. «Επομένως, θέλαμε μια νατουραλιστική προσέγγιση, αλλά ταυτόχρονα μια όψη ελκυστική και γοητευτική – ο καθένας να μοιάζει ξεχωριστός, στο χώρο του, οπότε όταν τους κοιτάς όλους μαζί να είναι αυτό το συνονθύλευμα περίεργων και υπέροχων χαρακτήρων»
Τελικά, η ευαισθησία του Κρεγκ και οι εξωφρενικοί χαρακτήρες της ταινίας απομακρύνονται από τις πρόσφατες κινηματογραφικές κωμωδίες. «Τηλεοπτικές σειρές όπως το “Succession” είναι τρομερά δημοφιλείς αυτή τη στιγμή, γιατί νομίζω πως ο κόσμος θέλει να βλέπει άσχημες συμπεριφορές», λέει ο Ντουκόβνι. «Σα να είχαμε κολλήσει σε ένα μέρος όπου ζητάγαμε μόνο ηθικούς χαρακτήρες και νομίζω τώρα ξεφεύγουμε από αυτό, επειδή οι κακές συμπεριφορές είναι αστείες. Έχουν πλάκα να τις παρακολουθείς. Και αυτοί οι άνθρωποι είναι πραγματικά κακοί».
Η έπαυλη
Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στη Νέα Ορλεάνη, και μεγάλο μέρος της ταινίας λαμβάνει χώρα στην ιστορική έπαυλη Μπάκνερ. Για τους συντελεστές της ταινίας, τούτο το τοπόσημο αναδείχθηκε σε έναν αυτόνομο χαρακτήρα. Κατασκευασμένη το 1856 για να στεγάσει την προσωπική κατοικία του ιδιοκτήτη της, η έπαυλη έχει φιλοξενήσει διάφορες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, συμπεριλαμβανομένης και μιας σεζόν της σειράς «American Horror Story». «Διαθέτει τη χλιδή που απαιτεί ο κόσμος της Χίλντα», παραδέχεται η Κολέτ, για να προσθέσει πως, «Όλα τα σπίτια της περιοχής είναι συγκλονιστικά. Είναι τόσο όμορφα. Για εμένα συμβολίζουν τεράστιο πλούτο».
Σκηνοθεσία | Ντιν Κρεγκ |
Σενάριο | Ντιν Κρεγκ |
Παραγωγή | Μαρκ Γκόλντμπεργκ, Σάρα Γκάμπριελ, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Άλισον Μπένσον |
Ηθοποιοί | Τόνι Κολέτ, Άννα Φάρις, Καθλίν Τέρνερ, Ντέιβιντ Ντουκόβνι, Ρόζμαρι ΝτεΓουίτ, Ρον Λίβινγκστον |
Φωτογραφία | Ντάριν Λ. Μάριν |
Μοντάζ | Ανέτ Ντάβεϊ |
Μουσική | Γουίλ Μπέιτς |
Διάρκεια | 91’ |
Διανομή | THE FILM GROUP |
Είδος | Δράμα |
Σχόλια για αυτό το άρθρο