Οι λάτρεις των παλιών εκπομπών και σίριαλ αποκτούν το κανάλι τους! Η ΕΡΤ2 αλλάζει και γίνεται ρετρό με αρχειακό και σπάνιο υλικό, προβάλλοντας καθημερινά εκπομπές και σειρές που άφησαν εποχή, όπως η “Μαντάμ Σουσού” με την Άννα Παναγιωτοπούλου, “Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του” με τον Κώστα Βουτσά, “Το καλλιτεχνικό καφενείο” όπου πέρασαν όλοι οι καλλιτέχνες της εποχής, “Οι νότες και τα λόγια” με την Μαλβίνα Κάραλη, το “Κοίτα τι έκανες” με την Σεμίνα Διγενή, η “Γαλήνη” με τον Γιώργο Φούντα, “Οι εκπομπές που αγάπησα” με τον Φρέντυ Γερμανό, το “Παρασκήνιο” κ.α. Ας δούμε αναλυτικά κάποιες από αυτές:
Η “Μαντάμ Σουσού” είναι κωμική σειρά 26 επεισοδίων, βασισμένη στο ομότιτλο συγγραφικό έργο του Δημήτρη Ψαθά (1941). Προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1986 και ολοκληρώθηκε σε 2 κύκλους. Πρόκειται για ριμέικ της ομώνυμης ασπρόμαυρης τηλεοπτικής σειράς του 1972, αλλά αποτελεί μια πιο ελεύθερη διασκευή του πρωτότυπου. Η σειρά άφησε εποχή και γνώρισε στο πλατύ κοινό μία σπουδαία ηθοποιό, την Άννα Παναγιωτοπούλου που μέχρι τότε πρωταγωνιστούσε μόνο στο θέατρο. Η “Μαντάμ Σουσού” και ο Θανάσης Παπαγεωργίου που την πρότεινε για τη σειρά, της άνοιξαν την πόρτα για μια μεγάλη καριέρα στην τηλεόραση.
Η ιστορία εκτυλίσσεται στη φτωχογειτονιά του Μπύθουλα, του σημερινού Κολωνού και στο Κολωνάκι.Η Σουσού Παναγιώτου (Άννα Παναγιωτοπούλου) είναι μια φαντασιόπληκτη και μεγαλομανής -πλην πάμφτωχη- γυναίκα, η οποία ζει σε μια υποβαθμισμένη γειτονιά των Αθηνών. Όταν ανέλπιστα κληρονομεί μια περιουσία, εγκαταλείπει τον φτωχό ψαρά σύζυγό της (Θανάσης Παπαγεωργίου) και μετακομίζει στο Κολωνάκι, μπλέκοντας με έναν επικίνδυνο προικοθήρα, τον Μηνά Κατακουζηνό (Άγγελος Αντωνόπουλος).
“Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του” προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1985. Από τα δημοφιλέστερα προγράμματα της εποχής, με πρωταγωνιστές τον Κώστα Βουτσά και την Μάρθα Καραγιάννη που για πρώτη φορά παίζουν μαζί σε σίριαλ μετά από τις ταινίες τους τη χρυσή εποχή του ελληνικού σινεμά. Μια οικογενειακή κωμική σειρά, όπου ο Ανδροκλής Καρπερός, χήρος με πέντε παιδιά, είναι υπεύθυνος λογιστηρίου σε μια εταιρεία ηλεκτρικών ειδών και προσπαθεί να ανταποκριθεί στις διάφορες καθημερινές υποχρεώσεις του. Γκρινιάζει σχεδόν πάντα στους συναδέλφους του, τη Βούλα, η οποία είναι στη Γραμματεία και στο Σταμάτη, που είναι λάτρης του ωραίου φύλου και κολλητός φίλος του. Παράλληλα, δυσκολεύεται να αντιληφθεί τη νοοτροπία των παιδιών του, καθώς θέλει να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε όλες τους τις κινήσεις, πράγμα το οποίο τα αναγκάζει να κάνουν πράγματα κρυφά απ’ αυτόν. Επιπλέον, έχει και την αδερφή του, τη Μερόπη, η οποία του κάνει διαρκώς πλύση εγκεφάλου για να ξαναπαντρευτεί και του φέρνει προξενιά, χωρίς όμως επιτυχία. Η Μερόπη, είναι παντρεμένη με το ράφτη Παντελή, ο οποίος τη ζηλεύει πολύ και θέλει να ξέρει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται και τι κάνει. Κάποια στιγμή, έρχεται ν’ αναστατώσει τη ζωή του Ανδροκλή η οδοντίατρος Ιωάννα Βαρούτη, η οποία νοικιάζει το διπλανό διαμέρισμα σαν σπίτι-ιατρείο. Μαζί της έχει την κόρη της Τερέζα και τη γραμματέα της Κάτια.
Η “Γαλήνη” διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Ηλία Βενέζη, προβλήθηκε το 1976. Η σκηνοθεσία είναι του Κώστα Λυχναρά, το σενάριο του Τάκη Χατζηαναγνώστου και μουσική της Ελένης Καραΐνδρου. Η υπόθεση ξεκινά τον Ιούλιο του 1923, όπου πρόσφυγες από τη Φώκαια της Μικράς Ασίας αναζητούν μία καινούργια πατρίδα. Η σωτηρία ενός παιδιού που κινδύνεψε να πνιγεί στην ερημιά της Αναβύσσου ερμηνεύεται από τους πρόσφυγες σαν «θέλημα Θεού» και αποφασίζουν να μείνουν στον τόπο, παρά τις αντιδράσεις των ντόπιων. Αρχικά, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, ενώ ένας αρχαιοκάπηλος καταφτάνει στην περιοχή και προσπαθεί να αποκτήσει φιλίες ανοίγοντας ένα μπακάλικο στον καταυλισμό τους. Το κράτος στέλνει σκηνές και τους παραχωρεί λίγη γη και η ζωή αρχίζει σιγά-σιγά να παίρνει το δρόμο της.
Κυρίαρχη θέση ανάμεσα στους πρόσφυγες κατέχει ο Γλάρος και η γυναίκα του Ελένη, που μαθαίνει από έναν ντόπιο πως σ’ αυτόν τον τόπο υπήρχε πριν χιλιάδες χρόνια μια πολιτεία που βούλιαξε. Ο αρχαιοκάπηλος πλησιάζει τον Γλάρο και προσπαθεί να τον πείσει να του παραχωρήσει το χωραφάκι που του χάρισε το κράτος. Εκείνος ένα βράδυ βλέπει στον ύπνο του έναν αρχαίο θεό, σκάβει ανακαλύπτοντας ένα αρχαίο άγαλμα. Η Ελένη τον προτρέπει να το πουλήσουν και να ζήσουν σαν άνθρωποι, αλλά αυτός αρνείται. Στη διάρκεια μιας κατακλυσμιαίας βροχής, η Ελένη πνίγεται και κάποιοι κλέβουν το άγαλμα από το σπίτι του Γλάρου.Με το πέρασμα του χρόνου, η ζωή ομαλοποιείται και οι πρόσφυγες ριζώνουν στην Ανάβυσσο. Ο Γλάρος συντελεί στη διαλεύκανση του στυγερού βιασμού και της δολοφονίας του κοριτσιού μιας φιλικής οικογένειας παραδίνοντας στις αρχές το δολοφόνο. Στο μεταξύ, η κόρη του Αυγή που έχει μεγαλώσει, ζητά να μάθει «τι κρύβεται πίσω απ’ τα βουνά» και να γνωρίσει τη μεγάλη πόλη.Παίζουν: Γιώργος Φούντας Μπέτυ Αρβανίτη, Τάνια Σαββοπούλου, Πέτρος Ζαρκάδης, Χρυσούλα Διαβάτη, Δάνης Κατρανίδης, Χριστίνα Αυλιανού, Γιώργος Διαλεγμένος, Φραγκούλης Φραγκούλης, Ηρώ Κυριακάκη, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Τζένη Φωτίου κ.α.
“Οι νότες και τα λόγια” είναι εκπομπή με πορτρέτα διάφορων καλλιτεχνών, παραγωγής 1989 με παρουσιάστρια την Μαλβίνα Κάραλη. Σκηνοθεσία: Σταύρος Ζερβάκης. Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Κατωτάκη
Το “Καλλιτεχνικό καφενείο” είναι μια σειρά ψυχαγωγικών εκπομπών με φόντο ένα καφενείο και καλεσμένους προσωπικότητες από τον καλλιτεχνικό χώρο που συζητούν με τους τρεις παρουσιαστές, τον Βασίλη Τσιβιλίκα, τον Μίμη Πλέσσα και τον Κώστα Φέρρη, για την καριέρα τους, την Τέχνη τους και τα επαγγελματικά τους σχέδια. Κράτησε τρία χρόνια και φιλοξένησε τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της εποχής. Ελπίζουμε να προβληθούν όλα τα επεισόδια κι όχι να γίνει επιλογή από τους τρεις κύκλους των εκπομπών.
"Ό,τι βλέπεις είναι αληθινό, ό,τι ακούς μπορεί να μην είναι"
...Γεννήθηκα στα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο και μεγάλωσα σε θεατρικές σκηνές και στα τηλεοπτικά πλατό. Από μικρός έκανα παρέα με όλες τις προσωπικότητες του πολιτισμού μας. Μαζί με τους δικούς μου ανθρώπους, με στηρίζουν συνεχώς, κυρίως με το έργο τους. Ωραία ιστορία, έτσι; Κρίμα που δεν είναι αληθινή! Πάντα μου άρεσε αυτή η εκδοχή. Χρειάζεται ένας μύθος να συντηρεί την πραγματικότητα. Οι δικοί μου μύθοι είναι έγχρωμοι, σινεμασκόπ και εξώφυλλο. Και συνεχίζουν να ζουν στο cosmopoliti…
Σχόλια για αυτό το άρθρο
Κλείστε διακόπες με σκάφος απο την BednBlue.com και λάβετε έκπτωση χρησιμοποιώντας το κούπονι: cosmopoliti
Σχόλια για αυτό το άρθρο