Είναι μία από τις ελάχιστες σημερινές grande dame της γενιάς της που έχουν διαδεχθεί επάξια τα ‘’ιερά τέρατα’’ της μεγάλης σχολής του Εθνικού Θεάτρου! Γεννημένη ηθοποιός με άστρο, λάμπει σαν ατόφιο χρυσάφι και κοσμεί το θέατρο, εκπλήσσοντας το κοινό με τις ερμηνείες της. Η διακεκριμένη και εξέχουσα καλλιτέχνις Φιλαρέτη Κομνηνού, υποτάσσει το σανίδι σε οποιονδήποτε ρόλο καλείται να υποδυθεί. Άλλωστε, έχει διανύσει χιλιόμετρα επάνω σε αυτό, μεγαλουργώντας και διαπρέποντας! Απέσπασε εκτός των άλλων και το βραβείο ‘’Μαρίκα Κοτοπούλη’’. Από τα πρώτα της βήματα πριν καλά καλά τελειώσει με άριστα τη δραματική σχολή του Κ.Θ.Β.Ε, της ανατέθηκαν οι πιο σημαντικοί πρωταγωνιστικοί ρόλοι- και εξακολουθούν να της ανατίθενται- του παγκόσμιου αλλά και του ελληνικού ρεπερτορίου τεράστιων συγγραφέων, ενώ την σκηνοθέτησαν οι πιο σπουδαίοι σκηνοθέτες! Πρέπει να είναι υπερήφανη για το παλμαρέ της τόσο για τους ρόλους όσο και για τις συνεργασίες της… Όταν βγαίνει στη σκηνή το κοινό απολαμβάνει ερμηνεία -κάθε φορά χωρίς μανιέρα-, τα εκφραστικά της μέσα είναι τεράστια, διαθέτει κύρος, εκτόπισμα, βεληνεκές, τεχνική- προσόν που λίγοι ηθοποιοί διαθέτουν- πείρα, εμπειρία, άρθρωση με καθαρή και κρυστάλλινη χροιά- ακούς και την τελευταία κατάληξη- σκηνική παρουσία! Όλα αυτά συνθέτουν το πορτρέτο μίας μεγάλης και σπουδαίας θεατρίνας!.
Όσο για την καλλιτεχνική της αξία είναι αδιαμφισβήτητη! Τέρας μορφώσεως στην επαγγελματική της ζωή – είναι επίκουρος καθηγήτρια υποκριτικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης- αλλά και στην προσωπική, γι’ αυτό διέπεται από καλλιέπεια, είναι κυρία με όλα τα γράμματα κεφαλαία, δεν προκαλεί ποτέ με ανούσια σκάνδαλα, διαθέτει ήθος, καλλιέργεια, εσωτερικότητα, είναι φιλοσοφημένη, ώριμη, μετρημένη, σοβαρή, αξιοπρεπής και είναι πανέμορφη, το πρόσωπο της μοιάζει με Καρυάτιδα. Εκτός από το θέατρο που υπεραγαπά, τρέφει ιδιαίτερη αδυναμία στον κούκλο γιο της Γιώργο Παπαγεωργίου -της μοιάζει πολύ- που σε λίγα χρόνια θα μεγαλουργήσει κι αυτός στο χώρο της Τέχνης.
Το χειμώνα μετά από μακρά απουσία επιστρέφει στην τηλεόραση, ενώ το καλοκαίρι συμπρωταγωνιστεί στην ενδιαφέρουσα παράσταση που σκηνοθετεί ο άξιος Ένκε Φεζολλάρι ‘’Από θέση ισχύος / Η δύναμη του δημόσιου λόγου’’ σε παραγωγή του δημιουργικού ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών, η οποία θα παιχτεί και στο θέατρο Κήπου στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της περιοδείας της. Η διακεκριμένη θεατρίνα Φιλαρέτη Κομνηνού από το Α ως το Ω!
Αρχηγία: “Το άρχειν ήδιστον” είπε ο Αριστοτέλης. Το να ασκείς εξουσία έχει βέβαια ευχαρίστηση αλλά δυστυχώς έχει και πολλές παρενέργειες …
Βία: Την απεχθάνομαι ιδίως την εν ψυχρώ βια. Ξέρετε τι λένε; Ότι η εφευρετικότητα του ανθρώπου στα βασανιστήρια ξεπερνάει κατά πολύ την ικανότητά του για ευρεσιτεχνίες. Τι να πεις…
Γαλήνη: Με τη γαλήνη του νου αυξάνεις τις πιθανότητες να σε επισκεφτεί η ευτυχία.
Διαίσθηση: Λένε ότι είμαι διαισθητικό άτομο.
Ένκε Φεζολλάρι: Ανήσυχος , εκρηκτικός, διαβασμένος και παθιασμένος με το θέατρο.
Ζωή: Μία υπέροχη μελωδία αλλά με φάλτσα ενίοτε και στίχους κάπως ασαφείς …
Ηρωισμός : ‘’Γενναίος είναι εκείνος που ενώ γνωρίζει τι τον περιμένει δεν αποφεύγει τον κίνδυνο’’ είπε ο Περικλής στον Επιτάφιο λόγο του.
Θαυμασμός: Θαυμάζω αφόρητα τους ρήτορες , τους χορευτές και την Νίνα Σιμόν .
Ιταμός: Βαριά η σκιά της λέξης αυτής, Υπάρχει και δέντρο που το λένε έτσι και δηλητηριάζει με τις τοξίνες του
Καλοσύνη: Τόσο παρεξηγημένη αλλά τόσο αναγκαία στη ζωή μας .
Λογική ή ευαισθησία: Χωρίς ευαισθησία, η λογική καταντάει βαρετή.
Μεταμοντέρνο θέατρο: Όταν το κίνητρο και η έμπνευση είναι αυθεντική έχει τρομερό ενδιαφέρον. Όταν όμως το κίνητρο είναι ο εντυπωσιασμός, καταλήγει καλλιτεχνικός επαρχιωτισμός.
Νέα γενιά ηθοποιών: Ευρηματική και μαχητική.
Ξένο ρεπερτόριο: Θα ήθελα να παίξω την Αρκάντινα στο “Γλάρο” του Τσέχοφ, όλο κάτι γίνεται και δεν συναντιέμαι μαζί της.
Οντότητα: Πεδίο δράσης για ερευνητές και ψυχαναλητές.
Πνευματικότητα: Απαραίτητη στον ηθοποιό για τα δύσκολα κείμενα.
Ρόλοι: Αγαπημένοι φίλοι μου χρόνια τώρα, παρ ’ όλο που έχουν σύντομη ημερομηνία λήξης.
Σχέδια καλλιτεχνικά επόμενα: Το χειμώνα επιστρέφω στην τηλεόραση.
Τεχνική: Απαραίτητη και χρήσιμη όταν ερμηνεύεις δύσκολα κείμενα που απαιτούν την πνευματικότητα του ηθοποιού .
Υπέρτατο υλικό: Η χαρά της ζωής!
Φιλοδοξία: Αν ξεφύγει βλάπτει σοβαρά την υγεία του άλλου…
Χρόνος: Τον χαϊδεύεις, του χαμογελάς μήπως και φανεί τρυφερός μαζί σου και σε ξεχάσει.
Ψέμα: Όταν θέλω να αποφύγω κάτι βαρετό.
Ωραίο φινάλε: Με το τραγούδι της Nina Simone’’ Just say I love him’’. Είναι συγκλονιστική!
Σχόλια για αυτό το άρθρο