Αγαύη: Ποιο γυναικείο ή αντρικό πρόσωπο της τραγωδίας είναι πολύ πιο μεγάλο σε μέγεθος; Όλα τα πρόσωπα είναι πολύ μεγάλα, όσο και ο Χορός. Η Αγαύη συσχετίζεται με τη μητριαρχία αλλά και το κομμάτι της κόρης, που φεύγει από την ατομικότητα του παλατιού της και προσπαθεί να συνδεθεί με μία συλλογικότητα με τις υπόλοιπες, δηλαδή, γυναίκες της Θήβας και τις αδερφές της, προκειμένου να περάσουν στη βακχεία μολυσμένες από το Θεό -όχι με την κακή έννοια πάντα- γιατί ψάχνει να βρει τι σημαίνει υπερπηδώ το καθημερινό και το κοινωνικό.
Βάκχες : Είναι μία θεϊκή μέθη, η οποία μπορεί να έχει κάτι μέσα της, κάτι πολύ διασκεδαστικό, κάτι που γεννιέται και γνωρίζεις, όμως, για πρώτη φορά ότι μπορεί να το κάνει ο εαυτός σου αλλά μπορεί να περιέχει, επειδή είναι τελετουργία, πολλές φορές, και το θάνατο. Η τραγωδία αυτή έχει μία αβάσταχτη κατάβαση, από τη μανία περνά σε μία αβάσταχτη κατάβαση, γιατί η Αγαύη σκοτώνει το παιδί της χωρίς να το ξέρει.
Γενναιότητα: Μία πράξη που μπορεί να θυσιάσεις κάτι από τη ζωή σου για να γίνεις γενναίος. Μπορεί να φτάσεις σε ένα σημείο, αν δεν την έχεις καλλιεργήσει, και παροξυσμού. Έχει μέσα της η γενναιότητα και σημεία έκστασης και μανίας, αλλά εγώ προτιμώ πάντα την ταπεινότητα.
Δημοφιλία: Μου αρέσει πολύ όταν βλέπω ανθρώπους σε περιοδείες που ξέρουν τους συναδέλφους μου και κάθομαι και το παρατηρώ. Το θέατρο εγώ το αντιμετωπίζω εκκλησιαστικά, πηγαίνω με σκοπό να κάνω καλό στον άνθρωπο. Ακόμη και αν το θέατρο έχει διασκέδαση και ψυχαγωγία, κάτι ωραίο θα πάρεις από αυτό. Κάνω και λίγο αθλητισμό πριν πάω να παίξω. Κάνω ζέσταμα φωνητικό και σωματικό κάθε μέρα.
Ευριπίδης: Πήγε πολύ πιο βαθιά από τους άλλους τραγωδούς με τις” Βάκχες”, γιατί η τραγωδία αυτή έχει ως θέμα της τον άνθρωπο και την αναζήτηση του μέσα στο σύμπαν σε σχέση με τον Θεό και με ψυχολογικούς όρους, όσο μπορούν να έχουν ψυχολογία τα πρόσωπα της τραγωδίας.
Ζωή: Η ζωή είναι φανταστική, είναι ένα πολύ μεγάλο δώρο!
Ηθοποιός: Άλλες φορές λέω ότι είμαι τυχερή που κάνω αυτή τη δουλειά, παρόλο που είναι μία πολύ δύσκολη δουλειά και άλλες φορές θα ήθελα να ήμουν ταχυδρόμος.
Θέατρο: Είναι πολύ ωραία που ο θεός Διόνυσος έφερε το θέατρο στον άνθρωπο και είμαστε τυχεροί που έχουμε τον ίδιο τον Θεό στο έργο μας! Είναι ένας χώρος μεγάλης ανοιχτωσιάς και για αυτούς που παίζουν και για αυτούς, όμως, που παρακολουθούν την παράσταση. Είναι, παράλληλα, λυτρωτικό και παρηγορητικό για τη ζωή.
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Το έκανα! Είναι σαν οινοποσία και ύστερα από δύο μέρες χαρμολύπης, γιατί πονάει όλο σου το σώμα , ενώ πονάς, το αντέχεις γιατί ξέρεις ότι δεν θα πεθάνεις, δεν είσαι άρρωστος και αυτό θα περάσει και έχεις αυτή τη χαρμολύπη του εμβολίου!
Καλλιτεχνικότητα: Ο,τιδήποτε έχει αισθητική!..
Λόγος ποιητικός: Για να μπορείς να παίξεις αυτά τα κείμενα πρέπει να καλλιεργείς την προσωπική ποίηση γιατί εμείς είμαστε η δίοδος των συγγραφέων. Όλοι οι ηθοποιοί ξεκινάμε μπας και βρούμε, όπως κι εγώ, κάτι που θα ανακαλύψει το κύτταρο μου, που θα με ανατρέψει και εμένα ,κάτι καινούργιο που θα βρεθεί. Αυτή η δίοδος που είναι ο ηθοποιός πρέπει να έχει και μία ποίηση μέσα της.
Μανία: Η οποιαδήποτε απελπισία μπορεί να σε οδηγήσει σε μία θεϊκή ή ανθρώπινη μανία. Η μανία είναι καμιά φορά ωραίο πράγμα, γιατί ο άνθρωπος μαθαίνει από τους γονείς του και από το περιβάλλον του, πώς να συμπεριφέρεται με ένα μέτρο, με μία οντότητα που υπάρχει μέσα στην οικογένεια. Αν δεν υπάρξει αυτό το άτομο, ας πούμε ο καλλιτέχνης, να διευρύνει κάτι , δεν μπορεί να ανακαλύψει τον εαυτό του, να βρει πράγματα του εαυτού του. Δεν μπορείς να ξέρεις τα ταλέντα σου. Η μανία, πολλές φορές, δεν είναι κακό πράγμα.
Νους αλλόφρων: Είναι μία άλλη κατάσταση, αλλά το αλλόφρον μυαλό περιέχεται και σε ένα λογικό μυαλό, είναι δηλαδή μία μετατόπιση του ανθρώπου που μπορεί να περάσει στην κοινωνικότητα. Πολλές φορές, στη ζωή μας, έχουμε μία τυφλότητα είτε από άρνηση είτε σαν να μην είδαμε ένα μεγάλο γεγονός και δεν δίνουμε σημασία… Τη μανία , όμως, την βρίσκουμε στην Αγαύη στη συγκεκριμένη τραγωδία. Ο Χορός λέει:” ο σοφός δεν είναι σοφός…”
Ξένοι οι Έλληνες συγγραφείς: Αγαπώ πολύ τους Έλληνες συγγραφείς αλλά δεν γράφονται πολλά καινούργια έργα σήμερα. Γενικά, μου αρέσει ο,τιδήποτε μου προκαλεί ενδιαφέρον και ιδιαίτερα, όταν είναι στη γλώσσα μου, με συγκινεί πιο πολύ, γιατί είναι κάτι πολύ πιο οικείο.
Οικογένεια: Έχω έναν υπέροχο γιο και μία υπέροχη και μεγάλη οικογένεια! Η οικογένεια είναι κάτι που μπορεί να σε τραβήξει προς τα κάτω, γιατί σε θέλει λίγο δέσμιο της, αλλά εγώ κυκλοφορώ με φουστάνια που έχουν τιράντες, και όσο και να μου τα τραβήξουν προς τα κάτω για να με κρατήσουν δέσμια, οι τιράντες κόβονται και εγώ πηγαίνω προς το φως. Η οικογένεια είναι ό,τι πιο ωραίο υπάρχει, αλλά παράλληλα μπορεί να αποβεί και το πιο καταστροφικό πράγμα…
Πρωτοβουλία: Παίρνω πρωτοβουλίες και στη ζωή και στη δουλειά μου, ορμάω σαν να πέφτω στη θάλασσα.
Ρόλοι: Μου αρέσουν τα έργα και οι ρόλοι. Άλλοτε, μπορεί να είναι γυναικείοι και άλλοτε ανδρικοί. Πιο πολύ , όμως, επαναλαμβάνω μου αρέσουν τα έργα παράλληλα με το ρόλο που θα παίξω , δεν έχω ρόλους στο μυαλό μου, αλλά έργα.
Σχέδια χειμερινής σεζόν: Χαίρομαι πάρα πολύ πού θα βρίσκομαι στο Εθνικό Θέατρο και θα παίξω την Μπλανς Ντιμπουά στο” Λεωφορείο ο πόθος” του Τενεσί Γουίλιαμς και χαίρομαι, επίσης, πολύ που θα κάνω αυτή τη δουλειά με τον Θανάση Σαράντο!
Τραγωδία: Μου αρέσει πάρα πολύ η τραγωδία! Όταν ήμουν 20 με 30 χρόνων δεν έδινα και μεγάλη σημασία. Τώρα όμως, ό,τι και να πω είναι λίγο… Η τραγωδία είναι σαν τα φιλοσοφικά δοκίμια πού σου επιτρέπεται και να τα παίζεις και να τα διαβάζεις και σε βοηθούν πολύ στη ζωή. Είναι σαν να διαβάζεις φιλοσοφία και ποίηση μαζί! Θα πρέπει να ασχοληθούμε πιο σοβαρά με το αρχαίο δράμα, γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία Ακαδημία που να έχει ένα ερευνητικό επίπεδο επάνω σε αυτό.
Υπόδυση: Ερμηνεύω είναι σαν να μεταφράζω τον συγγραφέα με ψυχολογικούς όρους.
Φρίκη: Είναι αυτά τα μεγάλα συναισθήματα: η βακχεία, η φρίκη , το αφανίζω, ο ηρωισμός, ο ήρωας
Χορός (τραγωδίας): Το πιο δύσκολο κομμάτι στο πώς να βρεθεί ένα έργο , είναι ο Χορός. Το πιο σημαντικό και το πιο δύσκολο.
Ψυχοσύνθεση: Είναι ο άνθρωπος, το μέσα του με όλες τις αρετές και τα σκοτάδια που υπάρχουν…
Ωραίες συνεργασίες: Η διαδικασία της πρόβας που πρέπει να είναι δημιουργική και, σαφέστατα, μετά να φτάσει στο κοινό και να έχει επιτυχία. Αυτό σημαίνει ότι, κάτι κάναμε όλοι μαζί.
Σχόλια για αυτό το άρθρο