Μία ζωή θέατρο! Μία ζωή ερμηνείες συνταρακτικές , καθηλωτικές , που προκάλεσαν ρίγη συγκίνησης αλλά και γέλιου στους θεατές και άφησαν εποχή και τη σφραγίδα της , αφού γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στο θεατρικό Πάνθεον! Μία ζωή γεμάτη από τους πιο σημαντικούς ρόλους του παγκόσμιου αλλά και ελληνικού ρεπερτορίου. Μία ζωή συνεργασίες με τους πιο αξιόλογους σκηνοθέτες, βραβεία και εγκωμιαστικές κριτικές από κοινό και κριτικούς. Μία ζωή που το όνομα της σπουδαίας αυτής grande dame του θεάτρου είναι συνυφασμένο μόνον με επιτυχίες. Γιατί η μεγάλη ηθοποιός- με όλα τα γράμματα κεφαλαία –Μίρκα Παπακωνσταντίνου δεν είναι μόνον ένα από τα ‘’ιερά τέρατα’’ της γενιάς της, είναι μία εξέχουσα και ξεχωριστή θεατρίνα που ελάχιστες σαν και αυτήν έχουν απομείνει πια… Και αυτό, γιατί, εκτός από την τεράστια στόφα, το κύρος, το εκτόπισμα, την ευρεία γκάμα, τη σκηνική παρουσία και την υποκριτική δεξιότητα που διαθέτει μπορεί να παίξει όλα τα είδη του θεάτρου : δράμα ,κωμωδία, μιούζικαλ, επιθεώρηση, αρχαία αττική κωμωδία , τραγωδία , χάρις στο πληθωρικό της ταλέντο. Εξαιτίας αυτού του θείου χαρίσματος που διαθέτει της δίνεται η δυνατότητα να περνά με άνεση και ευκολία από τον ένα ρόλο στον άλλον και από το ένα θεατρικό είδος σε ένα διαφορετικό , όσο καμία άλλη. Έχει υποδυθεί εκατοντάδες ρόλους και σε όλους έχει διαπρέψει. Ενζενί, ρολίστα , ντάμα, καρατερίστα, τυπίστα έχει ενσαρκώσει όλους τους θεατρικούς χαρακτήρες. Η σκηνή υποτάσσεται σε κάθε της εμφάνιση, αφού έχει διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα σε αυτήν χωρίς ούτε μία στιγμή να πει : ‘’Έφτασα στην κορυφή, έγινα ,είμαι πρωταγωνίστρια περιζήτητη, θιασάρχης…’’ Δούλεψε, δουλεύει και θα δουλεύει ακόμη σαν να είναι η πρώτη μέρα της αποφοίτησης της από τη δραματική σχολή. Οι μεγάλοι ηθοποιοί, άλλωστε, δεν σταματούν ποτέ να εξελίσσονται γιατί το θέατρο δεν έχει τέρμα , ούτε η υπόδυση… Θα μπορούσα να αφιερώσω πολλές σελίδες στην λατρεμένη μου Μίρκα Παπακωνσταντίνου, αλλά επειδή ξέρω ότι είναι πολύ σεμνή και χαμηλών τόνων, για αυτό και δεν της αρέσουν οι έπαινοι και τα καλολογικά στοιχεία , δεν θα γράψω περισσότερα , γιατί ό,τι και να γράψει κάποιος για αυτήν θα είναι λίγο και δεν το έχει και ανάγκη . Εκτός από grande dame του θεάτρου είναι συγχρόνως και μία grande dame στην προσωπική της ζωή . Ευγενική ,διακριτική ,με ήθος και αξιοπρέπεια, με μεγαλείο ψυχής αληθινή, με καρδιά μικρού παιδιού, αυθεντική, αξιολάτρευτη, συμπονετική, δοτική ,φιλαλήθης, ντόμπρα, χιουμορίστα, μπριόζα, καλλιέργεια , και προπάντων αψώνιστη και όχι διπρόσωπη… Η αφορμή και ο λόγος της συζήτησης μας ,κάθε φορά που μιλάω μαζί της συγκινούμαι , είναι η αριστουργηματική παράσταση του Αλεχάντρο Κασόνα ‘’Με τη σιωπή’’ σε σκηνοθεσία του δημιουργικού και εμπνευσμένου Νίκου Καραγεώργου που παίχτηκε στο θέατρο Βεάκη και έγραψε ιστορία στο πολιτιστικό γίγνεσθαι, όπως και ο παραγωγός της, ο σπουδαίος θεατράνθρωπος Γιώργος Λεμπέσης! Πήρε παράταση λόγω μεγάλης επιτυχίας και θα προβληθεί ξανά στις 23 , 24, 25 Ιανουαρίου σε worldwide live streaming και σας την συνιστώ ανεπιφύλακτα!
Η διαπρεπής καλλιτέχνις Μίρκα Παπακωνσταντίνου από το Α ως το Ω!
Αλεχάντρο Κασόνα: Ένας συγγραφέας που το δικό του ταξίδι το φανταστικό και το δικό μου το πραγματικό συναντήθηκαν και κάναμε αυτήν την παράσταση ‘’Με τη σιωπή ‘’…Εγώ χαμογελάω ,αν και μπορεί αυτό να φαίνεται εγωιστικό.
Βάθος: Φοβάμαι τις λέξεις , οι λέξεις παίρνουν ένα άλλο βάρος. Είναι ένα πράγμα που που προσπαθούσαμε να κάνουμε από μέσα προς τα έξω και όχι από έξω προς τα μέσα , αυτό δεν αφορά μόνον τους ρόλους , αλλά και τη στάση ζωής μου. Γιατί, όσο πιο βαθιά πας τόσο ανακαλύπτεις πιο σημαντικά πράγματα , όσο βρίσκεσαι στον αφρό θα βρεις πράγματα που δεν αξίζουν…
Γενικός εγκλεισμός: Θα εστιάσω στον εγκλεισμό και όχι στο γενικός, είτε αυτό γράφεται με ωμέγα , είτε με όμικρον. Εμένα δεν με παρηγορεί που έχει διασπαρεί σε όλο τον κόσμο, αλλά η σοβαρότητα του…
Δραματική Σχολή :Ήταν η Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη στα Εξάρχεια δίπλα στο ζαχαροπλαστείο Floral ,που χωρίς να σκεφτόμαστε ότι τα νιάτα τα εξωραΐζουν όλα, και άφραγκοι όντες, κάναμε πολλά όνειρα…. Mία ανάμνηση ζωής, μία πολύ ωραία περίοδoς…
Εκφραστικά μέσα : Είναι ένας γενικός όρος και ειδικός συνάμα. Εμείς οι ηθοποιό πρέπει να προσπαθούμε να τα δουλεύουμε, να τα εξελίσσουμε συνεχώς, γιατί πρέπει να αισθανόμαστε σαν τα όργανα σε μία ορχήστρα που πρέπει να παίζουν μελωδίες και να είναι κάθε φορά έτοιμα να βγάλουν τον καλύτερο ήχο!
Ζωή: Θα μπορούσα να σου μιλήσω για τη ζωή γενικώς , αλλά θα σταθώ στο βιβλίο που διαβάζω τώρα του Ξανθούλη και αυτό μου έρχεται κατευθείαν στο μυαλό, όσον αφορά στη ζωή με τίτλο’’ Ζωή μέχρι χθες’’…
Ήθος: Θα πρέπει να είναι αντικειμενική ιδέα και έκφραση ,αλλά στη σημερινή εποχή θα προκαλούσα και θα παρακαλούσα να είναι υποκειμενικό και να μας αφορά όλους και να το έχουμε όλοι, όχι μόνο για τον εαυτό μας αλλά και για τους άλλους …
Θέατρο: Συνειρμικά μου ήρθε από το γράμμα θήτα η λέξη Θεός που είναι μία έννοια- αν υπάρχει, αν δεν υπάρχει -αλλά πόσο τεράστια είναι, πόσο καταφεύγουμε σε Αυτόν και χωρίς να ακούγεται βλασφημία εμένα μου ήρθε η λέξη αυτή μαζί με το θέατρο Και ευτυχώς που το θέατρο υπήρχε , υπάρχει και θα υπάρχει με ή χωρίς εμάς …
Ιατρικά εμβόλια κορωνοϊού :Είναι μία κατάρα που μας βρήκε όλους και που καλούμεθα να ζήσουμε με αυτήν. Και, βεβαίως, όσο μπορούμε, όσο η επιστήμη προχωρά, να προχωράμε μαζί της και να κάνουμε και τα εμβόλια φυσικά . Δεν με αφορούν οι θεωρίες συνωμοσίας …
Καριέρα: Η καριέρα είναι κάτι που πρέπει να το οργανώσεις . Αν αυτό που έχω κάνει λέγεται καριέρα δεν το λέω ούτε από μετριοφροσύνη ούτε από μετριοπάθεια δεν το προγραμμάτισα, γιατί δεν προγραμματίζω τίποτα στη ζωή μου….
Λάθη : α ααααα, πολλά λάθη, πάθη και όχι ‘’μάθει ‘’!..
Με τη σιωπή: Αχ… ένα υπέροχο ταξίδι που εμείς οι ηθοποιοί , πολλές φορές, εκτός από το ταξίδι αυτό, που ψάχνουμε και προσπαθούμε να το πραγματοποιήσουμε, ψάχνουμε συγχρόνως και το ρόλο … Και είναι κάτι πολύ σημαντικό για μία παράσταση… Τελικά το ταξίδι αυτό είχε πολύ ωραίο προορισμό! Μία παράσταση που ξεκίνησε με 15 θεατές στο θέατρο Βεάκη 550 θέσεων επί δυόμιση μήνες (αλλά μαγκιά του Λεμπέση που επέμενε να το κρατάει ) και εν συνεχεία επί δύο χρόνια όλες οι παραστάσεις ήταν sold out όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στη Θεσσαλονίκη! ( Θυμάσαι τι έγινε;) ( σ.σ Θρίαμβος!!!)
Νέα γενιά ηθοποιών: Επειδή κατά καιρούς διδάσκω σε σχολές, τώρα βρίσκομαι στον’’ Ίασμο’’, πιστεύω πολύ, ότι πρέπει να υπάρχει ένα άρωμα από το θέατρο πριν ξεκινήσεις , δεν φτάνει μόνον το ταλέντο..Γιατί το θέατρο θέλει πολλή δουλειά . Γύρω μου βλέπω παιδιά με πάρα πολλές δυνατότητες και χαίρομαι πάρα πολύ που είναι συγχρόνως και μορφωμένα, εκτός από το ταλέντο που διαθέτουν. Η νέα γενιά είναι εκπληκτική και μία τέτοια φουρνιά υπάρχει στην τηλεόραση στη σειρά ’’Aγριες Μέλισσες ‘’ που απαρτίζεται, εκτός από παλιούς καλούς ηθοποιούς, από νέα παιδιά με μεγάλο ταλέντο! Θα ήταν καλό, εμείς οι παλιοί ηθοποιοί, να ανοίξουμε τα μάτια και τα αυτιά μας και να παίρνουμε από τα νέα παιδιά πράγματα…
Ξένο η ελληνικό ρεπερτόριο: Ό,τι είναι ωραίο και ξένο και ελληνικό τα πάντα δεν το διαχωρίζω, υπάρχουν υπέροχα ελληνικά έργα και αντίστοιχα ξένα !
Ομαδικότητα : Μόνο και πάντα, χωρίς αυτήν ειδικά στο θέατρο δεν γίνεται τίποτα . Και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε και να το κατανοήσουμε εμείς οι ηθοποιοί απόλυτα. η ομαδικότητα δεν αφαιρεί την μοναδικότητα . Ειδικά, εμείς οι θεατρίνοι είμαστε ομάδες μέσα σε ένα όλον …
Παράσταση: Ο προορισμός ,το τέρμα, που για να κρατηθεί ζωντανή, πρέπει κάθε μέρα να κάνεις ένα μικρό ταξίδι πάλι …
Ρόλοι (δραματικοί ή κωμικοί ): Το θέατρο είναι ένα νόμισμα που έχει δύο όψεις, από τη μία είναι η κωμωδία και από την άλλη το δράμα . Καλούμεθα, κάθε φορά ,να υπάρχουμε όσο καλύτερα γίνεται στη θέση του νομίσματος.
Σκηνοθέτης (Νίκος Καραγεώργος ) : Έχω δουλέψει με πάρα πολλούς και πολύ αξιόλογους σκηνοθέτες, αλλά επειδή μιλάμε για το ταξίδι της ‘’Σιωπής’’ θα ήθελα να επισημάνω, ότι ήταν ένα ταξίδι επώδυνο, δύσκολο ,οι πρόβες γινόταν με 40 βαθμούς Κελσίου, βαθιά δημιουργικό με πάρα πολύ ψάξιμο και με το εκπληκτικό αποτέλεσμα αυτής της υπέροχης παράστασης ! Και κυρίως από όλα αυτά κρατάω το πολύ δημιουργικό, γιατί ο Νίκος είναι δημιουργικός !
Τηλεοπτικές σειρές : Δεν έχω κάνει πολλές επιτυχίες στην τηλεόραση . Μακάρι, όμως, να γίνονται τόσες πολλές μυθοπλασίες και ωραίες δουλειές για να τις βλέπει ο κόσμος και να δουλεύουν οι συνάδελφοι.
Υπέρβαση: Δεν ξέρω τι σημαίνει υπέρβαση ,γιατί δεν ξέρω τι σημαίνει βάση …
Φινάλε: Ζω και ελπίζω να συνεχίσω να ζω έτσι με το απαρέμφατο του συνεχίζειν που σημαίνει ………….
Χρόνος: Υπάρχει το ποίημα του Καβάφη με τίτλο ‘’Τα κεριά ‘’που είναι βαθιά πεσιμιστικό όπως και ο ίδιος .Μίλα για τα χρόνια που έχουν περάσει και ότι κοιτώντας πίσω υπάρχει μία ατελείωτη σειρά από σβησμένα κεράκια ,αλλά εγώ χωρίς να πάω αντίθετα στον ποιητή, βλέπω τα λίγα αλλά αρκετά λαμπερά …
Ψυχοσύνθεση: Αποτελείται από την ψυχή και τη σύνθεση .Τώρα που το σκέφτομαι δεν μπορώ να τα βάλω μαζί . Αφήνω να πετάει αλλού η ψυχή και αλλού η σύνθεση ,νιώθω καλύτερα έτσι …
Ωραίες συνεργασίες: Είναι η βάση, η αρχή και το τέλος της δουλειάς μας . Και ευτυχώς για εμένα αυτά θεωρώ παράσημα στην καλλιτεχνική μου πορεία, που μία από αυτές ήταν’’ Με τη σιωπή’’ του Κασόνα!
Σχόλια για αυτό το άρθρο