Όλοι θυμόμαστε τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία… Η «Ιωάννα του μετρό» του Σέρβου θεατρικού συγγραφέα Βίντοσαβ Στεβάνοβιτς περιγράφει τη μοίρα των προσφύγων από την πρώην Γιουγκοσλαβία και στο πρόσωπό της σκιαγραφείται η μοίρα όλων των προσφύγων που έφυγαν από τον πόλεμο και έφθασαν στην Αθήνα, καθώς και την ανθρώπινη τραγωδία, την εκμηδένιση των αξιών και την καταστροφή της ιστορίας στην πατρίδα τους. Το θεατρικό έργο «Ιωάννα του μετρό» παίζεται για πρώτη φορά διεθνώς γιατί για πρώτη φορά ο συγγραφέας Βίντοσαβ Στεβάνοβιτς παραχώρησε τα πνευματικά δικαιώματα. Είναι βαθιά αντιπολεμικό και αντιεξουσιαστικό, μας οδηγεί στις σκοτεινές διαδρομές της ανθρώπινης μοίρας, στα τραγικά αδιέξοδα και μας προσφέρει ένα ζωντανό ανθρωπιστικό μήνυμα.
Λόγω της μεγάλης επιτυχίας που γνώρισε το έργο Η ‘’Ιωάννα του μετρό’’ του βραβευμένου Βίντοσαβ Στεβάνοβιτς και την επιτυχημένη του πορεία στα θέατρα της Αττικής , σε σκηνοθεσία του άξιου Κώστα Αρζόγλου, η Τζένη Παντελή, αποφάσισε να το προβάλλει και σε on demand προβολές από την πλατφόρμα του Ticketservices.gr, στις 18 και 19 Δεκεμβρίου 2021 και στις 8 και 9 Ιανουαρίου 2022. Πρωταγωνιστούν: Τζένη Παντελή, Κώστας Αρζόγλου, Aλεξάνδρα Παντελάκη, Προμηθεάς Αλειφερόπουλος. Η πολυπράγμων και άκρως δημιουργική ηθοποιός και δημοσιογράφος Τζένη Παντελή, από το Α ως το Ω!
Αξίες: Η κοινωνία χτίζεται από θετικές αξίες και καταστρέφεται από αρνητικές.
Βίντοσαβ Στεβάνοβιτς: Είναι ο βιογράφος του Μιλόσεβιτς, ο διευθυντής του μεγαλύτερου εκδοτικού οίκου της Γιουγκοσλαβίας Prosveta. Από το 1991 -1993 αυτοεξόριστος στην Αθήνα. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα, συλλογές διηγημάτων, θεατρικά έργα, έχει τιμηθεί με τα σημαντικότερα λογοτεχνικά βραβεία της χώρας του. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί στις περισσότερες ευρωπαϊκές γλώσσες και στα ελληνικά. Είχα την τεράστια τιμή να μου παραχωρήσει τα πνευματικά δικαιώματα διεθνώς και για πρώτη φορά, του θεατρικού έργου «Ιωάννα του μετρό». Είναι μία μεγάλη ευθύνη για μένα, ώστε αυτό το έργο να εκπροσωπήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το Σερβικό λαό.
Γιορτινή ατμόσφαιρα: Όταν βομβάρδιζαν τη Γιουγκοσλαβία, συγκεντρώνονταν στα γήπεδα οι άνθρωποι, δημιουργούσαν γιορτινή ατμόσφαιρα και τραγουδούσαν ροκ μουσική.
Δημιουργία: Η δημιουργία είναι γένους θηλυκού, είναι μεταδοτική, δεν έχει όρια, είναι απόλαυση ζωής!
Ευτυχία: Η ευτυχία είναι μία αναζήτηση που δεν τελειώνει ποτέ! Η στιγμή για να είμαστε ευτυχισμένοι είναι το τώρα. Το μέρος για να είμαστε ευτυχισμένοι είναι το εδώ!
Ζήλια: Ανθυγιεινό εμπόδιο στις σχέσεις, εισχωρεί όπως το σκουλήκι στο μήλο.
Η Ιωάννα του μετρό: Θεατρική ευτυχία! Αυτό το έργο, αυτή την παράσταση, αυτό το ρόλο, αυτή τη συνεργασία ονειρευόμουν πολλά χρόνια και ήρθε το πλήρωμα του χρόνου.
Θέατρο: Ένα μεγαλοφυές ψεύδος που μέσα σε αυτό υπάρχουν αλήθειες.
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Διχασμός κοινωνίας…
Κώστας Αρζόγλου: Θεατράνθρωπος, φιλόσοφος, ευφυής, σπουδαία προσωπικότητα! Σέβεται το κείμενο, θεωρεί τους ηθοποιούς συνδημιουργούς, αφήνει πεδίο ελευθερίας και κρατά σωστά το μέτρο.
Λόγια: Λόγια με νόημα, λόγια ψυχής…
Μοίρα: Μοίρα ή πεπρωμένο; Το πεπρωμένο είναι καθορισμένο από τη μοίρα; Ή το αντίθετο;
Νέο έτος ( Ευχές): Η νέα χρονιά να είναι ένα νέο ξεκίνημα, με υγεία, με νέες ελπίδες και αναζωογονημένα όνειρα.
Ξενομανία: Η ξενομανία επηρεάζει τον πολιτισμό. Συνήθως τα πρότυπά μας δεν είναι άλλα από τους αστέρες του Hollywood, αλλά και τους κατοίκους χωρών που εκπέμπουν μία λάμψη γενικότερα. Και αυτό γιατί ο τρόπος σκέψης τους, η ελευθεριότητα που έχουν στη ζωή τους ακόμα και ο τρόπος που ντύνονται είναι τόσο μακρινά συγκριτικά με τη δική μας καθημερινότητα, ώστε τους μετατρέπουν σε είδωλαστα μάτια μας.
Οικολογική καταστροφή: Το ολοκαύτωμα που ζήσαμε πρόσφατα στη Βόρεια Εύβοια, 550.000 στρέμματα κάηκαν, ισοπεδώθηκαν όχι μόνο οι ορεινοί οικισμοί, αλλά και η δουλειά των ανθρώπων που ζούσαν από το δάσος.
Πρόσφυγες: Η διαφοροποίηση των προσφύγων των άλλων χώρες με αυτούς τους πρόσφυγες από την Γιουγκοσλαβία είναι ότι με τον θρυμματισμό της χώρας λόγω του εμφυλίου θρυμματίστηκαν και οι οικογένειες.
Ρόλοι: Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους για κάθε ηθοποιό είναι να εγκλωβιστεί σε έναν και μόνο ρόλο, για το οποίο θα μιλούν για δεκαετίες. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που η ταύτιση με ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα δημιούργησε μύθο γύρω από το όνομα του ηθοποιού. Όπως Anthony Hopkins – Hannibal Lecter (Η σιωπή των αμνών),Anthony Perkins – Norman Bates (Ψυχώ),Sigourney Weaver – Ellen Ripley (Άλιεν), Hugh Jackman – Wolverine (X-Men), Anne Bancroft – Mrs Robinson (Ο πρωτάρης)
Στόχοι: Στόχοι είναι τα όνειρα που πετάνε και είναι αυτόνομα και μπορεί να μας πάρουν λίγο μαζί τους να μας ταξιδέψουν.
Τρομοκρατία: Μία σταθερά του κόσμου μας, δεν υπάρχει μέρα που σε κάποιο σημείο του πλανήτη να μη γίνεται μια μικρή ή μεγάλη τρομοκρατική επίθεση. Είναι ένα είδος τρέλας, οι περισσότεροι τρομοκράτες έχουν εμφανή συμπτώματα ψυχικής ασθένειας.
Υπανάπτυξη: Η Μποτσουάνα δεν είναι υποανάπτυκτη χώρα, αντίθετα έχει εύρωστη οικονομία.
Φθονερός: Είναι ο δυστυχισμένος από τη δική του ατυχία και την ευτυχία του διπλανού του.
Χαρισματικός: Να θες να γίνεις καλύτερος.
Ψυχοσύνθεση: Το θέατρο παίζει ρόλο στην ψυχοσύνθεσή του ανθρώπου!
Ωραία χρόνια: Ήταν ωραία τα χρόνια τα παλιά. Μπορεί δύσκολα, αλλά ανεπιτήδευτα. Οι άνθρωποι πιο κοντά στις γειτονιές. Πιο ενωμένοι μέσα στις αυλές. Ο περιπτεράς δεν ήταν ξένος και τα «μυστικά» γίνονταν κοινό στοιχείο της ζωής. Η ξενιτιά αποτελούσε τη μόνη πολλές φορές διέξοδο δουλειάς, που τσάκιζε ακόμα και τον έρωτα νέων ανθρώπων.
Σχόλια για αυτό το άρθρο